נגישות
נגישות

לאן יוצאים בתל אביב כשההורים מגיעים לביקור?

ההורים הודיעו ברגע האחרון שהם לוקחים אתכם לארוחה במסעדה אבל קשה לכם להחליט איפה הכי כדאי לשבת? מאוכל אסיאתי, דרך המטבח האיטלקי ועד פתיחת שולחן מהים - קבלו כמה רעיונות שיעשו לכם חיים קלים

המלצות קולינריות חדשות מהצלחת
עודד פשטצקי
תאריך פרסום: 07/05/2019, 0:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

 כדי שכולם יהיו מרוצים. גרקו (צילום: באדיבות המקום)

מבחינתכם סושי זה החיים אבל אימא סולדת מאצות? עברתם לטבעונות לפני שנתיים ואבא עדיין מאמין שאיבדתם את השפיות? זה קורה במשפחות הטובות. כי מטבע הדברים חלק ניכר מהדברים שעושים לכם טוב על הלב, לא ממש מתיישבים עם הטעם של ההורים שלכם. זה נכון בכל הקשור לטעם המוזיקלי שלכם, לסגנון הלבוש שלכם ומן הסתם לא אחת גם בכל מה שקשור להעדפות הקולינריות. ההורים מגיעים השבוע לביקור והוטלה עליכם המשימה הבלתי אפשרית של איתור מסעדה שתתאים לכולם? אל דאגה – הגעתם למקום הנכון: בכתבה שלפניכם תמצאו מסעדות בתל אביב שניתן ליהנות בהן מארוחה טובה ומגוונת, במחירים הגיוניים (כי אבא תמיד מתעקש לשלם) ובאווירה רגועה (כי משום מה הווליום תמיד גבוה מדי כשיושבים עם ההורים).

ארנסטו
אם אתם רוצים ללכת על בטוח, טוב תעשו אם תזמינו מקומות במסעדת ארנסטו, אחת מהמסעדות האיטלקיות האותנטיות ביותר בישראל. בארנסטו לא רק האוכל אותנטי: ארנסטו הבעלים, השף אנג'לו דה לה ריצ'ה ולמעשה רוב העובדים במקום, עלו לישראל מאיטליה וזה מורגש בכל חווית השירות, התפריט והטעמים. בארנסטו מגישים מגוון רחב של מנות פתיחה, מנות בשרים, מנות דגים ומובן שגם שפע עצום של מנות פסטה מכל הסוגים והמינים, לרבות כאלו שלא תמצאו באף מסעדה אחרת בישראל. 
מה בתפריט? פוגטינו ריקוטה ותרד (קרפ ממולא בריקוטה, תרד ופרמיג'נו על מצע רוטב עגבניות), רביולי פטריות פורצ'יני (רביולי ממולאים בפטריות פורצ'יני ברוטב שמנת, פטריות ופרמיג'נו) ופנאקוטה עם פירות יער. 
למה זה כדאי? כי אם ההורים שוב ירגיזו אתכם, תמיד תוכלו להפנות את הקשב לאיטלקית המופלאה והמרגיעה המתגלגלת על שפתי המלצרים (וחלק ניכר מהסועדים במקום) ולהשיב את פעימות הלב לקצב התקין. חוץ מזה סביר גם להניח שאבא ינצל את ההזדמנות כדי להעלות זכרונות קולינריים מהטיול האחרון שלו ושל אמא באיטליה.
ארנסטו - בן יהודה 90, תל אביב. 03-5273394

מנה במסעדת ארנסטו תל אביב (צילום: באדיבות המקום) יד ראשונה מאיטלקים. ארנסטו (צילום: באדיבות המקום)

בראון
את מסעדת בראון מובילה השפית המוכשרת והיצירתית מיכל לוי, שהגיעה למקום אחרי שנים ארוכות שבהן עבדה במסעדות מובילות באיטליה ובניו יורק. לוי מגישה תפריט המבוסס על חומרי גלם מקומיים ועונתיים, פסטות המיוֵצרות במקום ופיצות ייחודיות הנאפות בתנור אבן. אין שום ספק שההורים יתרשמו מהבחירה המוצלחת ומהמקום המקסים שבו ניכרת הקפדה יתרה על כל הפרטים, הגדולים והקטנים כאחד. 
מה אוכלים? מילה פוליה (שכבות של תפוחי אדמה ותפוחי עץ, גבינת פקורינו ובזיליקום), פפרדלה פוטנסקה ים (נתחי דג ים במחבת עם עגבניות, צלפים, שום, צ'ילי, פטרוזיליה, יין לבן ופרמז'ן מעל) וקציצות דניס (עם מנגולד וגזר, ברוטב עגבניות טריות, צ'ילי ואורגנו. מוגש עם פרוסת חלה). 
למה זה כדאי? כי לא תצטרכו לבזבז זמן בחיפוש חנייה וכי בסוף הארוחה ההורים ישמחו לפנק אתכם עם מגוון מוצרים ומאפים שניתן לקחת הביתה. כמו כן אם אתם מגיעים עם הילדים, תשמחו לדעת שבבראון מגישים תפריט ילדים מושקע יחסית. 
בראון - ניסים אלוני 10, תל אביב. 053-9344955

סלט בבראון תל אביב (צילום: נמרוד גנישר) חנייה בקרבת מקום ואוכל טרי וטוב. בראון (צילום: נמרוד גנישר)

גרקו
בגרקו התל אביבית, המסעדה שהתניעה את הטרנד היווני המבורך ששטף את ארצנו בשנים האחרונות, תמצאו את כל המנות המופלאות שגורמות לכם להתגעגע מדי יום ביומו לחופשה האחרונה שלכם ביוון. חוץ מזה, המנות בגרקו מתומחרות בהגינות, המבחר מסנוור והשירות תמיד לעילא ולעילא. עוד נציין כי מדי יום בין 12:00-10:00 מגישים במקום תפריט ארוחות בוקר עשיר וכי בסיום הארוחה אפשר להזמין עוגה בהזמנה אישית מהג'לטריה הסמוכה. 
מה בתפריט? חימני דומטה (עגבניות ופטה מגורדות, שמן זית ואורגנו יווני), סלט כריתי (עגבנייה, מלפפון, פלפל ירוק, בצל סגול, בצל ירוק, לחם פקסמידי ופטה מגורדת), סובלקי קבב, מאפה 12 האלים (פילו מטוגן במילוי גבינת פטה עם דבש, פרג ושומשום לבן ושחור), דג בגריל (עם שמן זית ועשבי תיבול, אורגנו, תפוח אדמה, ציזיקי ובצל ירוק) וסורבה יווני בטעמים משתנים. 
למה זה כדאי? כי בגרקו ידאגו לעשות לשולחן שלכם "גוד טיים" וצפויה לכם ארוחה קלילה, צבעונית ומענגת במיוחד. 
גרקו - אורי צבי גרינברג 25, תל אביב. 053-9367941 
להזמנת שולחן בגרקו תל אביב

מינה טומיי מרקט
ההורים חזרו מטיול מאורגן במזרח הרחוק ומתגעגעים לטעמים ולניחוחות שפגשו שם לראשונה? קחו אותם לסניף התל אביבי של מינה טומיי, המגישה מנות מחמישה מטבחים אסיאתיים: ההודי, הווייטנאמי, הקוריאני, היפני והתאילנדי. מבחר המנות המסנוור, הקצב המסחרר שבו יוצאות המנות מהמטבח, האאוירה הקצבית והמעוצבת במידה והתמחור ההגיוני, הופכים את מינה טומיי התל אביבית לאחד המקומות המומלצים ביותר לבילוי עם ההורים.
מה אוכלים? בומביי באטר צ'יקן (שיפודי פרגית ביוגורט וקשיו, מומביי ספייס, ארוגולה, כוסברה ובצל סגול על מצע נאן שום, צ'אטני לימון, צ'אטני תמרהינדי וצ'אטני נענע), ברוקולי ביף (אטריות אורז עם נתחוני בקר, בצל לבן, ברוקולי, ג'ינג'ר ושום ברוטב צדפות וציר בקר) ונשיקה אסיאתית (מרנג נוגט, קרם מנגו, מוס מסקרפונה, רוטב פסיפלורה, טוויל שוקולד לבן וסלט פירות העונה).
למה זה כדאי? כי מינה טומיי היא לא מסעדה יומרנית או מתחכמת וניתן להרכיב בה ארוחה עשירה בכל טוב מבלי לקרוע את הכיס.
מינה טומיי - הארבעה 17, תל אביב. 053-6130332
לכל סניפי מינה טומיי

מינה טומיי (צילום: אפיק גבאי) אסיאתי כיפי ומגוון בגובה העיניים. מינה טומיי (צילום: אפיק גבאי)

טייגר לילי
טייגר לילי שברמת החייל, נפתחה בשלהי 2012 ובעקבות ההצלחה העצומה, פתחו קברניטי המקום סניף נוסף בשרונה מרקט, בקיץ 2015. על הפן הקולינרי של טייגר לילי הופקד השף יניר גרין (מועדון הקצינים, דיקסי), שהרכיב תפריט המבוסס רובו ככולו על מנות תאילנדיות אותנטיות. גרין עושה שימוש במגוון רחב של ירקות תאילנדיים כמו פאק בונג, חצילים תאילנדיים וקאפאו וחומרי גלם נוספים המיובאים למסעדה מתאילנד ומקפיד על שימוש בטכניקות בישול אותנטיות בלבד. כל זה תורם לכך שכל ארוחה בטייגר לילי היא חגיגה קולינרית אמיתית של טעמים, ניחוחות וצבעים, בדיוק כמו בתאילנד.
מה אוכלים? יאם פלא טוד (קריספי בייבי אנשובי עם עגבניות שרי, בצל סגול וירוק, נענע וכוסברה ברוטב דגים, סרירצ'ה ולימון), פאננג פלא (נתחי פילה בורי מטוגנים מוקפצים בחלב קוקוס וקארי אדום עם שעועית ירוקה, שאלוט ובצל ירוק עם קריספי בזיליקום מעל. מוגש לצד אורז מאודה) ובננה לוטי (בצק פריך במילוי פרוסות בננה, קוקוס קלוי, בוטנים קצוצים, עשוי במחבת על חמאה, מוגש עם חלב מרוכז מעל, קוקוס קלוי ואבקת קוקוס בתוספת סורבה קוקוס מעל).
למה זה כדאי? כי בטייגר לילי אפשר לערוך ארוחת sharing תאילנדית כהלכתה וכי מדובר פשוט במסעדה מצוינת עם אוכל נהדר ואווירה קלילה ולא מחייבת.
טייגר לילי רמת החייל -  הברזל 32, תל אביב. 053-8096525 / להזמנת שולחן בטייגר לילי רמת החייל
טייגר לילי שרונה - אלוף קלמן מגן 3, תל אביב. 053-9380556 / להזמנת שולחן בטייגר לילי שרונה

מנה בטייגר לילי (צילום: דניאל לילה) חוויה כיפית לכל הרכב. טייגר לילי (צילום: דניאל לילה)

הזקן והים
הזקן והים היא יופי של מסעדה לארוחה עם ההורים. בין היתר כיוון שמדובר במסעדה שאף פעם לא תפתיע אתכם ותמיד תספק את הסחורה: מגוון סלטים טריים ולאפות לוהטות שנאפות בטאבון לפתיחת הארוחה ולאחר מכן מנה עיקרית פשוטה, טעימה ומבוצעת כהלכה שתגרום לכם להתחרט שאכלתם כל כך הרבה מהסלטים. למעשה חשוב לציין כי עבור חלק לא מבוטל מהסועדים, המנה העיקרית תהיה מיותרת לחלוטין. זאת כיוון שבזקן והים אוהבים לפנק את הסועדים עם לא פחות מ-20 סוגים שונים של סלטי הבית. ראו הוזהרתם.
מה בתפריט? צלעות כבש, שיפודי כבש, פילה דניס, פסטה פירות ים ברוטב שמנת ומלבי.
למה זה כדאי? כי רוב הסיכויים שישבתם בזקן והים עם ההורים לפחות פעם אחת לפני אי אילו שנים, ונוסטלגיה היא יופי של תפאורה לארוחת דגים יפואית בחיק המשפחה הקרובה.
הזקן והים - קדם 85, תל אביב. 053-9427412

מנה במסעדת הזקן והים (צילום: באדיבות המקום) למשפחות שאוהבות דגים ושפע. הזקן והים (צילום: באדיבות המקום)

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
ארנסטו בתל אביב
053-9415314
טייגר לילי  בתל אביב
הזמנת שולחן
053-8096525
טייגר לילי בתל אביב
הזמנת שולחן
053-9380556
בראון בתל אביב
053-9344955
גרקו הכשרה בתל אביב
הזמנת שולחן
053-9367941

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח