נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

קורנמל, טללים
מחלבת קורנמל מטפחת דיר עזים משפחתי מאז שנת 1997. במקום פועלת מסעדה חלבית אל מול נוף ההרים, המגישה את תוצרת המחלבה לצד מאפים ומנות חלביות כמו בצק פילו ממולא בגבינת כתם – גבינת עובש המיוצרת במקום. כל חומרי הגלם טריים ומקומיים, והאפייה נעשית מדי יום. מנות נוספות וייחודיות למקום: "הגר בתנור" – קממבר על פרוסות תפוח אדמה עם רוטב יוגורט ושום (46 ש"ח); גבינת עדנה עטופה בבצק פריך ובציפוי סירופ יין ותפוחים (39 ₪) ו"טום הכתום" – שבבי גבינה על מצע עגבניות שרי ופלפל אדום קלוי (38 ₪)
כביש 40, טללים. 057-9441833 

שוורצמן, בת שלמה
זליג שוורצמן הגיע למושבה בת שלמה לפני יותר מ-100 שנים, והקים שם את ביתו. כעבור 20 שנה המשפחה פתחה את מחלבת שוורצמן, ומאז ועד היום מייצרים בה גבינות עזים, כבשים ובקר, ומגישים את כולן בבית אבן עתיק בחצר הבית, המשמש כיום כמוזיאון. בחצר המדהימה, שופעת הצמחייה, מציעים בנוסף לגבינות גם תוספות נעימות כמו זיתים, עגבניות מיובשות, סלטים ועוד. באחת הפינות של החצר ממוקמת חנות שמוכרת את תוצרי המקום, ובנוסף לגבינות גם שמן זית, סילאן שמיוצר על ידי המשפחה, דבש חרובים ודבש יערה וגם מוצרי קוסמטיקה טבעיים.
בת שלמה. 057-9440672

צילום: מחלבת שוורצמן

חוות נאות
את חוות נאות הקימו משפחת נחימוב לפני כ-11 שנים, ומאז הם מייצרים גבינות ויוגורטים מחלב עזים. במקום כ-300 עזים, וכל החלב מנוצל לייצור עצמי של גבינות ויוגורטים. התוצרת נמכרת בעיקר בחנות החווה, ויש גם מסעדה הפתוחה בסופי שבוע (בהזמנה מראש), ומגישה מנות גריל ומנות חלביות מהמסעדה. מנה מומלצת: חצילים עם קממבר, גבינת תום וסלסת עגבנית בצד. בחווה פועלות גם ארבע בקתות אירוח, שתיים זוגיות ושתיים משפחתיות.
כביש 40, בין משאבי שדה לשדה בוקר, 054-6864347 


עין כמונים
משק עין כמונים הוקם בשנת 1979 על ידי עמירם ודרורה אוברוצקי, ומעיד על עצמו כמתמחה בגידול עזים מהמשובחות בעולם. מחלבת הבוטיק מייצרת כשלושים סוגי גבינות בניחוח צרפתי. לא משתמשים כאן בחומרים משמרים, וכל תוצרת המקום מחומרים טבעיים. במשק פועל גם בית בד בשיטה מסורתית של אבני ריחיים. המסעדה במקום קיימת מעל ל-20 שנה ומגישה את מגוון הגבינות, סלטים ומזטים. יש אפשרות לארוחת "אכול כפי יכולתך", וניתן גם לקבוע סדנאות גבינה ואירועים משפחתיים עד 300 אורחים בקיץ ועד 150 אורחים בחורף.
כביש 85, בית צומת חנניה לנחל עמוד. 057-9428691

חלב עם הרוח. צילום: טל גליק

חלב עם הרוח, יודפת
בקיבוץ יודפת קיימת חלב עם הרוח - מחלבת עזים אורגנית, הניזונה מדיר של כ-200 עזים, ומייצרת סוגים רבים של גבינות ויוגורטים. במקום פועלת מסעדה, אליה ניתן להזמין מקום. המסעדה מגישה מנות חלביות ומנות בשריות, ואפשר כמובן גם לרכוש גבינה הביתה. המקום מעוצב ברוח גלילית, על כריות ושטיחים מתחת לעצים. פנואל, אחד מבני המשפחה, מתמחה בהכנת יין אדום מזנים שונים, המיושן בחביות עץ. את היין אפשר לשתות במהלך הארוחה או לרכוש בקבוק.
קיבוץ יודפת, 050-5327387


שביל החלב, קיבוץ בארי

במחלבת שביל החלב בקיבוץ בארי עושים את הגבינות מחלב בקר המגיע מרפת באזור הנגב המערבי. הם מבטיחים חלב של פרות שגדלות באזור כפרי ושליו, ונהנות מאוויר צח וממזון מצוין. הגבינות מיוצרות באופן ידני ובתהליכים מסורתיים. הן מתיישנות מספר חודשים בחדרי הבחלה, ולא מוסיפים להן חומרים משמרים. המקום עורך גם אירועים ומציע תפריט חלבי, שאפשר לבנות לפי דרישה. בתפריט מנות כמו אנטיפסטי, סלטים, קישים, וכמובן מגש גבינות שמכיל גבינות קשות וחצי רכות כמו רוקפור, מנצ'גו, גאודה, אמנטל וקממבר.
קיבוץ בארי. 057-9443951

טל טלה, מושב נווה דורון
טל טלה במושב נווה דורון בבאר יעקב מפעיל בית קפה כשר, לצד משק ענק הכולל 1,400 כבשים ועזים. בית הקפה, בתוך משק בלומנטל, מגיש ארוחות בוקר ובראנצ'ים על טהרת תוצרת המחלבה. שם תוכלו למצוא בלינצ'ס במילוי גבינות עזים וקונפיטורת פירות יער, שקשוקה ים תיכונית, כריכים בסגנון איטלקי, פשטידות טריות ועוד. ארוחת הבוקר כוללת ביצי משק טריות, פלטת גבינות, סלטים טריים, קונפיטורות וקפה. בבראנץ' בימי שישי תקבלו גם מבחר של פשטידות ומנות נוספות.
ז'בוטינסקי 42, באר יעקב. 053-8096506

מחלבת מרקוביץ'. צילום: יוני רייף

מרקוביץ', נחלים

מחלבת מרקוביץ' (ארץ זבת חלב) הוקמה על ידי תמי ואהרון מרקוביץ' במשק הצמוד לביתם במושב נחלים. במחלבה הם מייצרים כ-40 סוגים של גבינות ויוגורטים מחלב צאן, ולצד המחלבה הוקמה מעדנייה קטנה ומקסימה, שם תוכלו לקחת הביתה כמה זנים של זיתים, לחמים, וכמובן גבינות ויוגורטים.
מושב נחלים (משק 59). 057-9440440

הנוקד, גילון
מחלבת הנוקד נמצאת ביישוב גילון, בין עכו לכרמיאל. הגבינות ושאר המוצרים מבוססים על חלב כבשים ועזים, ובמקום פועל גם בר-קפה בימי שישי. בבר מגישים משקאות אלכוהוליים ומנות קלילות כמו סלטים, אנטיפסטי, לחמי מחמצת, קונפיטורות ועוגה מגבינת כבשים. בין המוצרים תמצאו גבינות בסגנון "טופנייר", "פיקורינו", גבינות חצי קשות ומשקאות יוגורט.
גילון. 057-9441343

שביל עזים. צילום: צפריר אביוב

שביל עזים, טל שחר

חוות שביל עזים מייצרת גבינות רכות, קשות וחצי קשות מחלב עזים בלבד. בין הגבינות תמצאו ברי, קממבר, צפתית, פקורינו ועוד. במקום גדלות כ-100 עזים עולזות, ויש גם מסעדה שמגישה לצד תוצרת המקום גם קישים, סלטים ועוד. הארוחה בהזמנת מקום מראש.
משק 17, מושב טל שחר, 08-9495964 

עז עיז, מנחמיה
עז עיז היא חוות עזים במושבה מנחמיה בעמק הירדן. בחווה קרוב ל-200 עזים, ובמקום מיוצרות גבינות ומוצרי חלב נוספים. אם אתם מגיעים כקבוצה, יש פעילויות, סיורים וסדנאות במקום, ובמסגרת האירוח אפשר להזמין ארוחת בוקר כפרית (69 ₪ לסועד), הכוללת מוזלי, לחמים, פוקאצ'ה, סלטים וכמובן פלטת גבינות, או בראנץ' (81 ₪ לסועד) שווה שכולל גם פשטידות, סלטים ועוגות. הכל נאפה ונעשה במקום מחומרים טבעיים.
החקלאי 22 מנחמיה, 057-7292996

אודות המחברת: שרון שגב

תמונה חיצונית: מחלבת קורנמל. צילום: קורנמל
תמונה בראש הכתבה: מחלבת עז עיז. צילום: עז עיז

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
עכשיו אילת. איפה הארוחות הכי משתלמות?
שיראטויה: יפנית אמיתית בתל אביב
מסעדות חדשות בתל אביב
פסטיבל סרי לנקה באוליב ליף ועוד חדשות קולינריות
פסטיבל פרו באוליב ליף ועוד חדשות קולינריות
ארבעה בראנצ'ים שווים באזור המרכז
לא חייבים בבית: אוכלים בחוץ בחוה"מ פסח
ארוחת החלומות בסנטה רוזה
וולנטיין דיי 2024 – מסעדות מומלצות לדייט ראשון
יום הפלאפל הבינלאומי – עשרת הפלאפליות הכי שוות שיש
שמחה רבה, המסעדה היהודית באה הביתה
מנות האורז הכי שוות שאסור לפספס!