נגישות
נגישות

עולם המסעדות בצל הקורונה: עוברים ל - TAKE AWAY

מהיום (יום א' 26.4) כל חנויות האוכל יכולות להיפתח במתכונת טייק אווי ובכפוף להנחיות "התו הסגול". אחרי תקופה של חוסר ודאות ועצירה כמעט מוחלטת של הפעילות - אנחנו לקראת שגרה חדשה. מה מותר, מה עוד אסור ואיך כן תוכלו לפתוח את העסק שלכם? עושים סדר

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
יעקב גולדברג
תאריך פרסום: 25/04/2020, 0:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

 המסעדות ימשיכו להיות ריקות (צילום: שאטרסטוק)

כמו כל הענפים במשק כך גם המסעדות עברו בתקופה האחרונה למתכונת חירום עם דגש על שירותי משלוחים וצמצום משמעותי של הפעילות השוטפת. לירידה בהיקף העבודה התווסף חוסר הוודאות, הדאגה מהמשך הקיפאון והשאלה הגדולה שגם עכשיו אף אחד לא יודע עוד לענות עליה – מתי סוף סוף כל זה יגמר ונוכל לחזור כולנו לפעילות מלאה?

כולנו שמענו את היאוש וזעקת בעלי העסקים לאור העצירה הטוטלית של הפעילות העסקית השוטפת. כעת הלחץ מתחיל להשתחרר ואפשר לראות אור ראשון בקצה המנהרה - על פי החלטת הממשלה מיום ו' (23 באפריל) החל מהיום יום ראשון אנחנו עם צעד משמעותי בדרך לשגרה עם פתיחת כל חנויות הרחוב ובכללן חנויות האוכל במתכונת חלקית ללא ישיבה ובאיסוף עצמי ורק לבעלי העסקים שישמרו על הכללים החדשים של התו הסגול כמו שנפרט בהמשך.

עצמאות 2020: חוגגים בבית עם בשר מהמסעדה

דוכני האוכל נפתחים
ענף אחד שנפגע במיוחד הוא ענף המזון בכלל וחנויות אוכל הרחוב בפרט - חנויות הפלאפל, קונדיטוריות בוטיק, חנויות ירקות ופירות ועוד. לא כל עסק יכול לאפשר לעצמו להתפתח לשירות משלוחים ויש לא מעט דוכני אוכל שמתבססים בעיקר על לקוחות קבועים ותיירים מזדמנים שנעצרים לאתנחתא באמצע יום עבודה או טיול. ההקלות הן משמעותיות במיוחד עבורן ותאפשר להן מרחב לנשימה וחזרה, גם אם חלקית, לפעילות מבורכת.

לכל דוכני אוכל רחוב ברחבי הארץ

התו הסגול: מה צריך כדי לפתוח מסעדה?

על מה צריך לשמור כדי שתוכלו לפתוח היום את העסק שלכם? על פי הכללים הנדרשים לשם שמירה על בריאות הציבור יש לוודא שלא יהיו מקומות ישיבה במסעדה, בדלפק העסק תימצא מחיצה למניעת העברת רסס בין המוכר ללקוח, המעסיק ישבץ קבוצות עובדים במשמרות נפרדות, תהיה הקפדה על 2 מטרים בין הנמצאים במקום ותהיה הקפדה על כללי ההיגיינה לרבות חיטוי משטחים.

בנוסף, כל העובדים במסעדה יעטו כפפות ומסיכה, ייעשה ויסות כניסת מבקרים כך שבכל זמן נתון לא ישהו במקום יותר מ- 2 לקוחות לכל קופה רושמת ובבית עסק שגודלו מעל 100 מ"ר, לא ישהו מעל 4 לקוחות לכל קופה. כמו כן יותקן שלט לעניין שמירה על מרחק בין האנשים ומספר לקוחות מותר בבית האוכל.

יש לי דוכן שווארמה, על מה אני צריך לשמור?
בדוכני אוכל שפונים ישירות לרחוב, עיקר ההקפדה צריכה להיות באזור הדלפק ובשמירה על מחיצה בין המוכר ללקוח, מרחק של 2 מטר בין הלקוחות בתור כמו שכולנו כבר מורגלים מהתור לסופר וכמובן הקפדה מלאה על כל כללי ההיגיינה. כמובן שאין לשבת במקום וכל העובדים יהיו באופן קבוע עם כפפות ומסכה.

כל עסק יוכל להחליט בעצמו אם לאמץ את התו הסגול באמצעות רגולציה עצמית. עסק שעומד בכללים יכול לחזור לפעול בלי לחכות לאישורים. עם זאת, פקחים יבדקו את העסקים הפתוחים - והפרת הכללים כרוכה בעבירה פלילית, קנס ואף סגירת העסק.

 ממשיכים להזמין עד הבית (צילום: שאטרסטוק)

שוק המשלוחים: תמונת מצב 
ללא ספק עולם המסעדות ספג מכה קשה ולא ברור איך הוא עוד יצא מהתקופה הזאת. גם המסעדות שסיפקו שירותי משלוחים מדווחות על הפסדים ניכרים וצמצום של מעל לחצי מהפעילות השוטפת. תורמת לכך גם העובדה המצערת של למעלה ממיליון מובטלים וצמצום של הוצאות לא הכרחיות.

עם זאת, שירותי המשלוחים ימשיכו בוודאי לעבוד במרץ בכל התקופה הקרובה. יחד עם ההקלות החדשות הביקוש למשלוחים לא עוצר -  לא מעט עסקים יתקשו לעמוד בתקנות המחמירות ובנוסף לקוחות רבים הכוללים אוכלוסיות בסיכון וכל מי שמעדיף להישאר בבית הבטוח ולקבל ישירות את האוכל ללא מגע יד אדם וסיכונים מיותרים ימשיכו להזמין און ליין עד הבית.

לכל המשלוחים ברחבי הארץ - https://www.mishlohim.co.il/

המסעדות נערכות למצב החדש תוך השתדלות לשמור על שגרה כמה שניתן. בתוך כל המהומה אסור לשכוח שהקיץ כאן ואיתו הצעות קורצות שתוכלו כמובן להזמין בטייק אווי ובמשלוחים. הנה ההצעות המרעננות של מסעדת קורדרו התל אביבית ומסעדת וילה מארה בבת ים. ספוילר - למרות הכול הולך להיות לנו קיץ מתוק.

קורדרו: "הרכבנו 6 סוגים של מארזים זוגיים שכוללים 2 מארזים לטבעוניים. המארזים כוללים סלטים, לחמים, מבחר מנות עיקריות מגוונות, דגים ובשרים וחלק מהמארזים אף כוללים יינות.

לקראת יום העצמאות הוספנו מארזים מיוחדים עם נקניקיות מרגז, שיפודי סלמון ופילה בקר, כנפי ושוקי עוף, ובירה ישראלית.

מזג האוויר מתחיל להתחמם ואנחנו כבר התחלנו עם סלסלאות הפיקניק שלנו. עשינו את זה בשנה שעברה וממשיכים עם זה גם השנה. כל אחד יוכל להזמין סט פרודוקטים גורמה ולהתפנק בים או על הגג."

CORDERO קורדרו תל אביב - CORDERO - יחיאלי 6, נווה צדק, תל אביב, 053-9368138

 הקוקטיילים של וילה מארה, עכשיו בגרסת טייק אווי (צילום: עידן גור)

וילה מארה: מהיום תוכלו ליהנות מתפריט קיץ מגוון וקוקטיילים ב – take away במחירים מיוחדים לכבוד פתיחת הקיוסק של המסעדה שלנו.

בנוסף, יש לנו שתי חבילות מיוחדות לכבוד חג העצמאות. חבילה אחת בשרית המתאימה ל-4 סועדים וכוללת הפתעות כמו נתחי פרגיות על האש, קוביות אסאדו ומגוון רטבים, וחבילה זוגית בסגנון כפרי עם דגים, ירקות צלויים ועוד.

וילה מארה - Villa MARE - דרך בן גוריון 69, טיילת בת ים, 053-9370149

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
בילוי קולינרי בתל אביב: בר מסעדה בעיר הגדולה
4 מסעדות מומלצות ליד יער בן שמן
מסעדות בניר דוד והסביבה למטיילים בעמק המעיינות
לבלות ולאכול בכפכפים: 6 מסעדות חוף באילת
רבקה סול: פיצה כשרה בנמל תל אביב
בורגר לג'נדס בחדרה מחזירים את האגדות לחיים
אור גינסברג מארח: סלאס בפשפשים עולה שלב
התיאבון נפתח: ברים עם אוכל טוב
פורים 2024 – מצעד משלוחי המנות הגדול
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים
אייל שני עושה גלידה, מה, לא נטעם?
קינוחי שוקולד מומלצים בעוטף ובצפון