נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
אחת להרבה מאוד שנים ניתן לצפות בכוכב שביט בשמי הארץ. אך אחת לשנה מגיע לשמי הקולינריה כוכב שביט, בתחפושת של חודש מוסיקה
גורמה ויין במלון מצפה הימים.

למי שלא מכיר את מלון מצפה הימים, אז ממש בשתי מילים- המלון הוא מלון ספא,
מה שאומר שברגע שתיכנסו אליו תעברו לחלוק מגבת לבן ולא תצאו ממנו כל זמן השהות במקום, אלא אם כדי להיכנס לבריכה/ג'קוזי/טיפול ספא/ארוחות. באחרונות ניגע מיד.

ועכשיו הבשורה לכל אוהבי הקולינריה שבינינו- זו כבר השנה החמישית שלמשך חודש מקבל המלון אופי קולינרי. משמעות הדבר היא שכמעט כל יום מתארח במלון שף מהטובים בארץ, מעביר סדנא לפי התמחותו ומתארח במטבחו של שף המלון לארוחת ערב.

למשל, בתחילת החודש העביר סדנא השף ארז קומורובסקי, או "לחם ארז" בשמו הפרטי. באותו ערב התארח השף אידי ישראלוביץ' מ-"אידי דגים" במטבחו של שף המלון, הכין ארוחת ערב מדהימה לכל האורחים, ולמחרת העביר סדנא להכנת דגים. הסדנא אותה העביר ארז הייתה סדנת "ירקות קיץ על גחלים". כך נפגשנו- ארז והמנגל, אורחי המלון ואנוכי מתחת למחלבת המלון. אחרי שהשקנו כוסות יין גליל מוסקוטו קריר, מתוק ותוסס התחילה הסדנא. ארז, שנראה מרוצה מאוד ממבחר הירקות והתבלינים הטריים אותם קטף ממש הרגע בשדות של המלון, פתח מייד במעוף המיוחד רק לו והחל חותך ופורס, מסביר, מחייך ומצחיק...

ראשונים נזרקו לגחלי המנגל האימתני תפו"א וסלקים שלמים. אח"כ נפרסו תפו"א, קישואים וחצילים, צופו בשמן זית ומלח ים והונחו על הרשת. בינתיים תובלו פרוסות גזר בדבש, לימון ויין והצטרפו לחבריהם שבינתיים פיתחו חמימות וקיבלו אותם בשמחה.
תירסים שלמים, פטריות פורטבלו וזוקיני החליפו על האש את אלה שהתרככו, תובלו בשנית שנית ועשו סיבוב דאווינים ישר אל קהל המשתתפים לטעימות. אחרונים עלו על המנגל בצלים קטנים משופדים על ענפי אורן וזית (זה המעוף שדיברתי עליו!). הכל פשוט, הכל מתובל בשמן זית, מלח גס וטוויסט שונה כל פעם- סומק, עלי שומר טריים, המון לימון... ארז טועם, ארז מתבל, ארז מחייך... מה, כבר נגמר? לא נורא, מחר יש עוד סדנא...

זה הזמן לאחר צהריים עצל (מסאז'? נימנום בחדר? ספר טוב למול נוף הגולן?), והלאה לארוחת הערב של שף אידי. את הארוחה המיוחדת הזו מבשל השף האורח במו ידיו (כן כן, עומד בחדר האוכל ומכין, במיוחד בשבילכם). והערב- אידי ישראלוביץ, השף של מסעדת הדגים מהידועות והטובות בארץ. אידי הכין כמובן ארוחת דגים, שהתאימה מאוד לאווירה ולאופי של מצפה הימים.

מנות מיוחדות כגון סביצ'ה בס או סלמון בכוסות אישיות, קפלטי (מעין רביולי) ממולא סלמון, בורי כנרת עם גרגירי חומוס, לוקוס בציר דגים ושרימפס; כל אלה הן רק חלק מהמנות המדהימות שנהנו מהן אורחי המלון. בנוסף לכל אלה יש כמובן מנות ראשונות וסלטים על טהרת הבריאות, ולגמרי לא בניגוד גם על טהרת הטעים מאוד. תאמינו לי, זיתים אורגניים, עולש בר וסלט חסה עם פרחי כובע הנזיר הם הטעם הכי אמיתי שתטעמו. והכיף הכי גדול בארוחה היה לדעת שלמחרת בצהריים מעביר אידי את הסדנא, ואפשר לשאול וללמוד הכל על דגים.

בהמשך החודש (עד ה- 8.8) מגיעים למלון שפים גדולים כמו ירון קסטנבאום (פוד-ארט), מיקה שרון (מסעדת מיקה), עזרא קדם ועוד, ובמופעים: שרהל'ה שרון, דני רובס, מיומנה וטובים אחרים.

אז מה בעצם עומד ביניכם לבין החוויה הקולינרית הזו? שיחת טלפון והזמנת חדר. ברגע שעברתם את המכשול אתם בדרך לחוויה שכמותה לא חוויתם (לא, גם לא בטיול לפרובאנס או טוסקנה שנה שעברה). ובגלל שאני מרגיש אשם שאני כן נהניתי מכל זה, ואתם עדיין לא, אז הנה העזרה שלי לכם: http://www.mizpe-hayamim.com . תיהנו.

חודש מוסיקה גורמה ויין במצפה הימים 4.7.2005 - 8.8.2005

תודה לליאורה ולצוות על אירוח נהדר.




  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
סילבסטר כשר
Whitehall - מקצועני הבשר
גן עדן בדיאבלו
NG. גבר. אישה. בשר
הו ברצלונה ברצלונה
כל האמצעים כשרים
שירת הטורטייה
רמת החי"ל 90210
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר