נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
הורי כל העולם התאחדו. הילד שלכם הגיע לגיל שש, ויש להניח שהוא כבר יודע הכל על דרגון בול זי, פיפה 2004 ואתרי סקס באינטרנט. ומה עם ההשכלה הקולינרית?

בתור מישהו שהכין את השניצל הראשון שלו בגיל שש, אני חושב שאסור להזניח עניין חשוב ומהותי שכזה. בסופו של דבר, הרי, האפשרות ליהנות מאוכל היא עצומה.
גם מההכנה וגם מהאכילה. מעבר לפן הפרקטי, ההתעסקות באוכל מפתחת יצירתיות ומרחיבה אופקים. שלא לדבר על זה שאוכל זה גם תרבות, ואין דרך מהנה יותר לגלות משהו על תרבות חדשה מאשר דרך האוכל.

אני בטוח שיש הורים, שבדיוק סיימו להכין לילד מקרוני ברוטב פטריות מוכן מאבקה
ולא יבינו על מה ולמה כל ההתלהבות. אלה יכולים להמשיך הלאה לכתבה אחרת.
מצד שני, אני בטוח שיש כאלה שאוהבים לבשל ואו לאכול בעצמם וירצו להעביר משהו מזה לילד. אלה אני מאמין יאהבו את הספר החדש: "ספר הבישול של ילדי כל העולם" בהוצאת "כנרת, זמורה-ביתן, דביר".

בספר יותר מ- 40 מתכונים מרחבי העולם (ארה"ב, אמריקה הלטינית, אפריקה, ספרד, איטליה, גרמניה, תורכיה, הודו, סין ומקומות רבים נוספים). בכל מקום, עוצרים קצת לנוח, לומדים מתכון של מאכל מסורתי עם הסבר קצר על מרכיבי המנה ולצד כל אלה, תמונות של מקומות ואתרים מאותו חבל ארץ. תגיעו ליוון למשל, קחו אוויר, תנו מבט במטע זיתים ותלמדו להכין מוסקה. נמאס מאווירה ים תיכונית, תנו קפיצה לתאילנד, שטפו את העיניים בשוק הצף ותתחילו לעבוד על המתכון של עוף ברוטב קוקוס.
בין לבין כולל הספר חתכי רוחב חביבים מסוג "מסביב לעולם בקערת פירות" שמכילה תמונות והסברים על שלל פירות אקזוטיים, "דגים ופירות ים", "גבינות מרחבי העולם", ועוד - על אותו עקרון. בפתח הספר תיאור פשוט ובהיר של כללי בישול בסיסיים, הכל בגובה העיניים, מה שנותן לילדון הקטן הרגשה של אהרוני גדול.

מכיון שבאוכל עסקינן, הילד יתבאס רק לקרוא ולראות את התמונות וברור שחלק בלתי נפרד מהחוויה הוא הבישול עצמו, בעניין זה אין לכם מה לדאוג, המתכונים בספר מובאים שלב אחר שלב, בליווי איורים ברורים, ממש משחק ילדים.

כך שהספר המושקע הזה, הוא גם טיול בעולם, שכולל מראות ממקומות אחרים גם טעמים אותנטיים מאותם מקומות, גם השכלה קולינרית יקרה מפז וגם ספר הפעלה מצוין לילדים. נראה שאין כיף גדול יותר מסיור עם הילד בסופרמרקט למסע קניות משותף של מצרכים למתכון (גם כאן ניכרת פשטות המתכונים, כל המרכיבים קלים להשגה), ביצוע פעולות ההכנה הנדרשות הבישול המשותף והאכילה בצוותא.

לא ירחק היום בו תתעוררו ביום שבת לארוחת מלכים של סלט ניסואז, ראקלט ופודינג פירות אדומים לקינוח, שבישל הילד.
ואז תתקשרו להגיד תודה.

בבה


  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
סוהו - חוויה טוטאלית
צמוד קרקע
משתלם, אכול משתלם
יש G
הדוניזם עכשיו
פינוקי בשרים
נונ-שלאנט
אלוהי הבירה
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר