נגישות
נגישות

דיקסי ופילדלפיה חוגגות את שבוע האוכל בישראל

הגירוס של חיים כהן בפיתה, ארנצ'יני מושלמים של דיקסי, וכריך אסאדו מעושן: אלו הן רק חלק מהמנות שיגישו השנה פילדלפיה ודיקסי בשבוע האוכל של ישראל - טעם IL

המלצות קולינריות חדשות מהצלחת
מערכת  zap rest
תאריך פרסום: 28/06/2020, 0:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

 הקינוח הקלאסי של דיקסי (צילום: ירון ברנר)

דיקסי גריל בר נפתחה ב-1993 כסטייק האוס ניו-יורקי המשלב מנות קלאסיות מהמטבח האמריקאי לצד נתחי בשר בקר ישראלי טרי ונגיעות פיוז'ן מהמטבחים האסייאתיים.

יותר מ-8 מיליון אורחים ביקרו בדיקסי מאז נפתחה והמנות המיתולוגיות שלה הפכו לנכס צאן ברזל בקולינריה בארץ. הרי אי אפשר בלי הכנפיים המושלמות בחמאה וצ'ילי לצד ההום פרייז המושחתים וההמבורגרים הנעשים יום יום בצורה ידנית במסעדה.. אינספור טרנדים קולינריים כבשו אותנו בסערה מאז אותם ימים תמימים. רובם המוחלט, נעלם כלעומת שבא. אך למרות כל מה שקרה בשלושת העשורים האחרונים, דבר אחד נותר ללא שינוי: דיקסי היא עדיין מהמסעדות המומלצות ביותר בישראל ולא בכדי.

למתחם האוכל של טעם il
פסטיבל האוכל של ישראל מגיע גם לירושלים

המשפחה המורחבת חוגגת את פסטיבל טעם IL

בשנת 2006 הצטרפה לדיקסי - אחותה הקטנה (שהפכה לגדולה) - פילדלפיה שמחזיקה היום 2 סניפים תוססים עם היקף משלוחים גדול בכל גוש דן  כיום ומזוהה  עם הכריך האגדי Philadelphia cheesesteak עם נתחי אנטריקוט דקיקים עשויים "על הרגע".

שבוע האוכל טעם IL  מתכתב עם ירידי האוכל שצברו פופולאריות רצינית בשנים האחרונות אך בשל משבר הקורונה, אנשים נמנעים מהתקהלות בימים אלה. תחת זאת, תוכלו ליהנות ממגוון מנות רחב של מסעדות מובילות במחירים מוזלים במשלוחים וטייק אווי.

לפי חיים כהן, "היציאה מהמצב הזה היא דרך ארוכה שנצטרך לעשות אותה ביחד. אם לא נדע לעזור אחד לשני, זה לא יקרה. עדיף שנהיה ביחד". וכמה שהוא צודק.

ארנצ'יני של דיקסי גריל בר (צילום: ירון ברנר) ארנצ'יני ברוטב עגבניות עשיר של פילדלפיה (צילום: ירון ברנר)

מנה ראשונה – "תפוזים קטנים מטוגנים..."

לכבוד פסטיבל טעם IL הראשון, שיתקיים השנה בין התאריכים 28 ביוני ל-4 ביולי, פילדלפיה מזמינה  אתכם לערוך היכרות עם שלוש מנות חדשות, שנוצרו במיוחד לכבוד שבוע האוכל הדיגיטלי. המנה הראשונה היא מנת ארנצ'יני, הכוללת שלושה כדורי ריזוטו במילוי פטריות ופרמזן, המוגשים עם רוטב עגבניות בולונז עשיר וקטיפתי. עלות המנה במהלך שבוע האוכל הדיגיטלי: 39 שקלים בלבד.

כדורי הריזוטו המטוגנים נראים כמו תפוזים זעירים וזהו למעשה המקור לשמם, שכן המשמעות של המילה ארנצ'יני באיטלקית היא "תפוזים קטנים". הארנצ'יני הופיעו לראשונה בסיציליה במאה ה-10 לספירה ובשנים האחרונות הפכו לפופולאריים במיוחד בארה"ב, בעקבות התחזקות טרנד הפינגר פוד שכבר מספר שנים נחשב שם לאחד הטרנדים המובילים.

גירוס בפיתה של יפו תל אביב

אחת ממנות הדגל של המטבח היווני-אמריקאי, היא הגרסה המקומית לכריך הפופולארי ביותר ביוון והכוונה היא לגירוס כמובן או השווארמה היוונית, אם תרצו.

לכבוד שבוע האוכל  טעם IL, תציע בפילדלפיה את הגרסה של חיים כהן למנה, הכוללת פרגית צלויה על הפלנצ'ה, עשבי תיבול טריים, בצל סגול וחריף. את הצזיקי שמככב במנה המקורית, מחליפה במנה של פילדלפיה הטחינה הישראלית. המנה מוגשת בפיתה עם תוספת של צ'יפס קטן בצד, ליצירת מנת הפיוז'ן האולטימטיבית. ותודו שאין יותר טעם IL מזה. עלות המנה: 49 שקלים בלבד.

 פיתה גירוס במהדורת il (צילום: ירון ברנר)

כריך אסאדו מושחת ולוהט במיוחד ב – פרצעל!!

כפי שוודאי אין צורך לספר לכם, ההתמחות המרכזית של פילדלפיה היא בכריכי בשר מושקעים. לכן מעבר לכל הטעים-טעים שהוזכר לעיל, , תוכלו להזמין במשלוח או לקחת בטייק אווי, מנה מנצחת של כריך אסאדו: 125 גרם של בשר שורט ריב מעושן בתוך לחמניית פרעצל עם חסה, עגבנייה, חמוצים, בצל מטוגן, פלפל חריף, מיונז וחרדל (49 שקלים).

לסיום, עם כאלה מנות טעימות, במחירים כל כך שווים – זה פשע לא להזמין. היכנסו לשבוע האוכל טעם IL   והזמינו >>> 

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
דיקסי גריל בר בתל אביב
053-9443543
פילדלפיה בתל אביב
03-6930606

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים
קינוחי שוקולד מומלצים בעוטף ובצפון
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי
דוניס דגים ויין  - אוכל משובח ואירוח נפלא
מתי הפעם האחרונה אכלתם אוכל צרפתי אמיתי, ו... כשר?
סילבסטר 2024 – השנה אוכלים בבית
מחכים לניסים – סופגניות מיוחדות שיעשו לכם את חנוכה
מתגייסים עבורם - מסעדות עם הטבות מיוחדות לחיילים
מה לאכול בזמן מלחמה? 5 מאכלים שעוזרים להפחית מתח וחרדה
הצבא צועד על קיבתו: מצפון לדרום - העמותות שמאכילות
הצטיידות לשעת חירום: המזון הנכון בשעת חירום
מבצע חרבות ברזל: המסעדות והשפים שמתגייסים למען העם