נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
זה קורה. אנחנו בתקופת חגים. מה שאומר דילוגים הולכים וכבדים מארוחה אחת לשניה. בחלק מארוחות חג אלה, ודווקא באלה שצפויות להיות מרובות המשתתפים, תתבקשו לתרום משהו לארוחה. ובכן, בשביל זה אנחנו כאן.

קודם כל, קנו נשימה עמוקה. הירגעו. כמו שנאמר במדריך הטרמפיסט לגלקסיה: בלי פאניקה. במיוחד בשבילכם בחרנו את המנה האולטימטיבית. אתם הולכים להכין את הקינוח. ולא סתם קינוח אלא כזה שהוא גם מרשים, גם טעים, עם ניחוח אוריאנטלי, זול בטירוף ולוקח בדיוק רבע שעה להכין כמויות ענק ממנו. המלבי. כן, מלבי.

אנו נזדקק לחומרים הבאים, שניתן להשיג בסופר הקרוב למקום מגוריכם:

לחומר הלבן:
3/4 קרטון חלב (עדיף 3%);
8 כפות שטוחות קורנפלור (עם הציור של התינוק, ונא לקנות את החבילה הקטנה. מה שנשאר מלכלך, וגם התינוק מתחיל לעצבן באיזשהו שלב, ובסוף ממילא זורקים את השקית);
3 כפות מי ורדים (בשביל זה יכול להיות שתצטרכו לקפוץ לחנות טבע (ניצת הדובדבן וכיו"ב) או לחנות לחומרי בישול (4 שף, גרובשטיין ודומיהם) או ליפו. אל תסכימו לשלם יותר מ- 15 ₪ לבקבוק בינוני);
1.5 קרטונים של שמנת מתוקה (כל אחת שעולה על 30% שומן);
2/3 כוס סוכר;

להגשה:
תרכיז רימונים (יש בכל סופר);
מעט סוכר;
פיסטוקים קלויים, מקולפים וקצוצים (עבר עליהם הרבה בחיים, הא);

כלים:
קעריות פלסטיק חד-פעמיות (לא יותר מ- 8 ₪ לחבילה של 20), אלא אם כן בא לכם להשקיע באורחים, ולהגיש בכוסות זכוכית יפות או בכלים אישיים לסופלה (שמשמשות בהרבה בתים לקליפות של גרעינים או לזיתים).

הכנה:
מערבבים 2 כוסות חלב עם קורנפלור ועם מי ורדים, עד שאין גושים. שופכים לסיר את החלב, השמנת והסוכר, ומביאים לרתיחה. מנמיכים לאש קטנה ומוסיפים את החלב עם הקורנפלור. מערבבים ללא הפסקה עד שמסמיך (עניין של חצי דקה), נותנים עוד ערבוב שניים, ומכבים את האש. מיד, אבל מיד, מפזרים לכלי ההגשה באשר הם. מצננים על השיש. מעבירים למקרר. סה טו.

לאחר ערב במקרר אפשר להיערך להגשה. הטריק יהיה שילוב בין המתיקות של המלבי לחמצמצות של הרימונים "שיתן טוויסט מפתיע למנה", כפי שאוהבים לכתוב במדורי האוכל. על אש קטנה נערבב כמות יפה של תרכיז רימונים עם מעט סוכר ועם מעט מים (אם קניתם בקבוק קטן של תרכיז (235 מ"ל) - צקו (מילה קצת מוזרה, לא?) כמעט מחצית בקבוק, והוסיפו כפית יפה של סוכר ורבע כוס מים) עד שהסוכר יימס והמים יבלעו בתרכיז, עניין של מס' דקות. הורידו מהאש והניחו להצטנן.

הגשה: על כל מלבי צונן וקטיפתי נא צקו (שוב המילה הזאת) 2 כפות מרוטב הרימונים ומעט פיסטוקים. צפו ל- 5 דקות של שקט, המלווה במצמוצי שפתיים, קולות גרגור והמהומי הנאה. לאחר מכן תבוא לבטח השאלה - את/ה הכנת בעצמך? יש להשיב כמובן כי מדובר בקינוח מורכב, מסובך, שהשקעתם בו יומיים של הכנה.
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
סוהו - חוויה טוטאלית
צמוד קרקע
משתלם, אכול משתלם
יש G
הדוניזם עכשיו
פינוקי בשרים
נונ-שלאנט
אלוהי הבירה
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר