נגישות
נגישות

ההצעה של דיאנא לאירוע הבא שלכם

המסעדה הנצרתית ששומרת על יציבות, טעמים מופלאים והמון טריות כבר קרוב ל-40 שנה, וכעת מזמינה אתכם לשדרג את האירוע הבא שלכם עם אוכל שאמי עשיר וכנאפה מסורתית

המלצות קולינריות המסעדות של rest
עודד פשטצקי
תאריך פרסום: 25/11/2019, 0:00 תאריך עדכון: 27/11/2019, 12:41
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

צלעות כבש בדיאנא, נצרת (צילום: גלעד הר שלג) סיפור הצלחה יציב במיוחד. צלעות כבש בדיאנא, נצרת (צילום: גלעד הר שלג)

בעידן שבו קרוב לשליש מהמסעדות שנפתחות בישראל סוגרות את הדלת אחרי פחות משנה וכ-80 אחוזים לא מצליחות לשרוד יותר מחמש שנים, דיאנא היא אנומליה קולינרית מעוררת השראה. המסעדה הנצרתית נפתחה רשמית בשנת 1972. אך האמת היא שכדי להתחקות אחרי השורשים העמוקים ביותר שלה, צריך לחזור בזמן כמה שנים וליתר דיוק לשנת 1958.

בשנה זו החל מחמוד ספדי, שהיה סדרן בבית הקולנוע דיאנא שבנצרת, למכור שיפודי בשר פשוטים בפיתה לקהל המבקרים בקולנוע הישן. העסק הצנוע הפך תוך זמן קצר לסיפור הצלחה ובני המשפחה של מחמוד נרתמו בזה אחר זה כדי לעזור במפעל המשפחתי המתגבש.

האוכל השאמי על המפה
בנו של מחמוד, דוחול, החל לעבוד בעסק המשפחתי בגיל 12. בתחילת הדרך הוא היה אחראי על חריצת הפיתות, בהמשך קודם לעמדת טיגון הפלאפל ובסופו של דבר, אחרי שניהל במשך מספר שנים את מסעדת נפטון בחיפה, חזר לדיאנא בתחילת 1993 והפעם, לעמדת השף. אחרי מספר שנים של עבודה קשה, בסיוע של מספר המלצות ממבקרי אוכל ושפים מובילים כמו אהרוני ונילי פרידלנדר, הפכה המסעדה מסוד של יודעי דבר, לאתר עלייה לרגל.

סלט גרעינים בדיאנא, נצרת (צילום: גלעד הר שלג) הרמה הכי גבוהה. סלט גרעינים בדיאנא, נצרת (צילום: גלעד הר שלג)

במחצית השנייה של שנות ה-90, הפכה דיאנא למסעדה הערבית המפורסמת ביותר בארץ. דיאנא הייתה הראשונה שחשפה את העם היושב בציון למטבח הערבי השאמי המסורתי - להתראות סלטי פטריות משומרות, תירס וטונה מקופסה, שלום עשבי תיבול עונתיים, קבבים מושלמים מבשר טלה משובח וחומוס שמצדיק נסיעה מיוחדת לנצרת.

בטופ של הטופ
במהלך השנים שחלפו מאז, המסעדה המשפחתית ידעה אינספור תהפוכות והרפתקאות, חלקן מוצלחות יותר וחלקן פחות. בין השאר מדובר בפתיחה וסגירה של סניף נוסף במלון גרנד ניו והקמה וסגירה של רשת דיאנא בעיר, שסניפיה פעלו במשך פחות משנה בחיפה, כפר סבא וראשון לציון. אם לא די בכל זה, נזכיר עוד את רעידת האדמה שהתרחשה לפני כשנה, בעקבות פרישתו של דוחול מהעסק המשפחתי. את ניהול המסעדה אגב, השאיר בידי אחיו ואחותו, הממשיכים לנהל אותה גם היום.

למרות שמדובר באחת המסעדות היותר ותיקות במחוזותינו ולמרות התהפוכות הרבות שידעה לאורך השנים, דיאנא היא עדיין אחת מהמסעדות הטובות ביותר בישראל. עדות לכך ניתן למצוא בדירוג הגבוה שקיבלה במדריך גו מיו ישראל 2020. במדריך החדש, שיצא זה עתה לאור, נכללו 147 מסעדות בלבד שקיבלו ציון גבוה מ-10 נקודות. מטבע הדברים אף גבה לא הורמה כשהתברר שדיאנא היא אחת מהן.

כנאפה בדיאנא, נצרת (צילום: גלעד הר שלג) לאירוע הבא שלכם. כנאפה בדיאנא, נצרת (צילום: גלעד הר שלג)

לחגוג עם דיאנא
אם אתם מעוניינים לשדרג את האירוע הקרוב שלכם עם אוכל שאמי עילי ברמה הגבוהה ביותר, זה הזמן לגלות שבדיאנא מציעים שירותי קייטרינג מקצועיים עד הבית. למעשה כל המנות המככבות בתפריט העשיר של דיאנא, יכולות לככב גם באירוע שלכם - החל מהסלטים העונתיים, הלבנה והטחינה בטעמים, דרך הספיחה והראס אל-עספור וכלה בקבב הטלה המשובח ובכנאפה המסורתית. את הקייטרינג של דיאנא ניתן להזמין לכל חלקי הארץ לאירועים בהיקף של החל מ-50 אנשים ומעלה.  

דיאנא - פאולוס השישי 51, נצרת, 053-9441630

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח