נגישות
נגישות

אוזני המן: הפינה לשיפוטכם

איתגרנו אתכם בתחרות פורימית בדף האינסטגרם שלנו. תייגתם, כתבתם, ושלוש זוכות קיבלו משלוח חם וטרי של אוזני המן לבדיקה. היכן תמצאו את אוזני ההמן הטעימות ביותר, ואילו מילויים הוכתרו כהצלחה?

חגים וימים מיוחדים חדשות מהצלחת
מערכת  zap rest
תאריך פרסום: 20/03/2014, 16:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

פורים הוא אולי החג היהודי היחיד שבמרכזו לא עומד נושא האוכל, אבל העם היהודי לא מסוגל להתחמק ממנו לגמרי. לצד התחפושות והעדלאידע עומדים גם משלוחי המנות, וכמובן – אוזני ההמן, עוגייה בצורת משולש שנאפית עם מילויים מתוקים כמו תמרים ואגוזים, שוקולד והפרג הקלאסי.

כמו כל מאכל לאומי שעבר שדרוג, גם אוזן ההמן, כמו בת דודתה הרחוקה מחנוכה – הסופגנייה, למדה להכיר מילויים חדשים ומהפנטים כמו קרם סינבון, גנאש שוקולד והדרים, גבינה מתוקה ועוד ועוד. בשנים האחרונות החליטו מאפיות ארצנו לתת גם טוויסט מלוח לעוגייה המשולשת, והכניסו טעמים חדשים של גבינות מלוחות ועשבי תיבול.

את אוזני ההמן החלו להכין כמסורת אי שם במרכז אירופה. העוגייה מולאה בעיקר בפרג, ושמה בגרמנית היה "מון-טאש", כלומר – כיס פרג. ביידיש שינו את השם ל-מאן טאש, ואחר כך "המן טאש", ומאותו הרגע ועד היום נקראת העוגיה על שם הנבל ממגילת אסתר – המן הרשע. לא קונוטציה מהללת לעוגיה כל כך טעימה, אבל מסורת זו מסורת.

לא משנה מה תכניסו לאוזן ההמן שלכם, מה שבאמת קובע את טעמה ואיכותה הוא הבצק. בדרך כלל אוזני המן עשויות מבצק פריך, וחשוב לדעת כי בתוך זמן קצר יחסית (כיומיים), הן מאבדות מטריותן ופריכותן, לכן הסוד הוא לאכול אותן באותו היום שבו הן נאפו.


המבקרים של zap rest

השנה החלטנו לתת לכם לטעום ולשפוט את אוזני ההמן הנמכרות בקונדיטוריות בארץ. יצאנו עם תחרות בדף האינסטגרם שלנו, ואתם נקראתם לתייג את עצמכם במסעדה שבה אכלתם, ולכתוב עליה ביקורת קצרה ואיכותית. מתוך מאות התיוגים זכו שלוש גולשות לקבל לביתן משלוח חם וטרי של אוזני המן ממאפיות מובילות בארץ, וכמובן לכתוב את מסקנות הטעימה שלהן. אספנו את הרשמים מהזוכות שלנו, וגם אחת ממערכת האתר, והרי הם לפניכם:


אוזני המן בקונדיטוריה מתוקה. צילום: בני גם זו לטובה
 

קונדיטוריה מתוקה. טועמת: שני בן נתן
נתחיל במארזים: מתוקה משקיעה במארזים שלה, שהגיעו אליי בול בזמן לתה של הבוקר. אני לא מאלו שמחכים לכל חג רק בגלל המאכל שלו, לכן אוזני המן תמיד נראו לי כמו עוגיית חנק, עם מלא בצק וחיפוש אחרי המילוי המתוק. הייתי מפרקת את האוזן ואוכלת את המילוי. מתוקה מפנקים במילויים שווים ודומיננטיים: בצק דקיק עד כדי מתפורר בפה.

הטעמים: טעמי הזברה עם הבצק הצבוע או המנוקד - טעימים, ורעיון יפה של קישוט הבצק. הנוגט - טעים ומפתיע. חמאת הבוטנים - חמוד ולא מתוק מידי. מהטופי פקאן קצת התאכזבתי בגלל שציפיתי לטעם קרמלי יותר. שוקולד פאדג׳ - קשה להרוס משהו עם שוקולד איכותי. בטעמים הקלאסיים: הפרג לא היה מספיק מתוק לדעתי. התמרים - היה מתובלן בצורה מעולה, ממש הזכיר לי עוגיה מזרחית. החלבה – כתוב שהן מנוקדת בסגול - לא ממש ראיתי סגול אבל חביב. שוקולד ילדים עם עדשים ושוקולד השחר – יאם. מזכיר ילדות.
המחיר: 32 ₪ למארז של 19-21 יחידות, או 59 ₪ למארז מיקס זברה מכל הסדרה (36 יחידות).
>> לפרופיל של שני בן נתן

קונדיטוריה דלאל. צילום: טל שפר

קונדיטוריה דלאל. טועמת: מאיה שטיין
אוזני ההמן של דלאל - הבצק פריך, מרגיש איכותי וחמאתי. לא מעיק ולא מרגיש כבד. לי הוא היה טעים.

הטעמים: קרם פיסטוק ודובדבן אמרנה - הביס שלקחתי היה מאוד דומיננטי, המרקם הקטיפתי יחד עם הקראנצ'יות של האוזן המן שמתנפץ ופריך בפה היה תענוג צרוף, מרגישים את טעם דובדבן האמרנה המתוק. קרם הפיסטוק משדרג ומוסיף, הטעמים נועזים ומפתיעים. בדירוג שלי הוא מספר 1.
קרם השוקולד בליווי שוקולד צ'יפס - הטעם היה של שוקולד עשיר ומשובח. השוקולד צ'יפס לא הורגשו כמעט בכלל. בדירוג שלי הוא מספר 2.
פרג - היה המון מילוי נדיב ואיכותי. לי הוא היה טעים. בדירוג שלי הוא מספר 3. קרם שקדים ותמרים - טעם מיוחד, מעניין ומשובח. חבל שהמילוי היה ממש קטן.  בתור אחת שלא חובבת שקדים ותמרים התלהבתי מהשילוב המנצח של שניהם. בדירוג שלי הוא מספר 4.
מחיר לחבילה של 14 אוזני המן: 39 ₪.
>> לפרופיל של מאיה שטיין

אוזני המן בארקפה. צילום: אנטולי מיכאלו

ארקפה. טועמת: חגית מור
אכלתי הרבה אוזני המן בהרבה מקומות מהרבה חברות, וארקפה היא ללא ספק אחת הטובות. קיבלתי 3 אריזות בשלושה טעמים: שוקולד, אגוזים עם צימוקים ופרג עם תפוחים, כולם נפלאים. הבצק פריך כמו חמאה, נמס בפה, להתענג על כל ביס.

הטעמים: השוקולד היה איכותי ומצוין. פרג-תפוח – שילוב מושלם. טעים ומפנק. אגוזים-צימוקים – מצוין לא פחות. שילוב נהדר.
המחיר: 39 ₪ למארז משפחתי. 
>>לפרופיל של חגית מור

קונדיטוריה טאטי. טועמים: המערכת
קיבלנו משלוח טרי של אוזני המן מטאטי עם שבעה סוגי מילויים. אוזני ההמן של טאטי עשויות מבצק פריך על בסיס חמאה ושמנת, וללא ביצים.
הבצק אכן היה מאוד פריך ונימוח. הורגש חוסרן החיובי של הביצים, ועובי הבצק היה מדויק – לא דק מדי ולא עבה.


אוזני המן בקונדיטוריה טאטי. צילום: דניאל לילה

הטעמים: פרג והדרים – מילוי קלאסי עם טוויסט קטן של הדרים, שלדעתנו לא הורגשו מספיק. הפרג עצמו היה טעים ולא מתוק מדי, והמרקם היה מעולה. קפה – מילוי עדין במרקם מצוין. אגוזים ותבלינים – מילוי טעים ומתובל היטב, עם נוכחות חזקה של קינמון. גבינה מתוקה – לא מתוקה מדי והמרקם קליל, אך לדעתנו היה מקום למתיקות גבוהה יותר. פטיסייר שוקולד בלגי – נימוח וטעים, ומרקם מעולה. תמרים – מתובל וטעים, פריך במידה ולא מתוק מדי. גבינה מלוחה ואורגנו טרי – מפתיע ומוצלח. רך, והאורגנו מורגש אך לא השתלט.
המחיר: 11 ₪ ל-100 גרם.

את כל התמונות, התיוגים והביקורות תוכלו לקרוא בדף האינסטגרם של zaprest. תודה לכל המשתתפים בתחרות, ונתראה בתחרות הבאה.

חג פורים שמח לכולם!

תמונה ראשית: דלאל. צילום - טל שיפר
תמונה בראש הכתבה: ארקפה. צילום - אנטולי מיכאלו 
 

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים
קינוחי שוקולד מומלצים בעוטף ובצפון
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי
וולנטיין דיי 2024 – מסעדות מומלצות לדייט ראשון
יום הפלאפל הבינלאומי – עשרת הפלאפליות הכי שוות שיש
מנות האורז הכי שוות שאסור לפספס!
פורים 2023 - איפה אוכלים אחרי העדלאידע?