נגישות
נגישות

שש מסעדות טבעוניות מצפון ועד דרום

בארץ יש לא מעט מסעדות שנחשבות לידידותיות לטבעוניים, ומשלבות גם מנות טבעוניות בתפריט, אך מעטות מאוד מציגות תפריט טבעוני לחלוטין. אז חיפשנו ובחרנו לספר לכם על שש מסעדות כאלה ברחבי הארץ שלקחו את העניין עד הסוף

המלצות קולינריות חדשות מהצלחת
שרון שגב
תאריך פרסום: 26/10/2015, 16:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

נתחיל בחיפה עם יולי'ס לאנץ' בוקס (רחוב שיבת ציון 34), שקוראת לעצמה "בית אוכל טבעוני". אפשר לשבת במקום או לקחת T.A  הביתה. התפריט איננו גדול, אך מאוד מגוון – מרמת הסלט ועד ההמבורגר הטבעוני. מנות שמשכו את העין: קציצות בקארי, אורז מלא ושעועית ירוקה (35 ₪); באן מיי (באגט וייטנאמי), טופו במרינדה אסיאתית, ירקות מוחמצים, חסה ומיונז (30 ₪). התמחור של יולי'ס נראה סביר בהחלט, וההתחייבות היא לאוכל טרי שמוכן במקום, כולל הממרחים והמטבלים. חשוב לשים לב לשעות הפתיחה – 10:00-16:00, כך שאם תכננתם על ארוחת ערב, כדאי לבוא ולקחת הביתה בצהריים.

מדרימים אל לודנס ברעננה (ברחוב המסגר 1), ששייכת לרשת בודהה בורגר, ומצאה לעצמה מיקום מצוין ברעננה, בלב אזור התעשייה, ומהווה אחלה אלטרנטיבה לעובדי האזור לארוחת צהריים. אפשר לאכול במקום או להזמין במשלוח. התפריט מתחיל עם נשנושים נחמדים כמו רול עם טופו מעושן (36 ₪); שעועית ירוקה מוקפצת (29 ₪) ועוד. יש כמובן בורגרים, והמבחר מאוד גדול. בורגר פלאפל, בורגר עדשים, בורגר סייטן ויש כמה סוגים נוספים. יש גם פיצות ופסטות, שייקים ירוקים והרשימה ממשיכה. תפריט גדול, צבעוני ומבטיח.
רולים במסעדת לודנס. צילום: המסעדה
זכאים 'בוטיק טבעוני אורגינל' בתל אביב (סמטת בית השואבה פינת אלנבי) זכה לעדנה, בזכות היותו מהחלוצים אך גם מהטובים בתחום. משפחת זכאים החליטה לפתוח מקום שיעשה אוכל טבעוני ובריא וגם חנות יד שנייה. בעקבות ההחלטה הפכו כל האחים לטבעוניים, בעקבות חני (האחות האמצעית), והראל, הצעיר מביניהם, הביא איתו שנים של ניסיון במטבח במסעדות והתחיל לבשל אוכל טבעוני. אז מה אוכלים בזכאים? פולנטה מתירס טרי עם צ'יפס תירס, שמן סחוג אדום וקרם פרש (48 ₪); סלט אנדיב עם סלקים שרופים, אורוגלה, רוקט, ויניגרט מנגו, שום פרסי וקשיו קרמל (64 ₪). יש גם עסקיות צהריים בימים א'-ה' בין השעות 12:00-17:00 בארבע רמות מחיר: 55-85. העסקית כוללת שתי מנות אוכל ושתייה לבחירה.
צלחת מכל טוב בזכאים. צילום: המסעדה
וילג' גרין בירושלים (רחוב דרך יפו 33) נפתחה בשנת 1980, כך שהיא נחשבת מאוד ותיקה בשטח. המטבח שואב השראה ממקומות רבים בעולם, והתוצאה היא תפריט גדול ומרשים. קודם כל עמדת סלטים ותבשילים בסגנון בופה, כך שאתם יכולים להרכיב לעצמכם את הארוחה. המחיר הוא 44/59 ₪ לאדם, תלוי במנות שלקחתם. למנות עיקריות יש פלפלים ממולאים באורז ועשבי תיבול (28 ₪); פאי טבעוני עם ברוקולי ובטטה ברוטב קארי (36 ₪); קציצות טבעוניות מטופו או דגנים (19 ₪) וגם בגזרת הקינוחים יש אופציות טבעוניות לא מעטות.

השם מיץ מרק אמנם לא נשמע כל כך אטרקטיבי, אבל דוכן האוכל הטבעוני בגבעתיים (רחוב כצנלסון 49) דווקא הפך לשם דבר. בדוכן כמובן שיש מיצים ומרקים טבעוניים, אך לא רק. תבשילים המתחלפים מדי יום, כמו עדשים קארי, רטטוי, מלבי טבעוני ועוד. שווה להגיע ולקחת לדרך. פתוח מתשע בבוקר ועד הלילה.
מנות מתחלפות במיץ מרק
אותנטבעי בדימונה שייך לקהילת העבריים, ומבוסס על טהרת הצומח. המסעדה/חנות מפעילה אוטובע שמסתובב ומוכר מהאוכל שמבשלים במקום. לפני מספר ימים, למשל, הם הגיעו לירושלים, ולפני כן טיילו בחיפה והקריות. כאן מכינים פשטידת טופו מקרוני; בורגר עדשים או בורגר חומוס; לזניה טבעונית; קיש ברוקולי ועוד. להזמנות: 08-6579247

תמונה בראש העמוד: יולי'ס לאנץ' בוקס. צילום: המסעדה
תמונה בעמוד הבית: זכאים. צילום: המסעדה
 

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
עכשיו אילת. איפה הארוחות הכי משתלמות?
שיראטויה: יפנית אמיתית בתל אביב
מסעדות חדשות בתל אביב
פסטיבל סרי לנקה באוליב ליף ועוד חדשות קולינריות
פסטיבל פרו באוליב ליף ועוד חדשות קולינריות
ארבעה בראנצ'ים שווים באזור המרכז
לא חייבים בבית: אוכלים בחוץ בחוה"מ פסח
ארוחת החלומות בסנטה רוזה
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח