נגישות
נגישות

יוונייה חדשה בתל אביב ועוד חדשות קולינריות

החורף בעיצומו, אבל בעולם המסעדות חם מתמיד. מסעדת ספרטה מצטרפת לטרנד היווני, ערב יין ובשרים בשלו ביער, מסעדה חלבית חדשה בירושלים ועוד חדשות

המלצות קולינריות חדשות מהצלחת
שרון שגב
תאריך פרסום: 12/01/2017, 11:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

SPARTA – הכוכבת היוונייה של תל אביב
גיא בר לב, בעלי החמארה היוונית Capitan  ובעלי הבר המיתולוגי "הנביאים" בצפון תל אביב, איחדו כוחות והשיקו יחדיו את ספרטה - מסעדה יוונית חדשה בקונספט ייחודי. המסעדה נבנתה במודל קולינרי המשחזר עבור הסועדים חוויה יוונית אותנטית מלאה, הכוללת מנות יווניות מסורתיות אווירת טברנה שמחה. בגזרת האלכוהול מציעים בספרטה דיל ייחודי של 98 שקלים, הכולל שתייה ללא הגבלה ממגוון סוגי אלכוהול.

מומלצים במיוחד: כדאי להתחיל עם פלטת המאזטים העונתית, שמוגש עם לחם הבית השמנמן והטעים (59 שקלים). הפלטה כוללת עגבניות צלויות וגבינת פטה; יוגורט סלק; טחינה ועוד. מנה ראשונה מעולה היא החלומי אה לה רומאנה – עם ארטישוקים צלויים בגריל, גבינת חלומי, צ'ימיצ'ורי ים תיכוני, בצלים שלמים צלויים ומתקתקים, שרי קונפי, רוקט וקרעים של לחם צרוב (48 שקלים).

עיקרית שווה ביותר, ובעצם אל תרשו לעצמכם לפספס אותה - היא השווארמה היוונית, שעשויה כאן משוק טלה ושפונדרה בבישול ערוך, על ציר בקר עם טחינה, סלסה ורדה, בצל חרוך, תפוחי אדמה ובטטות מדורה ופיתה טעימה להפליא (68 שקלים). מקום שמח, כייפי, ולא פחות חשוב – אוכל יווני מעולה, שמרגיש ממש כמו ביוון. 
ספרטה, ירמיהו 54, תל אביב. 053-5495086
יווניה שמחה. ספרטה. צילום: אפיק גבאי

ערב SMOKE AND WINE בשלו ביער
ביום שלישי, 7.2.17, החל מהשעה 19:30 יתקיים במסעדת שלו ביער בטבעון ערב קולינרי מיוחד הכולל ארוחה בת 5 מנות מנתחי בשר מעושנים בשיטות שונות, לצד 5 סוגי יינות שיותאמו לכל נתח. רוני גליקו (הבעלים של המקום) ועובד מזרחי (בעל האטליז 'בית של בשר') חברו יחדיו בכדי להרים ערב שכולו בשר, יין ומוסיקה דרום אמריקאית. מספר המקומות מוגבל, ולכן מומלץ להזמין מקום מראש. 220 שקלים לסועד (190 שקלים לחברי מועדון). 
שלו ביער, שיכון אלה 2, קריית טבעון. 053-9444052

חגיגה לטינית בג'קו ברמת השרון 
בכל יום שני מסיבה בקצב לטיני במסעדת ג'קו מאכלי ים ברמת השרון. הופעה חיה, תפריט טאפאסים מיוחד בנוסף לתפריט הרגיל. רצוי להזמין מקום מראש. 
ג'קו מאכלי ים, החרש 8, רמת השרון. 053-9379159

ג'קו מאכלי ים, רמת השרון
זמן AMERICA 
חלום אמריקאי ענק נפתח ממש עכשיו בבית ציוני אמריקה בתל אביב. המסעדן צביקי עשת ובנו אורי עשת ביחד עם השף אליאב גולדברג (גרינברג, גרקו), שוקדים בימים אלה על פתיחת מתחם מסעדות ענק (1200 מטר) שכולל לא פחות מארבעה אזורים שונים, כאשר לכל אזור אופי וייחוד משלוף מסעדת אוכל נשמה אמריקאית עם הופעות מוסיקה חיה מדי יום; בר אמריקאי; בית קפה ודוכן אוכל רחוב מקסיקני. במסעדה יוגשו מנות אמריקאיות קלאסיות, בבר המקסיקני יוגשו טאקוס, קסאדיות ועוד. בבר יוגשו קוקטיילים ושישיות בירה במחירים מיוחדים, ובבית הקפה יוכלו הסועדים לפגוש קינוחים כמו וופל אמריקאי ומנות קלילות כמו גרילד צ'יז ועוד. 
אמריקה, אבן גבירול 26, בית ציוני אמריקה, תל אביב. 
4 מתחמים שונים. אמריקה. צילום: בן יוסטר
ג'פניקה מרעננת תפריט
רשת ג'פניקה מרעננת את התפריט שלה בכל הסניפים, תחת ידו הבוטחת של השף לאון לאוגנקי. בין המנות החדשות שנראה: קרנצ'י צ'יקן – כדורי עוף פריכים בטמפורה. 19 שקלים. מרק קוט יאו תאילנדי – מרק תאילנדי על בסיס ציר עוף וירקות, מוגש עם אטריות אורז ועוף. 26 שקלים. צ'יקן סאמוי – נתחי עוף מוקפצים ברוטב קארי אדום וחלב קוקוס עם ברוקולי, קולורבי, פלפלים, פטריות שמפיניון ובזיליקום. מוגש לצד אורז מאודה. 46 שקלים.
>> לסניפי ג'פניקה
 תפריט חדש בג'פניקה. צילום: רונן מלחם
שוק דגים בים 7
בתקופה זאת של חורף סוער, הדגה נמצאת בשיאה. בים 7 החליטו להביא את הדלאל (שוק הדגים), להרצליה. מדי יום רביעי, החל מה 11.1, השפים אסף זילברשטיין ויורי סנצ'וק, יוצאים מוקדם בבוקר לדלאל ביפו ולספקי הדגים המובחרים שלהם ומלקטים את המיטב של הדגים ופירות הים: אוקטיפוס, אוייסטרים, סרדינים, לובסטרים בר ים ועוד. בין המנות בתפריט: אויסטר ג'לארדו - מוגש עם רוטב סום טאם, ליים ומלח ים (32 שקלים); קלמרי ממולא ברוטב עגבניות ופרנו, בבשר דגים עם קוביות חזה אווז מעושן, נענע ופטרוזיליה (54 שקלים); לובסטר בר - נואזט (חמאה אגוזית) עם אספרגוס בגריל 172 שקלים.
ים 7, רמות ים 122, הרצליה. 09-9566950
שוק דגים בים 7 בימי רביעי. צילום: מתן כץ

חורף חם בדלידה בר
בימים אלו משיקים בדלידה בר תפריט חדש אשר יכלול מנות כמו טרטר דג ים - קרקר הודי, דלעת מוחמצת, לבנה, קרמבל סלרי (52 שקלים); מנת קובה-נייה - פילה בקר, פיתה מטוגנת, שומן כבש, איולי יוגורט מיושן (54 שקלים); בורקס קורקבנים - ביצה רכה, רסק, יוגורט פיסטוק (48 שקלים) ועוד. ההאפי האוור ימשיך לפעול כרגיל ויעניק 50% על כל בקבוקי היין, הארד ליקר משתנה ב-25 שקלים וה"סינק א ספט" שמקנה בחירה בין שתי אופציות נוספות. האחת - 79 שקלים עבור משקה לבחירה (קוקטייל, בירה, או לונג דרינק), מנה של אוכל מהתפריט ושני אפרים שהם סוג של מיני קוקטיילים קטנים שמוגשים בצ'ייסר ומשמשים כסוג של אפרטיף, ו-99 שקלים לאותו דיל, אך עם שני דרינקים במקום אחד. ההאפי האוור של הבר של דלידה מוגש כל יום בין השעות 18:00-20:00.
דלידה בר, זבולון 8, תל אביב. 
טרטר דג של דלידה. צילום: אנטולי מיכאלו
נחמן - מסעדה חלבית חדשה בירושלים
במסעדת נחמן, החלבית החדשה בירושלים, יש פסטות טריות בעבודת יד, בר פיצות נאפוליטני הנאפות בטאבון על ידי פיצאלו מיומן, ארוחות בוקר ובראנץ' עשירות עד לשעות אחר הצהריים המאוחרות, דגים טריים, לחמים חמים וקינוחים קלאסיים משתנים הנאפים במקום. שעות פתיחה: א'-ה' בין השעות 9:00-23:00. כשר למהדרין. 
נחמן, מעבר בית דוד 12, ירושלים. 053-9385901

נחמן - חלבית כשרה. צילום: אתי נמיר

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
עכשיו אילת. איפה הארוחות הכי משתלמות?
שיראטויה: יפנית אמיתית בתל אביב
מסעדות חדשות בתל אביב
פסטיבל סרי לנקה באוליב ליף ועוד חדשות קולינריות
פסטיבל פרו באוליב ליף ועוד חדשות קולינריות
ארבעה בראנצ'ים שווים באזור המרכז
לא חייבים בבית: אוכלים בחוץ בחוה"מ פסח
ארוחת החלומות בסנטה רוזה
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי