נגישות
נגישות

פסטיבלים בדרום – קומבינציה של פסטיבלים מפתיעים!

איפה יש אטרקציות לילדים בחופש הגדול? והיכן נמצאים הסיורים המדליקים? התשובה פשוטה: במגוון פסטיבלי הדרום שמשלבים בין אטרקציות מפתיעות לקולינריה מופלאה!

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
אורלי בויום
תאריך פרסום: 14/08/2022, 11:23
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

דרום הארץ פינק אותנו השנה בשלל פסטיבלים מדהימים, עם שפע אטרקציות לילדים בחופש הגדול ושילוב מנצח של מקומות מפתיעים עם קולינריה משובחת! מ"פסטיבל לילות קיץ קרירים בהר הנגב", שמספק לנו סופי שבוע של חוויות במדבר לאור ירח מלא, שקיעות זריחות תצפיות כוכבים, אירועי יין ועוד שלל הפתעות, דרך אירוע "לילות קיץ בערבה הדרומית" - פסטיבל מדברי בתמנע המעניק חוויה מטאורית ותצפיות כוכבים, שוק לילה, סיורי עקרבים, טיולי שקיעה, הפרחת עפיפונים בקיבוץ ועוד; "פסטיבל דרום בעשר בצפון הנגב" - יוזמה של עמותת התיירות "שקמה-בשור" - בה כל הפעילויות באזור יעלו 10 ₪ בלבד ויכללו קטיף, סיורים מודרכים ברכב וברגל, טיולי אופניים, סיורים במוזיאונים ובאתרי מורשת ועד "פסטיבל אופקים ה-7 לתיאטרוני רחוב מהעולם בנגב", עם עשרות הופעות ואמני תיאטרון מהארץ ומחו"ל.

כל הפסטיבלים מומלצים בחום עם אינספור אטרקציות לילדים, גם עבורכם: מסעדות בדרום עם מנות מנצחות ומשובחות, שרק מחכות לסגור לכם חופשה מהנה, טעימה, חווייתית ובלתי נשכחת!

"פסטיבל לילות קיץ קרירים בהר הנגב"

אזור הר הנגב היפהפה והמסתורי, פותח את שעריו עבורכם בחודש אוגוסט, עם שלל אטרקציות מרתקות לכל בני המשפחה, המתאימות לכל מצב רוח ואישיות.

עולם היין – היקבים של הר הנגב מחכים לכם, ה"בומרים" והמבוגרים אניני הטעם, כדי שתוכלו ליהנות מטעימות יין בבית הגידול המצליח של הר הנגב, על כרמים מוריקים וסיורי בין ערביים לעולם היין. ואיך זה עובד? קונים דרך האתר כרטיסייה, ופשוט נודדים וטועמים בין היקבים הבאים: כרם פינטו – ירוחם, יקב שדה בוקר – קיבוץ שדה בוקר, יקב רמת נגב – קדש ברנע, יקב תושייה – באר מילכה, יקב רוטה – חוות רוטה (ליד רביבים), יקב נבאטו – מצפה רמון.

פסטיבל רחוב המוני בירוחם: ברחוב הראשי של ירוחם – רח' צבי בורנשטיין, תוכלו ליהנות ממסיבת רחוב המונית, הכוללת שני מופעי במה מרכזיים: מופע מוזיקלי של משפחת אלייב – הרכב מוזיקלי טג'יקי –ישראלי, עם מוזיקת עולם לכל המשפחה, ולהקת מלבי טרופיקל, שמנגנת מוזיקה צוענית. עוד יתקיימו במקום שלל סדנאות, מדיטציות עם קערות טיבטיות, מעגל מתופפים גדול, ריקודי עם ומופעי קרקס.

סדנאות וסיורים – מעבר לכל הטוב הזה, תוכלו להשתתף בסדנת רוקחות טבעית, תצפית כוכבים, סיורי לילה להר אבנון, רכיבת אופניים, חדרי בריכה וכמובן גלישת חולות מרתקת.

מתי? 18-20/8

היכן? הפעילויות מתקיימות במגוון אתרים בכל רחבי הר הנגב- מצפה רמון, רמת הנגב, וירוחם. בדף ההרשמה של כל פעילות, תמצאו את המיקום שבו היא מתקיימת.

פרטים נוספים על פסטיבל זה תוכלו למצוא בלינק הבא:

https://www.negevtour.co.il/

מה אוכלים?

"טעם במדבר"  - אוכל ביתי מנחם וטעים להפליא

ממש בלב המדבר, בחורשה שבכניסה ליישוב ניצנה, תמצאו את הפוד-טראק של השף ניר אלקסלסי – שף בעל עבר מפואר של מיטב המסעדות, שמביא כעת למשאית שלו מאכלים ביתיים מושלמים! תוכלו למצוא כאן קדירת בשר, עוף בירקות שורש, מוסקה, פתיתים וקובה סלק לצד מגוון סלטים מעולים וחומוס טעים.

טעם במדבר. כמהין בכניסה ליישוב ניצנה, 054-422-8731

צילום: שאטרסטוק

"רוקפור" – לשילוב מנצח של דרום ואסייתי מוקפד

רוקפור מגישה את מיטב המנות של המטבח האסייתי, עם מנות מקוריות, טריות וטעימות להפליא מאינספור סוגי סושי מיוחדים, ועד למנות הדגל של המקום, כמו: טונה נודלס, מיקס דגים – קומבינציות סושי הבנויה על דגים כמו טונה, סלמון, דגים אפויים ונאים, וכמובן לא לוותר על מנת פתיחה של פטריות קראנץ' וקינוח סושי שוקולד מעולה, שתסיים את הארוחה באושר גדול.

רוקפור. הפועלים 5, דימונה, 08-657-2010

פסטיבל "לילות קיץ בערבה הדרומית"

בפסטיבל המתקיים באזור תמנע, תמצאו מגוון פעילויות המתאימות לכל בני המשפחה - שקיעות וזריחות, שוק לילה בקיבוץ אילות, הצגה של תיאטרון אלעד בפארק תמנע, אקו-כיף בקיבוץ לוטן, סיורי עקרבים בקיבוץ קטורה, תצפיות כוכבים במדבר, טיולי שקיעה והפרחת עפיפונים בקיבוץ אליפז, סיורי זריחה בפארק הצפרות ובפארק תמנע. אל תפספסו את ברז השוקו של יטבתה, שנמצא בפונדק יטבתה וזמין לציבור ללא עלות, יחד עם עמדות צילום אטרקטיביות ומזרקות מים להתרעננות.

מתי? במהלך חודש אוגוסט, עד ל-31/8/22

היכן? מוקדים שונים בערבה הדרומית

לפרטים נוספים לחצו כאן.

מה אוכלים?

MOOD – כשיש MOOD לאוכל אריסטוקרטי מפנק

ביום-יום עמוס פעילויות של פסטיבל לילות הקיץ - מה יותר מושלם מסיום קולינרי משובח? ב- MOOD, תמצאו מסעדה ים תיכונית של השף בר ישראל, המגישה לכם תפריט עשיר, טעים ומיוחד, הכולל: דגים, בראנצ' מפנק של פיצות, פיש בורגר, קפרזה, פתיחים מעניינים כמו פלוט מבצק קוראטה - מטבל משוויה, ארטישוק קונפי בחמאת תבלינים, בוראטה ויניגרט סומק, סלקים צלויים, גבינת רוקפור וקרם סלק ושפע של דגים מופלאים, כמו למשל: סלמון במיסו דלעת ערמונים, פטריות שימג'י בפונזו, פליני תירס סנופיז וקציפת פרמז'ן ירוקה. מאחר וגם הקינוחים כאן מקוריים ביותר, כדאי לחלוק לפחות שניים מהם: סיגר תפוח ואגס וניל, רוטב תפוז עם עוגת גבינה ריבת אוכמניות, טופי וברולה קראמבל שחור.

צילום: MOOD

MOOD. הים 5, אילת, 053-6281986

פסטורי – איטלקית מהממת לערבה הדרומית שלכם

אוכל איטלקי תמיד בא בטוב בסיומו של יום עמוס אטרקציות! בפסטורי, תמצאו את כל המנות האיטלקיות האהובות, עם נגיעות של טוסקנה הרחוקה ותפריט עמוס בדגים, פסטות, מאפים, פיצות ומגוון סוגי רטבים הנעשים ע"פ מתכונים עתיקים מארץ המגף. מומלץ לקחת את ניוקי הסלק, ריזוטו פשה עם פילה דג לבן, סלסת עגבניות וזיתי קלמטה. בבשרים, מומלץ לקחת את צלעות הטלה, או טרינטה די קארנה טריו של אנטריקוט, פילה וכבד אווז. בחלוקה, כדאי להביא למרכז השולחן את פיצת ארבע הגבינות.

צילום: פסטורי

פסטורי. תרשיש 7, אילת, 053-2243521

פסטיבל דרום בעשר בצפון הנגב

במהלך חודש אוגוסט, ארגנה עמותת התיירות שקמה-בשור את המיזם המוצלח "דרום בעשר", הכולל פעילויות וחוויות ברחבי האזור, במחיר סמלי של 10 שקלים בלבד. בין הפעילויות, תמצאו קטיף עצמי של ירקות ופירות, סיורים מודרכים ברכב וברגל, טיולי אופניים, סדנאות אמנות, סיורים במוזיאונים, באתרי מורשת ועוד.

היכן? יער להב, פארק אשכול, חלוצה, ובקיצור, כל רחבי הנגב הצפוני.

מתי? 8-24 באוגוסט

כמה: כל הפעילויות ב-10 שקלים

לפרטים נוספים לחצו כאן.

מה אוכלים?

בית הפול – חגיגת טעמים אייקונית בסיום הפסטיבל

מדובר במקום עלייה לרגל, שכל מי שמבקר/ביקר/יבקר בבאר שבע - חייב להכיר, במיוחד לאחר יום ארוך בשוטטות בפסטיבל בין האטרקציות השונות. בית הפול קיים כבר מ- 1952 ותמצאו בו שלל מנות ישראליות אהובות ומעולות: חומוס, סלטים טריים וטעימים, פלאפל, צ'יפס שמנוני וקראנצ'י, שניצלים, שקשוקות וקנקן לימונדה טרי ומרענן לסעודה מושלמת.

צילום: בית הפול

בית הפול. שד' יוהנה ז'בוטינסקי 11, באר שבע, 053-9365709

טרומפלדור – עשר של סיום קרניבורי לפסטיבל עשר

כאן מדובר בארוחה שנותנת את מלוא הכבוד לבשר, ולכן טרומפלדור נוסדה כדי לתת כבוד לקרניבורים שבחבורה, עם תפריט מפתה של בשרים, פירות ים, סלטים, טאפסים ועוד. בראשונות - כדאי לקחת את סלט פירות הים וסלט הגבינות, בעיקריות – שרימפס פירות ים או מולים מרינייר, ויש כמובן גם לובסטר (בהזמנה מראש) ושרימפס בסגנון אסייתי. להשלמת הארוחה - תוכלו לקחת את פסטת הקלמארי ואת פסטת השרימפס בסגנון יווני. בקינוחים - קחו לפחות שתיים מצנצנות התאווה שיש כאן: צנצנת טירמיסו וצנצנת תות וגבינה.

טרומפלדור. יוסף טרומפלדור 69, באר שבע,  053-9379803

פסטיבל אופקים ה-7 לתיאטרוני רחוב מהעולם בנגב

פסטיבל שהוא חובה כאחת מאטרקציות לילדים בחופש הגדול, עם עשרות אמני תיאטרון רחוב מישראל ומחו"ל, מופעי קרקס בינלאומיים, הופעות אקרובטיקה, פסלי רחוב, מיצגים מוארים ועוד הפתעות שיחכו לצעירים שבחבורה.

היכן? שדרות הרצל, אופקים.

מתי? 25-24 באוגוסט, בין 17:00 ל-21:00.

מה אוכלים?

סומבררו לבוגרי מסלול השוטטות בפסטיבל

אוכל מקסיקני כהלכתו, הוא הדבר הכי מפנק שיש בסופו של יום ארוך ועמוס. בסומבררו, תמצאו את מיטב מנות המטבח המקסיקני; מנות כמו: טורטיות עם מגוון בשרים, סלטים, שניצלונים ותוספות מגניבות. ההמלצה שלנו היא להזמין כמה טורטיות - כל אחד בטעמו שלו, לצד מגוון תוספות מדליקות, כמו: נאצו'ס, פוטטוס, צ'יפס, כדורי פירה, טבעות בצל ועוד, ולקינוח - "לעוף" על כמה שיותר צ'ורוסים, כדי להיכנס לראש המקסיקני שבכם.

צילום: סומבררו

סומבברו. שדרות הרצל 40, אופקים, 053-6983931

אז לא משנה באיזה מפסטיבלים אלו תבחרו, כל אחד מציג וחושף בפני המבקרים את המיטב של האזור, האטרקציות הכי מגניבות לילדיכם בחודש האחרון לחופש ואת החלק הקולינרי של הדרום, שטומן בחובו עושר רב של מנות ומסעדות שרק מחכות שתחפשו אותן ותטרפו את מרכולתם. נסיעה נעימה וטעימה!

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
MOOD באילת
הזמנת שולחן
053-6281986
פסטורי באילת
053-2243521
סומבררו - אופקים באופקים
053-6983931

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
פורים 2024 – מצעד משלוחי המנות הגדול
המסעדות המומלצות לחורף 2024: מלחמה ומנות מנחמות
וולנטיין דיי 2024 – מסעדות מומלצות לדייט ראשון
דרום אדום 2024 דווקא השנה – המסעדות המומלצות
מסעדות שחוזרות לשגרה בצל הלחימה
מסעדות חדשות שנפתחו בזמן המלחמה
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
ארוחת ליל סדר במסעדה 2024 – סעודות פסח הכי שוות!
חג ״לפני המצות״ שמח!