נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

דרום אטליה ביפו
השף רועי סופר פעיל בזירה הקולינרית הישראלית כבר שנים רבות אך נמנע מהתקשורת. הוותיקים בינינו זוכרים אותו מפנגיאה וממיזמים נוספים, חלקם מצליחים יותר וחלקם פחות. כעת חוזר סופר למטבח המקצועי של סרדיניה, מסעדה חדשה בכיכר קדומים ביפו, וכבר מהשם ניתן לנחש שהכיוון הוא דרום איטליה. אזור זה, שנחשב נחשל יחסית לצפון העשיר, דווקא מצטיין בעושר חומרי גלם עם השפעה ים תיכונית – פירות ים ודגים, שמן זית וכמובן ירקות משובחים. התפריט של סרדיניה מתבסס על מטבחי מחוזות פוליה, קמפניה (שבירתו היא נאפולי), קלבריה וכמובן סיציליה, ומושפע מהעמים שמסביב – הערבים, היוונים והספרדים. סופר בנה את התפריט בחלוקה למאפייני חבלי הארץ השונים ונתן פרשנות אישית למנות קלאסיות: פסטה פומרולה - אטריות טליאטלה בעבודת יד עם עגבניות תמר ועגבניות טריות, שמן זית, שום ובזיליקום (45 ₪), סלט קלמארי עם שומר, גרידת לימון ועשבי תיבול (43 ₪), פיצה עם ממרח פורצ'יני, פטריות פורטובלו צלויות, אספרגוס, ארוגולה ופקורינו סרדה (53 ₪), ולקינוח תאנים צלויות באמרטו עם גלידת פיסטוק סיציליאני וקראמבל אגוזים (34 ₪). המיקום במבנה אבן עתיק משלב בין נופי הנמל לשולחנות קטנים מכוסים במפות צבעוניות הצופים אל הים והכיכר, ממש דרום איטליה ביפו.     

סרדיניה
כיכר קדומים 8, יפו
שעות פעילות: א'-שבת 18:00-חצות

מפשפשים בשוק
ושוב אנחנו ביפו והפעם בשוק הפשפשים, עוד מתחם לוהט ביפו הלוהטת כשלעצמה. בימים אלה פתחה מסעדת פלימרקט את דלתותיה להרצה ומסתמנת כמקום הכי שמח בסביבה. הקונספט ים תיכוני צבעוני שכבר הוכיח את עצמו, שילוב של אווירה תוססת ותפריט קליל על בסיס חומרי גלם מקומיים טריים. האופי הלא מחייב מאפשר להגיע לארוחה מלאה או לנשנש משהו על כוס יין, הכל מותר ומתקבל בברכה. אם יורדים לפרטים, המטבח של פלימרקט מושפע מספרד ומאיטליה עם פרשנות אישית של השף שלומי בן שימול (קבלייר, סושיאל קלאב, פרונטו, לה שוק) וקריצה למטבח המקומי-מזרחי: קלאמרי שחור לבן - קלאמרי צרוב על הפלנצ'ה עם עגבניות שרי צלויות, צ'יפס במיה, יוגורט צאן ודיו (53 ₪), שווארמה של אוסובוקו עם עדשים  שחורות, בצלים מוחמצים, קרם פרש חזרת, עמבה וכוסברה (69 ₪), קבב דג ים יושב על פיתה קלויה, צזיקי בליווי סלט עגבניות מרוקאי (69 ₪) ועוד. המנות נעות בין פשוטות ליצירתיות ומורכבות (גם בתפריט הקינוחים), העיצוב מחבר בין פריטים משווקי פשפשים במזרח אירופה ואלמנטים מהשוק שמסביב והמוזיקה רב-לאומית כמתבקש. יהיה חם ומגניב, באחריות.

פלימרקט
רבי יוחנן 8, יפו
שעות פעילות: א' – ה' 19:00 ועד אחרון הלקוחות, ו' - שבת 12:30 עד אחרון הלקוחות
 
חלבית בירושלים
ירושלים הופכת אט אט למוקד קולינרי לא פחות מאשר תל אביב. קפה לרנר, מסעדה חלבית במרכז הספורט לרנר בהר הצופים, אחד ממתקני הספורט המפוארים בארץ, עברה מתיחת פנים וכעת נכנסת להילוך גבוה בראשות השף ערן בן ארוש. המסעדה מעוצבת בסגנון מודרני עם קריצה לרטרו ומוקפת בחלונות גדולים שדרכם נשקף נוף העיר העתיקה. התפריט חלבי כשר ומתייחס לכל שעות היום עם ארוחות בוקר (18-44₪), סלטים (כ-35 ₪), כריכים (כ-30 ₪) ופסטות (כ-40 ₪). את מחלקת המיוחדים מאיישים מרק מתחלף, פוקצ'ה ומטבלים, פטריות צלויות ומנות דגים שונות. בר גדול מציע מגוון בירות מחבית, קוקטיילים ועראק, ולטובת המתאמנים במרכז הספורט הסמוך מוגשים מיצים טבעיים וסמות'יס על בסיס פירות, גרנולה ויוגורט. בזכות המדשאה שמסביב, מקום ישיבה אידיאלי בקיץ הירושלמי הקריר, ניתן לערוך במקום אירועים עד 350 איש.   

קפה לרנר
צ'רצ'יל 1, מרכז הספורט לרנר הר הצופים, ירושלים
שעות פעילות: א'-ה' 07:30-23:00, ו' 08:00-15:30

אריחי פיצה ברמת ישי
אם השם פיצה רימיני זורק אתכם היישר לשנות השבעים העליזות, ידיעה זו מיועדת לכם. הגלגול העכשווי של הפיצרייה המיתולוגית – לפחות ברמת השם – חי וקיים ברמת ישי ומתכתב עם המקור בבצק עבה ואוורירי. מי שחתום על המיזם הוא חוסה אלחדף, שהמקומיים מכירים כ"פרופסור לפיצה". כיליד אורוגוואי נסע אלחדף לארץ מולדתו וגילה שם את הטאצ'ו, תבנית אפייה בעלת דפנות גבוהות המשמשת בדרך כלל להכנת אסאדו בתנור. מהגרים איטלקיים שהגיעו לאורוגוואי בתחילת המאה הקודמת וסבלו מדלות ומעוני השתמשו בטאצ'ו להכנת פיצה גדולה, עבה ובעיקר משביעה, ומה שהחל כפיתרון דחק הפך לדבר החם הבא בתחום הפיצה. הפרופסור אימץ את הרעיון ועשה לפיצה העבה עלייה, ומעתה היא נמכרת בריבועים גדולים בגודל אריח (19X19 ס"מ). חומרי הגלם הם מהאיכות הגבוהה ביותר כולל תבלינים מיוחדים שהפרופסור מכין בעצמו, והמחיר נוח ברוח המחאה החברתית: 15 ₪ בלבד. 

פיצה רימיני
סמטת הלילך 16, רחבת המתנ"ס, רמת ישי
שעות פעילות: א'-ה' 14:00-23:00, שבת מיציאת השבת ועד 22:00

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של שרון בן דוד

5 מסעדות בשר אחרות
מתחם שרונה
6 מסעדות חדשות בירושלים
הפתיחות - מסעדות חדשות בתל אביב
חמש מסעדות חדשות בתל אביב - יוני 2014
חמשת הלייט נייט המומלצים בתל אביב
 4 ביולי 2014 - לא על ההמבורגר לבדו
חדשות מרץ מהצלחת-תל אביב
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח