נגישות
נגישות

מנות החובה של מסעדות איטלקיות פתוחות בשבת

המלצות למסעדות איטלקיות פתוחות בשבת ברחבי הארץ, עם מנות מצפון ועד דרום איטליה, שאם עוד לא טעמתם, עכשיו זה הזמן. כבר לא צריך להתלבט על ארוחת הצהריים בשבת

המלצות קולינריות המסעדות של rest
מערכת  zap rest
תאריך פרסום: 17/02/2022, 11:32
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

פרשנותכם האישית לטריקולור האיטלקי היא אדום – עגבנייה, לבן – גבינה, ירוק – בזיליקום? במידה שכן, אין ספק כי המטבח ותרבות האוכל של איטליה מלהיבים, משמחים ומשביעים אתכם. אחת הדרכים להעמיק את ההיכרות עם המטבח הססגוני והאהוב, היא טעימת מנות אייקוניות במסעדות איטלקיות-ישראליות נבחרות.

משתוקקים למנות שמרחיבות את הלב המככבות בתפריטיהן של מסעדות איטלקיות פתוחות בשבת? למרות שאיננו חזאים, התחזית לסוף השבוע הקרוב - בידינו: חגיגה איטלקית טעימה ומנחמת! אז מה אוכלים ואיפה? לנו יש את התשובות.

מלנזנה אה-לה פרמז'נה, קלאטה 15

במידה שהאיטלקית שלכם משופשפת, אתם כבר יודעים על איזו מנה אנחנו מדברים. ובמידה שלא? חציל פרמז'ן. הקלאסיקה האיטלקית המנחמת המוגשת ב"קלאטה 15" [שמשתתפת בתחרות המסעדות הגדולה של Zap Rest], מורכבת מחומרי גלם שיש בכל בית: חצילים, גבינת פרמז'ן ורוטב עגבניות. הצלחת המנה טמונה ב"בשרניות" החציל, רוטב מאוזן ומדויק בטעמיו, וגבינה איכותית המאופיינת בעומק וחדות. על כל אלו? מקפידים ברגישות ב-Calata 15. השמועה מספרת כי גם אנשים שלא ידועים בחיבתם לחצילים, נשבו בקסמו של חציל הפרמז'ן.

צילום: קלאטהצילום: קלאטה

Calata 15, מדינת היהודים 89, הרצליה. 053-638-9543

פולנטה ואספרגוס, טריולה

מסעדה במרכז ישראל המגישה מנה שמקורה בצפון איטליה? אל תפספסו את מנת הפולנטה של Triola. לעשות היכרות ביניכם ובין דייסת התירס המפורסמת, אין באמת צורך. ולהכיר ביניכם ובין הפולנטה של "טריולה"? זו חובתנו המוסרית! הפולנטה העשירה של "טריולה" מוגשת עם אלו שנועדו לה: פטריות, אספרגוס ופרמז'ן. גם אם ממש תתאמצו, לא תמצאו שילוש המחמיא יותר למנה האיטלקית האהובה.

צילום: טריולה - Triolaצילום: טריולה - Triola

טריולה, שחם 14, פתח תקווה. 053-934-5515

פסטה קאצ'ו א-פפה, גוסטו

ישנם הטוענים כי אלו שלא טעמו קאצ'ו א-פפה, לא טעמו פסטה איטלקית בחייהם. אז תשכחו מרטביי העגבניות, השמנת ואפילו משמן הזית - מנת הקאצ'ו א-פפה כוללת שלושה מרכיבים בלבד: פלפל שחור טחון טרי, גבינת פקורינו והמים בהם בושלה הפסטה (כן, הם ראויים להיחשב כמרכיב!). למרות רשימת המרכיבים הצנועה, טעמה של המנה עוקץ, דומיננטי ונוכח, והעונג שהיא מספקת - רב. אמרתם קלאסיקה רומאית בלב תל אביב? אמרתם פסטה "גבינה ופלפל" של "גוסטו"!

צילום: גוסטוצילום: גוסטו

גוסטו, פרישמן 90, תל אביב. 053-936-7725

ניוקי ערמונים וכמהין, בלה

עם כל הכבוד לטוגנים הפריכים והמחית העשירה, המנה שבעיקר מחמיאה לתפוחי אדמה היא ניוקי. אנחנו לא יודעים אם אי פעם שטתם על עננים במהלך חייכם, אך יודעים בוודאות כי תוכלו לאכול אותם: כופתאות תפוחי האדמה של "בלה" עשויים עבודת יד, ומוגשים עם כמהין, ערמונים, גבינת פרמז'ן ומרווה.

צילום: בלהצילום: בלה

בלה, בית שערים, גליל תחתון. 053-941-4924

ארנצ'יני גבינות ובטטה, ויוינו

יש רק דבר אחד טוב יותר מריזוטו: ריזוטו מטוגן! בסניף VIVINO בזכרון יעקב, תוכלו להתענג על מנת ארנצ'יני – כדורי ריזוטו מטוגנים, במילוי של גבינות מוצרלה ופרמז'ן ובטטה. השידוך שבין טעמה החלבי-עדין של המוצרלה, חריפותה של הפרמז'ן ומתיקותה של הבטטה, שמיימי! במידה שאתם חובבי הז'אנר "פריך מבחוץ, רך מבפנים", המנה הזו בשבילכם!

צילום: ויוינוצילום: ויוינו

ויוינו, קניון "מול זכרון", זכרון יעקב. 053-937-6861

גבינת בוראטה, מסעדת קפריא

לו הייתה נערכת בכל שנה תחרות "מלכת הגבינות", יתכן שגבינת הבוראטה הייתה עומדת על הפודיום שנה אחר שנה.  במסעדת "קפריא" שבגליל התחתון, מוגשת הקלאסיקה האיטלקית - גבינה שמעטפתה מזכירה את המוצרלה הטרייה, וליבתה גבינת שמנת רכה-עשירה. לרוב, הגבינה המפוארת מוגשת בליווי בזיליקום, עגבניות, שמן זית ובלסמי מצומצם. ב"קפריא" לעומת זאת, הבוראטה זוכה לאינטרפרטציה ים תיכונית בזכות ירקות טריים וויניגרט צ'ילי מנגו.

צילום: קפריאצילום: קפריא

Kafrya, טמרה – גליל תחתון. 053-632-4685

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
קלאטה 15 בהרצליה
הזמנת שולחן
053-6389543
גוסטו  בתל אביב
053-9367725
בלה בעמק בבית שערים
053-9414924
ויוינו בזכרון יעקב
053-9376861
מסעדת קפריא בטמרה
053-6324685

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים
קינוחי שוקולד מומלצים בעוטף ובצפון
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
מה לאכול בזמן מלחמה? 5 מאכלים שעוזרים להפחית מתח וחרדה
הצבא צועד על קיבתו: מצפון לדרום - העמותות שמאכילות
הצטיידות לשעת חירום: המזון הנכון בשעת חירום