נגישות
נגישות

סובאים ושובעים: תרבות הברים החדשה

הסיגרים והצ'יפסים התחלפו במנות גורמה, וגם הקוקטיילים ותפריט האלכוהול השתדרגו ועלו בכמה רמות. ערב בבר הוא בילוי קולינרי לכל דבר, ושמחת האלכוהול מפלפלת את החוויה

יין וגורמה חדשות מהצלחת
אביגיל חריש
תאריך פרסום: 20/03/2016, 10:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

פעם, לפני לא המון שנים, לא היו בכלל ברים. פאבים דווקא כן היו, עם כמה סימני זיהוי מובהקים כמו 2-3 סוגי בירה (בעיקר ישראלית, בעדיפות למכבי), דלפק דביק ואוכל שמנוני. מאז זרם הרבה אלכוהול בוורידים והתחום התפתח והשתדרג. התפריט התעדכן גם כן. צ'יפס וסיגרים הוחלפו במנות כמו במסעדות שף ולא בכדי – פעמים רבות מי שמאיישים את המטבח או לפחות מרכיבים את התפריט הם שפים לכל דבר ועניין. אספנו עבורכם עשרה רסטו-ברים שכיף לבלות בהם בפורים או בכל יום אחר בשנה בגלל אווירה, אלכוהול וכן - גם אוכל.

יאכט קלאב
הרסטו-בר הכי חדש בחבורה, שנפתח לפני פחות מחודש, הוא יוזמה של טל גנץ, גיל סספורטס ואביעד ערבה, אנשי אירוח ואלכוהול שהחליטו לפתוח מקום כמו שהם בעצמם אוהבים. החלל מעוצב בהשראת ים, מלחים והפלגות, והקוקטיילים קורצים לערים רחוקות עם נמלים אקזוטיים. לבניית התפריט גייסו השותפים את השף הצעיר שלומי בוגנים, שיצר מנות בהשראת אגן הים התיכון עם טאצ' אישי שלו: קרוק מסייה צרפתי, פוקאצ'ה ראגו מאיטליה ושקשוקה שבלעדיה אי אפשר. על מנת דגל עוד מוקדם לדבר, אבל אנחנו מהמרים על סקלופיני מראמפ סטייק במחבת לוהטת בציר בקר, מנגולד וחומוס (67 שקלים). היאכט קלאב ממוקם בלוקיישן מושלם בכניסה המוגבהת של מלון הבוטיק 88 TLV עם תצפית עוצרת נשימה לים. מעט דמיון ותוכלו "להפליג" לחופשה יוקרתית בלי לקרוע את הכיס.
יאכט קלאב, הירקון 88, תל אביב. 053-9370333
מולים מרנייר ביאכט קלאב. צילום: אנטולי מיכאלו
זו ביזו
אף רשימת הרסטו-ברים הכי טובים לא תהיה שלמה בלי הזו ביזו. מעבר להיותו קוקטייל בר טרנדי ושיקי שמנקז אליו את בכירי הבליינים בעיר, המקום הוא מסעדה משובחת. המהפך קרה באוגוסט שעבר כשהשף דייוויד פרנקל (פרונטו) הצטרף לבעלים ושדרג בכך את המטבח. בראיון שנתן אמר פרנקל שהוא מתכנן להדגיש את הפן הקולינרי כדי לאפשר ללקוחות לאכול במקום ולפתוח אותו לעולמות תוכן מגוונים של מסעדנות וחיי לילה תחת גג אחד. בינתיים נראה שהמהלך צלח והזו ביזו תוסס ובועט. התפריט קטן ומותאם לאלכוהול, ולכן אין פלא שמנת הדגל היא קרוקט תירס ופרמזן (33 שקלים) – עונג צרוף קטן ועשיר שנמצא על קו התפר בין גורמה לפינגר פוד. תוסיפו לו קוקטייל ועוד נשנוש או שניים לחלוקה וקיבלתם בילוי תל אביבי פר אקסלנס.
זו ביזו, בן יהודה 186, תל אביב. 053-9367903

הבר של דלידה
בעקבות ההצלחה של דלידה נפתח מעברו השני של הכביש הבר של - האחות הקטנה והתוססת שמזמינה את האורחים לסגור את הלילה באווירה עוד יותר שמחה, אם זה בכלל אפשרי. דן זוארץ, לשעבר שדרן רדיו ודי ג'יי וכיום השף של שני המקומות, יצר תפריט מהודק ומתוחכם שמחבר בין מזרח למערב, בדיוק כמו הביוגרפיה של הזמרת דלידה עצמה. המנות הותאמו לאירוח על הבר מתוקף היותן קטנות, מדויקות ועזות טעם. קחו למשל את בורקס הקורקבנים (44 שקלים) שמוגש עם ביצה רכה, רסק עגבניות ויוגורט וכבר הפך לסוג של מנת דגל. החיבור בין הבצק הפריך לקורקבנים הנגיסים ולביצה עושה נפלאות בפה, כשקרירות העגבניות והיוגורט מדגישה את ניגודי הטמפרטורות. הבר תוכנן במרכז החלל והקרבה לשף, לברמנים ולצוות הופכת את הבילוי לחוויה כמו עם חברים טובים.
הבר של דלידה, זבולון 8, תל אביב. 053-7104610

הבר של דלידה. צילום: בן יוסטר

סושיאל קלאב
אז נכון, ברים בתל אביב לא חסר, אבל יש מוסד תל אביבי ידוע שבימים אלה ממש חוגג שש שנים, הישג מכובד אם לוקחים בחשבון את המציאות בענף. הסושיאל, כמו שקוראים לו בחבר'ה, נחשב למקום שתמיד יש בו אקשן ואנשים יפים. לסיבה העיקרית לכך קוראים מוש בודניק, הבעלים ואיש אלכוהול שמקפיד לחדש אחת לכמה זמן עם קוקטיילים מקוריים ושיתופי פעולה מדליקים. לכבוד יום ההולדת, למשל, הוא אירח את איירין ריס, שנחשבת לאחת הברמניות המובילות בארה"ב. אותו קו מנחה את המטבח שמוביל השף צביקה שטראוס, ואשר אירח לכבוד החגיגות את מסעדת בית תאילנדי. בתפריט עדיין מופיעות מנות שהרכיב השף מיכאל גרטופסקי לפני שעבר לגליל ופתח שם מסעדה משלו. קלמארי על הפלנצ'ה עם סלט חמים של פול ירוק וטחינה (56 שקלים) נחשב למנה האיקונית של הסושיאל, אבל כל מה שתזמינו טעים, אלגנטי והולך מצוין עם אלכוהול.
סושיאל קלאב, שדרות רוטשילד 45, תל אביב, 03-5601114

PORTO
 לשף אייל מרון יש סיפור אהבה מתמשך עם פורטוגל. בשנת 2003 הוא פתח את טשרניחובסקי 6, ביסטרו פורטוגלי-ים תיכוני שמייצג את המטבח הלא מוכר בארץ בתפריט ובמיוחד ביין. הפופולריות הנוסקת של היינות הפורטוגליים הביאה את מרון לפתוח בסמוך למסעדה מעברו השני של הכביש חנות ובר יין בשם PORTO. הדיל משתלם מכל הבחינות: אפשר לשבת במקום על בקבוק יין שמתומחר במחיר חנות + דמי חליצה צנועים, וליהנות מתפריט פטישקוש – מנות קטנות בסגנון טאפאס: צלחת גבינות או נקניקים, סלט תמנון, לבבות ארטישוק, סלמון כבוש ועלי גפן. הפייבוריט שלנו הוא רוסטביף (48 שקלים) שחום בחוץ וורדרד בפנים שמתאים לכל יין שתבחרו – לבן צונן או אדום ארומטי. האווירה אינטימית ונעימה, ואם עוצמים עיניים לרגע אפשר להרגיש כמעט כמו בליסבון.
PORTO, טשרניחובסקי 6, תל אביב. 053-7934168

הקורנדביף של פורטו.  צילום: אנטולי מיכאלו

יודל'ה בר
סצנת המסעדות בירושלים לא מתקרבת לזו של תל אביב, זה ידוע. מצד שני הירושלמים לא פראיירים ולפעמים מצליחים להשאיר לתל אביבים אבק. יודל'ה, הבר שמול מסעדת מחניודה והבייבי הקטן של אסף גרניט, אורי נבון ויוסי אלעד ושל השף המבצע אסף סרי (משחקי השף עונה 1) הוא מקרה מייצג. המוזיקה תמיד מרימה, האנשים הכי שמחים והמנות קלילות וכיפיות עם שמות מצחיקים. נראה אתכם לא מזמינים "אולי אני אלך לחיים אני אביא פילה סלמון לטרטר" ו"קלמרי וגפרורי ירקות. יוסי אלעד יעשה מהם כבר משהו שאלוהים יעזור לנו" – פשוט אי אפשר להישאר אדיש. למרות הצחוקיה, היודל'ך לוקחים את העבודה בשיא הרצינות. התפריט מבוסס על חומרי גלם טריים ומתומחר בגובה העיניים, והאוכל פשוט וטעים. מכיוון שהמטבח מושפע מעונתיות ומהמצאי בשוק מחנה יהודה הסמוך, קשה לדבר כאן על מנת דגל. אם מתעקשים ללכת על בחירה בטוחה מומלץ לעבור את הכביש למחניודה ולהזמין את הפולנטה הגאונית, שמגיעה בצנצנת עם ראגו פטריות (54 שקלים).
יודל'ה, בית יעקב 11, ירושלים. 053-9387888

הארנב הלבן שף בר
לפי התוכניות של עיריית רמת גן, מתחם הבורסה מתוכנן להפוך לאזור בילוי. עד שזה יקרה רשמית נפתחים עוד ועוד מקומות וביניהם הארנב הלבן, בר שף ששואב את שמו ואת השראתו מהארנב הממהר מהספר "עליסה בארץ הפלאות". האיש שמאחורי הארנב הוא ג'וני חיל שעבד במילאנו ובקולומביה וכשף הבית של "מסה", "מיקה" ו"רק בשר". התפריט שבנה מחבר את כל התחנות שבהן עצר בדגש על דרום אמריקה: פטאקון (זן בננה טרופי) בקר או עוף על עלי בננה וגוואקמולי, נקניקיות צ'וריסו מקסיקניות בגריל, ארפה מוונצואלה במילוי גבינה וחזה עוף בגריל במרינדה אינדיאנית. בתפריט האלכוהול – כי הרי מדובר בבר אחרי הכול – מככבים קוקטיילים מקוריים במחירים שלא נראו כבר מזמן: 18-32 שקלים. מכיוון שבתפריט יש גם מחלקה איטלקית מוצלחת כדאי לפתוח את התיאבון עם אמפנדס במילוי בשר ותוספת סלסה (9 שקלים) ולהמשיך בניוקי ערמונים בשמנת, יין לבן וכמהין (49 שקלים). האמפנדס ילכו מצוין עם קוקטייל הארנב (וודקה וניל, ליקר קוקוס, סאוור ומיץ אננס), והניוקי יתחברו מצוין עם כוס יין אדום. מי אמר שברמת גן אי אפשר לרקוד על כל החתונות וגם ליהנות מזה.
הארנב הלבן, אהליאב 8, רמת גן. 053-9367254

הארנב הלבן. צילום: אלכס פרפורי

תמונה בראש העמוד ובעמוד הבית: סושיאל קלאב. צילום: בן יוסטר

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אמורה מיו: מחדשים נדרים
אינדירה: ההודית הכי אותנטית בארץ
ערב טוב בדלידה
ערב קיץ איטלקי בפרונטו
ההפתעה של אזור השרון: זויה גריל בר
ביקור ב-Porter & Sons
המסעדות החדשות שכדאי לכם להכיר
עושה את זה בדרך שלה: מסעדת גריג
מוסד ליד הים - מועדון ארוחת בוקר
מסעדת הפופ אפ שולחן גלילי: ממטעמי המטבח הערבי
האג'נדה שלנו: בית קפה, מסעדה חלבית וסושי בר