נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
אתם יוצאים כבר שבועיים. אתה מת להכין לה ארוחת ערב שתרשים אותה מצד אחד, אבל שתשאיר אותה קלילה, מוכנה לשלב הבא, ושאפילו תעורר אותה, מצד שני. לך על משהו קטן שעשוי מדברים מהים. צדפות זה מצוין. גם דג נא או כבוש קלות זה טוב. עם יין לבן (יבש) צונן ליד. קל לשתיה ומסיר מחסומים והתנגדויות. ואז תשאל – איפה קונים ואיך מכינים. ולהלן מידע פנים.

חברת 'מעדני ים', שמספקת את סחורתה בין היתר למסעדת 'מול ים' (שהנה בין היקרות (והטובות ביותר) בארץ, ומקפידה מן הסתם על פרודוקטים ליגה ראשונה), תמכור גם לך סחורה באיכות מצוינת. גם אם אתה קונה בודד שמעוניין לארגן ארוחת ערב לשניים. ואם חשבת שמדובר בקריעת כיס, אז טעית - המחירים סבירים בהחלט (למשל: מולים ב50 - ₪ לק"ג; פילה לוקוס ב 140- ₪ לק"ג (ואתה צריך הרבה פחות); פילה בס ב 48- ₪ לק"ג; פילה דניס ב 48- ₪ לק"ג וטונה (פילה, נקי) ב 120-₪ לק"ג). לסיכום, גם לא יקר, גם סחורה משובחת, גם קרוב (למי שגר בתל אביב) ואם תבקש ינקו ויפלטו לך את הדגים (דהיינו יכינו לך פילטים של דג). כדאי להתקשר להזמין יום מראש, והעניין מסודר. גם בקשר לאיך מכינים לא נפקיר אותך, ולהלן שני מתכונים, אחד פשוט ואחד פחות. האמור נכתב בלשון זכר, כקונטרה לספר מ"המטבח בהנאה" של רות סירקיס (דרך אגב, רות סירקיס היא הסופרת שמכרה הכי הרבה ספרים בארץ).

סביצ'ה:
לקערת זכוכית הכנס מיץ מלימון אחד, שמן זית טוב (1/3 כוס), בצל סגול קצוץ דק, פלפל צ'ילי טרי קצוץ דק, מעט כוסברה קצוצה דק (אם אתה לא אוהב, אז אפשר בלי) ומעט מלח גס. ערבב עם האצבע, וודא כי התערובת טעימה לך. הכנס דג מפולט (כאמור, ניתן לקנות פילה דג טרי ומפולט), בלי העור (תבקש שיסירו את העור) חתוך לפרוסות בעובי של בערך 1 ס"מ ובאורך של עד 2 ס"מ. 1/4 שעה לאחר מכן ארגן ערמה קטנה על צלחת, והגש. אפשר להאכיל ביד, ולנגב לה את השפתיים עם הלשון.

קציצות דגים:
לתוך קערת זכוכית הכנס: פילה של דג ים לבן אחד (למשל בס), ללא העור, קצוץ בסכין; בצל סגול קצוץ דק; פלפל צ'ילי טרי קצוץ דק; נענע קצוצה דק (2 כפות); פטרוזיליה קצוצה דק (כף אחת), מלח גס; ביצה אחת – וערבב. כסה בניילון נצמד והכנס למקרר. קלף 2 עגבניות גדולות בקולפן ירקות. חצה את שתי העגבניות. שים את העגבנויות החצויות בתבנית אפיה, פזר מעט שמן זית טוב ומעט מלח גס, והכנס לתנור (200 מעלות) ל- 20 דקות. בינתיים ערבב יוגורט עם נענע קצוצה. בסיר עם שמן חצי עמוק (ס"מ וחצי של שמן לטיגון) טגן קציצות מתערובת הדגים (מניחים מעט מהתערובת על כף, מהדקים ומחליקים מהכף לתוך השמן המבעבע) (הקציצות צריכות להיות מעט שחומות, לא שרופות). הוצא לנייר סופג. הרכב את המנה: הוצא את העגבניות האפויות, מעך אותן עם מזלג, בלי רחמים. לצלחת העבר מעט מהעגבניות המעוכות, עליהן הנח 4-3 קציצות דגים, ומעליהם פזר מעט מרוטב היוגורט ונענע. אחלה שילוב של צבעים, והטעם – מעולה.

זהו, היין יעשה את שלו, ויש לקוות כי אתה תעשה את שלך.
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
סוהו - חוויה טוטאלית
צמוד קרקע
משתלם, אכול משתלם
יש G
הדוניזם עכשיו
פינוקי בשרים
נונ-שלאנט
אלוהי הבירה
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר