נגישות
נגישות

כתבי רסט ממליצים: איפה כדאי לאכול ביום הבחירות?

אין חגיגה בלי עוגה, ואין חגיגת דמוקרטיה בלי ארוחה טובה– לכבוד הבחירות שיתקיימו ב-30 לאוקטובר, מיטב כתבי האוכל המומחים של אתר רסט מגלים מי הן המסעדות האהובות עליהם, ואיפה תמצאו אותם זוללים אחרי הקלפי

המלצות קולינריות חדשות מהצלחת
מערכת  zap rest
תאריך פרסום: 24/10/2018, 10:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אמצע שבוע, פעמיים כי טוב, הפוגה מהשגרה ומזג אוויר (טפו טפו) שבתקווה יאיר פנים – יום הבחירות לרשויות המקומיות, שחל ביום שלישי הקרוב (30 לאוקטובר) מספק לנו הזדמנות נהדרת לסקור את ההיצע ולבחור את המסעדות שהכי שוות ביקור. מיטב כתבי האוכל הגרגרנים של המערכת, שמחזיקים באינסוף קילומטראז' של ניסיון וחוויות קולינריות, נתבקשו להמליץ באיזו מסעדה כדאי לבקר ביום השבתון, אילו מנות חייבים לנסות ואיפה הילדים השובבים הכי ייהנו. החל ממסעדות שכונתיות ומשפחתיות, ועד מוסדות קולינריים ותיקים שרק משתבחים עם השנים - אלו מסעדות החובה של מערכת REST.

הבחירה של חן בן יוסף: פסקדו / אשדוד
מכירים את המשפט המעצבן שנוטים לייחס למסעדות מעולות מחוץ לתל אביב? "אחח, אם רק הייתם ממוקמים בתל אביב.." אז זהו, שאם יש משהו שהופך את מסעדת הדגים הכשרה פסקדו למסעדה המצטיינת שהיא - זה מיקומה על הטיילת המרגיעה מול חוף הים של אשדוד. מטר מהסירות שמושות את הדגים מהמים, והרחק מהרעש והתחרותיות של הזירה הקולינרית במרכז. פסקדו היא קודם כל קנבס היצירה של השף יחי זינו, ובהתאמה - היא מספקת בכל ביקור חוויה שמדגדגת את הלב ומרקידה את בלוטות הטעם. עיצוב יוצא דופן לא תמצאו כאן, מהסיבה הפשוטה שתמיד מתרכזים כאן בעיקר – אוכל פשוט אך מלא במחשבה, אלכוהול לא מתחכם ושירות אלגנטי וחסר מניירות שכבר ממש, אבל ממש נדיר לפגוש. בתפריט המהודק תמצאו בין היתר שלל מנות סשימי צבעוניות, דג בס עם תפוח אדמה מהמדורה, קוביות דג מטריפות עם טחינה לבנה וזעתר, וכל זה מבלי שאנחנו יודעים אפילו מה מגישים בימים אלה בספיישלים שמשתנים תכופות. תדע כל אם עבריה מה טוב לילדיה – ואנחנו, שלעד נשאר ילדים בנפשנו, רוצים לאכול בפסקדו כל החיים. 
פסקדו – מרטין בובר 1, אשדוד 053-9381040 
13 מסעדות דגים מומלצות ברחבי הארץ

טונה אדומה במסעדת פיסקדו באשדוד (צילום: באדיבות המקום) תמיד מתרכזים בעיקר. טונה אדומה בפסקדו (צילום: באדיבות המקום)

הבחירה של עודד פשטצקי: מעיין הבירה / חיפה
קצרה היריעה מלפרט אודות השינויים שידעה חיפה בעשורים שחלפו מאז שהגחתי לאוויר העולם בבית החולים רוטשילד (היום בני ציון). לא תמיד פשוט לקבוע אם מדובר בשינויים חיוביים או דווקא בכאלה שגרעו מהחן של העיר האהובה עליי. על כן בחרתי פשוט להמליץ על אחד מהמקומות הנדירים האלה, שאמנם השתנו אף הם, אך תמיד לטובה, וחרף השינויים, תמיד היוו ותמיד יהוו עוגן של שפיות ויעוררו געגועים לתקופה אחרת, שגם אם לא באמת הייתה כזו, תמיד תיזכר כטובה ורגועה יותר. כי ככה זה במדעי הנוסטלגיה הלא מדויקים. מעיין הבירה הוא בין המוסדות החיפאיים המוכרים ביותר וגורלו קשור בגורלה של העיר. הוא החל את דרכו כאטליז ומפעל לנקניקיות ב-1950, בתקופת כהונתו של ראש העיר היהודי הראשון שבתי לוי. לאחר מכן הפך למסעדת פועלים ב-1962 - בשנה שבה נחנכה הכרמלית המפורסמת, ואילו כיום מנהל אותו ראובן מאיר, בנו של נחום מאיר, שהקים את המעיין עם עלייתו ארצה מפולין. אז אחרי שתצביעו בבחירות הקרובות, אני ממליץ לכם מקרב לב לקחת את עצמכם לרחוב נתנזון 4, למרוח שכבה יפה של ממרח חזרת על פרוסה עבה של לחם לבן, להזמין קצת כבד קצוץ ודג מלוח ולהרים כוס של גולדסטאר צוננת לחיי העתיד של העיר הנהדרת הזו, ללא קשר למי שיעמוד בראשה.
מעיין הבירה - נתנזון 4, חיפה 04-8623193
פלאפל פינת גורמה: 10 מסעדות מומלצות בחיפה

קוסטיצה טלה של מעין הבירה (צילום: רועי אבוטבול) מוסד שהפך לחלק בלתי נפרד מהעיר. קוסטיצה טלה של מעיין הבירה (צילום: רועי אבוטבול)

הבחירה של נעם פרל: קפה יהושע / ירושלים
את יום הבחירות שלי אני מתכוונת לבלות בקפה יהושע בירושלים. אמנם השם ובו המילה "קפה" עלולה לגרום לכם לחשוב שמדובר בבית קפה חביב, שזה גם נכון אגב, אבל קפה יהושע הוא הרבה יותר מזה. הוא מסעדה, הוא ביסטרו, הוא בראסרי, ובעצם יש בו הכל מהכל. ארוחות בוקר מפנקות (קלאסיות וכאלה שגם לא - היוש נקניקיות איריות עם האש בראונז וביצת עין) מגוון מאפים, עסקיות צהריים משתלמות ומנות ייחודיות כמו שרימפס ואורז שקדים (כן כן, גם שרימפס יש בירושלים), כריך הפילי צ'יז הסטייק המפורסם וספגטי צלי כתף. לא להיבהל, גם מנות מוכרות מוצעות בתפריט, כמו שניצלים מצוינים, המבורגרים, שלל פסטות וגם קינוחים נפלאים. אני אוהבת את המקום הזה בעיקר כי כולם יכולים למצוא כאן משהו לאכול בכל שעה ביום, כי צוות המלצרים חייכן ונעים ובעיקר כי זו ירושלים האמתית בעיניי, לא רק שוק מחנה יהודה או העיר העתיקה. הנוף הנוסטלגי של רחוב עזה הסואן מזכיר לי תמיד שיצאתי ממדינת תל אביב, ועם כל הכבוד לה, ויש כבוד - עכשיו באמת הגעתי לעיר הכי מפורסמת בעולם.
קפה יהושע - עזה 17, ירושלים, 053-9439090
ממחניודה עד המוציא: מסעדות מומלצות בירושלים

קפה יהושע בירושלים (צילום: באדיבות המקום) ירושלמיות במיטבה. קפה יהושע ברחוב עזה (צילום: באדיבות המקום)

הבחירה של גילי פוקס: מיטשוס שדה אליעזר
בכל הזדמנות שיש לנו לנסוע עם כל המשפחה לצפון, לטייל בשמורת החולה, לעשות איזה פק"ל קפה קטן או לנסוע ברכבת הרים בצוק מנרה - אנחנו קובעים ארוחת צהריים במיטשוס שבשדה אליעזר. מיטשוס היא ללא ספק אחד המקומות המעולים לאוהבי ומביני בשר, וגם אם אתם לא פרופסורים ל-12 כנראה שתבינו על מה מדובר ברגע שתפגשו את האוכל. המסעדה קצת נחבאת אל הכלים, אי שם במושב שדה אליעזר (הסניף המקורי בגולן) אבל איכשהו יוצא לנו יותר לטייל באזור עמק החולה, ולכן גם מבקרים לעיתים קרובות יותר בסניף הצעיר יחסית של שדה אליעזר. אם אתם מגיעים לכאן פרגנו לעצמכם לפחות בראשונה אחת. אין גבול לדמיון והמנות משתנות לעיתים קרובות. ממליצה בחום על מיני טיבון טלה עסיסיים ומלאים בטעם, קרפצ'יו פילה עגל קלאסי עם פרמז'ן, נתח קצבים עם בצלצלים בפורט, אנטריקוט משויש וצ'וריסוס מצוינות עם פיסטוק. בקיצור – רק תבחרו. לא תתחרטו.
מיטשוס - צומת שדה אליעזר, 04-699-7005
מעפולה עד מטולה: 13 מסעדות מומלצות בצפון

בשר במסעדת מיטשוס (צילום: באדיבות המקום) בשר למבינים. מיטשוס (צילום: באדיבות המקום)

הבחירה של יאנה גימפלביץ': שבתאי פיצה ובירה / אבן יהודה
כל זמן הוא זמן מתאים לפיצה ובירה, בטח אם מדובר במקום שכונתי, מבטיח ומזמין שתמיד עושה שמח בלב ומספק חוויה מדויקת. הסניפים של שבתאי הם מזמן שם דבר באזור השרון, יעיד על כך התור (הלא מאיים) שמשתרך מדי ערב מחוץ לסניף באבן יהודה. אמנם אין כאן מתקנים מיוחדים לילדים, אבל זה בהחלט מקום שהילדים שלכם ירגישו בו בבית. יש הרבה מוקדי עניין, אווירה נעימה, שירות אדיב ומנות שמגיעות טריות ובזמן. הילדים שלי מנשנשים פה את גרסת הפיצה בלי כלום שלהם, מקסימום גרגירי תירס או כמה זיתים, ואנחנו המבוגרים נהנים מפיצה פריכה להפליא, שומנית בול במידה, לא רטובה מדי, לא יבשה מדי ועם בסיס בעובי הנכון שנושא על גביו את התוספות העשירות בגאון. לצד התוספות הרגילות תוכלו לקשט את הפיצה בארטישוק, רצועות רוסטביף, גבינת רוקפור או אפילו צ'יפס. לחלופין, לכו על שילובים מיוחדים כמו פיצה קרבונה עם חזה אווז, ברוקולי ופרמז'ן או פיצת פירות ים עם שרימפס, קלאמרי ומולים עם עלי רוקט. בנוסף תמצאו כאן מבחר בירות נאה, מנות פסטה, סלטים ומנות ילדים.
שבתאי אבן יהודה – רימון 1, אבן יהודה, 4560*
להזמנת שולחן בשבתאי אבן יהודה

שבתאי פיצה ובירה (צילום: באדיבות המקום) הדברים הכי טובים הם לפעמים ליד הבית. שבתאי פיצה ובירה באבן יהודה (צילום: באדיבות המקום)

הבחירה של יוליה פריליק-ניב: ליבירה / חיפה
יום הבחירות הוא יום של חופש לאחר תקופה די סוערת של השמצות, קמפיינים לוחמניים ופוליטיקה, ואין כמו מקום שמתחדש ומשרה אווירה של חו"ל כדי לנצל נכון את היום. על אזור הנמל בחיפה עובר משהו טוב, כולל הווייב המחוספס והבריזה מהים, ואחד המקומות שהכי כיף להעביר בהם ארוחה של יום חופש באזור הוא ליבירה – בר-מסעדה עם מבשלה. החלל גדול ומתאים לכל הרכב – זוג, משפחה, חברים ואפילו יריבים פוליטיים כי תוך כמה כוסות בירה תהפכו ודאי לחברים טובים. מלבד הבירות בייצור עצמי (מומלץ ללכת על מסלול טעימות בירה, לחובבי הז'אנר) ושורה של בירות אורחות וגם אלכוהול משובח אחר. מוגש כאן תפריט אוכל שהולך טוב עם אלכוהול ונועד לספוג אותו היטב, לרפד את הבטן ולשמח את הלב. בגזרת המנות הראשונות אפשר לאכול לחמניות בירה עם חמאת אנשובי, פלטת שרקטורי עם נקניקים מבשר לבן ומבקר, סלט ברווז ועלים, כרובית צלויה, כנפיים בקרמל הדרים ועוד הרבה. גם גזרת העיקריות מורכבת ממנות עסיסיות בכוננות ספיגה, בהן המבורגרים מושחתים עם תוספות מובנות כמו קממבר, שינקן, בייקון וצ'דר, ספריבס, נקניקיות מבשר חזיר עם כרוב מבושל בבירה ואנטרקוט בשמנת פטריות שמבחינתנו לעולם לא יצא מהאופנה. אם יישאר לכם מקום אז יש גם קינוחים כיפיים. שמח בלב, שמח בבטן וחגיגה לדמוקרטיה.
ליבירה - רחוב הנמל 26, חיפה, 053-9380940

מנות ראשות במסעדת ליבירה (צילום: באדיבות המקום) אוכל טוב שמחמיא לבירות המעולות. ליבירה (צילום: באדיבות המקום)

הבחירה של שי ירון: איטליאנו דה לה קוסטה / חיפה
זה ממש בינגו: יום חופש באמצע השבוע עם הילדים, בדיוק בזמן שכבר שוב התגעגענו לחגים. עבורנו מדובר במינון הנכון, בזמן הנכון, ועל כן יש צורך גם ללכת לאכול במסעדה הנכונה. מקום שיש בו אוכל איכותי וידידותי לכל, נוף מרגיע, חניה בשפע, תנור במרכז המסעדה שמוציא פיצות שף אלוהיות עם טוויסטים מקומיים, פסטות טריות, סלטים איכותיים והקינוחים.. אוו הקינוחים - זו איטליאנו דל קוסטה בחיפה, המסעדה האהובה על המשפחה והיעד המועדף לציון כל חגיגה או מאורע. אחרי הארוחה אפשר וכדאי לשלב טיול על הטיילת של הים, לנשום אוויר אחרון של תחילת הסתיו וליהנות מרוח קלילה שעושה נחת. אפשר גם לעשות יום תחבורה - להגיע לחיפה ברכבת, לטייל ולסעוד, לעלות ברכבל ולרדת חזרה לתחנת הרכבת בכרמלית.
איטליאנו דה לה קוסטה - העליה השניה 96, חיפה 053-4247175 

בוראטה באיטליאנו דה לה קוסטה (צילום: באדיבות המקום) מסעדה שמתאימה לכל אירוע. בוראטה באיטליאנו דה לה קוסטה (צילום: באדיבות המקום)

הבחירה של מור אריאל: תל יצחק / תל יצחק
ביום החופש המפתיע הבא עלינו לטובה, אמליץ לכם לפקוד את מסעדת תל יצחק, שנמצאת בכניסה לקיבוץ העונה לאותו שם - דקה וחצי מאבן יהודה ו-5 ורבע דקות מנתניה והסביבה. עסקית הצהריים שלהם היא רעיון מבורך שמתאים במיוחד ליום חופש פתאומי שכזה. אפילו אני, שלא נוהגת לבקר במסעדות עם ילדיי (אלא אם שם המסעדה מתחיל ב"מק" ומסתיים ב"דונלד"), מוכנה לסחוב את זאטוטיי המורעבים ומחריבי המסעדות לגינה המקסימה של תל יצחק, שיש בה בית עץ לילדים, שפע של מקום להתרוצץ ובעיקר אווירה טובה. ממליצה בחום להזמין מקום מראש בגינה לשעות הצהריים, וליהנות מהעסקית השווה שמסגרתה משלמים על עיקרית ומקבלים גם ראשונה. מהמנות המגוונות אל תפספסו את הטליאטלה שרימפס המצטיינת בגודלה ובטעמה, או את הניוקי ארטישוקים המפורסם, ושלא תעזו לוותר על פוקאצ'ה בתחילת הארוחה - אחת המבריקות שתאכלו אי פעם, היישר מהטאבון הלוהט שבמרכז המסעדה. אם אתם מתעקשים על קינוח (ותתעקשו!) אז אצבעות הג'נדויה ירפדו היטב את השנ"צ שחייב להגיע מיד לאחר מכן. 
תל יצחק - בכניסה לקיבוץ תל יצחק, 053-9381377

שולחן בתל יצחק (צילום: באדיבות המקום) מעולה למבוגרים וכיף גדול לילדים. תל יצחק (צילום: באדיבות המקום)

הבחירה של ניר מאולבוגט: שמבז / מודיעין מכבים רעות
יש לכם יום שבתון? בא לכם להתפנק? לאכול טוב? אתם בעליות או בירידות מירושלים למרכז? אם עניתם כן על כל השאלות הללו, יש לכם צ'אנס מטורף ליהנות מאוכל טוב, איכותי, נגיש לילדים ובמחירים הוגנים להפליא, והכל קורה בשמבז שממוקמת במכבים שליד מודיעין. בשמבז מגישים מנות פתיחה נהדרות, יפות למראה ונדיבות - ממליץ בחום על לחמניית הבאן עם הבשר או על הכרובית הנהדרת לפתיחת הארוחה. לילדים יש פסטה/המבורגר/שניצלונים ביחד עם צ'יפס, אבל תקשיבו טוב - אין מצב שאתם לא מנסים את ההמבורגרים המפוארים והמדוברים שצולים כאן. השף חן ביבי מדייק את הבשר המשובח במידת העשייה המושלמת, הלחמניה פריכה ונהדרת ואפילו מקועקע עליה ברווזון קטן כמו הלוגו. הקינוחים הם בכלל נישה מתוקה אחרת ומקצועית ולא פחות - כל אלה הופכים את שמבז למסעדה מעולה שכבר הפכה מוסד קולינארי מוכר במודיעין-מכבים-רעות. תודו לממשלה שהעניקה לכם יום שבתון רק בכדי להגיע לבקר ולטעום את האוכל הנהדר.
שמבז - דרך ד"ר ישראל פלד, מודיעין-מכבים-רעות, 08-920-0316

שולחן עם מנות בשמבז מודיעין (צילום: באדיבות המקום) בשר משובח ועשייה מדויקת. שולחן בשמבז (צילום: באדיבות המקום)

הבחירה של יערית טרבלסי: מון דילייט / תל אביב
בלב הצנטרום התל אביבי, אך כמעט נסתר מן העין, מסתתר לו ברחוב פינסקר הסניף הצעיר של מסעדת הסושי - מון. את האח הגדול, סניף הדגל שברחוב בוגרשוב עם השלט השחור שכבר הפך לאייקון, אין כמעט מישהו שלא מכיר, אבל מון דילייט (moon D-light) האח הקטן שממוקם ממש בסמוך אליו, הוא דווקא המועדף עלינו מבין השניים. האור הטבעי שנכנס אליו ובעיקר המרפסת החיצונית שתחומה בעצים ובעציצים (ניגוד קונטרסטי ממש לרחוב הקטן, אך הסואן ורווי אתרי הבנייה שבחוץ) הופכת אותו לפנינה שלווה ומנותקת של ממש. הסושי משובח והשירות נהדר וידידותי במיוחד לילדים. תמיד נעים וטעים פה ויום הבחירות הוא תירוץ מושלם בעיניי לפקוד את המקום אחרי הקלפי ולפני הים. אם ניצלתם את יום החופש כדי להשלים שעות שינה – דעו שבערב מתקשט המקום עם תאורה אינטימית במידה, כך שהאווירה אפילו קסומה יותר. בנוסף כדאי לדעת שחוץ מאווירה ואנרגיות מנצחות – הסניף מציע גם מנות קצת אחרות שלא תמצאו במסעדת האם (סושי עם טחינה. וכן, זה וואו).
מון דילייט – פינסקר 30, תל אביב, 053-9424674
אחת ולתמיד: המוסדות הקולינריים של תל אביב

סושי MOON (צילום: באדיבות המקום) פנינה שלווה ומנותקת. סושי של MOON (צילום: באדיבות המקום)

 

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תל יצחק בתל יצחק
053-9381377
פסקדו באשדוד
053-9381040
מעיין הבירה בחיפה
053-9441226
איטליאנו דה לה קוסטה בחיפה
053-4247175
ליבירה בחיפה
053-9380940

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים
קינוחי שוקולד מומלצים בעוטף ובצפון
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי
דוניס דגים ויין  - אוכל משובח ואירוח נפלא
מתי הפעם האחרונה אכלתם אוכל צרפתי אמיתי, ו... כשר?
מה לאכול בזמן מלחמה? 5 מאכלים שעוזרים להפחית מתח וחרדה
הצבא צועד על קיבתו: מצפון לדרום - העמותות שמאכילות
הצטיידות לשעת חירום: המזון הנכון בשעת חירום
מבצע חרבות ברזל: המסעדות והשפים שמתגייסים למען העם