נגישות
נגישות

בחירות בארה"ב 2020: אבל אנחנו כבר בחרנו

כל הדיבורים על הבחירות באמריקה עשו לנו חשק לבשר מעושן, לאסאדו משובח וכמובן לקינוח מושחת עם מייפל מעל. בחרנו את המסעדות הכי אמריקאיות - אלו עם השמות הכי אמריקאים, אלו שעשו עלייה מהיבשת הגדולה ואלו שתמיד היו כאן. כל הטעמים והביסים הכי מושחתים

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
עמית ביבר
עמית ביבר
תאריך פרסום: 01/11/2020, 0:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

הבחירות בארה"ב שצפויות להיערך בשלישי הקורב (3.11) מפלגות את אמריקה לאזורים אדומים, כחולים ואפורים. ומה מאחד את אמריקה? דבר אחד שמשותף לכולם: הקולינריה. האהבה לבשר איכותי, לטעמים מעושנים ולאוכל מושחת במיוחד.

האוכל האמריקאי מייצר חגיגה בצלחת בצורת נתחים משובחים מעושנים, פרוסים דק בתוך כריך, או מונחים כמו שהם על מגש עץ, צ'ימיצ'ורי ורוטב ברביקיו בצד, עם תוספות מושחתות, צ'יפס קראנצ'י ולקינוח ערימת פנקייקים! החיבור שלנו לאמריקה הוא ממש לא רק פוליטי ואת הטרנדים הקולינריים של ארה"ב תמיד נפגוש גם בארצנו הקטנטונת.

 משיקגו לירושלים. הנקניקיות של זלמנ'ס. צילום: באדיבות המקום

הדוד סם בישראל

ברוח הבחירות ועל קיבה מלאה, החלטנו לפנק אתכם ברשימה של מסעדות עם השמות הכי אמריקאיים שיש והתפריט הכי אמריקאי שיש, כאלו שעשו עלייה מאמריקה וכאלו שתמיד היו כאן. מסעדות שמביאות את השחיתות לצלחת ויחד איתה גם את הבשר המקומי בצורה האיכותית שלו – בלי ג'אנק ובטח שלא מהיר, כזה שעשוי מנתחים מובחרים ועבר עישון של שעות ארוכות. גם אם המסעדות סגורות, אין שום סיבה לוותר על סטייק טוב במשלוח או טייק אווי. בתיאבון.

מסעדות אמריקאיות - הרשימה המלאה
מסעדות אמריקאיות מומלצות

 הטכניקה של הבשר. טייסט פרום דה ווסט. צילום: באדיבות המקום

אמריקה זה כאן: השם, האווירה העישון של הבשר ומה שמסביב

אם השמות טקסס ואלבמה גורמים לכם לרצות לנעול מגפי בוקרים, להצטייד בכמה בירות ולהיפגש עם החבר'ה לערב קאנטרי ובשרים סביב שולחן אבירים – אז הגעתם למקום הנכון. וולקאם לערבי הברביקיו הכי דרום ארה"ב שמצאנו, בצלחות כחול לבן.

אחד הטעמים האמריקאים שמאפיינים בייחוד את מדינות הדרום וערבי הברביקיו המדוברים, הוא הטעם המעושן שהבשר מקבל בשיטת צלייה ייחודית בתוך המעשנה. דרך צלייה ארוכה וממושכת, הבשר מקבל רכות ונימוחות משגעת. מעשנות הבשר תפסו תאוצה וזכו להערכה רבה בארץ בהשראת התרבות האמריקאית. מי שטעם בשר מעושן איכותי יכול בקלות להתאהב בטעמים המיוחדים והאפלים שלו ובמרקם הרך.

הקאנטרי של נתניה

מסעדת אלבמה, נקראת כך לא במקרה. הרעיון מאחורי המסעדה כולו בהשראת מדינות דרום ארה"ב. מי שמכיר את אלבמה ואת סביבת הדרום, מכיר גם את ערבי הברביקיו המפורסמים, שולחנות האבירים ואת אווירת הקאנטרי הייחודית. מסעדת אלבמה מנסה להיות כמה שיותר דומה למקור: בעיצוב הכפרי, באווירה השמחה והנעימה, בניחוחות ובארומות של העישון הכבד והבשרים הטובים, בטעמים עמוקים, במרקמים רכים ובשיטות הצלייה המעושנות והארוכות. בקיצור, אווירה קלילה עם בשרים מכובדים ומשובחים.

אלבמה - פנקס דוד 47, נתניה, 0534362880

 אמריקה במיטבה. טקסס ברביקיו, תל אביב. צילום: באדיבות המקום

מעשנה מקורית והרבה קטשופ

טקסס ברביקיו מכניסים אתכם לאווירה, החל מעיצוב המסעדה, דרך טעמי הבשר המעושן וכל התוספות המאפיינות את האזור. אחד הטעמים המזוהים עם טקסס זה טעם הברביקיו הדומיננטי והאהוב. במסעדה חיפשו אותנטיות, קרבה מקסימלית למקור וכמו שהם אמרו לנו: "מה יותר קרוב למקור אם לא טקסס? זה המקור של הברביקיו האמריקאי האמיתי".

כאן הכול עבד בסדר הנכון: הם ייבאו מארה"ב מעשנת בשר (הגדולה ביותר בארץ) במשקל 2 טון וכל המסעדה נבנתה סביבה. טקסס ברביקיו מעשנים במסעדה נתחים באיטיות ובחום נמוך. הבריסקט למשל, עובר עישון של 12-14 שעות, כך גם האסאדו. אפילו הנקניקיות, הכנפיים והעופות עוברים עישון. ויש להם עוד קטעים אמריקאים מדליקים: המבורגר עם דף קטשופ, וופל צ'יקן ובקיצור – טקסס זה פה.

טקסס ברביקיו - Texas BBQ - דרך שלמה 43, תל אביב, 0539369071

 סגנון אירוח אותנטי. טייסט פרום דה ווסט. צילום: באדיבות המקום

כבוד לבשר המעושן

מסעדת Taste From The West הם אלופי עישון ומביאים את אמריקה ליישוב עזריאל. מדובר כאן בחלוצת האירוח הביתי בישראל, כזו שעושה כבוד לאירוח האמריקאי. המקום מעוצב בסגנון כפרי בנוי עץ והאווירה במסעדה מזכירה מאוד את סגנון האירוח בערבי הברביקיו האמריקאים המכובדים.

טייסט פרום דה ווסט - Taste From The West - עזריאל, 0539386548 

 צלעות טלה של מסעדת באקארו. צילום: דרור ורשבסקי

גם מסעדת באקארו מציעה בשרים שעברו צלייה בתנור גחלים ומעשנה, סגנון צליית הבשר גם הוא בהשראת דרום היבשת, כל נתח עם יחס מיוחד משלו וכולם עוברים עישון איטי. חווית האירוח כולה בסגנון משתה אבירים מדליקה וייחודית. מסוג המסעדות שאפשר לשבת בהן ולשכוח לרגע שאתם בארץ.

באקארו - Buckaroo - זרחין אלכסנדר 13, אזור תעשייה רעננה, 0539365717

 כנפיים לצד פנקייק. דיקסי, תל אביב. צילום: באדיבות המקום

פנקייקים, פנקייקים ופנקייקים

ידעתם ש"דיקסי" הוא כינוי למדינות דרום אמריקה? ולא במקרה זה גם שמו של הסטייק האוס הניו יורקי האהוב . אם תרצו את הבשר בצורה הפרוסה שלו בתוך פרנה, דיקסי מציעה כריך אנטריקוט משובח עם גבינה שוויצרית, בצל, פלפל וצ'יפס בצד. עוד בתפריט מצעד שלם של מנות מושחתות וקינוחים בטעמים של אמריקה: פנקייק עם בייקון, ביפבורגר פרנץ' טוסט ומה לקינוח? מגדל פנקייקים כמובן.

דיקסי גריל בר - תוצרת הארץ 3, תל אביב, 0539443543

 אין נקניקיות בארץ כמו באמריקה. זלמנ'ס בירושלים. צילום: באדיבות המקום

מאמריקה באהבה: מסעדות אותנטיות שעשו עלייה

המסעדות שעשו עלייה, מגיעות בייבוא ישיר עם מתכוני נקניקיות משובחים מבית אמא, עם תפריט אמריקאי בשילוב יהודי וכשר או כרשתות מזון אהובות שעד לא מזמן היינו צריכים לרכוש כרטיס טיסה כדי לעוף להן על הכנפיים הפריכות. קבלו את זלמנ'ס משיקגו, שרהל'ה הכשרה ורשת KFC שסוף סוף כאן.

100 אחוז בשר אמיתי
מסעדת זלמנ'ס הירושלמית מביאה איתה סיפור מרגש. אמרנו מביאים את אמריקה לארץ? אז כאן זה ליטרלי ככה. משה זלמן, הבעלים של המסעדה, עשה עלייה משיקגו לארץ לפני עשר שנים ומספר: "מאז שעליתי לארץ לא אכלתי נקניקיות. אשתי לא הסכימה לי. כי אין נקניקיות בארץ כמו באמריקה. אז החלטתי לפתוח חנות נקניקיות בשיתוף עם שף גדול ומומחה בתחום – הנקניקיות שלנו 100 אחוז בשר אמיתי".

אז אם חשקה נפשכם לטעום נקניקיה אסלית, בדיוק כמו בשיקגו, נקניקיות איכותיות עם טעם מיוחד ללא תחרות - תאכלו זלמנ'ס. בתפריט הנקניקיות תוכלו למצוא נקניקיית עגל מתובלת או צ'יקן קראנץ', לצד הלחמנייה תקבלו קורנישון סופר אמריקאי וצ'יפס קראנצ'י של אמריקה.

זלמנס שף - zalmans chef hotdogs - לונץ משה 3, ירושלים, 0539346358

 הכריכים של שרה ברעננה. צילום: באדיבות המקום

כנפיים, עוף מטוגן וערימות צ'יפס

גם שרה'ס פלייס מציגה תפריט המבורגרים איכותיים וכשרים. כבר משם המסעדה אפשר לדמיין את הדיינר האמריקאי המדליק ואת האווירה במקום. המקום של שרה מפגיש בין מאכלים ממערב אמריקה ובין כשרות יהודית. רוסטביף, המבורגר ביתי, עוף מטוגן וכמובן ערימה של צ'יפס.

שרה'ס פלייס - Sara's Place - אחוזה 88, רעננה, 0539373282

מסעדת KFC , מכירים? נו ברור. קנטאקי פרייד צ'יקן עשו עלייה לא מזמן וזו הפעם הראשונה שהם מביאים איתם לכאן את המתכון כמו שהוא, בלי שינויים, בדיוק כמו המקור. הסניפים הראשונים כבר תפסו תאוצה בנצרת, ירכא ודליית אל כרמל. בתפריט כל המנות האהובות והמוכרות: כנפיים, בייטס, סטריפס ועוף על העצם, בבאקט, בארוחה, בלחמנייה או בטורטיה.

KFC - כל הסניפים

 לא רק המבורגריםץ רשת קינג ג'ורג'. צילום: באדיבות המקום

רשתות עם סטייל אמריקאי אורגינל: המסעדות שתמיד היו כאן

כבר סיכמנו שכולם אוהבים אוכל אמריקאי, נכון? לא רק בצורת הנתחים המעושנים והמשובחים, גם בזכות ההמבורגר, הכנפיים, הנקניקיות והכריכים המושחתים.

הייתם פעם בדיינר אמריקאי? מואר, עם שולחנות ארוכים, עמוסות בצבעים שמחים והדפסי רטרו מדליקים, ריצוף משבצות שחור-לבן ממש כמו בסרטים וספות עור או כסאות בר אדומים. אז מיהן אותן הרשתות המוכרות, שנמצאות לנו מתחת לאף בפריסה ארצית, מציעות תפריט עשיר במזון אמריקאי ומכניסות אותנו לאווירת הרטרו המדליקה והשמחה?

הדיינרים המדליקים שלנו

מסעדת קינג ג'ורג' באווירת הדיינר בסניפים כשר בירושלים וסניפים נוספים, שמציעים בין השאר המבורגר שכבר מהשם שלו אפשר להבין שמדובר במנת מלכים: גו'רג'בורגר וכמהין. הם מכינים את הקציצות מ-100 אחוז בשר בקר איכותי ולא מתקמצנים על הטופינג השווים. בין הלחמנייה לקציצה מפרידה שכבה מושחתת של איולי כמהין, פורטבלו מהפלאנצ'ה, טבעת בצל, עגבניה וחסה.

תומס הבעלים, סיפר על הדמיון בין ישיבה במסעדה לבין דיינר אמריקאי אמיתי: "סגנון הישיבה כאן כמו דיינר, אווירה אמריקאית, עיצוב מדליק עם ספות נוחות ותפריט מגוון עם מנות אופייניות. לא רק המבורגר, גם סטייק טוב וכנפיים פיקנטיות טעימות בטירוף".

קינג ג'ורג' - שד' יצחק רבין 10, סינמה סיטי ירושלים, 0539365747

 הסנדוויצ'ים הכי מושחתים בסביבה. רשת רובן. צילום: באדיבות המקום

רשת רובן בוחרת בכל יום אמריקה

ברור שהכתבה הזו תסתיים עם נתח אסאדו משובח, לא? כשהאמריקאים מחליטים לקחת את הזמן ולהכין ארוחה מהלב, אז הם לוקחים את הזמן ובגדול. הבשרים המשובחים והאסאדו האגדי עוברים תהליכים של צליה ושל עישון במשך שעות ארוכות מאוד. גם רשת רובן – RUBBEN מביאים בגאווה את המטבח האמריקאי שכולל הכול מהכול, העיקר שיהיה בשרי. בתפריט תוכלו למצוא סנדוויצ'ים בשריים, סטייק אנטריקוט ואת מנת האמריקאי המעושן – שורטריבס בקר מהמעשנה.

רובן - כל הסניפים

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
באקארו ברעננה
053-9365717
שרה'ס פלייס ברעננה
053-9373282
רובן  בחיפה
04-6277067
רובן בחיפה
04-6208584
רובן באשדוד
053-9383220
קינג ג'ורג' ברמת גן
03-5756060
קינג ג'ורג בפתח תקווה
053-6130276
דיקסי גריל בר בתל אביב
053-9443543

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של עמית ביבר

איפה אוכלים את הסטייק המושלם בצפון?
קרניבורים אתם כאן? מסעדות בשר מומלצות בצפון
אוכל ביתי מומלץ: תרגישו בבית ותאכלו משהו!
פחמימה של נחמה: כאן תמצאו את המאפה המושלם
ככה פותחים בוקר: ארוחות בוקר משביעות ועשירות
חגיגה טעימה: הכרם - מסעדה לאירועים
חגיגה טעימה: הכרם - מסעדה לאירועים
מצאנו לכם ארבע מסעדות שף כשרות ושוות!
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
ארוחת ליל סדר במסעדה 2024 – סעודות פסח הכי שוות!
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ