נגישות
נגישות

10 דוכני אוכל רחוב שחייבים להכיר בתל אביב

פלאפל אגדי, קבב שאין שני לו, כריכים עם נגיעת שף או פיצה מבצק סודי ואווירי? עם כל הכבוד למסעדות שף מהודרות, לפעמים אין כמו מנה כיפית ולא מחייבת לסגור איתה את פינת הרעב. קבלו נבחרת מומלצת במיוחד של מקומות עם אוכל רחוב שחייבים לנסות בתל אביב

המלצות קולינריות חדשות מהצלחת
עודד פשטצקי
תאריך פרסום: 21/04/2019, 0:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

לחמניית מק אנד ציז בנונונו (צילום: גל זהבי) לא לבעלי לב חלש. לחמניית מק אנד צ'יז בנונונו (צילום: גל זהבי)

דוכני אוכל הרחוב המודרניים של תל אביב מצליחים לשלב בין הרוח המשוחררת של הדוכנים הקלאסיים לבין ההקפדה שמאפיינת יותר מסעדות שף. תורמת לכך מן הסתם העובדה שחלק ניכר מהדוכנים שבאו לעולם בעשור האחרון נפתחו על ידי שפים. גם ברשימה שלפניכם, תמצאו לא מעט דוכנים שנפתחו על ידי שפים מצליחים כשבין השאר מדובר במזנונים של אייל שני, בברווזי של השף רז רהב ובארציאלי של השף חואן מסל. לכבוד אירוע האירווזיון שמילא את העיר בשלל תיירים רעבים, החלטנו לאגד כמה מהדוכנים הכי נחשבים בתל אביב ששום ביקור בעיר לא שלם בלעדיהם. בין אם מתחשק לכם פיתה טובה ועסיסית, מנת פיש אנד צ'יפס אותנטית או סנדוויץ' בפרשנות מיוחדת ומפתיעה – עברו על הההמלצות שלפניכם, ותמצאו שלל אפשרויות לאוכל לא מחייב שתמיד יעשה את העבודה על הצד הטעים ביותר. זלילה נעימה.

ארציאלי 
ארציאלי הוא דוכן פיצות צעיר יחסית, שנפתח בינואר 2018 על ידי השף חואן מסל והפיציולו אלעד כהן. השניים עברו התמחות מקצועית ברומא אצל השף גבריאלה בונצ'י (Pizzarium) וחזרו לישראל עם הרבה ידע וניסיון. הבצק של פיצה ארציאלי אמנם עבה מהממוצע בעיר אך עם זאת הוא מצליח לשמור על אווריריות וקלילות יוצאות דופן, ככול הנראה בשל משך ההתפחה הממושך העומד לפי השמועות על יותר מ-40 שעות. משך ההתפחה הארוך תורם גם לטעם החמצמץ והייחודי של הבצק. הפיצות בארציאלי הן פיצות מלבניות הנמכרות לפי משקל, כשבין היתר מדובר בפיצה ארוגולה וטלה, פיצה בורטה, פיצה טבעונית מושקעת במיוחד (בצל בשמן זית, רצועות ארטישוק, עגבניות שמש, תרד תורכי וזיתי קלמטה) ועוד הרבה הפתעות. 
ארציאלי - מלכי ישראל 7, תל אביב 053-9381785

פיצה ארציאלי (צילום: ניב שדה) בצק אוורירי ותוספות מושקעות. פיצה ארציאלי (צילום: ניב שדה)

ברווזי
סנדוויצ'יית השף האורבנית, כריכיית הגורמה או פשוט ברווזי, היא בין המקומות המיוחדים והמדליקים ביותר בעיר. על המיזם הייחודי חתום השף והמסעדן רז רהב, שאחראי בנוסף על מסעדת OCD. ברווזי נפתח במרץ 2018 והפך לסיפור הצלחה פחות או יותר ברגע שבו נפתחה הדלת. רהב (רזי ברווזי) שואב השראה מהדלי הניו יורקי הקלאסי ומעולם הבישול המולקולרי: שני עולמות שנפגשים אך ורק בכריכים המושלמים המיוצרים בברווזי. בין היתר תמצאו בברווזי כריך מקרוני וגבינה (עם גאודה עיזים מעושנת וצ'דר אנגלי), כריך רוסטביף עם אבוקדו, פלפלים ולימון כבוש ואם תגיעו למקום בבוקר, הרשו לעצמכם להתפנק עם קרואסון גבינת עיזים פחם וריבת תותים.
ברווזי - טשרניחובסקי 17, תל אביב 053-9387060

נונונו nununu
את הגרסה הקז'ואלית יותר של השף גיא גמזו (אריא) קיבלנו בשנה האחרונה בדמות כריכים פוטוגניים להפליא שמגדירים מחדש את המושג שחיתות. גמזו השיק ברחוב הרצל, סמוך לפינת רוטשילד ההומה, מקום קטן ומעוצב שמתמחה בלחמניות חלב סופר רכות בשלל מילויים ותוספות. מק אנד צ'יז, שרימפסים בחמאת לימון, בשר מפורק או נקניקייה שמנמנה הן רק חלק מהאופציות שמחכות לכם במקום מדי יום, כולל סופשי"ם. כמובן שגרסאות מתוקות הן חלק בלתי נפרד מהתפריט הקבוע (צ'יז קייק ומילוי גלידה משתנה) ולצד כל אלה גם תוכלו להיתקל כאן מדי פעם בספיישלים משתנים. לליווי התענוג הלא מתחנף תוכלו להזמין צ'יפס רגיל או בטטה, סלט קולסלאו, טבעות בצל או סלט עלים בשביל שתרגישו טוב עם עצמכם. בקיצור – לא לבעלי לב חלש.
נונונו – הרצל 16, תל אביב 053-6111997 

לחמניית שרימפס בנונונו (צילום: יתאי פלטן) שחיתות בלחמניה. נונונו של גיא גמזו (צילום: יתאי פלטן)

ג'סמינו
ג'סמינו הוא ככול הנראה דוכן הגריל המפורסם ביותר בתל אביב ובכל מקרה זה עם התור הארוך ביותר ועם הריח הממכר ביותר. על המקום הזעיר שהצליח בענק אחראי המסעדן שאול טבת (סטפן בראון, רמלה, רדיו רוסקו), שבחר להגיש מבחר מצומצם אך מוקפד של מנות בפיתה: פרגית, לב עגל חריף, נקניקייה חריפה תוצרת בית וקבב שאין שני לו. הפיתה העבה והאיכותית והתוספות הצנועות (בדגש על הסלט הפשוט, הבצל הצלוי והפלפל החריף הקלוי), משלימות את הנתחים לכדי מנה אדירה שבפירוש שווה לעמוד בתור בשבילה כמה זמן שצריך.
ג'סמינו - אלנבי 97, תל אביב

המזנון
המזנון הוא דוכן אוכל הרחוב המקומי המצליח ביותר ברמה הבינלאומית: נכון להיום פועלים סניפים של המזנון בניו יורק, מלבורן, פריז, אוסטריה והיד עוד נטויה. בתל אביב עצמה ישנם שלושה סניפים, כשהסניף הראשון נפתח ב-2011 באבן גבירול. בדוכנים הצבעוניים והרעשניים שלו, משתמש השף הפעלתן והפואטי אייל שני בפיתה כמו שאף אחד עוד לא השתמש בה לפניו. בין היתר תמצאו בתפריט של המזנון מנות כמו רטטוי בפיתה, שעועית לימה מבושלת עם שום, שמן זית ומרווה בפיתה ופרח מפורק של כרובית עם טחינה, בצל ירוק, עגבניות וחריף (בפיתה כמובן). לקינוח יגישו לכם במזנונים של אייל שני, נתחי בננות מזוגגים בסוכר ומבושמים בחמאה, שנחים בתוך שורת פיתה עם קרם שוקולד השחר.
המזנון המלך ג'ורג' 30, תל אביב 053-6130769/ המזנון אבן גבירול 23, תל אביב 053-6130765 / המזנון רמת החייל הנחושת 1, תל אביב 03-6541771

פיתה במזנון של אייל שני (צילום: נועם סוויסה) נפלאות הפיתה. המזנון של אייל שני (צילום: נועם סוויסה)

ג'וזף אנד סאנס
דוכן הפיש אנד צ'יפס הנהדר, ג'וזף אנד סאנס, נפתח באביב 2016. שלוש שנים חלפו מאז ובמהלכן הוכיחו קברניטי המקום שלפעמים לא צריך להפגיז בגימיקים וטריקים שיווקיים כדי להצליח. תחת זאת מספיק להגיש אוכל פשוט אך איכותי במחירים הוגנים ובאווירה נעימה. מלבד דגים ופירות ים בבלילת בירה/פצפוצים שמוגשים לצד צ'יפס משובחים, מגישים במקום גם דגים על הפלנצ'ה בליווי סלט ולקינוח תוכלו להזמין את הפודינג של ג'וזף (פנקוטה ודובדבן אמרנה) תמורת עשרה שקלים בלבד. את כל זה מומלץ לשטוף עם בירה מהחבית או איזה קוקטייל מרענן. בהקשר זה יש לציין כי גם תפריט האלכוהול של ג'וזף אנד סאנס הוא מהידידותיים ביותר למשתמש מבחינת תמחור.
ג'וזף אנד סאנס - מלכי ישראל 10, תל אביב. 053-4273009 

פיש אנד ציפס גוזף אנד סאנס (צילום: מאיר כהן) כמו ברחובות של לונדון. פיש אנד צ'יפס בג'וזף אנד סאנס (צילום: מאיר כהן)

פלאפל הקוסם
פלאפל הקוסם נפתח בשנת 2001 על ידי אבי רוזנטל, שבחלומותיו הפרועים ביותר לא חזה את ההצלחה המסחררת של המקום הקטן שפתח, בתקופה שבה היה בכלל בדרך ללמוד תואר בעבודה סוציאלית. החלל המקורי היה קטן פי שלושה מהחלל שבו פועל היום הקוסם ובמהלך השנים גם מבחר המנות התרחב. בשנים הראשונות הגישו במקום רק סביח, שקשוקה, חומוס ופלאפל אך ארבע שנים אחרי הפתיחה החלו למכור במקום גם שווארמה ובהמשך נוספו גם מנות כמו בוריק, דג מרוקאי, כבדי עוף וחזה עוף. לאור זאת פלאפל הקוסם נמצא כיום על התפר שבין מסעדה לדוכן אוכל רחוב אך בחרנו בכל זאת לכלול אותו ברשימה כי במובן מסוים הוא בין מבשרי הגל החדש של דוכני אוכל הרחוב התל אביביים, שהיה שם לפני כולם.
פלאפל הקוסם - שלמה המלך 1, תל אביב 053-9439104

ברטון קרפרי מקומי
הסניף הראשון של ברטון קרפרי מקומי, נפתח בתחילת 2016 וגרם לנו לשכוח כל מה שידענו (או לפחות חשבנו שידענו) על קרפים. המקצועיות הבלתי מתפשרת, הטעם הייחודי של הקרפים (המיוצרים לפי מתכון שיובא ממחוז בריטני שבדרום צרפת) והתוספות הממכרות, הפכו את המקום תוך זמן קצר מאוד מסוד של יודעי דבר לאחד המקומות העסוקים ביותר בעיר. שנה אחרי פתיחת הסניף הראשון, נפתח הסניף השני בשכונת פלורנטין וכולנו תקווה שהבאים כבר בתכנון. 
ברטון קרפרי מקומי אבן גבירול 52, תל אביב 053-9384948 / ברטון קרפרי מקומי שדרות וושינגטון 22, תל אביב 053-9377665

קרפ בברטון (צילום: דוד ששון) עולם שלם של קרפים מלוחים ומתוקים (צילום: דוד ששון)

בבט
בבט החלה את דרכה ב-1991 במושבה הגרמנית שבירושלים. בימים ההם נילי מירון הייתה חיילת משוחררת שחיפשה דרך להרוויח מספיק כסף כדי לטוס לטיול הגדול בדרום אמריקה. הדוכן הזעיר ההוא שפתחה אי אז לפני יותר משניים וחצי עשורים, עבר במרוצת השנים למרכז העיר ולפני כעשור, עבר לידי זכיין. מירון עצמה עברה לתל אביב ופתחה מחדש את המוסד המתוק שלה, בשכונת נחלת יצחק. מלבד הוופלים הבלגיים המתוקים והמושחתים, מגישים בבבט גם וופלים שהופכים לארוחת צוהריים לגיטימית הודות לתוספות כמו לבנה, זעתר, סומק ושמן זית או בשמל זיתים.
בבט - חפץ חיים 8, תל אביב 053-9440237

Shi shi
את הרשימה המכובדת שלנו בחרנו לסיים עם המצאה מקורית המשלבת בין ספרינג רול לסושי, עליה חתומים המסעדנית שגית לאופר שקד (דה סטריטס) והשף רונן סקינזיס (מאנטה ריי). מנת הדגל של שי שי היא רול המורכב מדף אורז, שכבה דקה של אורז ושלל מילויים (דגים, עוף, טופו, ירקות). סך הכול תמצאו בתפריט של שי שי 11 רולים מובנים המוגשים לצד מבחר מצומצם אך מהודק של מנות אסיאתיות כמו סלט אטריות שעועית, מרק אודון וסלט פפאיה נהדר.
Shi shi - אבן גבירול 33, תל אביב 073-9379472

רול סושי של shi shi (צילום: אנטולי מיכאלו) גרסה כיפית במיוחד לסושי המוכר. shi-shi (צילום: אנטולי מיכאלו)

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
הקוסם בתל אביב
053-9439104
נונונו בתל אביב
053-6111997
פיצה ארציאלי בתל אביב
053-9381785
shi shi בתל אביב
053-9379472

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי