נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

עוד בטרם עידן הרשתות החברתיות היה ברור לכולם כי לפן הוויזואלי של האירוע חשיבות רבה. אך אין ספק שהיום, בעזרתה האדיבה של הטכנולוגיה, חווה התחום כולו עליית מדרגה. אם האירוע שלכם לא זכה לתיוג באינסטגרם ולעשרות לייקים ממכרים וזרים כאחד, יכול להיות שעשיתם משהו לא נכון.

"הצלחתו של אירוע יכולה להימדד במגוון צורות", מסבירה לי הדר בוטון, מעצבת אירועי קונספט במקצועה. "משיחות טלפון נרגשות ביום שאחרי, מחמאות פומביות בפייסבוק, מכתבי תודה מפרגנים, ועוד דרכים רבות ומגוונות. אבל המדד החשוב מכולם", היא חושפת בפניי בשקט, "הוא מספר הסמארטפונים ששולפים האורחים על מנת לצלם את העיצוב המרשים המקדם את פניהם". יש בכך אמת רבה אם חושבים על זה וכדי שגם האירוע שלכם יהיה בלתי נשכח ומתוקשר בהתאם, אספנו עבורכם מספר טיפים. 
הדבר ראשון שחשוב להבין הוא שאין צורך להגות רעיון מגובש ומפורט. לעיתים, אפילו ההיפך הוא הנכון. מספיק לחשוב על סגנון, אווירה או אפילו משפחת צבעים מבוקשת וסביב אלו לבנות את הקונספט העיצובי. אם משתמשים נכון בשפה חזותית אחידה ודואגים שהאלמנטים השונים לא יתנגשו, האורחים יבינו את הקונספט גם אם הוא לא בא לידי ביטוי בחפץ או מאכל ספציפי. האוכל, הצבעים והמיתוג כמכלול מאפשרים להבין מה הקונספט. לכן, גם אם אתם לא מפנטזים על אירוע ספציפי בסגנון פיפטיז/הטלטאביז/בייביז או כל "איז" אחר, החליטו על רעיון כללי שמוצא חן בעיניכם, והתחילו ללקט רעיונות קטנים שיוכלו להצטרף אליו לכדי אירוע מעוצב.
לשם הדוגמא היא מספרת לי, שפעם התבקשה לעצב לבתה בת ה-15 של לקוחה מסיבת הפתעה סביב דמותו של ספיידרמן. "בלי לדבר עם הילדה,  זה הרגיש לי קצת ילדותי ולא מתאים ובסוף הצלחתי לשכנע אותה לשנות כיוון לאווירת קומיקס, שספיידרמן יהיה חלק ממנה". הצבעים שנבחרו היו אדום, שחור ולבן, הרקע לשולחנות עוצב באווירה קריקטורות, עוגת בצק הסוכר שנבחרה דיברה באותה שפה וכן קופסאות הפופקורן שעוטרו בענני טקסט בסגנון קומיקס ומוס השוקולד עם הזיגוג האדום העצימו את הנושא הכללי.
במקרה אחר, הייתה שותפה לעיצוב מסיבת אירוסין והתבקשה לייצר סגנון ואווירה רומנטיים. פרט לכך, קיבלה הדר יד חופשית. "הכל נעשה במחשבה על הקו הרומנטי – הרבה תחרה, הצבעים שנבחרו היו סגול ולבן ולא היו אלמנטים נקודתיים כך שהכל התאים להכל". באותה שפה וצבע השתמשה הדר להכנת הקינוחים שהכילו לבנדר ואוכמנויות.

החוק השני בעיצוב אירוע הוא שאין חוקים. באירוע קונספט תוכלו לשלב מספר אלמנטים מאותו עולם תוכן או ללכת על כל הקופה ולהרים הפקה שלמה המתמקדת בנושא מסוים. בכל מצב תרוויחו עושר וויזואלי ורעיוני שיכול לבוא לידי ביטוי באוכל, בתפאורה או בשניהם יחד. חשוב להיות כמה שיותר יצירתיים בעיצוב האירוע ולפתוח את הראש לשימוש בפריטים שמעולם לא חשבתם עליהם בצורה דקורטיבית. במקרה של הדר, מדובר בשולחן קינוחים גדול ומקושט שקובע את הטון אך הוספת חפצים וקישוטים נוספים הם אלו העושים את ההבדל.
האלמנט השלישי שיש להתייחס אליו הוא התפריט כמובן. במקרה הזה גם העין הבלתי מקצועית תבחין כי המשחק האפשרי עם מנות הקינוחים הוא הרחב ביותר. המראה החיצוני והצבעים של דברי המתיקה קלים יותר לעיצוב ולפיסול מאשר מנות עיקריות לדוגמא או אפילו מתאבנים. במידה ותרצו לשלב באירוע שלכם גם מנות עיקריות מגוונות, ייתכן כי תצטרכו להשתמש בשירותיו של קייטרינג מקצועי. כמובן שמבחינת המשחק יהיה פחות מרווח תמרון, דבר שיצריך מכם מחשבה עמוקה יותר על התפאורה שמסביב ושימוש באלמנטים עיצוביים ומיתוגיים רבים יותר, "המדברים" בשפת הנושא הנבחר. כל אלו, יעשו על מנת לשמור על תחושת ההמשכיות שברצוננו להעניק לאורחים.



למרות עיסוקה בתחום עיצוב האירועים, מאמינה הדר שאנשים יכולים לעשות זאת בעצמם ושכל אחד יכול לעשות זאת. זו הייתה תשובתה גם כשטענתי שאין סיכוי שאצליח לעצב משהו שאנשים שהם לא אמא שלי ירצו לצלם. היום היא אף מעבירה סדנאות שנוצרו בעקבות בקשות מחברים להתנסות בעניין. 
בנימה אישית אציין כי מורגשת אהבתה של הדר למקצועה, למרות שאת הקריירה החלה בכלל כרואת חשבון והודות למרחב הגלובאלי בו כולנו חיים, גם אנחנו יכולים להגות ולהוציא לפועל אירוע משמח כזה או אחר. ואם הסיבה היא מסיבה, למה שלא נעשה זאת?

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מנה של קפה גרג בנמל (צילום: אלעד גוטמן)
סופיצה: השכונתית הכי שמחה בתל אביב
אוכלים בג'אבה בתל אביב
דוגמים את המטבח הגרוזיני בראצ'ה
מסעדת שמוליק כהן: אוכל משובח משנת 1936
מזרח אירופה בישראל: פראג הקטנה
סואי סושי: הסניף החדש בלונדון מיניסטור
ארוחה בלתי נשכחת במסעדת המייסדים 16
אדלינה - כשהמטבח הספרדי פגש את הגליל המערבי
ריבר באר שבע – להתאהב בטעמים האסיאתיים
פטריקס באר שבע – החוויה המושלמת