נגישות
נגישות

הו, אמורה מיו! האיטלקית החמה של תל אביב

מסעדת אמורה מיו, מה שהתחיל בסיפור אהבה חוצה ארצות בין שני צעירים הפך לסיפור אהבה בין תל אביב כולה למסעדה אחת שכבר שני עשורים עושה כבוד למטבח האיטלקי

המלצות קולינריות המסעדות של rest
מערכת  zap rest
תאריך פרסום: 26/02/2022, 19:16
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

במרחק שלוש וחצי שעות טיסה נמצאת רומא, עיר הבירה של איטליה. ובמרחק קצר יותר, ממש מתחת לאף, מסעדה איטלקית בתל אביב שגם אם טרם טעמתם את מטעמיה, לבטח שמעתם עליה: אמורה מיו. על צבעיו ומטעמיו של המטבח האיטלקי? ייתכן שמיותר להרחיב. ועל המסעדה התל אביבית שעושה לו כבוד כבר שני עשורים? רצוי!

שלא כמו מסעדות איטלקיות אחרות השואפות להיצמד לטרנדים עדכניים, באמורה מיו, אחותה של פיצה פצה המיתולוגית, מתעקשים לשמור על תמימות נוסטלגית-מסורתית, שבאה לידי ביטוי בעיצוב המינימלי ובתפריט השובה בפשטותו. המסעדה מריחה מניחוח איטלקי-אותנטי-כפרי, המתבל את האווירה והמנות גם יחד. שלומי וסוזאנה סלמון, שבחרו למסעדתם את השם "אמורה מיו" (אהבה שלי), כאילו שניבאו את עתידה כיקירה האיטלקית של סועדים רבים. ולכם? נותר רק לטעום ולהתאהב!

צילום: אמורה מיוצילום: אמורה מיו

המתכון לסיפור אהבה איטלקי על פי Amore mio

מאחורי כל מתכון אהוב ישנו סיפור מרתק ומרגש. ומאחורי אמורה מיו? סיפור על אהבה רומנטית ותשוקה אדירה לאיטליה, בישול ואירוח. למרות שנפתחה בשנת 2001, הסיפור של האיטלקית האהובה מתחיל עוד הרבה קודם: כשהיו בני 15, מי שלימים יקימו את המוסד האיטלקי-תל אביבי, שלומי וסוזאנה (שעלתה לארץ מרומא), הכירו בתנועת נוער. עם השחרור מהצבא טסו לאיטליה, שם למד שלומי בישול והתמחה בהכנת פיצות ופסטות. עם חזרתם לארץ, פתחו את מסעדתם הראשונה, וכמה שנים אחר כך נולדה לה amore mio. כיום, אחרי 21 שנים, אפשר לומר כי הודות לסיפור האהבה האיטלקי שנרקם בין השניים, זכה רחוב אבן גבירול במוסד קולינארי אהוב שממשיך להאכיל ולשמח אלפים (!) בכל חודש.

צילום: אמורה מיוצילום: אמורה מיו

אהבה שאין ממנה שובע: מה אוכלים באמורה מיו?

העובדה כי במסעדה מתארחים אלפי סועדים בחודש, לא ממש מפתיעה: אמורה מיו מתאימה לכל הרכב סועדים ובכל שעה ביום: מארוחה עסקית זריזה בהפסקת הצהריים, דרך ארוחת ערב מוקדמת עם הילדים, ועד בילוי רומנטי בבושם ואווירה איטלקיים.

התפריט מחולק למנות אנטיפסטי, פיצה, פסטות על בסיס רוטב עגבניות / שמנת / שמן זית, רביולי, ניוקי, ריזוטו ומנות בשריות. כל מנה בתפריט מאופיינת במתכון שמקורותיו במרכז/דרום איטליה, מבוססת על חומרי גלם איכותיים (חלקם אף מיובאים מאיטליה), ונשענת על ביצוע רגיש ומוקפד. ומה אוכלים באמורה מיו? לפניכם טעימות קטנות מהתפריט העשיר: פיצה 4 גבינות (69 שקלים) עם מוצרלה, רוקפור, פטה ופרמז'ן, פסטה ארביאטה (58 שקלים) עם עגבניות טריות ופלפלים חריפים, ניוקי פיורלה (72 שקלים) עם גבינת רוקפור, שמנת מתוקה, אגוזי מלך ופרמז'ן וגם ריזוטו ציו אנסלמו (74 שקלים) עם דלעת, אפונה וגבינת מסקרפונה עשירה.

צילום: אמורה מיוצילום: אמורה מיו

נמנעים מגלוטן וסובלים מרגישות ללקטוז? אמורה מיו היא המקום בשבילכם!

האוכל האיטלקי מזוהה עם שני חומרי גלם עיקריים: קמח וגבינה. השידוך בין השניים? לא פחות משמיימי! אמורה מיו היא מסעדה לכולם, זוכרים? סועדים הנמנעים מגלוטן (חלבון החיטה) מטעמי דיאטה או אלרגיה, יוכלו ליהנות ממגוון קלאסיקות איטלקיות בגרסתן נטולת הגלוטן. אתם מקפידים על אורח חיים טבעוני או רגישים ללקטוז? פיצה עם גבינה טבעונית היא לא פנטזיה קולינארית עתידנית, אלא מנה קבועה בתפריט שתגשים את חלומכם האיטלקי.

צילום: אמורה מיוצילום: אמורה מיו

אמורה מיו, אבן גבירול 100, תל אביב. 053-9426944

שעות פתיחה: ימים א' – ש' – 12:00 עד 24:00 (המטבח נסגר ב-23:00)

עסקיות מוגשות בימי א'-ה' בין השעות 12:00-17:00

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
אמורה מיו בתל אביב
053-9426944

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים
קינוחי שוקולד מומלצים בעוטף ובצפון
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
מה לאכול בזמן מלחמה? 5 מאכלים שעוזרים להפחית מתח וחרדה
הצבא צועד על קיבתו: מצפון לדרום - העמותות שמאכילות
הצטיידות לשעת חירום: המזון הנכון בשעת חירום