נגישות
נגישות

מסעדת אלסובאט: עוצרים לארוחה ציורית בגליל

בכל שעה ביום, באחד המקומות הכי ציוריים בגליל – מסעדת אלסובאט תארח אתכם באווירה משפחתית, עם תפריט איטלקי וים תיכוני, קלאסיקות מקומיות וקינוחים שיתנו לכם בוסט של מתוק להמשך הטיול. נקודת עצירה חיונית ומפנקת

חדשות האוכל המסעדות של rest
נעם פרל
תאריך פרסום: 25/04/2021, 0:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

עד לפני מגיפת הקורונה, חוסאם מויס היה הבעלים של "אחוזת שולמית" בראש פינה, בה היו מסעדה וארבעה חדרי אירוח. השנה האחרונה אילצה אותו לסגור את מפעל חייו ולחשב מסלול מחדש, מה שהביא אותו לפתוח את "אלסובאט" בכפר ראמה, המקום הכי יפה וטעים שתהיו בו בתקופה הקרובה, באחריות.

יוצאים לטייל: מסעדות מומלצות בצפון

 קלאסיקות מכל הלב. צילום: באדיבות המקום

אוכל איטלקי וים תיכוני בלב הגליל

מסעדת אלסובאט היא שילוב נפלא בין אוכל איטלקי לבין ים תיכוני, והיא ממוקמת באזור העתיק של כפר ראמה, כפר מעורב בו גרים נוצרים, דרוזים ומוסלמים. המסעדה ממוקמת בבית עתיק בן למעלה ממאה שנה ששוחזר תוך שמירה על האותנטיות של חווית המקום וחצר הבית המוקף בגינה מוריקה וקסומה בלב ליבה של הכפר ראמה.

"אלסובאט" הינה שיטת בניה קדומה, המתייחדת ביציקת בטון עילית אשר חיברה בין שני בתים פרטיים ויצרה מתחת מעבר להולכי רגל וכרכרות. וכך, מתחם המסעדה והאוכל שבה, מצליחים להעניק חווית אוכל הוליסטית, טעימה ומחממת את הלב.

אירוח משפחתי הכול כלול

אלסובאט מתפקדת בתור עסק משפחתי פר אקסלנס, מויס ובנו נמצאים ביחד במטבח, אשתו, קונדיטורית בוגרת "אסטלה" אחראית על המתוקים ואף מייצרת קינוחים למסעדות אחרות באזור, ובתם שמנהלת את המסעדה בפועל.

תפריט האוכל מתאפיין בטוויסט של מקוריות ושלל של צבעים, לצד אירוח מכל הלב. אז מה אוכלים באלסובאט? ובכן, תכינו את בלוטות הטעם:

 ככה התיאבון נפתח ונפתח.. צילום: באדיבות המקום

בוקר עם גבינות גליליות וקובה על יוגורט עיזים

בגזרת ארוחות הבוקר, תוכלו לבחור בין ארוחת בוקר אל סובאט זוגית הכוללת שתי ביצים לבחירה, פוקאצ'ה עם שמן זית ומלח גס, פוקאצ'ת זעתר, סלט ירקות קצוץ בתוספת בצל ונענע, לאבאנה ביתית, ריבה ביתית, טחינה עם סילאן, חומוס ביתי, חמאה וזיתים ירוקים (135 שקלים), מנת השקשוקה של מימי, זוג ביצים על תבשיל של עגבניות, שום ובצלים, סלט קצוץ, זיתים סורים דפוקים (65 שקלים), מנת בורקס טורקי במילוי גבינות גליליות ותרד בלדי, יחד עם ביצה קשה, זיתים וסלט קצוץ (45 שקלים), או כריך סלמון אטלנטי מעושן, ביצה קשה, גבינת שמנת, חסה קיסר, בצל סגול ועגבנייה (55 שקלים).

בין המנות הראשונות בתפריט, סלט פטוש לבנוני המכיל עגבניה, מלפפון, בצל, חסה, נענע, סומאק, זעתר בלדי, שמן זית, לימון טרי, גבינת חלומי מגוררת וקרוטונים צלויים (45 שקלים), סלט ג'רג'ר נחלים עם תפוח גרנט סמיט, כרוב אדום, וויניגרט רימונים (45 שקלים), קובה במילוי בשר על יוגורט עיזים (40 שקלים), ארנצ'יני במילוי פטריות ובזיליקום על רוטב שמנת וגבינת רוקפור (45 שקלים), ופולנטה רכה עם תרד ניו זילנדי, פטריות מוקפצות וגבינת פרמזן (40 שקלים).

 צוברים אנרגיה להמשך הטיול. צילום: באדיבות המקום

גולת הכותרת: קבב חלאבי או מרינדה סורית?

התפריט מציע מגוון רחב של מנות, ביניהן מנת קבב חלאבי על משוויה עגבניה (75 שקלים), שיש טאווק עוף במרינדה סורית בתוספת צ'יפס פוטטוס (75 שקלים), בורגר בייקון 220 ג' עם גבינת צ'דר וצ'יפס (65 שקלים), סטייק אנטריקוט 300 ג' (110 שקלים), נתח פילה בקר בשמנת פלפל (120 שקלים), פילה לברק בתנור ברוטב עשבי תיבול לצד פירה (90 שקלים), שרימפס ברוטב חמאה ושום, שמנת ויין לבן בתוספת אורז בר (55 שקלים), פטו'ציני איטלקי ברוטב פטריות, זוקיני, עגבניות שרי, אורגנו, שמנת ובזיליקום (60 שקלים), פיצה נפוליטנית קלאסית (65 שקלים), פיצה ביאנקה (75 שקלים) וקלצונה איטלקי במילוי גבינת מוצרלה, גבינת ג'בנה, תרד וזיתים (55 שקלים).

ואחרי כל זה, אי אפשר שלא לסיים בקצת מתוק. תפריט הקינוחים משתנה כל הזמן כיאה למצב רוחה והמוזה של מיוס, בוגרת אסטלה, אבל אם תשאלו את המשפחה על הקינוחים המנצחים, הם יספרו לכם בתאווה על שני קינוחים שהם קלאסיקות, והנמכרים ביותר, ובצדק: קרם ברולה (40 שקלים) וטארט טאטן קלאסי (40 שקלים) שישאירו לכם טעם של עוד.

טיול בצפון פלוס עצירת פינוקים

אז בפעם הבאה שאתם מטיילים צפונה ומתלבטים איפה אפשר לשלב טיול קולינרי באחד הכפרים הכי יפים בגליל, במקום קסום שנותן למילה "פסטורליה" משמעות עמוקה יותר, קחו את כפר ראמה ואל סובאט שלו, בחשבון. הכנסיות, המקומות הקדושים, הסמטאות הציוריות והאוכל הטעים יהפכו את הטיול הזה לחוויה בלתי נשכחת, באחריות.

אלסובאט- 𝙰𝙻𝚂𝙾𝙱𝙰𝚃 السُّبٰاط - ראמה, 053-9345524
להזמנת שולחן באלסובאט- 𝙰𝙻𝚂𝙾𝙱𝙰𝚃 السُّبٰاط

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
החורף כאן: מתכון לקרמבו אמיתי
אריא מציגה: מזרח תיכון חדש
טשקנט: מנפלאות המטבח האוזבקי
רוזה מציגה: אש ותימרות עשן
אמנות הדגים: מסעדת 4SEA בהרצליה פותחת קיץ
בציר 66: הגרסה הצרפתית והכשרה בגליל
פאפי צ'ולו: פיצרייה ואווירה במרכז תל אביב
מסעדת AKLATY חיפה: בואו לאכול איתי בכרמל
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
ארוחת ליל סדר במסעדה 2024 – סעודות פסח הכי שוות!
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ