נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אחד הפרמטרים המשפיעים ביותר על תכנון אירוע הוא מספר המשתתפים שאמורים לקחת בו חלק. עובדה זו נכונה לא רק לעולם האירועים העסקיים כמובן, כפי שיעיד כל זוג המתכנן חתונה, אך עם זאת כאשר מדובר בחברות גדולות המונות אלפי עובדים, האתגר משמעותי אף יותר. כהרגלנו בקודש החלטנו שכגודל האתגר גודל הרצון שלנו לסייע בהתמודדות עימו ולכן ריכזנו עבורכם את רשימת הדברים שרצוי לקחת בחשבון כאשר מפיקים אירוע מרובה משתתפים.

דעו את קהלכם
גם הארגונים ההומוגניים ביותר בהכרח ימצאו עצמם עם מספר סוגים של קהלי יעד עקב מספרם הגדול העובדים. קשה עד בלתי אפשרי לקלוע בעת ובעונה אחת לטעמם של כולם: הורים לילדים קטנים, רווקים הוללים, וורקהוליקים נצחיים כנראה יעדיפו אירועים שונים. על מנת לא ליפול לבור ה"תפסת מרובה, לא תפסת" חשוב מאד להגדיר עבור כל אירוע מהי אוכלוסיית היעד שלו וכך בהתאמה, להציע לאורך השנה אירועים מסוגים שונים כך שכל העובדים יזכו ליהנות מהם.כמובן שבדיוק מהסיבה הזו אין טעם להיפגע מתלונות הנובעות מעניין זה שכן לא תוכלו לרצות את כולם.

המיקום הגיאוגרפי הוא גם פרמטר חשוב אך שולי בהיות ומדובר באלפי עובדים שככל הנראה לא מתגוררים באותו איזור. לכן חשוב לגוון לא רק באופי האירוע אלא גם במיקום בו הוא נערך. כך, שומרים על איזון יחסי בין מאמץ העובדים וכמובן שתחבורה מסודרת ממקום העבודה היא הפתרון הפשוט ביותר לכך.

עניין של זמן
למרכיב הזמן באירוע יש חשיבות גדולה במיוחד כאשר אלפי משתתפים לוקחים בו חלק. בשורה התחתונה, כל דבר לוקח הרבה יותר זמן ויש לתת על כך את הדעת. אם מדובר בזמן המוקצב להגעה והתכנסות, להגשת האוכל (שצריך שיהיה טרי וחם עבור כל המשתתפים ולא רק עבור ברי המזל שהצליחו להידחק לראשית התור), לחלוקת המתנות בסוף האירוע וכיו"ב. מעבר לזמן יש לזכור שכאשר מדובר באלפי אנשים לא ניתן להשאיר שום דבר ליד המקרה. לצורך העניין, עשרים איש יכולים לדאוג לעצמם לחנייה, לאלפיים איש יהיה קשה קצת יותר.

השקעה נבונה
תקציב הרווחה בארגונים גדולים יהיה מטבע הדברים גדול יותר מאשר בקטנים, אך ישנם עדיין שיקולים כלכליים שחשוב לקחת בחשבון. גם האירוע הקטן ביותר כגון חלוקת מתנות צנועות, יחייב הוצאה משמעותית. בנוסף, אירועים גדולים מחייבים הכנה ממושכת יותר מראש ובשל כך, יש לתכנן בקפידה את לוח האירועים השנתי ולנהל באדיקות מעקב תקציבי.

ואם כבר בתקציב עסקינן, אי אפשר שלא להתייחס גם לסוגיית הביטחון (ממש כמו בממשלה שני אלה הולכים יחד). בניגוד לאירוע בו משתתפים מספר קטן של אנשים, אירועים מרובי משתתפים מחייבים היערכות ומתן מענה לסוגיית האבטחה. הכוונה היא כמובן לשימוש במאבטחים ותיאום עם המשטרה, בעת הצורך. זהו נושא שאסור להזניח מהסיבות הברורות.

השלם גדול מסך חלקיו
עם כל הנאמר, יש לזכור שלאירוע רב משתתפים יש הרבה יתרונות שבראש ובראשונה מתבטא בתקציב גדול יותר המאפשר הפקת אירועים מרשימים יותר (הראו לי ארגון קטן שישכיר עבור עובדיו את אמפי קיסריה למשל, או שיסגרו רק עבור עובדיו את הסופרלנד). בנוסף, מספר עובדים גדול משמעו שלארגון יש כוח קנייה מאסיבי שיהווה כלי לקבלת מחירים אטרקטיביים עבור מקום האירוע, ההסעדה או הפעילות המתוכננת. כח הקנייה הזה מאפשר גם שיתוף פעולה הדוק עם ספקים שישמחו להגיע למשרדי הארגון ולהציע את מרכולתם. כך ניתן לדוגמא, לארגן בקלות יחסית ירידי מכירות גדולים (בשבוע הספר למשל), או למסד נוהג שבועי כזה או אחר (כגון מכירת עוגות וחלות לקראת שבת).

לא הגיוני, וככל הנראה גם לא משתלם, לנסות לעמוד בכל הקריטריונים שלעיל בכל אירוע ואירוע. סוד ההצלחה עם זאת, טמון בתמהיל אירועים נכון, כזה שיותיר רוב מכריע של העובדים בתחושה שדאגו להם ושלקחו את צרכיהם ורצונותיהם בחשבון. מי שיצליח וישכיל לעשות זאת, יזכה בהכרת התודה לא רק של הנהלת הארגון, אלא גם בזו של העובדים. ומה יכול להיות טוב יותר מהיותך מושא הכרת התודה של כמה אלפי אנשים?

 

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מנה של קפה גרג בנמל (צילום: אלעד גוטמן)
סופיצה: השכונתית הכי שמחה בתל אביב
אוכלים בג'אבה בתל אביב
דוגמים את המטבח הגרוזיני בראצ'ה
מסעדת שמוליק כהן: אוכל משובח משנת 1936
מזרח אירופה בישראל: פראג הקטנה
סואי סושי: הסניף החדש בלונדון מיניסטור
ארוחה בלתי נשכחת במסעדת המייסדים 16
אדלינה - כשהמטבח הספרדי פגש את הגליל המערבי
ריבר באר שבע – להתאהב בטעמים האסיאתיים
פטריקס באר שבע – החוויה המושלמת