נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
יין עם אוכל? טריוויאלי. אבל מה בדבר בירה עם אוכל? מסתבר שמדובר בשילוב לא רע בכלל, אם מתאימים את הבירה הנכונה לאוכל המתאים.

בשבוע שעבר הוזמנו, הח"מ וזיו, הפרקליט אנין הטעם, להשתתף בהשקה מחודשת שערכה חברת מבשלות בירה ישראל, המשווקת החדשה של הבירות הבלגיות לף (Leffe) והוגדרן (Hoegaarden). האירוע לקח מקום במסעדת אינגריד (רח' המסגר 9 בתל אביב), שהרעיפה עלינו אוכל טוב (לעיתים טוב מאוד).

הפעם הראשונה ששתיתי לף הייתה בפאב אירי. אחרי שתי גינס מרירות, הייתה לף כהה, עם מתקתקות אופיינית, כמו שמש קטנה באמצע יום סגריר.

ההכרות המוקדמת לא הפריעה להמשיך ולנסות עוד (ועוד) לף, פעם כהה (Brown), פעם בהירה (Blond) (גברים מעדיפים בלונדיניות), ולשם הגיוון גם הוגרדן קטנה. לצד הבירות מאכלים, שאכן - התאימו לבירות.

נעצור שניה. אני לא בטוח שמנת פאטה כבד עוף למשל (לא כבדה מדי, ומצוינת!), הייתה מתאימה לבירה מסוג לאגר, יבשה ומרירה. לעומת זאת, לבירות הבלגיות הנ"ל, המצטיינות בטעם פירותי, עמוק וקרמי, היא מתאימה כמו כישות לבירה.

עוד הצטיינו קלמארי מטוגן, גבינת פטה על חציל גלוי ביוגורט (שגרתי וטעים), וסלט ירוק עם קורנדביף חם (טעים). הבירה העניקה לארוחה זווית אחרת, מעט שונה מהשילוב הרגיל של אוכל עם יין. העובדה שבירה מגיעה במנות קטנות יחסית, ועם אחוזי אלכוהול נמוכים מאלו של יין, מאפשרת גם לגוון, ולהחליף בירה תוך כדי, מה שיוצר עניין נוסף בארוחה.

לאחר מנוחה קצרה, במסגרת ווידוא טעימה, דגמנו גם שיפודוני עוף, כנפי עוף ברוטב מתקתק, שיפודונים של סינטה ורביולי בטטה. אכן, השילוב של בירה, ובמיוחד עדינה ומלאה כמו הבלגית, עם בשר - מצוין. אבל גם הרביולי בטטה (בצק דק ושפע מילוי, ברוטב שמנת עדין) הלכו טוב מאוד עם הבירה. שוב - לא בטוח שגינס למשל (שהולכת בדרך כלל טוב עם צדפות) הייתה עושה לרביולי המתקתקים טוב, אבל לף בלונד השתלבה והתאימה.

אפשר לספר רבות על תהליך הייצור, על הנבטת השעורה, הזרמת מי מעיין זכים, הוספת כישות, תבלון (להוגרדן למשל מוספים גרידת תפוז וכוסברה) בישול, השריה (זה לא פשוט להיות כישות) וכו', אבל הכי פשוט וכיף זה לטעום.

לשם כך, כ- 40 מסעדות נבחרות ברחבי הארץ יגישו במהלך חודש אפריל ועד לערב פסח, מנות מיוחדות שמומלצות לשתייה עם בירות לף והוגרדן. את רשימת המסעדות ניתן לקבל מתוך קישור באתר rest או באתר www.beermonth.co.il. נסו ותהנו.


  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
סוהו - חוויה טוטאלית
צמוד קרקע
משתלם, אכול משתלם
יש G
הדוניזם עכשיו
פינוקי בשרים
נונ-שלאנט
אלוהי הבירה
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר