נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

חיפוש קטן העלה מידע על משפחה שלמה של מאכלים המכונים אפרודיזיאקיים – מעוררי תאווה. את שמם הם קיבלו בהשראת אלת היופי ואהבה אפרודיטה, והסיבות לכך שהם משפיעים עלינו באופן כזה נעוצות במרכיביהן התזונתיים שתורמים להגברת היצר המיני, אך גם במראם החיצוני, שעשוי להזכיר לנו איברים מיניים, ובכך מעורר בנו תאווה. סגולותיהם של מאכלים רבים ידועות לנו מקדמת דנא, והשתמשו בהן להשגת מטרות שונות: ריפוי, חיזוק, עוררות ורגיעה. גם הסגולות האפרודיזיאקיות היו ידועות. קזנובה, לדוגמא, זלל אפרודיזיאק ידוע – צדפות – לפני מסעדות הכיבוש שלו. במאה ה-19 נהגו בצרפת להאכיל חתנים וכלות בכמויות גדולות של אספרגוס, בכדי להגביר אצלם את הגירוי המיני. עוד ועוד סיפורים ידועים לנו על מאכלים כאלה ושימושם.
שוקולד – המאהב המושלם
מכיל ריכוז גבוה של המולקולה פנילאתילמין (PEA) שמוגברת בגופנו כאשר אנחנו במצב של תשוקה או התאהבות חזקה. בגופה של האישה מגיעה מולקולה זו לשיא בשעת האורגזמה. בנוסף, השוקולד מגביר ייצור של סרוטונין, ושל אנדורפינים כימיקלים המשפרים את מצב הרוח.
עולם שלם של משקאות שוקולד, כולל שוקולד-צ'ילי מטריף מחכה לכם במקס ברנר

פירות – תכירו את הצד הסקסי
אנונה - בעלת מראה משובב נפש וטעם מתוק להפליא. מראה מפתה ומסקרן. אנו אוכלים את הציפה הלבנה הפנימית שלה. עשירה בויטמיני B, C אשלגן, סידן ומגנזיום. פרי אקזוטי נוסף, הנתפש על ידי האפריקאים כגלגולם של האשכים בטבע, הם המנגו.
תותים – יש להם לוק סקסי, והם מסתדרים נהדר עם קצפת ושוקולד חם. התותים מכילים ויטמין C ונחשבים למלביני שיניים. אין להם תכונות מיוחדות לעוררות מינית, אבל אם יגישו לכם תות בשל ואדום עם קצה של קצפת, סביר להניח שלחץ הדם שלכם יעלה. בביסטרו לינדה יש קינוח מעולה של קרם שוקולד בלגי לבן עם סורבה תות בציפוי גאנש לבן ופצפוצי לוז.
אבוקדו – האצטקים כינו אותו "עץ האשכים התלויים" (משום מה הם סברו כי מדובר בשם אטרקטיבי), והאמינו בכוחו להגביר את האון הגברי. יש בו כמות גדולה של ויטמין E, המסייעת להגברת זרימת הדם לאיברי המין. גוואקמולי מוצלח ופיקנטי תוכלו לזלול לצד הנאצ'וס במסעדת לה בוקה בירושלים
פסיפלורה – צמח שמקורו באמריקה הדרומית. מכונה בעברית בטעות פרי התאווה בגלל שמה הלועזי, אך המשמעות היא passion fruit – כלומר . הפסיפלורה עוזרת להקלה במצבי דיכאון וחרדה. משרה רוגע ושלווה. היא עשירה בויטמינים ומכילה גם סידן וברזל. במסעדת פדרו באילת תמצאו קינוח יפהפה של עוגות גבינה בציפוי גנאש פירות.

מקס ברנר. צילום: יורם אשהיים

תבלינים – תוסיפו קצת ספייס ליחסים
צ'ילי – הקפסיצין הוא חומר שאחראי על החריפות בפלפל. הוא מגרה את קצות העצבים ומעלה את רמת האנדורפינים המשוחררים בגוף, אותם חומרים כימיים שיוצרים עוררות בזמן סקס.
קינמון – מחזק את כוח הגברא ומשמש כתבלין מרפא מאז ומתמיד. מכיל חומרים פעילים וידוע כממריץ ומעורר.
ציפורן – מרפה מתח ושרירים. בדיוק מה שאתם צריכים בערב כזה.
ג'ינגר – בהודו משתמשים במיץ ג'ינג'ר כתרופה נגד אימפוטנציה. הוא ממריץ ויוצר תחושת חמימות בגוף. משפר את זרימת הדם לאיברי המין. מאוד דומיננטי בטעם שלו, לכן היזהרו פן תגזימו.
זעפרן – מלך התבלינים. בעבר שימש לריפוי ולבישום, וניתן כתרופה למי שסבל מאימפוטנציה. לפני השימוש השרו אותו במים פושרים לכמה דקות.
הל – תבלין ארומטי ומעורר. משמש גם לריפוי, והשימוש בו נעשה בגרעין שלם בתבשילים או כתבלין טחון. יכול להיות נהדר לקפה השחור שבסיום הארוחה.
מוסקט - תבלין הידוע כמעורר תאווה. הוא גם מרגיע את הגוף ומרפה את השרירים. דומיננטי, ולכן כדאי לשלב אותו בבישול עם תבלינים נוספים. את כל התבלינים האלו תוכלו לפגוש במנות ההודיות במינה טומיי בחיפה. בטייגר לילי ברמת החייל בתל אביב רצוי להזמין הוי מאנג פו – מולים טריים עם ג'ינג'ר, צ'ילי, חלב קוקוס ועוד.

רוקח שוק. צילום: נמרוד גנישר

ירקות – בריאים ומעוררים
אספרגוס - בצרפת של המאה ה-19 השתדלו לקבוע את החתונה בעונת האספרגוס (בין החודשים מרץ ליוני) שנחשבה למביאת מזל. כמו כן היו נוהגים להאכיל את החתן והכלה בכמות נכבדה של אספרגוס כדי להגביר בהם את תחושת הגירוי. הוא נחשב לאפרודיזיאק גם בגלל צורתו הפאלית הזקופה. הוא עשיר בחומצה פולית המשפיעה על ייצור תאי הזרע. 
גם סלרי ובזיליקום נחשבים כמעוררי תשוקה.
מנה מפתה של אספרגוס מילנז מחכה לכם ברוקח שוק בנמל תל אביב. 

מלון רוטשילד. צילום: בועז לביא

פירות ים – גם אפרודיטה אהבה
צדפות – אפרודיטה צוירה על ידי בוטיצ'לי כאשר היא עומדת על צדפה על פני המים. צורתה מזכירה לנו את אבר המין הנשי (והמרקם?). היא מכילה כמות גדולה של אבץ ומינרלים נוספים, המסייעים ליצירת הטסטוסטרון. יש בה גם שתי חומצות אמינו מיוחדות שריכוזן עולה בעונת ההזדווגות של הצדפות. אם שפר מזלכם, הן נשלו מהים בדיוק בתקופה הזו. לולו קיטשן אנד בר בנווה צדק היא אופציה נהדרת למנת מולים נפלאה, ובמלון רוטשילד בתל אביב תוכלו למצוא בתפריט מנת קוקי סאן ז'אק.

מתכון למרק תותים של מסעדת ADAMA
דגנית אזולאי, הבעלים של הבקתה הקולינרית ADAMA בזיכרון יעקב, מציעה לכבוד יום האהבה מתכון למרק תותים רומנטי.
חומרים (ל-4 מנות):
חצי קילו תותים
1 מנה (שוט) קואנטרו
1 כוס מיץ רימונים
1 כדור סורבה קוקוס
4 כפות חומץ בלסמי מצומצם
4 חתיכות תותים קצוצים לקוביות
פלפל שחור
אופן ההכנה:
טוחנים את התותים, מוסיפים את מיץ הרימונים והקואנטרו, מוזגים לכלי הגשה ומצננים שעתיים במקרר.
מערבבים את הבלסמי המצומצם עם התותים הקצוצים, מוזגים את מרק התותים לכוס מרטיני ומוסיפים לו את תערובת הבלסמי והתותים.
מתבלים בפלפל שחור לפי הטעם, מקשטים עם כדור סורבה קוקוס ומגישים.



שיהיה לכולם חג אהבה שמח! 
 

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
עכשיו אילת. איפה הארוחות הכי משתלמות?
שיראטויה: יפנית אמיתית בתל אביב
מסעדות חדשות בתל אביב
פסטיבל סרי לנקה באוליב ליף ועוד חדשות קולינריות
פסטיבל פרו באוליב ליף ועוד חדשות קולינריות
ארבעה בראנצ'ים שווים באזור המרכז
לא חייבים בבית: אוכלים בחוץ בחוה"מ פסח
ארוחת החלומות בסנטה רוזה
וולנטיין דיי 2024 – מסעדות מומלצות לדייט ראשון
יום הפלאפל הבינלאומי – עשרת הפלאפליות הכי שוות שיש
שמחה רבה, המסעדה היהודית באה הביתה
מנות האורז הכי שוות שאסור לפספס!