נגישות
נגישות

שוק תלפיות חיפה: מסעדות ודוכני אוכל מומלצים

טועמים באוויר הפתוח - מסעדת דגים עם תפריט מתחלף, כנאפה שמצדיקה ביקור מיוחד בחיפה ומסעדת פו שמציעה תפריט יין אקסקלוסיבי, הם רק חלק קטן ממיזמי האוכל שממתינים לכם בשוק הוותיק של חיפה

המלצות קולינריות חדשות מהצלחת
עודד פשטצקי
תאריך פרסום: 16/12/2020, 0:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

 לחמניות באן מסקרנות של מסעדת Pho בחיפה. צילום: באדיבות המקום

נכון לעכשיו, המסעדות עוד ימשיכו להמתין זמן רב עד שיפתחו שוב במתכונת מלאה. כמעט שכחנו חוויה של ישיבה במסעדה מהי, ומיום ליום היצירתיות עולה וגוברת, עם שלל דוכני רחוב ושולחנות פיקניק במרכזי הערים. השווקים פתוחים והמסעדות משתלבות נהדר בחוויה הססגונית ועתירת הצבעים. אם אתם מתכננים לבקר בקרוב בחיפה, נמליץ לכם שלא לוותר על סיור קולינרי בשוק תלפיות. 

בעשור וחצי האחרונים, מאז שנפתחה מסעדת הנמל 24 החיפאית אי אז ב-2006, העיר התחתית התפתחה בצורה מעוררת השראה ונכון להיום מהווה את מרכז הבילויים של חיפה. בדיוק כך ניתן לראות מגמה מעניינת של התפתחות ופריחה קולינרית באזור שוק תלפיות, שהוקם לפני יותר משמונה עשורים, החל מפתיחתה של מסעדת תלפיות, הסנונית הראשונה שבישרה את המפץ הגדול של מסעדות השוק המודרניות, ועד האחרון שבהם שנפתח ממש לא מזמן, בעיצומו של משבר הקורונה. סיור קולינרי תוסס באוויר הפתוח:

כל המסעדות של חיפה והסביבה
סיור שווקים: טייק אווי בין הדוכנים
הטרנדים הקולינריים של 2020

 חלוצת הז'אנר המקומית עם תפריט מתחלף. מסעדת תלפיות. צילום: באדיבות המקום

תלפיות

את הסיור שלנו נתחיל במסעדת תלפיות כמובן, שמאז שהוקמה לפני כשש שנים, זכתה לאינספור שבחים ותארים, לרבות מצד מבקרי המסעדות הקשוחים ביותר. מסעדת תלפיות ממוקמת בין דוכן דגים למאפייה ומציעה תפאורה אותנטית ותפריט המתחלף על בסיס שבועי.

הסועדים של החמארה החיפאית יכולים לבחור מנות מהתפריט המתחלף, אך מביני העניין מוותרים על התפריט ומאפשרים לצוות של תלפיות פשוט לשלוח לשולחן מה שמתחשק להם. בין אם תזכו לטעום מהמבורגר הפלמידה, מהאויסטרים האגדיים או מהקלמארי הצרוב שמוגש על קרם יוזו, היו סמוכים ובטוחים שממתינה לכם ארוחה בלתי נשכחת.

תלפיות - סירקין 28, חיפה, 053-9372914

 משהו שמח מתבשל כאן. המבשלה. צילום: באדיבות המקום

המבשלה

המבשלה של אריק גרנות, באה לעולם בקיץ של 2016 ומאז היא מהווה אתר עלייה רגל עבור חובבי בירות משובחות בייצור עצמי. בנוסף לבירות מצוינות כמו לאגר בהירה, בירה בסגנון פורטר בלגי כהה ובירה בסגנון אייל אדמוני, ניתן ליהנות במקום ממגוון רחב של מנות אוכל, שלא אחת גונבות את ההצגה מהבירות.

הכוונה היא למשל לנקניקיות הבקר (3 נקניקיות בקר על הפלנצ'ה, כרוב ובצל מוקפצים עם חרדל ותבלינים ורטבים לבחירה, בתוספת תפוח אדמה אפוי – 35 שקלים), פרנה קון קרנה (בשר בקר טחון עם יין, שום ותבלינים על הפלנצ'ה בלחמניית פרנה עם עגבנייה, בצל סגול, מלפפון חמוץ, טחינה וסחוג הבית, בתוספת תפוח אדמה אפוי – 35 שקלים) ותבשיל אורז ים-תיכוני (אורז בסמטי מוקפץ עם קישואים, בזיליקום, חסה, שום ותבלינים, בתיבול מיץ לימון טרי ופרוסות זיתים – 25 שקלים).

לאחרונה המבשלה הצמיחה שלוחה חדשה בדמות פוד טראק הממוקמת בכיכר פאפא (טיילת גוראל) ובנוסף נכון להיום ניתן להזמין הן את הבירות הן את מנות האוכל המוקפדות של המבשלה במשלוח עד הבית או המשרד.  

המבשלה בשוק תלפיות - סירקין 27, חיפה, 053-9374265

Pizzeria Talpiot

הפיצרייה המופלאה של בוגר ה-CIA תומר אברג'יל, נפתחה ב-2018 וחשפה את הציבור החיפאי לסטנדרט חדש בתחום הפיצות בפרט והאוכל האיטלקי בכלל. כך שאם מתחשק לכם לטעום פיצות שנמצאות בליגה משלהן, פיצרייה תלפיות היא ללא ספק המקום שאתם צריכים להגיע אליו בהקדם האפשרי. בין השאר יתכן שתפגשו שם מנות כמו פיצה ביאנקה (ריקוטה, מוצרלה טרייה, שום קונפי, רוקט ושקדים קלויים) או פיצת ארטישוק (עם עגבניות שרי וזעתר) וכן שלל מנות מרחבי ארץ המגף עם נגיעות מקומיות כמו נתח דג ים צלוי (עם תרד בר, לימון כבוש ואספרגוס) וראגו טלה לבנוני (עם יוגורט עיזים וג'יבני מטוגנת).

Pizzeria Talpiot - סירקין 30, חיפה, 053-9415150

ג'רבה

את ג'רבה הקימה יפה שמילוביץ', שחלמה להקים עסק של סנדוויצ'ים טוניסאיים, עוד בימים שבהם סייעה לצוות של קפה גרג המקורי לבנות את תפריט הכריכים הראשון של המקום המיתולוגי אי אז ב-1995. אז אם אתם פחות בעניין של בירות, דגים, פירות ים או אוכל איטלקי, נמליץ לכם להגיע לדוכן הסנדוויצ'ים הטוניסאיים שעונה לשם ג'רבה. בדוכן הססגוני והשמח תוכלו לשמוע מוזיקה חיה וליהנות ממנות כמו שקשוקה, מקרונה בלקנקש, קוסקוס קרע ופול, בנטז' ומובן שגם פריקסה לא פחות ממושלמת.

ג'רבה, סירקין 21, חיפה. 050-7263796

 אחת המסקרנות בשוק. פו 26. צילום: באדיבות המקום

Pho 26

מסעדת Pho 26 נפתחה בתחילת 2020, זמן קצר בלבד לפני פרוץ המגפה. את המקום הקימו השף גנה ליפשיץ ואיש היין אייל מנסור, שמציעים חוויה מוקפדת הכוללת מרקי פו עשירים, מנות דים סאם ולחמניות באן, לצד תפריט יין ושמפנייה עם שלל יינות בכוסות. למרות שהייתה זו שנה לא פשוטה בכלל לתחום המסעדות, קברניטי Pho 26 הצליחו לעבור אותה כמו גדולים ולטפח את אחת המסעדות המעניינות ביותר בחיפה.

גם החבר'ה של Pho 26 מציעים תפריט מתחלף שעשוי לכלול בין השאר סלט פפאיה סום טאם (עגבניות שרי, כוסברה, צ'ילי, בצל ירוק, שעועית תאילנדית, מיני שרימפס מיובש ורוטב תאילנדי חריף מתוק), מרק פו בו (על בסיס ציר עצמות בקר, תבשיל בקר מפורק, אטריות אורז, ג'ינג'ר, בזיליקום ותבלינים) ובגט באן מיי (פטה כבד עוף, בשר ברווז מפורק ברוטב תפוזים בבישול ארוך, פלפל צ'ילי, כוסברה, גזר ומלפפונים קצוצים, נענע, בזיליקום ורוטב ויאטנמי חריף מתוק).

פו 26 חיפה - סירקין 26, חיפה, 054-4613165

 גבינת בקר או גבינת קשיו? כנאפה תלפיות. צילום: באדיבות המקום

כנאפה תלפיות

הכנאפה של זידאן זידאן היא בין מנות הכנאפה היותר מעודנות שיצא לנו לטעום. דוכן הכנאפה המצליח נפתח בסוכות 2019 ומאז הוא מציע כנאפה על בסיס גבינת בקר המיוצרת במפעל המשפחתי של זידאן בעוספיה. כמו כן הכנאפה של זידאן מתאפיינת בכמות מדויקת ולא מוגזמת של מי זהר ומי סוכר, כשהפיצוי מגיע בגלידה הביתית שמשודכת למנה. חשוב לציין שזידאן מציע גם משולשי כנאפה טבעוניים נדירים בטעמם, במילוי גבינת קשיו משובחת.

כנאפה תלפיות - סירקין 31, חיפה, 054-6366611

לה מקסיקנה

כפי שאתם כבר ודאי מבינים, סיור קולינרי בשוק תלפיות הוא למעשה סיור בין שלל מטבחים. אז לאחר שביקרנו באיטליה, ויאטנם, סוריה הגדולה וטריפולי, הגיע הזמן לבקר גם במקסיקו וליתר דיוק במסעדת לה מקסיקנה. בלה מקסיקנה, שהוקמה על ידי בני זוג שהגיעו לישראל ממקסיקו וארגנטינה, תוכלו ליהנות מכל השפע שיש למטבח המקסיקני והארגנטינאי להציע: החל מאמפנדס בעבודת יד (עם תרד, תירס ופטריות או בשר, ביצה קשה וזיתים), דרך נאצ'וס מקמח תירס (עם פריחולס, סלסה וגוואקמולה) ועד לאלפחורס, צ'ורוס ופלאן. אם עד כה התאכזבתם מרמת האוכל המקסיקני שיצא לכם לפגוש בצלחת, קרוב לוודאי שבלה מקסיקנה צפויה לכם הפתעה משמחת וחוויה מתקנת.   

לה מקסיקנה טאקו מקסים - סירקין 21, חיפה, 053-7105450

עראבסקה

את הסיור הקולינרי שלנו נסיים במסעדה הצעירה ביותר, שנפתחה על ידי אמאל עבד בתחילת חודש ספטמבר (2020). עבד הייתה האישה הראשונה שהפעילה בסטות בשוק תלפיות, עוד בשנות ה-80 ובימים אלה היא מפנקת את מבקרי השוק עם שלל מטעמים שהיא מכינה לפי מתכונים שעברו במשפחתה מדור לדור.

התפריט של עראבסקה כולל מטעמים כמו קובה במילוי בשר כבש (או עולש מבושל ביוגורט ועלי זעתר), עלי גפן על מצע לבנה (או טחינה עם עגבניות צלויות בשום), חצאי קישואים במילוי בשר וצנוברים שנאפים ברוטב יוגורט מתובל (שיח מאחשי כזאבי) ולחם בשר (פראנה עם קבב מתובל, צנוברים, רוטב עגבניות צלויות ועלים ירוקים). לקינוח תוכלו להזמין כדורי תמרים ואגוזי מלך (בתיבול הל, ציפורן וקינמון ובציפוי פיסטוקים) או מלבי ביתי נהדר.  

עראבסקה - לונץ 7, חיפה, 058-7111983 

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח