נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

כל מי שמכיר אותי יודע שאני לא מפסיקה להגות סיבות למסיבות. עם זאת, יש אירוע אחד שלא צריך להתאמץ בשביל לגייס עבורו חוגגים - יום הולדת! גם השונאים המושבעים של היום הזה (אנשים מוזרים שאני מעדיפה להרחיק את עצמי מהם), יודעים שקשה להתחמק מברכות, איחולים ושאר פינוקים הנלווים לעדכון סעיף הגיל.

ואם כבר פינוקים, הרי שימי הולדת של עובדים מהווים הזדמנות נהדרת למעסיקים להראות להם עד כמה הם חיוניים וחשובים לארגון. כמובן שהדרכים רבות ומגוונות, אז רכזנו לכם מספר רעיונות:

שי לשי
בהנחה שתבחרו לדבוק במסורת ולהעניק מתנות יום הולדת, ההחלטה הראשונה שעליכם לקבל היא איזה סוג של מתנה לתת. בדומה לאירועים אחרים, גם פה משחק עיקרון המפתח של התאמה אישית. אומנם באירועים גדולים קשה להתייחס לצרכים ולרצונות של כל עובד ועובדת, אך ימי ההולדת מאפשרים לעשות בדיוק את זה ובהשקעה מינימאלית. מספיק להציע לעובד מספר אפשרויות מתנה כדי להגדיל משמעותית את הסיכוי שתקלעו לטעמו ותשמחו אותו במיוחד. אופציה פשוטה ודי מוכרת להגדלת ההיצע היא גיבוש הסכם עם אחת מחברות תווי השי, שיאפשר לעובדים לבחור מבין מספר סוגי בילוי.
דרך נוספת ופשוטה לא פחות להתאמה אישית, היא מתן פריטים או חפצים שניתן למתג בקלות עם שם העובד/ת. למשל, בקבוק יין או חבילת שוקולדים איכותיים שעליהם תווית עם ברכה אישית. מדובר בהשקעה לא גדולה מצד הארגון אך יוצרת תחושת הערכה מצדו של העובד, שאף יכולה להגביר את תפוקתו ומחויבותו לארגון.


בלי חשבון לשרון
אם אתם מעוניינים להשקיע עוד יותר בפינוק העובדים, ניתן להתייחס ליום ההולדת עצמו בצורה שונה. ישנם מספר דרכים לעשות זאת, אך כולן מחייבות שיתוף פעולה מלא מצד המנהל הישיר והסכמה חוצת-ארגון, שיום הולדת מהווה סיבה טובה ומשמעותית מספיק ליהנות על חשבון העבודה.

לדוגמא, רבים וטובים (ואני ביניהם) בוחרים לחגוג את יום היוולדם ביום חופש מהעבודה. מעסיק מפרגן יוכל לצ'פר את העובדים ולספוג את יום החופש או חלק ממנו, על חשבונו. במידה ותבחרו לא לעודד היעדרות מהעבודה, ניתן להציע לעובדים שעה או שעתיים חופש, במהלכן יוכלו ליהנות מארוחת בוקר/ צהריים/ בראנץ' מחוץ למשרד, מבלי להסתכל על השעון. באופן דומה, ניתן לאפשר לעובדים לצאת מוקדם באותו יום כדי שיוכלו לחגוג עם בן/בת הזוג ו/או הילדים.
אם בוחרים באחת האפשרויות שלעיל, חשוב לתת לאלו שיום הולדתם נופל על סוף השבוע או חג, אפשרות לנצל את ההטבה ביום עבודה רגיל. אחרת, ייוותרו עם טעם רע ותחושת קיפוח וכל עבודתכם הקשה תרד לטימיון.

פרגון בארגון
עד כה התייחסנו למתן שי אישי לחוגגים, אך לשם חיזוק הגיבוש והמורל הארגוניים, ניתן ואף רצוי, למנף ימי הולדת כסיבה למסיבה של הארגון כולו. הכלי הפשוט ביותר לשימוש הוא לוח המודעות או הדואר האלקטרוני, דרכו יועברו שמות החוגגים לכלל הארגון ואף תגדילו לעשות אם תצרפו ברכה אישית מהמנכ"ל לכל אחד מהחוגגים. כמובן שאפשר לציין את המאורע בצורה משמעותית יותר ולברך את החוגגים בישיבת צוות/ מחלקה/חברה, או אפילו לכנס את כל העובדים במיוחד אחת לחודש לכבוד חגיגה קצרה שתוקדש לבעלי השמחה.
לסיכום, יש שלל דרכים, פומביות יותר או פחות, לציין ימי הולדת במקום העבודה. בין אם תבחרו לעשות זאת בהצנע או באופן גלוי לכל, רובם המכריע של העובדים יעריכו את המחווה. וכידוע לכולנו – עובד שמח הוא עובד יעיל בהרבה. מזל טוב!

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מנה של קפה גרג בנמל (צילום: אלעד גוטמן)
סופיצה: השכונתית הכי שמחה בתל אביב
אוכלים בג'אבה בתל אביב
דוגמים את המטבח הגרוזיני בראצ'ה
מסעדת שמוליק כהן: אוכל משובח משנת 1936
מזרח אירופה בישראל: פראג הקטנה
סואי סושי: הסניף החדש בלונדון מיניסטור
ארוחה בלתי נשכחת במסעדת המייסדים 16
אדלינה - כשהמטבח הספרדי פגש את הגליל המערבי
ריבר באר שבע – להתאהב בטעמים האסיאתיים
פטריקס באר שבע – החוויה המושלמת