נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

חגיגות השנה האזרחית החדשה טומנות בתוכן הרבה פעמים חוויה רומנטית עמוקה. ממה נתחיל? מהעובדה שזאת חגיגה חילונית לגמרי בלי טקסים דתיים, שלרוב זה עניין שבארצנו לא חוגגים בחיק המשפחה, שתמיד מעורבת מסיבה סוערת כלשהיא, ועוד לא הגענו לאלכוהול. אבל הכי רומנטי בסילבסטר הזה הוא כמובן חצות הערב, אז כל הקהל סופר בקולי קלות לאחור ומתחיל בנשיקה אל תוך השנה החדשה.

ערב השנה החדשה הוא הזדמנות טובה לצאת לדייט בפעם הראשונה במקרה הטוב (אז הבחור או הבחורה מנגד יודעים טוב מאוד שהנשיקה היא בלתי נמנעת) אך גם בלי דייט הערב טומן בחובו הפתעות, מספיק לראות את כל המבטים של הרווקים והרווקות סורקים במהירות את הקהל הצפוף במסיבה כמה דקות לפני חצות כדי ליצור מבט ראשוני שיוביל לנשיקה.

גם האוכל משחק תפקיד מאז ומתמיד. אוכל מתקשר לרומנטיקה וסקס, ומבחר מאכלים גם ידועים משחר ההיסטוריה כאפרודיזיאק – חומר מעורר תאווה, הקרוי על שם אלת האהבה היוונית אפרודיטה, הנה כמה אפרודיזאקים שאולי יקלו בזירוז העניינים בערב הסילבסטר. ממה נתחיל? מזה שחווה פיתתה עם אדם עם הפרי האסור? זוהי רק ההתחלה במסורת ארוכה של פיתויים ומאכלים.  לאורך ההיסטוריה מתקשרים מאכלים מסוימים עם חומרים המעוררים חשק מיני. זה מתחיל עם דמיון פשוט של פירות וירקות לאברים בגוף האדם, כך האבוקדו אצל האצטקים בדרום אמריקה והמנגו באפריקה נחשבים לפירות מעוררי תאווה, בעיקר בשל הדמיון שלהם לאשכים.

בתרבויות רבות המליצו לאכול דבש על מנת להגביר את היצר המיני, לצרפתים יש את האספרגוס הארוך שהזכיר להם.. ובכן הבנתם למה הוא דומה. גם ג'ינג'ר ידוע כמגביר לחץ דם ומעורר חשק מיני, ורווקות באירופה במאה ה-19 נהגו לאפות לחם ג'ינג'ר מתוך אמונה שהדבר יקרב אותן לחתונה המיוחלת.

אבל נבדיל רגע בין מסורת לבין מדע. יש תוספי מזון שעושים את העבודה, אמנם לא תמצאו איזשהו מאכל שיפיל את השותף שלכם לרגליכם, אבל חלק מהם יעשו את העבודה בטווח הרחוק: ויטמין B-12 למשל שנמצא בבשר בקר ובכבד עוף, אחראי על הכימיה של המוח, שם מתחילה להתעורר התגובה המינית, חומצה אמינית שנמצאת בביצים ובחלב מגבירה את זרימת הדם הנחוצה להתעוררות מינית, וגם אבץ שנמצא במאכלי ים כמו גם בלחם מחיטה מלאה, חיוני לכל המנגנון המיני. ומה בדבר שורשים ופירות מהטבע? ציפורן למשל הוא תבלין המשפר את התפקוד המיני באמצעות המרצה של מחזור הדם, מוירה פאומה – עץ האון הברזילאי נחשב לאחד הצמחים היעילים לטיפול בחשק מיני ירוד ואף באימפוטנציה ועוזר בין היתר אפילו למחלות נפשיות. אבל הכוכב של הצמחים הוא עץ היוהימבה שגדל במערב אפריקה וממנו מפיקים את היוהימביין שפועל ממש כמו ויאגרה. אבל זהירות, שימוש מוגבר בחומר המופק מהעץ יגרום להתקפי חרדה והפרעות בלחץ הדם.

אך בואו נודה באמת, רוב מה שנכתב עכשיו מתייחס למסורות עתיקות של רופאי אלילים מצד אחד (שעבדו מתוך ניסיון וצדקו כמו במקרה עץ היוהימביין) או דמיון פיזי מגוחך לאברי מין, אלו הן תקופות אחרות, שבהן תזונה נכונה הייתה נחלת העשירים בלבד, אלו יכלו להרשות לעצמם כל מאכל. כיום בכל סופר תוכלו לרכוש כל ירק ופרי שחפצה נפשכם ולרוב תזונה נכונה ובריאה תעשה את אותה הפעולה במשך כל השנה. אז מה בכל זאת יפיל את בן/בת הזוג אל חיקכם? האלכוהול כמובן. מדובר באחד האפרודיזיאק המתעתעים ביותר – מצד אחד כוס או שתיים של יין או משקה אחר והעכבות ישתחררו, כושר השיפוט יחלש וגם הגיפופים יתחילו לעוף לאוויר, מצד שני הגזמתם עם האלכוהול והלך כל הערב. כוסית אחת יותר מידי ולא תוכלו אפילו להבין מה תפקידכם בטנגו הזה.

לגבי השפית סבינה וולדמן, שעבדה בין היתר בקורדליה, ליליות ורוטשילד'ס קיטשן וכיום יועצת קולינרית למסעדות, הקשר בין אוכל לתשוקה ומיניות הוא ברור: "אוכל ותשוקה מבחינתי זה היינו הך", אומרת וולדמן, "בוא נוציא רגע את המוטיבים המדעיים מהמשוואה, תראה את השוקולד, נכון יש בו חומר שנקרא פנילאתילמין שמעורר תשוקה, אבל הוא מתפרק במערכת העיכול ולא משפיע על הגוף, עדיין חובב שוקולד שיטעם פרלין טוב יחווה משהו שיכול להיקרא אורגזמה. ארוחה טובה תמיד תקרב בני זוג, חוץ מהמוזיקה, הנרות והאווירה אני תמיד נוהגת בערבים כמו ליל הסילבסטר להגיש מנות שחולקים במרכז השולחן ורצוי לאכול אותם בידיים ולהאכיל אחד את השני. ויש גם את נושא המרקמים. צדפות למשל, יש משהו בהן שמלטף את הלשון או קוויאר כשביצי הסלמון מתפצפצים בפה, זהו האפריטיף המושלם. אבל אחד ממעוררי התשוקה העיקריים לדעתי הוא הקינוח, אני באופן אישי חושבת שקינוח כמו זביון שהוא קינוח מבוסס על חלמונים, שמנת וסוכר הוא האפרודיזיאק המושלם -  הוא תשוקתי, קטיפתי ורומנטי, הוא חמים ואלכוהולי בו זמנית ופשוט נמס בפה".

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים
קינוחי שוקולד מומלצים בעוטף ובצפון
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי
וולנטיין דיי 2024 – מסעדות מומלצות לדייט ראשון
יום הפלאפל הבינלאומי – עשרת הפלאפליות הכי שוות שיש
מנות האורז הכי שוות שאסור לפספס!
פורים 2023 - איפה אוכלים אחרי העדלאידע?