נגישות
נגישות

מה אוכלים בארוחת הטעימות החדשה של יאקימונו?

מבחר מהפנט של דגים נאים, סושי ססגוני מהודק והגשה מוקפדת שמלווה את השירות והחוויה – יאקימונו עושה את זה שוב ומשיקה ארוחת טעימות צבעונית שעושה הרבה כבוד למסורת היפנית

המלצות קולינריות חדשות מהצלחת
יוליה פריליק ניב
תאריך פרסום: 23/12/2018, 0:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

סושי של מסעדת יאקימונו (צילום: באדיבות המקום) הדבר האמיתי. סושי ביאקימונו (צילום: באדיבות המקום)

יאקימונו היא אחת המסעדות היציבות והאיכותיות שיש במחוזותינו. זה לא ליד, זה לא כמו, זה לא חיקוי דהוי - זה הדבר האמיתי וכך גם הטיפול בכל שרשרת המזון, מחומרי הגלם הכי טריים ואותנטיים שיש , דרך ההגשה המוקפדת עד רמת גרגר האורז והסויה הלא תעשייתית. ככה זה כבר משנת 2000. כל זה מתורגם לתמחור גבוה יחסית כי למקצוענות ולאיכות יש מחיר. אבל עכשיו יש בשורה חדשה והיא גם נגישה הרבה יותר עד כדי דיל-לא-רגיל: יאקימונו רוטשילד משיקה תפריט טעימות חדש - Kaiseki ביפנית - כמחווה לחגיגות יום ההולדת של אקיהיטו, קיסר יפן, שחל ב-23 בדצמבר. ביפן זהו חג לאומי והשנה יש לו משמעות רבה יותר מכיוון שהקיסר, שמכהן כבר מ-1989, עתיד לפרוש במהלך 2019 בעודו בחיים, וקיסר חדש ורענן ייכנס לתמונה. לרגל החגיגות הרכיבו ביאקימונו במחווה תפריט מגוון, מעניין ועשיר שכולו מבוסס על הקולינריה והמסורת היפנית בלי פיוז'ן ובלי פרשנות מקומית. והמחיר? 190 שקלים לסועד (מינימום לשני סועדים). בהתחשב בייחודיות וברמה מדובר בארוחה שהיא לגמרי VFM, כמו גם העסקיות צהריים שמציעים ביאקימונו ונחשבות בין השוות בעיר. התפריט ימשיך גם אחרי חגיגת יום ההולדת.

יאקימונו – לכל הפרטים
מצעד הסושיות הטובות בארץ

אז מה יש בתפריט הטעימות החגיגי החדש? מתחילים את המסע ליפן עם מנת סונומונו - מחמצים יפנים - ושלוש פנכות של סלטים: אצות ומלפפונים; אצות היזיקי (בריאות ובבשרניות המזכירות בטעמן ובמרקמן אטריות) ונבטים; ופרוסות צנון כבוש המוגשות כוורד חינני. לאחר מכן מקבלים נאסו האשמי, מנה חדשה לגמרי במסעדה, המורכבת מקוביות חציל ברוטב מיסו מיוחד. השלב הבא בארוחת הטעימות הוא מבחר סשימי בשני סוגים - רול של דגים נאים קצוצים ועטופים בגזר ובמלפפון ורול פרחי אוסוזוקורי לצד רוטב פונזו. המנה מוגשת על מצע קרח ואין בה אורז או אצות. לאחר מכן ממשיכים למנת מאגורו פפר שהיא נתחי טונה צרובה ומפולפלת בשילוב פרוסות לימון דקיקות ורוטב ג'ינג'ר וסויה סמיך ודומיננטי. מנה מלאת רבדים וטעמים.

מאגורו פפר ביאקימונו (צילום: יוליה פריליק ניב) שיא הטריות במנה מלאה רבדים וטעמים. טונה אדומה מאגורו פפר (צילום: יוליה פריליק ניב)

השלב הבא הוא צלחת גדולה ועליה מבחר סושי צבעוני ומרשים עם מנעד טעמים, בהם גומה סושי מורי שהם כדורי סושי עטופים בטונה אדומה; ריינבואו ספשייל עם סלמון ואבוקדו עטופים בדגים; גונקאן סאקנה שהיא אצת נורי העוטפת אורז מעל דגים קצוצים נאים; אונאגי פוראיי בטרה שמוגש בצורת ריבועי סושי עם צלופח בפנקו, אבוקדו וסלמון נא; וגונקאן סלמון שהוא סלמון החובק כדור אורז ומעל ערמה של שרימפס בטמפורה עם קרם וואסבי.

בשלב הזה תרגישו כבר די מלאים, אבל לאחרות הטעימות יש עוד מה להציע לכם בדמות מיקס טמפורה של שרימפסים גדולים, ופטריות שימאג'י ואספרגוס מצופים בבלילה של קמח ומים ומטוגנים בשמן עמוק.
שתי המנות האחרונות בארוחת הטעימות הן גם הגדולות מכולן: ג'אגימו מאנג'ו (מנה חדשה לגמרי בתפריט של יאקימונו) - באן יפני העשוי ממחית תפוח אדמה ובמילוי פירה שרימפס. מנה רכה וקרמית למדי; ומנת בלק קוד - ממנות הדגל של יאקימונו - נתח פילה של דג קוד שחור המושרה לפחות יממה במרינדת מיסו ומוגש בליווי אטריות שעועית מתקתקות ודביקות.

קוד במיסו של מסעדת יאקימונו (צילום: באדיבות המקום) ממנות הדגל של המקום. בלק קוד ביאקימונו (צילום: באדיבות המקום)

התפריט הושק השבוע בערב חגיגי (23 בדצמבר) בהשתתפות חברת "ימה וקדמה" שתציג תפריט של משקאות יפניים חדשים שהם מייבאים ארצה מארץ השמש העולה ומהם מרכיבים, בין היתר, שני קוקטיילים יפניים חדשים. יש גם שני סוגי סאקה חדשים (ג'וזן פינק ובורן גולד) שיצטרפו לתפריט הקבוע. אגב, אם כל זה נשמע לכם יפנית לגמרי, תוכלו להיכנס לאתר האינטרנט של יאקימונו ולהכיר את המושגים בעזרת מילון האוכל היפני שהרכיבו שם לרווחת הסועדים והסקרנים.

האווירה במקום יוקרתית אך לא מנקרת עיניים, אולי בזכות המורשת המשפחתית השוררת במקום כבר משנת 2000. את המסורת של דור המייסדים ממשיכים למלא באדיקות בני משפחתו של אבי כהן ז"ל, האיש שנשבה בקסם היפני והחליט ליישם אותו בלי פשרות או עיגולי פינות בלב תל אביב. טיפ שלנו: תציצו בוויטרינת הדגים כי צבעים כאלו בוהקים, המעידים על טריות, ומגוון דגה כה רב ואיכותי המוצג לראווה נדיר לראות בסביבה.

יאקימונו - רוטשילד 19, תל אביב, 053-5495208

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
יאקימונו בתל אביב
053-5495208

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
פיצריות מושחתות ומסעדות המבורגר: מי צריך יותר?
שנת הדרקון: מצעד האסייתיות שעשו לנו את הקורונה
עולים לעיר הבירה: מסעדות מומלצות בירושלים
החומוס של השכונה: חומוס כספי בפתח תקווה
סיור שווקים: טייק אווי בשוק בין הדוכנים
ירוק בחורף: מנות ומתכונים עם אבוקדו
בוקר לאורך כל היום: המלצות טייק אווי
בראנצ'ים בטייק אווי ברחבי הארץ
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי