נגישות
נגישות

לאכול טוב בפראג

אני אבין את אלה שיגידו שהכותרת של הכתבה נשמעת כאוקסימורון. פראג היא אמנם מקסימה, יפיפייה ורומנטית, אבל האוכל הוא לא הצד החזק שלה. בטיול האחרון לחבר רביד, שגר בזמנו בפראג, התברר שאפשר גם אחרת.

מסעדה ביום חדשות מהצלחת
בבה
תאריך פרסום: 09/10/2005, 16:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
אני אבין את אלה שיגידו שהכותרת של הכתבה נשמעת כאוקסימורון. פראג היא אמנם מקסימה, יפיפייה ורומנטית, אבל האוכל הוא לא הצד החזק שלה. בטיול האחרון לחבר רביד, שגר בזמנו בפראג, התברר שאפשר גם אחרת.

בשבילי לפחות, טיול, ובמיוחד באירופה, אינו שלם בלי ארוחות טובות. אני זוכר למשל באותה מידה של התרגשות את השעות הנפלאות במוזיאון אורסיי בפריז ואת הארוחה במסעדת לה-בוקיניסט ("Les Bookinistes": 53 quai des Grands-Augustins, טל. 0143254594, מטרו St-Michel) ליד נהר הסיין. וזה לא רק האוכל, זו גם החוויה. זה כולל את הדרך למסעדה והנסיעה בלילה בעיר זרה, את הנוף, העיצוב והאווירה במסעדה, שכל-כך חדשים ולא מוכרים, את האוכל - אם יש לך מזל, הוא טוב, ואם יש לך הרבה מזל אז הוא גם מצליח להפתיע ולרגש - ואת היין, שגורם לכל הארוחה לזרום ולנוע קדימה בנעימות.

בפראג, כאמור, חוויה שכזו נדירה. האוכל הצ'כי בבסיסו הוא לא משהו לכתוב עליו הביתה, ובדרך כלל מדובר ביציקה עם מרכיבים משתנים. משום מה, אולי בגלל החוסר בחומרי גלם טובים, גם המסעדות שמתמחות באוכל לא צ'כי אינן מצליחות להתעלות מעל לבינוניות. לפעמים זה גובל בהטעיה ממש, וגם במקום מעוצב ומושקע למראה, תקבלו אוכל גרוע. עם זאת, לעיתים, כמו יהלום בערימה של חצץ, אם תקבלו את המידע הנכון ממי שכבר היה, תוכלו ליפול על מסעדה, שגם עושה אוכל טוב, ובעיקר - מעניקה את החוויה, שמשלימה את השיטוט בעיר הכל כך יפה הזאת.

אחד מהמקומות האלה היא מסעדה בשם HERGETOVA CIHELNA (Cihelna 2b, טל. 257-535534; אפשר להזמין גם במייל: kontakt@cihelna.com). המסעדה ממוקמת באי קמפה, לצד נהר הוולטבה וגשר קארל, והנוף שנשקף ממנה הוא מהמם, לא פחות. המים השחורים והגשר המפואר המואר באופק עושים את זה. שונה במשהו ממראה גשר העץ הקטן המשתקף במימי נחל הירקון. את הנוף המדהים משלים חלל המסעדה, המעוצב למשעי, אבל באופן נעים ולא מתנשא. יש להם גם בר משובח ואוכל טעים, מגוון, ומפתיע לפרקים. נסו את הפיצה עם הטונה הטרייה (הברקה) או את הרביולי הפתוח. אל תתקמצנו על היין, ואני בטוח שתיהנו. את המנות האחרונות אני לא כל כך זוכר (היין). בסוף גם תגלו שיצא ממש זול באופן מפתיע. חובה.

למסעדה יש גם אחות (בכירה) ואח (קטן). האחות הגדולה היא מסעדה, וקוראים לה kampapark (Na Kampe 8b. טל. 257-532685; אפשר להזמין גם במייל: kontakt@kampapark.com). ממוקמת גם היא באי קמפה. אנחנו לא היינו שם, אבל רביד סיפר לי שהיא נחשבת ליוקרתית יותר, וגם ממנה משקיף נוף מרהיב. האח הקטן הוא בית קפה - מסעדה בשם SQUARE, הממוקם במלה-סטרנה (Malostranske nam. 5/28, טל. 257-532109). המקום מעוצב גם הוא עד לאחרון הפרטים, וכיף להיות בו. לא בטוח שהייתי אוכל שם ארוחה מלאה, אבל שווה ביותר לעצור שם לקפה קטן עם משהו מתוק.

אם בא לכם משהו איטלקי, אז AMBIENTE (Celetna 11 (אחת ההסתעפויות מכיכר סטרומייסטקה), טל. 224-230244( הוא המקום בשבילכם. הם עושים אוכל איטלקי מצוין ומהר מאוד אתה מקבל את התחושה, שכל מה שתזמין יהיה מאוד מאוד טעים. רואים במקום מקצוענות, שניכרת גם בעיצוב, גם במלצרים, וגם במטבח.

בפראג, זה יותר מהישג. בפראג זה נס.
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
סוהו - חוויה טוטאלית
צמוד קרקע
משתלם, אכול משתלם
יש G
הדוניזם עכשיו
פינוקי בשרים
נונ-שלאנט
אלוהי הבירה
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר