נגישות
נגישות

תנו לה בכפיים: חגיגה יוונית בפלומרי 29 החדשה

באחד האזורים היפים בארץ נפתחה לאחרונה פלומרי 29 – מסעדה יוונית מסקרנת ושמחה, שעושה הרבה כבוד לאוזו ולאוכל ים תיכוני. חכו שתטעמו את עלי הגפן

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
שי ירון
תאריך פרסום: 26/07/2018, 15:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

חדשות מגזרת ראש פינה - בשנים האחרונות מתחולל מאבק בין ראשי הרשויות בצפון מי היא בירת הגליל, לאחר ביקור במסעדת פלומרי 29 בראש פינה, נראה שאפשר לשים סוף לוויכוח. ראש פינה היא בירת הגליל ובית העירייה הוא מסעדת פלומרי - היוונית החדשה בה אפשר להתכנס, לשוחח, להתווכח ולהסכים על כוסית אוזו ומזטים רעננים.

פלומרי 29 - לכל הפרטים
אלף שיר לצפון: מסעדות מומלצות בראש פינה
13 מסעדות שוות באזור הצפון

לאחר מספר שנים בהן לא הייתי בראש פינה שמחתי לראות מתחמי מסחר חדשים שוקקי חיים הכוללים את מיטב החנויות והמותגים, חנויות נוחות רחבות, והכל מסודר, נעים ונקי לעיניים - לא פלא שהמקום מושך אליו את כל אוכלוסיית הסביבה.

במקום בו שכן החאן הקדום בראש פינה הוקמה מסעדת פלומרי 29. פלומרי היא עיירה באי היווני לסבוס (הקרוב מאוד לחופי טורקיה) בה הוקמה מזקקת האוזו הראשונה ביוון, ובמסעדת פלומרי בחרו לתת את קדמת הבמה לאוזו של פלומרי - מזקקה שעושה שימוש באניס הגדל באי לסבוס וטעמו נעים, חלק, נקי, רענן וקל מאוד לשתייה.

סופלקי צמחוני של פלומרי 29 (צילום: באדיבות המקום)רק להוסיף אוזו. סופלקי צמחוני של פלומרי 29 (צילום: באדיבות המקום)

כידוע אוזו הוא אחד מסמלי התרבות היוונית, בין היתר הוא מסמל שמחה, פשטות והנאה מהחיים עצמם. משקאות האניס מאוד נפוצים באגן המזרחי של הים התיכון, כולנו מכירים את האוזו היווני, הראקי הטורקי, הערק הלבנוני והסמבוקה האיטלקי, גם בבלקן ישנם משקאות על בסיס אניס.

אחרי סיבוב ראשון של אוזו עברנו לאוכל, וכאן נפרש בפנינו תפריט מושקע ומעניין, מגוון רחב של מנות מאזטים המחולקים למאזטים קרים וחמים - בהם מנות יווניות מסורתיות עם טוויסטים ישראלים, הכל כשר ועל בסיס חלבי ודגים. לאחר התלבטות ארוכה החלטנו להתמקד במאזטים הקרים. חלק חשוב מקונספט המסעדה הוא האפשרות לבחור מנות רבות שכן כל מנה עולה 29 שקלים, ולכן בחרנו חמש מנות קרות ועוד שתי מנות מאזטים חמים. המנות מוגשות לשולחן מיד כאשר הן מוכנות וכך יש זרימה מצוינת של ארוחה טובה ולא כבדה.

צזיקי של פלומרי 29 (צילום: באדיבות המקום)רק 29 שקלים. צזיקי של פלומרי 29 (צילום: באדיבות המקום)

ראשית הגיעו המנות היווניות הקלאסיות: סקורדיליה - שהוא ממרח שקדים יווני ושום (ה"חומוס" היווני); טארמה - קציפת ביצים עם בצל ושמן זית (האיקרה היוונית); צזיקי יווני קלאסי, על בסיס יוגורט כפיר ביתי ומלפפונים; קרפצ'יו סלק בנוסח האי רודוס - על הסלק נבזק בלסמי, אגוזים, נגיעת לבנה, אורגנו וריחן; גלילי חציל במילוי אגוזים, טחינה ומיץ רימונים; וסרדינים מעושנים על קרם ארטישוק ירושלמי.

קרפצ'יו סלק של פלומרי 29 (צילום: באדיבות המקום)קלאסיקה יוונית. קרפצ'יו סלק של פלומרי 29 (צילום: באדיבות המקום)

כל המנות שידרו טריות והורגש כי הן הוכנו במקום ובמיוחד עבורנו. סך המנות ביחד עם הלחם יכלו להרכיב ארוחה שלמה ומלאה, אבל אז הגיעו לשולחן גם המאזטים החמים: עלי גפן ממולאים באורז מתובל ביוון יווני אדום וחמוציות, וכאן שווה לעצור. אלו העלי גפן הטובים ביותר שאכלתי בתקופה האחרונה - רכים, מלאים ומנחמים, כנראה שהסוד הוא בדרך הכנתם בה האורז של עלי הגפן מבושל ביין יווני לבן (ולא במים) אין ספק שמדובר במנה מעולה ומהנה. לצידה הגיעה מנת הדגל של המטבח היווני - הסופלקי, כשבפלומרי, בגלל נושאי כשרות והדרישות ההולכות וגוברות למנות צמחוניות עיקריות, הסופלקי הוא סופלקי טונה צמחוני, ובו טונה צרובה ובצלים אדומים מקורמלים, על לחם יווני צזיקי וטחינה מעושנת – מנה מפתיעה ומגוונת.
בשלב זה החלטנו לעשות עוד סיבוב של אוזו פלומרי, מה שהעלה מאוד את מצב הרוח שלנו וסגר ארוחה מצוינת ובה מגוון גדול של מנות וטעמים יוונים במסעדה המועצבת כמו טברנה יוונית.

סיימנו את הארוחה עם קינוח של עוגת סולת (בסבוסה) ותה, העוגה הייתה מעודנת במתיקותה ודחוסה כראוי למאכלי סולת, בהחלט קינוח מצוין לארוחה עם טעמים עשירים ושמחים.

עוגת סולת של פלומרי 29 (צילום: באדיבות המקום)סיום מתוק לארוחה נפלאה. עוגת סולת של פלומרי 29 (צילום: באדיבות המקום)

בסיכומו של הערב ההרגשה היתה שקפיצנו ליוון לערב מהנה ונמענו מהתורים והעומס בנתב"ג. כדאי לדעת: בימי שלישי בערב מארחת פלומרי את קירו אמן הבוזוקי לערב של מוזיקה יוונית, שתיה ומאזטים. ובימי שישי בשעות הצהרים נערכת קבלת שבת יוונית של אוכל ושתייה לפני כניסת הסופ"ש. כמה טעים - ככה שמח.

חשבון בבקשה:
צזיקי – 29 שקלים.
טארמה – 29 שקלים .
קרפצ'יו סלק בנוסח רודוס – 29 שקלים.
סקורדליה – 29 שקלים.
גלילי חציל במילוי אגוזים (תוספת 10 שקלים) – 39 שקלים.
עלי גפן ממולאים – 29 שקלים.
סופלקי צמחוני (תוספת 15 שקלים) – 44 שקלים.
שני סבבים של אוזו פלומרי לשני אנשים – 60 שקלים.
סה"כ: 317 שקלים.

פלומרי 29, חאן ראש פינה. 053-9380670
להזמנת שולחן בפלומרי 29

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
הנמל 24 חיפה (צילום: באדיבות המקום)
ברוסטקה ב-HFA (צילום: באדיבות המקום)
מסעדת גולדן קורל מול הים (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה על הים במסעדת אבו כריסטו עכו (צילום: באדיבות המקום)
דג קרודו במסעדת רפאלו חיפה (צילום: באדיבות המקום)
פיצות בביגה פסטה בר קיסריה (צלם: גלעד הר שלג)
מרתף היין העתיק בזכרון יעקב (צילום: באדיבות המקום)
פלטת סלטים במסעדת רותס (צילום: באדיבות המקום)
חג ״לפני המצות״ שמח!
נויפלד מציג: שישי לווינסקאי
פורים 2024 – מצעד משלוחי המנות הגדול
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים