נגישות
נגישות

אספרסו ואוויר הרים: בתי קפה מומלצים בירושלים

מוסד קונדיטוריה שחגג יובל, בית קפה צעיר בלב רחביה ולוקיישן רומנטי במיוחד במרכז העיר - נבחרת מנצחת של בתי קפה מומלצים בירושלים, כמו שרק האווירה המיוחדת של עיר הבירה יכולה לספק

ארוחות בוקר חדשות מהצלחת
עודד פשטצקי
תאריך פרסום: 17/07/2018, 14:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

לכל שכונה בירושלים יש קסם ייחודי, אופי משלה ובתי קפה המזוהים איתה ועם תושביה. וזה לא שקשה כל כך למצוא בתי קפה בירושלים, אבל לבחור את הטובים ביותר זו בפירוש לא משימה פשוטה במיוחד. מקפה קדוש שחגג לפני שנה בלבד יובל לקיומו, דרך תמול שלשום שבנחלת שבעה ועד לקפה יהושע שברחביה - קבלו את נבחרת בתי הקפה הטובים ביותר הפועלים כיום בירושלים.

המסעדות של מתחם התחנה בירושלים
מסעדות החובה של ירושלים

גורמה כהלכתו: מסעדות כשרות מומלצות בירושלים

קפה קדוש

לפני כשנה חגג בית הקפה המפורסם והעמוס ביותר בעיר את יום הולדתו החמישים. מטבע הדברים בית הקפה הקטן שהקים מאיר קדוש לא יזהה את בית הקפה המודרני שהפך בחסותו של דור ההמשך. יחד עם זאת, בניגוד ללא מעט מקומות שכשלו בניסיון להתאקלם ולתקוע יתד במאה ה-21, איציק (הבן של מאיר) ואשתו, קרן (הקונדיטורית המעולה), הצליחו לשדרג את המקום מבלי לפגוע בקסם הישן והטוב של המקום. בקדוש של 2018 מגישים ארוחות בוקר שנחשבות לטובות ביותר בעיר, מגוון רחב של מאפי בוקר קלאסיים וקינוחי קונדיטוריה נהדרים, סלטים, כריכים, פסטות עבודת יד ומובן שגם הרבה הרבה קפה משובח. בהזדמנות זו נרים כוסית אספרסו לוהטת לעוד חמישים שנים של מצוינות (לפחות).
אסור לפספס: קרוק מדאם פרנץ' טוסט לארוחת בוקר (זוג בריושים מטוגנים, האחד ממולא בגבינת גאודה והשני בגבינת סנט מור, ומעליהם רוטב בשמל וביצי עין, מוגש עם סלט עלים, סלק ותפוחים ברוטב סילאן ומשקה חם/קר), לביבות סלק לצהריים (לביבות מסלק וגבינות כחולות ברוטב יוגורט) וטוסט דובדבן לחטוף על הדרך (גבינת עיזים, רוקפור ודבלים).
קפה קדוש, שלומציון המלכה 6, ירושלים. 053-9369014

אקלרים של קפה קדוש (צילום: מתוך הפייסבוק של המקום)50 שנה של מצוינות. אקלרים של קפה קדוש (צילום: מתוך הפייסבוק של המקום)

שושקפה

שושקפה הוא בית קפה מקסים המעוצב בסגנון רטרו, שפעל בעבר בשכונת קטמון הישנה. לפני מספר שנים החליטו קברניטי המקום להרחיב את בית הקפה ולהעתיק את הפעילות שלו לשכונת רחביה, מהיוקרתיות שבשכונות ירושלים. נכון להיום ניתן ליהנות בבית הקפה השכונתי מארוחות בוקר מצוינות המוגשות עד השעה 18:00, מכריכים טעימים המוגשים לצד ירקות חתוכים, מגוון סלטים ופסטות עבודת יד, בייגל טוסט, קישים, נשנושים ומספר מנות מיוחדות כמו גבינת קממבר עטופה בבצק עלים ברוטב סילאן תמרים וצימוקים (מאפה קממבר). גם במקרה הזה, אנחנו שמחים לבשר שחרף המעבר והשדרוג, האופי והקסם המקוריים של המקום לא נפגעו כלל.
אסור לפספס: בחורף מומלץ להתפנק עם רביולי פטריות ברוטב שמנת, עגבניות מיובשות ופרמז'ן ולקנח עם סחלב חם. בקיץ, ניתן עדיפות לאחד מהסלטים המרעננים של המקום, בתוספת לימונענע או לימונערק.
שושקפה, קרן קיימת לישראל 31, ירושלים. 053-9380105

שושקפה (צילום: באדיבות המקום)סגנון רטרו נעים בלב השכונה. שושקפה (צילום: באדיבות המקום)

תמול שלשום

תמול שלשום נפתח ב-1994 וכפי שמרמז שמו המיוחד, מדובר במקום שבו מתקיימים תדיר אירועי ספרות המושכים את כל המי ומי של הבירה, כשהתפאורה היא כמובן קירות עמוסים בספרים. למעשה לפתיחה המרגשת של המקום הגיע לא אחר מהסופר יהודה עמיחי ז"ל. לאורך שנות הפעילות של המקום, התארחו בו בין השאר דויד גרוסמן, עמוס עוז, צרויה שלו, בתיה גור, אורלי קסטל בלום ועוד רבים וטובים אחרים. בגזרת האוכל תמצאו בתמול שלשום פפרדלה עם ירקות ירוקים, פוקצ'ה אגסים וגבינה כחולה, פולנטה עם גילופי מנצ'גו ומובן שגם שקשוקה, הנחשבת לאחת הטובות בישראל (אחת מעשר הטובות בארץ לפי הלונלי פלנט).
אסור לפספס: בתמול שלשום מגישים מנה העונה לשם מרקי דוד, הכוללת שלוש כוסיות מרק שונות. מנה מצוינת המתאימה כמו כפפה ליד עבור אלו שמשתעממים בקלות.
תמול שלשום, יואל משה סלומון 5, ירושלים. 053-9443129

תמול שלשום (צילום: באדיבות המקום)תפאורה ספרותית. תמול שלשום (צילום: באדיבות המקום)

גראנד קפה

לגראנד קפה, שנפתח ב-2011, אין אולי ותק מרשים כמו לשלושת בתי הקפה שעימם בחרנו לפתוח את הרשימה המכובדת שלנו, אבל בשבע שנות הפעילות שלו, הספיק לצבור קהל סועדים (ולוגמים) נאמן, הפוקד את המקום באדיקות. גראנד קפה הביא עמו ניחוח חדש ומודרני לקהילת בתי הקפה בבירה, בין היתר בזכות העיצוב המיוחד של המקום, האווירה הצעירה ורמת האוכל, הגבוהה במיוחד. בעלי הגראנד קפה, הם השף מרכוס גרשקוביץ (אנג'ליקה, מלכה רוטיסרי) והמסעדן עדי טלמור (בראסרי עין כרם, קולוני), שסגרו לאחרונה את קפה דה-פריז, אחרי חמש שנות פעילות.
אסור לפספס: הן בלינצ'ס הגבינה שמוגש עם קרם פרש מתוק ורסק תפוחים והן הפנקייק הביתי (2 יחידות פנקייק, פירות טריים עם סירופ מייפל וקרם פרש מתוק), הם יופי של דרך להתחיל את היום.
גראנד קפה, דרך בית לחם 70, ירושלים. 053-9367589

שקשוקה של גראנד קפה (צילום: אסף קרלה)ניחוח מודרני. שקשוקה של גראנד קפה (צילום: אסף קרלה)

קפה יהושע

קפה יהושע אמנם התחיל כבית קפה אך כבר הספיק למצב את עצמו כמסעדה לכל דבר ועניין. למרות זאת בחרנו לצרף אותו לרשימה שלנו, בין היתר בגלל הקפה התמיד משובח וכיוון שעדיין ניתן ליהנות במקום מאווירה של בית קפה שכונתי, שבו כולם מכירים את כולם. בקפה יהושע מגישים ארוחות בוקר נהדרות, טוסטים וקלאבים פשוטים וטובים, מגוון סלטים ופסטות ומספר מנות בשר מעניינות כמו פילה בקר ברוטב ג'ק דניאלס ושניצל עגל בציפוי פרמז'ן.
אסור לפספס: אנטריקוט ניו יורק היא מנה מומלצת מאוד של דפי אנטריקוט על הגריל וביצת עין, המוגשת עם האש בראונס. לטבעונים שביניכם נמליץ ללכת על דלעת אפויה או פטוצ'יני עגבניות וזיתי קלמטה.
קפה יהושע, עזה 17, ירושלים. 053-9439090

בבית קפה

אין כמעט ירושלמי שלא הכיר את החגיגה של באבט, אותו מוסד ירושלמי ותיק שזכה לתורים ארוכים בזכות הוופל הבלגי הנדיר שלו. אמנם נילי מירון, האישה והאגדה, עזבה את ירושלים לטובת תל אביב כבר לפני כעשור, אך כנראה שברכת הוופלים בלגיים לא מתעניינת בנושאים כמו הנהלה או בעלות: גם היום ניתן ליהנות בבית הקפה הקטן משוקו אלוהי ומוופלים בלגיים משובחים, אותם מתבקשים הסועדים לאכול "כמו פיצה".
אסור לפספס: אם אתם כבר מכירים בעל פה את כל הוופלים הבלגיים בתפריט, נמליץ לכם לנסות לשם שינוי את תפריט המילקשייקים הקיצי. אם זו הפעם הראשונה שלכם, תנו לצוות הצעיר והמדליק שעובד במקום להדריך את דרככם.
בבית קפה, שמאי 16, ירושלים. 053-7934224

בבית קפה (צילום: באדיבות המקום)וופל בלגי נדיר. בבית קפה (צילום: באדיבות המקום)

קרוסלה

בית הקפה של יוני ודעי, החוגג בקרוב עשור לקיומו, הוא הרבה יותר מבית קפה שמגיש קפה משובח ואוכל מצוין. ודעי, בן למשפחה חרדית, ידוע בין היתר בזכות היותו חלק מהמאבק הנסוב סביב תעודת הכשרות (המקום כשר אך ללא תעודה וספג קנסות בשל כך מהרבנות), בזכות ערבי הג'עלה, שיעורי הערבית שהתקיימו במקום וכן בשל העובדה שקרוסלה נחשב בעיני רבים כאחד ממוקדי התחייה המזרחית בעיר. בקרוסלה ודעי מגיש ארוחות בוקר שוות במיוחד, מבחר עשיר של מנות טבעוניות וצמחוניות ועוגיות שוקולד מפתיעות באיכותן.
אסור לפספס: לחוח מקמח מלא המוגש עם ביצת עין, חלומי וירקות טריים. מעדן פשוט, מרענן וטעים ביותר.
קרוסלה, בנימין מטודלה 1, ירושלים. 053-7101846

נאדי

נאדי ממוקם ממש מול המחלקה לארכיטקטורה של בצלאל, אך מלבד הנוכחות החזקה של הסטודנטים במקום, נראה שבבית הקפה שסוגר את הרשימה המכובדת שלנו יש גם משהו שמהלך קסם על תיירים. המקום פתוח מדי יום בין שבע בבוקר לחצות, בשישי עד שעתיים לפני כניסת השבת ובשבתות המקום סגור. שי כהן, השף והבעלים של נאדי, מגיש במקום הפופולארי שלו את כל מה שאפשר לצפות מבית קפה סטודנטיאלי: ארוחות בוקר, טוסטים, כריכים, סלטים, קישים, פסטות וכיוצא באלה. היופי הוא שתשומת הלב לפרטים הקטנים וטביעת האצבע הייחודית של כהן, מורגשות בכל מנה ומנה, החל מברוסקטת העגבניות והמוצרלה, דרך ארוחות הבוקר המושקעות והנדיבות וכלה בכריך הקרואסון, המערסל באהבה ביצת עין וגבינת גאודה.
אסור לפספס: מנה עשירה וממכרת של כריך קרואסון עם סלמון וגבינת שמנת המוגש עם סלט ירוק בצד.
נאדי, שמואל הנגיד 5, ירושלים. 053-9438514

ארוחת בוקר בנאדי קפה (צילום: אפרת ליכשנשטט)שמים לב לפרטים הקטנים בכל מנה. ארוחת בוקר בנאדי קפה (צילום: אפרת ליכשנשטט)

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
שושקפה בירושלים
053-9380105

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
בראסרי עין כרם – הבילוי המושלם
פיאנו פיאנו - המנגינה האיטלקית הגיעה לנמל תל אביב
בוקר בקפה גרג (צילום: באדיבות המקום)
ארוחות בוקר בתל אביב – הטעמים שיובילו את 2022