נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

ירושלים, העיר שחוברה לה יחדיו, מצליחה להכיל בתוכה מספר יפה של מסעדות לא כשרות, אך מסעדות כשרות בירושלים עדיין מהוות את הרוב. דגמנו את הטובות ביותר וחזרנו עם המלצות. 

ראצ'ה
מסעדה גרוזינית אמיתית, שלא מאמינה בלקרוא לעצמה גיאורגית. האתניות בראצ'ה מורגשת כבר בכניסה למבנה ירושלמי מיושן: קירות מכוסים בצילומי שחור-לבן משפחתיים, שנדליירים נוצצים משתלשלים מהתקרה ושולחנות ערוכים בקפידה, שמציגים סט צלחות מעוטר ישר מהבית של סבתא. אחרי שמתיישבים מתחילה מתקפת מנות צבעוניות, ובגלל שבגרוזיה נהוג לא לפנות צלחות שהתרוקנו, כבר באמצע הארוחה השולחן מחשב את נפשו לקרוס. האווירה היא חלק בלתי נפרד מהמקום בזכות בעלת המקום, אישה טמפרמנטית וחמה שמחבקת את האורחים ומזמינה לרקוד. חצי שעה כאן ואתם מרגישים חלק מהמשפחה ומהעם הגרוזיני כולו.
מה להזמין: כל מה שיש בו אגוזים ו/או רימונים, המאפיינים את המטבח הגרוזיני, למשל פטריג'אני - שכבות חציל בתערובת אגוזים, עשבי תיבול ורימונים (22 ₪) או ח'ליאה - קדרת עגל ברוטב רימונים ובצל (82 ₪) וכמובן חצ'אפורי, צ'יבורקי וחינקאלי, כיסוני ומאפי בצק נפלאים.
עוד משהו: בימי רביעי העניינים מתלהטים עוד יותר בזכות הופעה חיה של זמר גרוזיני מלווה בכמויות אדירות של יין, שנמזגות לקרנות אייל ומשם לגרונות האורחים. צריך לראות כדי להאמין, ומי שלא מיומן מקבל קרן קטנה של פרה. 

>> להזמנת שולחן בראצ'ה

Touro
במשכנות שאננים לצד טחנת הקמח המפורסמת של מונטיפיורי נמצאת מסעדת Touro, הקרויה על שם יהודה טורא, נדבן ואיש עסקים יהודי אמריקאי שתרומתו אפשרה לשר משה מונטיפיורי להקים את שכונת משכנות שאננים. עד כאן ההיסטוריה, ומכאן לכאן ולעכשיו: השף בני אשכנזי (לשעבר איזדורה, פרנצ'סקה, פפה ועוד) עומד בראש מסעדת שף ים תיכונית בשרית כשרה שמחוברת מצד אחד לקולינריה המודרנית ומצד שני לירושלים השורשית. כך ניתן למצוא בתפריט מנות כמו ארטישוק בגריל, ירקות שוק ממולאים, רביולי לחי עגל, חריימה דגים, גרסת השף למעורב ירושלמי ועוד. ריצוף שחור לבן וריהוט עץ בסגנון ביסטרואי יוצרים אווירה נעימה, שמודגשת על ידי נוף וצמחייה ירוקה שנשקפים מהחלונות.
מה להזמין: קציצות פרסה עם תפוחי אדמה (38 ₪) לפתיחה, ואחר כך סינייה (68 ₪) עם בשר טלה קצוץ וטחינה.
עוד משהו: כדי להגיע למסעדה ממשכנות שאננים צריך לרדת המון מדרגות ולעלות שוב בתום הארוחה. במקום זאת מומלץ לנסוע בשביל צר אחרי מוזיאון בגין ל"רחוב נכון" - בדיוק כך – והגעתם ליעד.

>> כנסו לקרוא מה הגולשים שלנו חושבים על טורו

טורו. צילום: דניאל לילה

קפה קדוש
לתל אביבים יש את הבראסרי והקופי בר, ולירושלמים יש את קפה קדוש. בית הקפה הוותיק נוסד לפני יותר מ-40 שנה וכיום מנוהל על ידי הדור השני, הבן איציק ואשתו קרן. התפריט חלבי וכולל כריכים, סלטים, טוסטים ופסטות טובים ומדויקים. שולחנות עגולים קטנים וכיסאות עץ יוצרים אווירת ביסטרו, וכשיורד גשם בחוץ ובפנים חם וצפוף מרגישים לרגע כמעט כמו בפריז. ועם כל האמור לעיל, את ההצגה גונבת ויטרינת מאפים וקינוחים עם מוסים, סברינות, טארטים ואקלרים כמיטב המסורת הצרפתית. לקראת הסופ"ש נוספות למגוון עוגות שמרים נפלאות, ובימי שישי הן אפילו נמכרות חמות וריחניות. אם כבר הכנות לשבת, אז ככה.
מה להזמין: טורטליני תרד ריקוטה ופיסטוקים עם עגבניות לחות, שמן זית, עגבניות מיובשות ופרמז'ן (56 ₪) ולקינוח פריז ברסט (26 ₪), פחזנית בצורת גלגל במילוי קרם נוגט. יאמי.
עוד משהו: קרן קדוש היא לא רק אשתו של אלא גם שף קונדיטורית מוכשרת, שחתומה על עוגות וקינוחים משובחים. מדי פעם מתקיימת בחדר העבודה שמעל לבית הקפה סדנה בהדרכתה, ומי שקונדיטוריה עושה לו את זה יתעלף מעונג.

>> כנסו לקרוא מה הגולשים שלנו חושבים על קפה קדוש

קפה קדוש. צילום: דן לב

המוציא
נהוג שזוכי ריאליטי מתפיידים מהתודעה הרבה לפני תום 5 דקות התהילה שהוקצו להם. אבי לוי, זוכה העונה השנייה של מאסטר שף, הצליח להימלט מהגורל ואף מינף את ההישג לפתיחת מסעדה. המוציא ממוקמת בשולי שוק מחנה יהודה, בבניין ישן בסמטה קטנה. מוזיקה שמחה מקבלת את פני האורחים, ומהמטבח הפתוח עולים ריחות מעוררי תיאבון. ערכת סלטים לפתיחה מתווה את הקו הקולינרי, שעובר איפה שהוא בין אלג'יר למזרח התיכון עם קריצה למרוקו ולמגרב כולו. האירוח לבבי כמו בבית וכך גם המנות טעימות, גדולות ומשביעות. בכוך צדדי קטן יושבת אמו של לוי ומגלגלת עוגיות יויו, שבלעדיהן פשוט אי אפשר לסגור ארוחה כהלכתה.
מה להזמין: טאג'ין אל חולי עם בשר כבש, פירות יבשים, בטטה ופלפלים, בתיבול פלפל שאטה, הל, כמון ואגוז מוסקט (82 ₪). קצת סלטים לפני, תה ועוגיית יויו אחרי ואתם מסודרים.
עוד משהו: רוצים להיות אבי לוי? אין בעיה. מתכונים רבים של מנות המוגשות במסעדה אפשר למצוא בדף הפייסבוק "אבי לוי – מתכונים", מחלות ומופלטות ועד תבשילי קדרה. נסו ותיהנו.

>> אכלתם במוציא? ספרו לנו איך היה

המוציא. צילום: ג'ואנה גירון

ברדק
מאחורי משחק המילים, מן הומור ירושלמי שכזה, מסתתר בר-פיצרייה שכדאי להכיר. העיצוב כמקובל בברים כולל ריהוט עץ, ברזי בירה ודקורציית שלטי רחוב כחולים כמחווה לעיר. התפריט בברדק מתכתב עם השלטים מבחינה זו שלפיצות יש שמות של רחובות ושל שכונות, אך אל תנסו לחפש קשר בין השמות לתוספות שעל הפיצה כי פשוט אין כזה. הבצק עבה והגבינות איכותיות, ואם נשאר מקום לקינוח אפשר תמיד להזמין עוד פיצה, הפעם עם שוקולד, אגוזים ובננות. באיטליה פיצה מתוקה כנראה שלא הייתה עוברת את סף דלת המסעדה, אבל בברדק, עם האווירה והמוזיקה, היא הולכת מצוין.
מה להזמין: כל הפיצות טובות אבל כדאי להתמקד בגרסאות יוצאות דופן כמו למשל פיצה מוסררה עם רוטב שקשוקה, ביצה, פלפל חריף, מוצרלה וחצילים קלויים (65 ₪). סיציליה, מאחורייך.
עוד משהו: אתר התיירות Tripadvisor הכתיר את ברדק כמסעדה מספר 1 בירושלים, לא פחות, מתוך 414 מסעדות בעיר. כבוד!

>> היה לך הכבוד לאכול בברדק? ספר לנו

ברדק


>> לאינדקס מסעדות כשרות בירושלים
>> למסעדות כשרות בתל אביב

תמונה בראש העמוד ובעמוד הבית: ראצ'ה
צילום: יח"צ

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של שרון בן דוד

5 מסעדות בשר אחרות
מתחם שרונה
6 מסעדות חדשות בירושלים
הפתיחות - מסעדות חדשות בתל אביב
חמש מסעדות חדשות בתל אביב - יוני 2014
חמשת הלייט נייט המומלצים בתל אביב
 4 ביולי 2014 - לא על ההמבורגר לבדו
חדשות מרץ מהצלחת-תל אביב
מסעדת מונא – פריז בירושלים
סטיקיית צדקיהו – לפעמים האוכל הוא רק תירוץ
בראסרי עין כרם – הבילוי המושלם