נגישות
נגישות

פיתה OUT, סנדוויצ׳ים יפנים IN: הטרנדים של 2021

לשמור על ראש פתוח ותיאבון מוגבר - אם בשנת 2020 אכלנו כמעט כל דבר בפיתה (אפילו ספגטי בולונז), שנת 2021 צפויה להיות הרבה יותר מעניינת. מהמטבח הקאריבי, דרך סנדוס ועד לקייל החדש - אלו הטרנדים הקולינריים שיעשו את השנה

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
מערכת  zap rest
תאריך פרסום: 03/01/2021, 0:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

פיתה במילוי סביצ'ה, פיתה עם בוריקה ואפילו פיתה עמוסה בספגטי בולונז. לא מעט טרנדים קולינריים חדרו לשוק הישראלי במהלך שנת 2020, על אף השנה הלא פשוטה שעברה על ענף המסעדנות בארץ בשל נגיף הקורונה. מעל כולם ניצבת הפיתה, שעשתה השנה קאמבק בכל מיני צורות, טעמים וצבעים.

 השפים ישארו איתנו עוד זמן. צילום: שאטרסטוק

ומה מחכה לנו השנה? הפיתה כמובן לא הולכת לשום מקום, אבל אילו מאכלים יצטרפו אליה? מסנדוס ועד קלפ - אלו הטרנדים הקולינריים של 2021. לגזור, לשמור ובתיאבון:

10 מאכלים שנכנסו לחיינו ב-2020
מתכונים מתוקים לקינוחים חגיגיים

שמן זית? תגידו שלום לשמן זרעי אגוזי מלך  

בסוף שנת 2020 מצאה 'הול פודס מרקט' (רשת סופרמרקטים אמריקאית המתמחה בייצור של מוצרים אורגניים) במחקר שערכה, שמלבד שמן זית, בשנת 2021 צפויים לחדור לשוק האמריקאי סוגי שמנים נוספים, ובעיקר שמן אגוזי מלך ושמן זרעי דלעת. על פי המחקר המעמיק שערכו בחברה, שמנים אלו צפויים לככב במהלך השנה הקרובה בקרב בשלנים ביתיים.

נראה שיש בכך לא מעט היגיון. לשני שמנים אלו לא מעט יתרונות בריאותיים. שמן אגוזי מלך מצוין לעור; הוא מוריד לחץ דם ומשפר את רמות הכולסטרול בגוף. גם שמן זרעי דלעת מעולה לעור הגוף; הוא משפיע לטובה על הלב, על בלוטת הערמונית ויש אף טוענים שהוא מכיל חומרים נוגדי דיכאון. 

 כן, זה סנדוויץ'. וזה נראה וואו. סנדוס יפני. צילום: שאטרסטוק

על סנדוס שמעתם?

אם חשבתם שכבר אי אפשר לשדרג את הסנדוויץ' שלכם, כדאי שתחשבו שנית. בשנת 2020, מלבד פיצות והמבורגרים, אל השוק האמריקאי העמוס נכנס בשקט בשקט מאכל ייחודי וטעים במיוחד, שהחל לצבור תאוצה לקראת סוף השנה: סנדוס במילה אחת, או סנדוויץ' יפני בשתיים.

מדובר על כריכים, בדרך כלל קטנים, העשויים מלחם חלב, בדרך כלל לא החלק הקשה. על פי Yelp הפופולרי, במהלך שנת 2020 האזכורים לסנדוס באתר עלו בכמעט 100 אחוז. ניתן למצוא שלל גרסאות לכריך הטעים, ואולי בקרוב נזכה לטעום אותו גם כאן אצלנו.

 מישהו אמר טרופי? המטבח הקאריבי הנה הוא בא. צילום: באדיבות המקום

המטבח הקאריבי: אולי הפעם?

למרות לא מעט ניסיונות בשנים עברו, המטבח הקאריבי לא הצליח למצוא את דרכו אל החך הישראלי, זאת בניגוד להצלחה המסחררת שלו בכל רחבי העולם בשנים האחרונות. המטבח הצבעוני, המשלב טעמים חריפים עם נגיעות מתוקות והרבה תיבול, מיוחד במינו וכולל אינספור מנות שקשה למצוא במטבחים אחרים. נראה שאולי הפעם, בעקבות ההצלחה הגדולה בארצות הברית ובאירופה, השנה המטבח הקאריבי עשוי לתקוע יתד גם כאן אצלנו בארץ הקודש.

ארוחות שף פרטיות אצלכם בסלון

ארוחה במסעדה נחשבת לאחד הבילויים המועדפים על הקהל הישראלי, אלא שבשנה החולפת, בעקבות המשבר, יציאה למסעדה לא הייתה ממש אופציה. כדי להמשיך ולהתקיים, חלק גדול מהמסעדות בארץ נאלצו לחשוב על פתרונות יצירתיים; רובן עבדו במתכונת משלוחים, חלקן הציעו ארוחות בטייק אווי ויש גם כאלו שבחרו ללכת לכיוון קצת אחר, ולהציע ארוחות שף פרטיות אצל הלקוחות.

נראה שהשנה, עד שהמסעדות ישובו לסדרן, ארוחות שף פרטיות, לקבוצות, זוגות או חברים בבתים ובדירות, יצברו תאוצה. אלו כוללות בדרך כלל שף או שניים מטעם המסעדה, המבשלים ארוחה שנקבעה מראש בבית הלקוח. המחירים אגב, משתנים ממסעדה למסעדה.

 מרק קלפ או אטריות קלפ? נעים להכיר. צילום: שאטרסטוק

הקייל החדש: קלפ - אצת הים הנחשבת למזון על

אם עדיין לא שמעתם על קלפ - אצת הים הנחשבת למזון על - כדאי שתמשיכו לקרוא. קלפ, לה יתרונות תזונתיים רבים, היא אצת ים נפוצה למדי הגדלה בכל רחבי העולם, בקצב מסחרר של עד כ-50 סנטימטרים ביום. בשנים האחרונות יתרונותיה הרבים נחשפו, ואט אט היא החלה להשתלב בתפריט היומי של רבים בכל רחבי הגלובוס, ונראה שבקרוב גם אצלנו.

אצת קלפ מכילה כמעט את כל המינרליים שגוף האדם זקוק; הן עשירות בחומצות אמינו, ויטמינים ויוד אורגני. אל תופתעו אם במהלך השנה הקרובה תיתקלו יותר ויותר בקלפ, שיכולה להשתלב מצוין בסלט ומרק, ואף ניתן להכין ממנה אטריות ולחם.

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים
קינוחי שוקולד מומלצים בעוטף ובצפון
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
ארוחת ליל סדר במסעדה 2024 – סעודות פסח הכי שוות!
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ