נגישות
נגישות

קורדרו בנווה צדק: בחזרה לאירופה הקלאסית

על חורבותיה של מסעדת בליני המפורסמת בתל אביב, קמה לאחרונה מסעדה חדשה ומסקרנת שמביאה את הקולינריה האירופאית לקדמת הבמה. הלכנו לטעום וחזרנו עם המלצה חמה

המלצות קולינריות חדשות מהצלחת
יוליה פריליק ניב
תאריך פרסום: 11/02/2019, 0:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מנה במסעדת קורדרו בנווה צדק (צילום: ולדי סולו) מנות קלאסיות שהורכבו ביד מקצועית. קורדרו (צילום: ולדי סולו)

במקום שבו פעלה כמעט רבע מאה מסעדת בליני, במתחם הרומנטי של סוזן דלל בנווה צדק, נפתחה קורדרו (Cordero). כמו שאומרים – ביש מזל של האחד הוא המזל של האחר וכך אחרי יותר מחצי שנה של חיפושים, נמצא החלל שבו אפשר להפגין געגועים – לגמרי ממומשים – לאירופה הישנה והטובה, זו שכל מנה בה מוקפדת ונראית כמו דוגמנית-על והטעם הרמוני ומדויק. וכמו באירופה – המנות לא גדולות והדגש הוא פחות על שרינג כקונספט.

חוץ מחובות השאירו בעלי בליני ז"ל חלל מעוצב ורומנטי, מטבח פתוח לסועדים וטאבון אבן. לאלו הוסיפו בקורדרו מעשנה ועוד כמה תנורים ומהם הם מפיקים מנות קלאסיות מהמטבח האיטלקי, הספרדי והצרפתי בדגש על טעמים עמוקים ומעושנים מה שמזכיר את דרום אירופה יותר מאשר את צפונה. באירופה הישנה יש זמן לבישול איטי, לצלייה בטמפרטורה נמוכה ולהכנת כל רוטב וכל מטבל בהכנה ביתית בלי קיצורי דרך.  קורדרו אמנם נפתחה רשמית בתחילת פברואר אבל היא בסטטוס הרצה בחודש הקרוב כך שהתפריט עוד עשוי להשתנות. כבר עם האביב מבטיח מיכאל אוסטינובה, האחראי על האירוח ועל חוויית המשתמש (יחד עם סרגיי סולוביוב, הבעלים של מלון הבוטיק עדן שכבר נסגר), יפנו את מקומם התבשילים הכבדים למנות קלילות ואביביות יותר. אביב אירופאי אם תרצו. התפריט הוא פחות מזרח תיכון ויותר חווית מסע קולינרית בדרום אירופה על בסיס פירות ים טריים, דגים, בשרים, פירות וירקות אורגניים וגבינות שמלקט מיכאל במעדניות של שוק הכרמל שמגיעות לשם מכל העולם.

טונה אדומה במסדעת קורדרו (צילום: ולדי סולו) קריצה למטבח האיטלקי והצרפתי. לה טונה איטליה בקורדרו (צילום: ולדי סולו)

השף יבגני קובל, שעבד כסן-שף בפושקין, ורה, רפאל, עדן (שבה הכיר את מיכאל וסרגיי) ואף החזיק בקייטרינג פרטי לאלפיון העליון, בנה את התפריט וניצב במטבח. קובל משלב במנות טכניקות קלאסיות לצד שיטות מודרניות כמו בישול בוואקום (סו-ויד). בין המנות שטעמנו, בהמלצת הצוות המקצועי כי כמעט ואין מידע על המסעדה ברשתות בשל גילה הצעיר, היו מנת לה טונה איטליה - טונה אדומה טרייה בעישון קר ואיטי כך שכל הטעמים נשמרים, עם גבינת פקורינו, אנדיב טרי, אספרגוס טרי, אורוגולה ועוד (75 שקלים); מחיונס קליינטס - מולים בסגנון ספרדי ברוטב אניס פיקנטי עם ירקות שורש וקרם שומר (65 שקלים); פולפו א-לה פולנטה – תמנון בגריל על מצע פולנטה מתירס טרי שמכינים במקום, עגבניות שרופות, סלסה מעגבניות טריות וגילוחי פרמזן (72 שקלים); אוס אה מואל גרילה – מנת מח עצם בגריל מתובל בעדינות, לצד שום קונפי, לצד לחם קלוי וקרם פטרוזיליה (62 שקלים); טרטר דה ביף – טרטר בקר קצוץ במקום עם מוגש במעין פרחים של קולרבי טרי, איולי אנשובי, קריספי קינואה ועוד (65 שקלים); וסטייק האשה – בשר ושקדי עגל קצוצים דק עם רוטב דמי גלאס לצד גראטן תפוחי אדמה קלאסי (96 שקלים). יש קלאסיקות נוספות כמו ביף בורגיניון (98 שקלים); קדרת פירות ים עם רוטב בויאבז (118 שקלים); פאייה קלאסית עם פרגית (85 שקלים) ועוד. את הרטבים המעולים ניגבנו בפוקצ'ה חמה הישר מהטאבון (שמגיעה אף היא עם ממרחים כמו שום קונפי, פסטו מאורוגולה ובזיליקום וממרח עגבניות ואנשובי). אין ספק שיש יד מקצועית וטכניקה טובה, אם כי בהחלט חלק מהמנות כבדות לחך הישראלי המורגל שטעמים קלילים יותר. נראה מה יביא עימו האביב.

מנת פולפו במסעדת קורדרו (צילום: ולדי סולו) עם העונות התפריט יתעדכן. פולפו בקורדרו (צילום: ולדי סולו)

בסיום הארוחה יש אפשרות לקנח במגש גבינות ופירות יבשים לצד מרמלדת תות שמכינים במקום או בקינוחים קלאסיים אחרים, כמו עוגת גבינה אפויה, קראק פאי או פאי לימון (49-32 שקלים לקינוח, 132 שקלים למגש גבינות מהמפוארים ומהמגוונים שטעמנו). לצד האוכל המרשים המוגש בהידור שווה להתעכב על שני מאפיינים – האווירה והמשקאות. היחס, השירות, העיצוב הכולל עץ כהה וכורסאות קטיפה רכות, המוזיקה, האורות המעומעמים הבוקעים מגופי התאורה הווינטג'יים, צורת ההגשה, ההסברים מרכיבים משהו שכבר לא כל כך נפוץ פה בלבנט. שלא תבינו לא נכון, יש למסעדות השוק והחמארות למיניהן מקום חשוב בקולינריה המקומית, אבל לפעמים כדאי לגוון. זה לגמרי המקום לארוחה רומנטית זוגית או לחילופין לאירוח אורחים חשובים מחו"ל. האלמנט השני הוא תפריט המשקאות, כי אין ארוחה אירופאית בלי יין טוב וגם קוקטיילים מקוריים שנרקחו לפי טעמנו. ישמחו לספר לכם כאן על מגוון היינות בתפריט אם רק תבקשו, לכל מנה יש המלצה ליין שילווה אותה הכי טוב ויעניק לה את התמיכה הטובה ביותר וכן כל משקה מוגש בכוס ייעודית משלו. מקצוענות אמיתית בלי פשרות, כי אירופה הקלאסית זו נוסחה מנצחת, לפחות עבור חלק מהפודיז.

באביב מתכננים כאן ישיבה בחוץ עם נוף לרחבה היפה של סוזן דלל וגם שוק איכרים פעם בשבוע שבו יימכרו גבינות, יינות, ממרחים וחומרי גלם נוספים מהספקים של המסעדה למי שרוצה לקחת קצת מהטעמים הביתה.

Cordero - יחיאלי 6, נווה צדק, תל אביב, מ-18:00 עד חצות, 03-5178486

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
פיצריות מושחתות ומסעדות המבורגר: מי צריך יותר?
שנת הדרקון: מצעד האסייתיות שעשו לנו את הקורונה
עולים לעיר הבירה: מסעדות מומלצות בירושלים
החומוס של השכונה: חומוס כספי בפתח תקווה
סיור שווקים: טייק אווי בשוק בין הדוכנים
ירוק בחורף: מנות ומתכונים עם אבוקדו
בוקר לאורך כל היום: המלצות טייק אווי
בראנצ'ים בטייק אווי ברחבי הארץ
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח