נגישות
נגישות

מסעדת אדלינה: קולינריה במיטבה בגליל

כבר 15 שנים שמסעדת אדלינה בקיבוץ כברי מצליחה לשמור על רף גבוה של מנות איכותיות, תפריט מגוון, מקום נעים ומתוחזק ושירות מקצועי. אלדד שב עם רשמים מארוחה בלתי נשכחת

מסעדות בצפון חדשות מהצלחת
אלדד שחר
תאריך פרסום: 11/05/2017, 11:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

החנייה של מסעדת אדלינה שבקיבוץ כברי מוכתמת בכתמים מתוקים של תותי בר שנשרו מהעץ הענק שמצל על הרכבים, ומעט בהמשך העיניים קולטות את עצי השסק העצומים, עמוסים בפירות הכתומים. כשאימא ואני יצאנו מהרכב אחרי נסיעה של שעה, כל מה שהתחשק לנו זה להתנפל על כל המתוק הצבעוני הזה ולאכול מכל הבא ליד. יש אפילו סיכוי לא רע שאם הייתה מחכה לנו ארוחה בסתם עוד מסעדה, זה בדיוק מה שהיינו עושים. אבל היינו בקיבוץ כברי, במרחק של עשרה מטרים מדלת הכניסה למסעדת אדלינה: לא סתם עוד מסעדה ובטח ובטח שלא סתם עוד ארוחה. אז התאפקנו והמשכנו, נכנסנו והתיישבנו.

נצא לטייל כבר בפעם אחרת
המנה הראשונה שצדה את העיניים בתפריט המרשים של אדלינה נקראת "טיול טאפאס". אדלינה מציגה את עצמה כמסעדה בסגנון ים-תיכוני ספרדי, ואני חושב שלא היה מתאים יותר מלהיענות להזמנה ולצאת לטיול טאפאס הכולל לא פחות משמונה מנות קטנות ומדויקות. לצערי, אימא הרבה יותר בררנית ממני כשזה מגיע לצלחת, ויותר ממחצית מהטיול הייתי צריך לעשות בגפי. אי לכך, ויתרתי על ההזדמנות, שכן מדובר במנה זוגית, אבל רשמתי לעצמי לחזור למקום בהקדם. 
נמצאת במבנה יפהפה. מסעדת אדלינה

אז במקום לקחת את עצמנו לטיול טאפאס, החלטנו לקחת את הזמן והזמנו לעצמנו שני קוקטיילים מרעננים מהתפריט הקבוע (יש גם תפריט קוקטיילים מתחלף): קייפיריניה (35 שקלים) לגברת וסנגרייה אדומה (28 שקלים) לאדון. הסנגרייה הייתה בדיוק כמו שסנגרייה צריכה להיות, עם שפע קוביות תפוח, שפריץ של סיידר, נגיעה של רום והרבה יין אדום איכותי והקייפריניה של אימא הייתה קלאסית וממזרית. הקוקטיילים היו נדיבים מאוד הן מבחינת ריכוז האלכוהול והן מבחינת ההפתעות (התפוחים בשלי, הלימונים הכתושים אצל אימא), וחשפו בכך את אחד האלמנטים המשמעותיים ביותר במקום: היד הנדיבה.

פשטות מבורכת בראשונות 
אחרי עיון מעמיק בתפריט המהודק של אדלינה, התבייתנו על שתי ראשונות שקרצו לנו במיוחד: סלט עגבניות (45 שקלים) ומרק היום, שבאותו יום רביעי היה מרק קרם פטריות (34 שקלים). בנוסף, הזמנו לחם עם מטבלים (15 שקלים), כי היה לנו ברור שהולכות להגיע לשולחן צלחות שחובה לנגב. ואכן כך היה: בסלט העגבניות הייתה מסיבה שלקחו בה חלק פרוסות אבוקדו, שערות בצל סגול, עלים ירוקים וגבינת סנט מור, ובמרק קרם הפטריות המתינה לנו גם כן פשטות מבורכת וטעימה. בלי יותר מדי התחכמויות, בלי יומרות ובלי אלמנטים מיותרים: העלים הטריים התפצחו עם כל ביס והוסיפו מרירות עדינה לתערובת הירקות, עגבניות השרי כאילו נקטפו שנייה לפני שנחתכו והוגשו לנו לשולחן, והגבינה של מחלבת ברקנית בסגנון ולאנסיי השלימה את הסלט כמו שרק גבינה טובה יכולה לעשות.

הן קערת המרק והן קערת הסלט שבו אל המטבח מבהיקות כמו ביום שבו יוצרו, ללא עלה ארוגולה או טיפת מרק לרפואה. רק אז יכולנו לנשום לרווחה, מסוחררים קלות מהקוקטיילים ולהתחיל לחשוב ברצינות על המנות העיקריות.

הסינטה ששבתה אותי
אם במנות הראשונות התחילו להתעופף בבטן הפרפרים, במנות העיקריות זה כבר הגיע להתאהבות של ממש. אני הלכתי על סינטה ובייקון ברוטב ציר עוף ושמנת עם תפו"א אפוי (115 שקלים) כי זה נראה לי מגניב לארח בבטן שלוש חיות שונות, ואימא בחרה בפילה דג צלוי (דניס – 98 שקלים), אולי כדי להשלים רביעייה.
דניס על ניוקי וירקות

במקום תפוח אדמה אפוי, ביקשתי שיגישו לי את הסינטה עם תוספת של פריקי (חיטה ירוקה) ואכן, הטעם המעושן והאגוזי שלה התאים כמו כפפה לרצועות הבייקון העבות יחסית ולניחוחות הגריל שעלו מהסינטה. גם כאן, הנדיבות בלטה בגודל המנות ובעושרן: הדניס של אימא הוגש על ניוקי וירקות מוקפצים, כשבין היתר נחו בצלחת פרוסות של שומר, קישואים, לבבות ארטישוק, אספרגוס ובטטה. כל זה היה עטוף ברוטב לימוני עדין, אך בעל נוכחות, ושוב חזרו הצלחות לשולחן כאילו מעולם לא הגישו עליהן דבר.

15 שנה לא הולכות ברגל
בין העיקריות לקינוחים ניסינו לנסח לעצמנו מה יש במקום שבזכותו הוא משגשג כבר יותר מ-15 שנים, ואיך זה שאדלינה מצליחה איפה שכל כך הרבה נכשלות. בסופו של דבר הגענו למסקנה שמדובר בשילוב של כמה דברים: לפני הכל מדובר במסעדת פיין דיינינג מהבודדות באזור, ולפיכך היא מהווה אלטרנטיבה מעולה עבור אלו שמעוניינים להתפנק באמת או לחגוג כמו שצריך, אך לא מעוניינים להרחיק יותר מדי מהבית. בנוסף אדלינה מצליחה לשמור על רף מאוד גבוה של איכות, ולא ניכרת בה עייפות בשום אספקט: לא בכוח האדם, לא בתחזוקה של המקום ובטח שלא במנות.

אבל מעבר להכל, באדלינה פשוט נעים לשבת וטעים לאכול. היא מסוג המסעדות האלה שלא עושות הרבה רעש, אלא פשוט נותנות תמורה מלאה לכסף, ולרוב גם הרבה מעבר..

טאפאס שמופיע במנה הראשונה...
בסופו של יום, או ליתר דיוק - בסוף הארוחה, יצאנו גם יצאנו לטיול טאפאס מענג, וזאת כי פשוט לא יכולנו לבחור רק קינוח אחד. טאפאס מתוקים (60 שקלים) הוא קינוח זוגי הכולל שמונה טעימות מארבעה קינוחים מהתפריט: קרמה קטלאנה בניחוח וניל ולימון, כנאפה אדלינה עם גלידת פיסטוק, עוגת גבינה ופנקוטה שוקולד עם קראמבל שקדים וקקאו, בקרמל מלוח. לצד כל המתוק מתוק הזה הזמנו אספרסו כפול (12 שקלים) ותה צמחי גינה (12 שקלים) ותאמינו או לא - אבל כמעט סיימנו את כל הקינוחים. על הצלחת נותרו סך הכול מספר שערות קדאיף, כמה שברי פיסטוק שהתחבאו מתחת לכדור הגלידה המופלאה, וגם ביס קטן מעוגת הגבינה של אימא. 
ויש גם בראנצ'ים שווים. אדלינה

כשקלטנו שלא נוכל לקום במהרה מהכיסאות, התחלנו לגלגל שיחה עם מנהלת המקום, ליבת, שליוותה אותנו מתחילת הארוחה והפגינה מקצועיות ללא רבב לכל אורך הדרך. היא עדכנה אותנו שבאדלינה ניתן להפיק אירועים חגיגיים בהיקף של 200 איש, ושלחילופין אפשר לערוך אירועים אינטימיים של עד 12 מוזמנים בחדר הפרטי, כמו ישיבות הנהלה או ימי הולדת משפחתיים.

היא סיפרה לנו גם שמגישים באדלינה ארוחות עסקיות שוות ביותר, ושבימי שישי מוגש במקום בראנץ' עשיר במיוחד בין השעות 15:00-11:00. נפרדנו מליבת ומאדלינה לשלום, פסענו לכיוון הרכב ורגע לפני שהתחלנו בנסיעה, העפנו חצי מבט לעץ התות הגדול, אבל לא נותר לנו אלא להשלים עם העובדה שאין לנו מקום אפילו לתות קטן אחד.

חשבון בבקשה:
סנגרייה אדומה – 28 שקלים 
קייפריניה – 35 שקלים
סלט עגבניות – 45 שקלים
מרק היום – 34 שקלים
לחם עם מטבלים – 15 שקלים
סינטה ובייקון – 115 שקלים
פילה דג צלוי – 98 שקלים
טאפאס מתוקים – 60 שקלים
אספרסו כפול – 12 שקלים
תה צמחי גינה – 12 שקלים
סך הכול – 454 שקלים לחוויה בלתי נשכחת
אדלינה, קיבוץ כברי. 053-9441321

* הכותב היה אורח המקום

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
דלידה בפלורנטין: טעמים, אווירה ו'מועבט'
הקובה של מומו
מסעדות מומלצות בעיר התחתית בחיפה
תבשילי הקדירה הכי טובים במסעדות בתל אביב
ארוחה במסעדת צ'יינה ביי
יאניביצ'י עושים קולינריה משובחת
מסעדות מומלצות בקיסריה
מסעדות מומלצות בפתח תקווה
כוכב הצפון - מסעדת NICE TO MEAT היא קרנבל קולינרי
מוסד ליד הים - מועדון ארוחת בוקר
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?
מסעדת הפופ אפ שולחן גלילי: ממטעמי המטבח הערבי