נגישות
נגישות

ewar בחיפה: כאן בשביל להישאר

עם גריל פחמים שלא נח לרגע, טאבון ענק ושלל מנות טאג'ין, מסעדת ewar הצעירה נותנת פייט רציני לוותיקות שבמסעדות העיר, ומציעה מבחר מושקע וייחודי של מנות שלא תשכחו לאורך זמן

מסעדות בצפון המסעדות של rest
עודד פשטצקי
תאריך פרסום: 02/06/2019, 0:00 תאריך עדכון: 04/06/2019, 11:52
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מנת סרטנים במסעדת ewar חיפה (צלם: גלעד הר שלג) מנה מלאת חיים. סרטנים במסעדת ewar חיפה (צלם: גלעד הר שלג)

בשנים האחרונות הקולינריה החיפאית נמצאת בתנופה אדירה, מה שבא לידי ביטוי בין היתר בהגירה של שפים תל אביבים לעיר, ובקצב המסחרר שבו נפתחות בה מסעדות איכותיות חדשות. הרנסנס הקולינרי מורגש היטב בעיקר באזור העיר התחתית המתחדשת, אך את הדיו ניתן לחוש בכל רחבי העיר, מקו החוף ועד למרומי הכרמל.

נראה כי כיום מסעדה חדשה שבאה לעולם בחיפה חייבת להציע משהו חדש ומסעיר, שזולתו אין לה זכות קיום. דוגמה מצוינת למסעדה חדשה שניכרת בה ההשקעה, ניתן למצוא במסעדת ewar, שבאה לעולם בשלהי 2018, וכבר עכשיו מסתמנת כאחת המסעדות המובילות בחיפה. כך לדוגמה, בסקר גולשי אתר רסט שנערך לאחרונה, נבחרה כאחת מעשר המסעדות הטובות ביותר בעיר לשנת 2018.

מגוון מנות כבש
מסעדת ewar צמודה למלון לאונרדו פלאזה ונהנית מהנוף הכחול והמהפנט של הים התיכון. המסעדה מציעה תפריט מרתק מבית היוצר של אליאס בלאן. השף הצעיר הספיק לעבוד במסעדות חיפאיות לא מעטות, כשבין היתר כיהן כשף של מסעדת גולדן קורל ושל מסעדת קלמאריס. ב-ewar הוא מגיש מנות מהמטבח השאמי, שמקורו בסוריה הגדולה, עם השפעות טורקיות וצפון-אפריקאיות.

בשרים במסעדת ewar חיפה (צלם: גלעד הר שלג) טירוף של בשרים. מגוון נתחים ב-ewar חיפה (צלם: גלעד הר שלג)

את עיקר תשומת הלב בתפריט שהרכיב השף היצירתי תופסות מנות הטאבון, הטאג'ין והזרב - שיטה לבישול איטי המבוססת על הטמנת נתחי בשר בתוך האדמה, שמקורה בשבטים הבדואים מאזור ירדן. בין היתר, מדובר במנות כמו צוואר כבש, כתף כבש ואוסובוקו כבש, שמוגשות על מצע של אורז שקדים וצימוקים עם ארומה עדינה ומענגת של כורכום. טיפ של אלופים - אל תהססו להזמין את מנת הכבש שלכם עם תוספת של יוגורט מבושל המוגש חם.  

מנה נוספת מומלצת בחום היא הפוחארה של בלאן - מנת עגל מיוחדת במינה ועשירה בצורה בלתי רגילה, שכוללת שלל ירקות שורש ומבושלת בכלי החרס שבו היא גם מוגשת לסועד. אפשר רק לדמיין את המראה המרהיב ומעורר התיאבון שנגלה לעיניים ברגע שבו נפתח מכסה החרס עם הגעת המנה לשולחן.

חגיגה על הגריל
ewar מתגאה גם בגריל הפחמים שלה, ממנו יוצאות לשולחנות מנות קרניבוריות ביותר כמו הקבב המושלם של בלאן, מנות אנטריקוט, פילה בקר ואפילו סטייק טומהוק במשקל 600 גרם. כמו כן, בשר הכבש מככב גם על הגריל עם מנות כמו שיפודי כבש וצלעות כבש. מעבר לכל הטעים טעים הזה, תמצאו ב-ewar גם מבחר נתחי בשר לבחירה (במשקל 1 ק"ג), וכן מספר מנות "למתחילים" כמו פרגית או חזה עוף על האש.

בנוסף למנות הבשריות מוגשות במסעדה מבחר מגוון של מנות דגים ופירות ים כמו צדפות, שרימפס, קלמארי, סלמון, דניס ולברק, כולל אפשרות להזמין מיקס לסועד אחד עד שלושה סועדים.

פונדנט שוקולטה במסעדת ewar חיפה (צלם: גלעד הר שלג) מתוק בפה לסיום. פונדנט שוקולטה ב-ewar חיפה (צלם: גלעד הר שלג)

הבה נרגילה
את הארוחה ניתן ללוות עם נרגילה במבחר טעמים כמו לימון ואבטיח, לימונענע ותפוחים. בנוסף, תמצאו במבחר הטעמים גם תערובת מעניינת שמיוצרת במיוחד עבור המסעדה (מיקס אואר). בגזרת הקינוחים כבר ממתין לכם סיור קולינרי בין יבשות ומדינות הכולל מנות כמו קרם ברולה איכותי, כנאפה משובחת, פאי פקאן מצוין, קרם פנקוטה ממכר ומלבי נהדר.

לסיום, נעדכן שב-ewar ניתן להפיק אירועים פרטיים ועסקיים מכל הסוגים במתחם הפרטי והאינטימי המתאים לאירוח של עד 22 סועדים. החדר הפרטי מצויד ומאובזר במערכת הגברה נפרדת, וניתן בהחלט להזמין תפריט בהתאמה אישית לאירוע.

Ewar - דוד אלעזר 10, חיפה, 053-9415294

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
כוכב הצפון - מסעדת NICE TO MEAT היא קרנבל קולינרי
מוסד ליד הים - מועדון ארוחת בוקר
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?
מסעדת הפופ אפ שולחן גלילי: ממטעמי המטבח הערבי