נגישות
נגישות

לאכול במסעדות בלי להשמין? 10 טיפים שכדאי לאמץ

התנזרות מוחלטת מחוויית האכילה במסעדות היא משהו שאתם ממש לא חייבים לעשות כדי לשמור על הגזרה. הכנו לכם את 'מדריך האכילה הנבונה במסעדה' שיעזור לכם ליהנות בלי רגשות אשם

המלצות קולינריות חדשות מהצלחת
אלדד שחר
תאריך פרסום: 13/07/2016, 16:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

לא צריך כוהנת דיאטה עם ותק של עשרים שנה כדי לדעת שהסוד לדיאטה מוצלחת הוא האיזון. כל ניסיון להתנזר לחלוטין מהנאות החיים לנצח לא יצליח בטווח הארוך, ולמעשה אין כל רע ב"חטאים קטנים" כמו יציאה למסעדה אחת לזמן מה ואתם יודעים מה? אפילו אחת לשבוע.

אם אתם מעוניינים לשמור על הגזרה, או רחמנא ליצלן – לרזות, אבל לא מוכנים לוותר על מנעמי החיים, אנחנו שמחים לבשר לכם שזה אפשרי. בכתבה שלפניכם ניתן כמה טיפים שיסייעו לכם לשבת במסעדה מבלי להתמלא ברגשות אשם. 
בחרו את הפרטנרים שלכם. אילוסטרציה: thinkstock
טיפ מספר 1: לא מגיעים למסעדה רעבים 
אם מדובר ביציאה למסעדה עם החבר'ה מהמשרד בצהריים, הקפידו לאכול ארוחת בוקר משביעה, ואם מדובר ביציאה לארוחת ערב רומנטית - אל לכם להימנע מארוחת צהריים ראויה. הרעב הוא האויב הגדול של התזונה הנכונה, וככל שהרעב והפיתוי גדולים יותר, כך הסיכוי לנפילות גדול יותר בהתאם. מאחר ובמסעדות הפיתוי גדול במיוחד, עליכם להתמקד מן הסתם בשליטה על הרעב. 

טיפ מספר 2: "תרצו להזמין לחם?" פשוט אמרו לא!
במסעדות רבות נהוג לפנק את הסועדים עם לחם ללא תוספת תשלום לפני המנות הראשונות או במהלך הארוחה, כשלצד הלחם לנצח יככבו המטבלים והממרחים הקבועים כמו טפנד זיתים, חמאה, ממרח עגבניות מיובשות, טחינה ירוקה ועוד. הן המטבלים והן פרוסות הלחם העשירות בכל טוב (אגוזים, דגנים ושאר חברים), תורמים לארוחה בתוספת מאות קלוריות שרובנו פשוט לא לוקחים בחשבון. נסו לחשוב על זה כך – שתי פרוסות מכובדות של לחם עם שמן זית וממרח זיתים יכולות להוות ארוחת בוקר מצוינת כשהן עומדות בפני עצמן, אז האם באמת ניתן להתייחס אליהן כאילו היו נשנוש ותו לא?  

טיפ מספר 3: הכירו את האלטרנטיבות 
גם אם אתם רגילים להתייחס לצ'יפס השמנוני כאל ברירת המחדל, קחו בחשבון שבדרך כלל תוכלו להחליף את הצ'יפס בתפוח אדמה אפוי או ירקות מוקפצים, אורז עם ירקות ועוד אפשרויות. לא אחת אף ישמחו לספק לכם תוספת שלא מופיעה בתפריט אם רק תשכילו להתעניין ולבקש. 
בקשו את הרוטב בצד. אילוסטרציה: thinkstock
טיפ מספר 4: מה מסתתר במנה שלכם?
אם אתם לא בטוחים בנוגע לטכניקת ההכנה או למרכיבים של המנה שלכם, בקשו מהמלצר לברר לכם את כל מה שאתם מעוניינים לדעת. למשל, אנו מניחים שפירה תפוחי אדמה עדיף על צ'יפס, אבל האם פירה עדיף על תפוח אדמה אפוי במקרה שבו היחס בין תפוחי האדמה לחמאה בפירה עומד על 1:10 (1 ק"ג תפוחי אדמה על מאה גרם חמאה)? כמובן שלא. בדיוק כפי ששומר כשרות יוודא שאת חזה העוף שלו לא מורחים בחמאה, כך אדם המעוניין לשמור על הגזרה שלו צריך לברר האם בהכנת המנה שלו מעורב טיגון בשמן עמוק ושאר מרעין בישין. 

טיפ מספר 5: לא אוכלים עם כל אחד 
אם יש לכם חבר או חברה שאף פעם לא עושים חשבון במסעדות, תמיד מדרבנים אתכם לשים קצוץ על הדיאטה, ובאופן כללי לא ממש מסייעים לכם בדרך שהתוויתם לעצמכם, עשו עם עצמכם חסד: צאו איתם לסרט או להופעה, אבל הימנעו מלחלוק עמם ארוחה במסעדה. 

טיפ מספר 6: המשמעויות הרבות של המילה "קינוח"
אם אתם לא יכולים לסיים ארוחה בלי איזה משהו מתוק וטעים, זכרו שיש עוד אפשרויות מלבד אלו המופיעות בתפריט הקינוחים. במקום לצרוך מאות קלוריות בדמות פבלובה עם קרם מסקרפונה ורוטב פירות יער או מרקיז שוקולד מושחת במיוחד, בחרו בקרטיב מרענן שתוכלו לקנות בהרבה פחות כסף בדרך הביתה, בחטיף בריאות שיחכה לכם בבית או בסלט פירות קיצי. 

טיפ מספר 7: השאירו את הרכב בבית
אם הדבר אפשרי, הגיעו למסעדה ברגל או באופניים, וכך גם חזרו הביתה בסיום הארוחה. שילוב של פעילות גופנית עם ארוחה טובה יתרום לאיזון וימנע מכם לאכול כמות מוגזמת ומכבידה. 
שבעתם? בקשו מהמלצר לארוז לכם. אילוסטרציה: thinkstock
טיפ מספר 8: הפסקות יזומות לטובת תשומת הלב לתחושת השובע
החליטו מראש שבמהלך הארוחה, אחת לכמה דקות תניחו את הסכו"ם בצד ועשו אתנחתא יזומה, כיוון שתחושת השובע בדרך כלל מגיעה כ-15 דקות לאחר תחילת האכילה. הפסקות יזומות יספקו לתחושת השובע את המרחב לו היא זקוקה. 

טיפ מספר 9: ילד טוב לוקח הביתה
כולנו גדלנו על המשפט האומלל "ילד טוב משאיר צלחת ריקה", אבל האמת היא שילד טוב ובריא הוא ילד שמסיים לאכול ברגע שהוא מרגיש שבע. אנחנו סמוכים ובטוחים שכל מסעדה שתשבו בה תשמח לארוז לכם את השאריות, וכך תוכלו ליהנות אחר כך מהאוכל שלא סיימתם. במילים פשוטת: כששבעים - אורזים. 

טיפ מספר 10: זהו את המוקשים
לסיום נמליץ לכם לזהות את המוקשים, כלומר - את כל התוספות הקטנות הדחוסות אנרגטית, שיכולות לעשות את כל ההבדל בין מנה קלה ודיאטטית לפצצת קלוריות מכבידה ומיותרת. אם למשל מדובר בסושי, תנו עדיפות לסויה ולוואסבי על פני הטריאקי או הצ'ילי מיונז, ואם מדובר בסלט ירקות - בקשו מהמלצר שאת הרוטב יגיש לצד הסלט וכנ"ל לגבי האגוזים, הקרוטונים ושאר החברים השמנמנים. תנו עדיפות לכוס מים קרים על פני כל משקה אחר, ובמקום לצרוך הפוך גדול עם שתי כפיות סוכר, תנו עדיפות למשל לאמריקנו עם ממתיק מלאכותי או בלי סוכר. ככול שתנטרלו יותר מוקשים, כך הארוחה שלכם תהיה דיאטטית יותר. בהצלחה!

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
דלידה בפלורנטין: טעמים, אווירה ו'מועבט'
הקובה של מומו
מסעדות מומלצות בעיר התחתית בחיפה
תבשילי הקדירה הכי טובים במסעדות בתל אביב
ארוחה במסעדת צ'יינה ביי
יאניביצ'י עושים קולינריה משובחת
מסעדות מומלצות בקיסריה
מסעדות מומלצות בפתח תקווה
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי