נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

ערימת המבורגרים בלחמנייה  (Shutterstock) כיף להגזים. טירוף של המבורגרים  (Shutterstock)

על פניו המבורגר הוא עניין פשוט למדי - לחמנייה טעימה, קציצה עסיסית, עלה חסה רענן, פרוסות עגבנייה, בצל ומלפפון חמוץ ואם אפשר גם איזה רוטב טעים או שניים. האמת היא שאם כל המרכיבים איכותיים, אז כל מה שנותר זה לשדך למנה איזו תוספת צ'יפס או טבעות בצל ולהתמכר לתענוג הקולינרי הכה פשוט וקלאסי הזה.

מועדון ההמבורגרים הגדול של ישראל

אבל כמו ששר שלום חנוך: "זה לא פשוט להיות פשוט / תמיד רוצים יותר" (מתוך "השיר האחרון"). ובהתאם, ההמבורגר המוכר לא מפסיק לברוא את עצמו מחדש. לפעמים מדובר בשינויים קלים שמשדרגים את המנה המוכרת ולעיתים מדובר במטמורפוזה מוגזמת ואף מופרכת. בעשור האחרון באו לעולם כמה מההמבורגרים המשונים ביותר בהיסטוריה. בחרנו להכיר לכם את המעניינים ביותר שבהם.

אחי, יש לך כמה אלפיות להלוות לי? בא לי המבורגר

יש המבורגרים שזכו למקום של כבוד בדברי הימים של ההמבורגרים הביזאריים בזכות הגודל וישנם בזכות שילובים לא הגיוניים בעליל עם מאכלים אחרים (כבר נגיע לזה...). לעומת זאת במקרה של ההמבורגר מבית היוצר של השף הוברט קלר ממסעדת Fluer שבלאס וגאס, היה זה תג המחיר שהעניק את הכבוד המפוקפק. אז כמה עולה ה-FleurBurger שמורכב מבשר ואגיו, פואה גרא וגילוחים של פטריות כמהין שחורות ונתון בתוך לחמניית בריוש כמהין? לא פחות ולא יותר מ-5,000 דולרים טבין ותקילין.

יש לציין שההמבורגר היוקרתי מגיע לשולחן עם בקבוק של שאטו פטרוס 1995, שמחירו עומד על 2,500 דולרים. לאור זאת, יש שיאמרו שמדובר למעשה בעסקה משתלמת.

המבורגרים וטבעות בצל  (Shutterstock)                      מלא בשר מעט לחם. (Shutterstock)

 

זה המבורגר... זו פיצה... זו אחת המנות המוגזמות בהיסטוריה

בשנת 2010, השיקה רשת בורגר קינג את אחת המנות היותר מבלבלות שנתקלנו בהן. לתקופה מוגבלת בלבד (ואולי טוב שכך), ניתן היה ניתן לרכוש בסניף ה-"Whopper Bar" שנפתח באותה השנה בניו-יורק, את ה-Pizza Burger - קציצה ענקית, תועפות של מוצרלה מותכת, המון פרוסות פפרוני ובנוסף לכל זה גם רוטב מרינרה. כל זה היה נתון בתוך לחמניית ענק והכיל לא פחות מ-144 גרם של שומן ו-2,530 קלוריות. מחיר ההמבורגר-פיצה עמד על 12.99 דולר ולמרות שהוגש לתקופה קצרה בלבד, זה הספיק כדי שייזכר לנצח כאחד ההמבורגרים המוזרים (והמיותרים) בהיסטוריה.

היפני השחור משחור

לאורך השנים רשת בורגר קינג סיפקה לנו לא מעט יציאות מוזרות בתחום ההמבורגרים. אחת היותר ראויות לציון, היא ה-Kuro burger (המבורגר השחור בתרגום חופשי), שהושק בסניפי הרשת ביפן ב-2014. מדובר למעשה בפעם השלישית שהרשת משיקה ביפן המבורגר שחור, כשהראשונה הייתה ב-2012, עת ה-Premium Kuro Burger בא לעולם. אז איך מכינים המבורגר שחור? את הקציצה מתבלים בפלפל שחור, את הלחמנייה והגבינה הצהובה צובעים עם פחם המופק מצמח הבמבוק ואת טבעות הבצל והקטשופ, מעשירים בדיו המופק מתמנונים. ומה לגבי הטעם? את זה כבר תצטרכו לשאול מישהו אחר...

המבורגר שחור  (Shutterstock) גבינה צהובה, פחם ותמנונים. המבורגר שחור (Shutterstock)

האלטרנטיבה המושלמת לנמנעים מבצקים

כולנו תקווה שעוד נותר לכם קצת תיאבון, כי אתם לא רוצים לפספס את היצירה הבאה, שמגיעה אף היא מארץ השמש העולה וליתר דיוק מהרשת המצליחה MOS Burger, המפעילה כיום אלפי סניפים, בין היתר בסינגפור, תאילנד, אוסטרליה, אינדונזיה וקוריאה הדרומית. הסניף הראשון של MOS Burger נפתח ב-1972 וקצת יותר מעשור וחצי מאוחר יותר, ב-1987, השיקה הרשת את ה-Rice Burger המפורסם שלה, שהפך תוך זמן קצר לפופולארי בצורה בלתי רגילה.

ה-Rice Burger הוא המבורגר שנתון במקום בלחמנייה רגילה, ב"לחמניית אורז" -  שתי שכבות קריספיות המיוצרות מתערובת של אורז, שעורה ודוחן ומעוצבות כלחמניית המבורגר קלאסית. כך לדוגמה ב-2013 הוסיפה הרשת לתפריט Rice Burger שכלל מלבד לחמניית אורז, מקרל מבושל במיסו עם טופינג של שערות כרשה (כי כנראה שלפעמים לחמנייה שעשויה מאורז, דוחן ושעורה זה פשוט לא מספיק מוזר).

(Rice Burger  (Shutterstock אורז, שעורה ודוחן. Rice Burger (צילום: shutterstock)

לאכול את הצרות. אבל באמת...

רגע לפני שנשאיר אתכם עם משהו (סוג של) מתוק לקינוח, הרשו לנו להרים את רף המוזרות בעוד כמה ס"מ ולקחת אתכם לאגם ויקטוריה שבאפריקה, המשתרע על שטח של קרוב ל-70,000 קמ"ר. במהלך העונה הגשומה, האגם העצום מהווה בית למיליארדי ברחשים זעירים. החרקים המעופפים נעים בנחילי ענק עצומים, המאופיינים בצפיפות בלתי נתפסת.

איך זה קשור לקציצה המופלאה? למעשה הנחילים כה צפופים עד שניתן ללכוד כמות מרשימה של ברחשים פשוט על ידי נפנוף של מחבת רטובה באוויר, בזמן שעובר בו נחיל. אחרי שתופסים מספיק חרקים (כחצי מיליון), מכינים מהם קציצות ומטגנים המבורגרים מזינים ויתכן שגם טעימים (לא ניסינו). יש האומרים שבאופן כללי חרקים יהוו את מקור החלבון העיקרי שלנו בעתיד. בואו נקווה שהם טועים.

 יש לי גלידה הכי טובה, הכי טובה ומוזרה

לסיום, בחרנו לקנח לפי המסורת עם גלידה טובה. כי תאמינו או לא אבל לכבוד חגיגות יום ההמבורגר הלאומי הראשון בבריטניה שהתקיימו ב-2013, החליטו קברניטי חברת Sorbitium Ices הלונדונית, ליצור גלידה בטעם המבורגר. את הסוכריות הצבעוניות המסורתיות החליפו שבבי בייקון מקורמלים ואת מקומו של הקטשופ, תפס רוטב תותים עשיר. ובכל זאת, משום מה על פרוסות המלפפון החמוץ עם ניחוחות השמיר, הם לא הצליחו לוותר.

גלידה בטעם המבורגר  (Shutterstock) רוטב תותים במקום קטשופ. גלידה בטעם המבורגר (Shutterstock)

הטעם החדש אמנם לא הצליח להאריך ימים אבל חשוב לציין שמאז הביאה החברה לעולם לא מעט טעמים חדשים ומשונים לא פחות. כך למשל שנה מאוחר יותר, לכבוד חג ההודיה, יצרה החברה טעם חדש ששילב את הטעמים של כל מאכלי החג: הודו צלוי, רוטב חמוציות, גזר לבן וכרוב ניצנים. בדומה לגלידת ההמבורגר, גם גלידת חג ההודיה התקבלה בתגובות מעורבות ובאופן לא מפתיע, לא האריכה ימים.  

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
ריבר באר שבע – להתאהב בטעמים האסיאתיים
אחרי 20 שנה מסעדת מסה הוותיקה נסגרת
מסעדת השף הערבית שאתם לא מכירים
מסעדות שף בתל אביב – גורמה פנומנאלי לסקרנים בלבד