נגישות
נגישות

משחקי השף – השופטים מתקלפים והאווירה מתחממת

מי קיבל סכין זהב ומי החנפן התורן? מי הממתקית של הפרק ומי הלכה והשאירה חותם? קבלו את הסיכום השבועי של משחקי השף עם הרבה צ'ימיצ'ורי, יזע ודמעות

ראש השנה וחגי תשרי חדשות מהצלחת
הבוחשת בקדרה
הבוחשת בקדרה
תאריך פרסום: 02/10/2022, 11:26
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

הבוחשת חשה בכל נימי ליבה וחוסר כשרונה הקולינארי, כמה שששת השופטים נפתחים מפרק לפרק ומקלפים עצמם למוות, כמו בצל במופע סטרפטיז. שני הפרקים האחרונים לימדו אותנו כל כך הרבה על אישיותם וסיפורי העבר שלהם, עד כי נדמה שעד סוף העונה אוכל לכתוב 6 ביוגרפיות ולהביא 'וואחד' משכורת הביתה. בינתיים, היו השבוע פרקים מלאי ארסנל שלם של מתחרים, שלא היה מבייש קאסט של פליני, עם סיפורים מרגשים. כי הרי בלי סיפור כיסוי טוב, לא תוכלו להגיע לפריים טיים, ואף נכשלים מרתקים שלעד יישארו בלתי נשכחים - כמו קרן אור אבן, שניסתה להכין מנה שלא צלחה. אז במקום לשלוח שאריות כשלון על צלחת, היא שלחה לשופטים קומקום עם תה ופתק שעליו כתוב: "היום פחות הלך, אולי בפעם אחרת". השופטים והבוחשת עפו על הדאחקה, קרן לצערנו הלכה הביתה, אבל השאירה חותם.

קרן אור. צילום מסך מתוך "קשת 13".

השופטים נפתחים והשמיים בוכים

מי מאוהב בצנועים? מי מתחנף לתמר ולמי יש את הקעקוע הכי מרגש? גרניט החמיא שוב ושוב לתמר, שזה אחלה, כי הבוחשת בעד פרגון לקולגות. הוא אף אמר לה, שאכל ב'קוצ'ינה הס' ארבע פעמים וכמה שזה היה נפלא ו'אין על האוכל שם". ואז עבר גרניט לדבר על "היבה" של שטרית ופירגן לו כמה שהיא טובה. בקיצור, כנראה שגרניט קם במצב רוח טוב, כי בפרק הזה קיבלנו אותו בתור המחמיאן הראשי, וזה דווקא הולם אותו טוב. ואולי הוא מחמיא כדי לקבל קינוח חינם אצל הקולגות? בהמשך, אף ראינו וידוי קורע לב של תומר אגאי, שהעיד על עצמו כמה שהוא אוהב לאכול ושהוא שמן, אבל למזלו, 'שמן אקטיבי'... מה שאומר שהוא זז די הרבה וזה מה שמציל אותו מגורלו. מושיק חובר אליו בהנהון גדול ומודה שהוא פשוט אוהב לאכול; הבוחשת בלעה אקמול. עוד נפתחו השבוע - השף רז רהב וסיפור הקעקוע שלו, המתמודדת אורית עבאדי מאיר, שהכינה מנת טונה קריספי רייס, שהעבירה אותה לשלב הבא, כאשר היא מספרת על הקשר החזק שלה עם אביה האומן שהלך לעולמו ועל הקעקוע שלו שקועקע על החזה שלה, כדי שתמיד יהיה קרוב ללב. הסיפור נגע בליבו של רז, שסיפר על אימו שהייתה מעצבת אופנה ומראה את היד שלה שמקועקעת על ידו. בהמשך, השפים פרגנו עם פינת הקומיקאי המתחלף, כשכל אחד סיפר מה הוא מכין לגן של הבן - מושיק מבשל אוכל לצהרון, תומר עושה סנדוויץ' ורק גרניט הביא סטנדאפ שלא צלח - על איך הבן שלו ביקש שיכין פולנטה למורה, אבל התבלבל בשבוע. אני מדמיינת את המורה יושבת בחדר המורים ובולסת פולנטה, בזמן שהמורה ציפי אוכלת בורגול, כדי להוריד צלוליט או שניים.

הממתק של הפרק - אשת הסוכר

הבוחשת חייבת להודות, כי מזמן לא נראתה דמות כל כך חיובית ומתוקית על המסך כמו מאיה פרץ, שהיא ללא ספק הממתק של הפרק. טבחית מראשל"צ, שמודה קבל עם ועולם שהיא פשוט מכורה למתוק, וממתקים הם למעשה היציאה הכי מדויקת מהארון, שנעשתה כאן בשנים האחרונות! מאיה מספרת על הטראומה שלה, כשבזמן עמוד ענן אביה הגן עליה מפני טיל, בזמן שהבניין שליד נפגע והגוף שלה נכנס לטראומה שהולידה סוכרת. בעקבות המאורע, היא פיתחה סוכרת, התחילה לעבוד אצל רז ב-OCD ובשורה התחתונה, ששת השופטים עפו על הביס שלה, שהיה נכון ארכיטקטונית, כמו שהם אמרו (לא ברור לי מה זה אומר, אבל העיקר שיש ארכיטקטורה בפה עם ועד בית מתפקד) והיא עברה עם ששה סכינים שהמתיקו לי את הלייף.

הרומן שבין הצ'ימיצ'ורי לסכין הזהב

יאיר ספלטר הארגנטינאי הבן של חורחה (איך לא...) מכין סלט קצבים משלושה סוגי בשרים עם צ'ימיצ'ורי, אך הוא עשה את טעות חייו ודחס למנה ירוקים שמתאימים למנות גורמה בספארי לקרנפית נויה,  לצד לחם שלא סיפק את הסחורה. העניין הוא שיאיר היה כזה חמוד ואנרגטי והביא את הסיפור המדויק על אבא וצ'ימיצ'ורי, כך שגרניט התנצל שלא העביר אותו ומושיק ניגב דמעה והעניק לו את סכין הזהב. יאיר יצא מבסוט, והשמועות אומרות שהוא חגג כל הלילה על אמפנדות, צ'וריסו וגלונים של תה מאטה מריר מתוק.

מעשה באבן היוגורט וברז שהיה תלמיד שקט

כפיר ינין, השף של 'אמש' ו'לולי', הכין לנו מנת ראגו של פריקי, תוך שהוא מספר על אהבתו לרעש המטבח, בזמן שהבוחשת חושבת על אהבתה לרעש של וולט, שמביא לה טייק אווי מושלם. השופטים עפו על המנה - מושיק מרוצה ממידת עשייתו של הדג, שטרית אומר שזו עבודת סכין מרשימה המתאימה ללימוד בבית הכלא, לתומר יש בעיה עם אבן יוגורט וככל הנראה מדובר בבעיה ידועה שבין אבן יוגורט לתומר... כפיר מתוודה שהוא למד יחד עם רז בכיתה, וכצפוי, אין לו איזה סיפור 'מעיף' עליו, והוא זוכר אותו כשקט. כן... פשוט חשבנו שהוא היה רוקיסט משתולל ומטורף שעשה פוגו מהשולחן על אבן היוגורט של המורה. שיא השיאים הוא סיפור ההיכרות של כפיר עם זוגתו, שהציעה לו להכין לה מרק באינסטוש, ומאז ועד היום היא מעריצה שלו ומרימה עבורו 6 קלושים עם 6 סכינים ווידוי של מושיק - שאומר שהוא 'מאוהב בשפים צנועים שרוצים להיות הכי טובים'.

כפיר הלבבי. צילום מסך מתוך "קשת 13".

שפית בריטית עם מנה מהגיהינום

ואז היא הופיעה, היישר ממחוזות המלוכה, יפה ואצילית שמבשלת לנו סיגר עמוס בעוף - שנראה כמו חללית של טעויות וצרבת. שטרית קורה לזה פופייט - נשמע כמו שם של כלבת תחש עם פפיון ורוד. גרניט אומר שזה אולד סקול והסלט מודרני ושייך לבופה של מלון, תומר אוכל שזה אוכל שכבר עבר מהעולם וטוב שכך. ואז, מופיעה הבריטית שכובשת את כולנו במבטא ובאצילות, ומספרת שעבדה אצל גרניט ב'קול אופיס' בלונדון, ושבשורה התחתונה היא באה בגללו. בקיצור, גרניט אחראי לסיגר הבליסטי שהיה כאן, ובסופו של דבר היא עברה.

האצילה הבריטית. צילום מסך מתוך "קשת 13".

סצנה לא ברורה ואיטלקייה חמודה

מודה, לא ממש ברור לי למה להביא מישהו/מישהי, מתוקים ככל שיהיו, לריאליטי הזה, כשכל תפקידם הוא להבליח לכמה דקות ואף לא להתחרות. ג'יליולה אוליברי, חברה של שפית תמר כהן צדק, איטלקייה אמיתית שבאה מאיטליה ומספרת על היחסים החמים ועל החברות שלה עם תמר שהפכה למשפחה של ממש. תמר למדה ממנה את רזי המטבח האיטלקי והיא עבדה אצלה בארץ כדי ללמד אותה אוכל איטלקי מהו. השפית החביבה הכינה רביולי ריקוטה ברוטב בלסמי שכל השופטים עפו עליו, ואז הגיעה ההפתעה לכאורה, כשתמר גילתה שאין מדובר במתחרה מן המניין עם רמת משחק של ניסן נתיב שנה ג'. בקיצור, היא קיבלה 6 סכינים ואנחנו קיבלנו קטע מטופש ומיותר, למרות שאין ספק שג'יליולה היא אישה מקסימה. אז למה להביא אותה כל הדרך מאיטליה, רק כדי לפרגן לתמר?

תמר וחברתה משכבר הימים. צילום מסך מתוך "קשת 13".

שורה תחתונה – יש תחושה שלאט לאט השופטים יספרו לנו כל מה שרצינו ולא העזנו לשמוע על חייהם, ושנקבל עונה צהובה במיוחד. בנוסף, חדי העין ביניכם לבטח הבחינו בהתחממות קלה ביחסים שבין ותיקים לחדשים, תומר הופך לאהוד הפאנל וגרניט נותר מאחור דהוי מעט וחבל, כי כולנו אוהבים אותו רגזן ודברן, וכמה שיותר.

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של הבוחשת בקדרה

העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
אוטו אוכל VIP -  גמר מיותר לקונספט נהדר
המטבח המנצח VIP - רגש מתפרץ ואנשים מיותרים
שום, פלפל ושמן זית - הבוחשת מזילה דמעה בפרק הראשון
המטבח המנצח VIP– כשסיגרים ממרקש מנצחים קרמבו מקשקש
'הבוחשת' בוחשת בבית אח הגדול –  נחמד זה לא יהיה
גמר הקינוח המושלם – הקיבוץ מול האסתטיקה הסובייטית
צילום מסך "קשת 12"
המסעדות הכי מסקרנות לסתיו 2023
נויפלד במזרח הרחוק – פנינים מהמטבח ההודי
סוכות 2022 - מאכלים מסורתיים לכבוד החג
מה אוכלים בסוכות: מנות הטייק אווי המושלמות לסוכות