נגישות
נגישות

המסעדות המומלצות לחורף 2024: מלחמה ומנות מנחמות

נזיד מנחם, קדירה גועשת, סחלב מנצח, קמין בוער, ים גועש ונוף סוער – בחרנו את מיטב המסעדות החורפיות של 2024, כאלה שכייף להתחמם ולטרוף בהן, עם מנות מנחמות ומנצחות לחורף הזה

מגזין REST חדשות האוכל חדשות מהצלחת
אורלי בויום
תאריך פרסום: 18/02/2024, 14:26

המסעדות המומלצות לחורף 2024 – על מלחמה, קור ומנות מנחמות

כשקר בחוץ, גשום וסוער, כל מה שבא לכם זה להסתנן לתוך מסעדה חמימה, מכילה ואוהבת שתכרבל אתכם בתוכה עם המון חום ואהבה ואוכל מעולה. מסעדות כאלה שמתאימות לחורף בכלל, ולחורף העצוב הזה – בפרט, עם אח גדולה או קמין ענק ובוער שמחמם את החלל ומעניק תחושה של בית, כורסאות ביתיות שאפשר לצלול לתוכן עם שמיכה ונוף הררי סגרירי וסוער, על רקע זלילה של מנות מנחמות לחורף. תבשילים ונזידים עמוסי שעועית, בשר ועדשים שמחממים את הלב והנפש, מנות סוערות מול ים גועש וכמובן מגוון משקאות חורף שהופכות אותו לזורם ונעים יותר כמו למשל הסחלב החלומי, הצ'אי המושלם או אולי איזה אייריש קרים עם קצפת?

בחרנו את המסעדות הכי נכונות לחורף הזה, שמספקות את כל התנאים שצריך כדי לשאוב קצת חום והנאה, כדי להתחמם. מצפון ועד דרום, קבלו את המסעדות המומלצות לחורף 2024,  שינחמו אתכם גם בתקופה הקשה הזו עם רדיאטור אמיתי לנשמה.

מסעדת בת יער בגלל נזיד הבוקרים המופלא והנוף המושלג(בחורף)

מסעדת בת יער היא אחת המסעדות הכי יפות שיש בארץ שנמצאת במרומי יער ביריה בין עצי אורן, עם אוכל מקומי ותחושה כאילו אתם נמצאים בבקתת עץ אי שם באלפים. במקום יש נתחי בשר מובחרים שמיושנים במקום, אח ענקית שבוערת בחורף ונוף מהמם ביופיו של החרמון והרי לבנון. כרגע, בגלל המלחמה בצפון, נוף החרמון אולי פחות רלוונטי אך עדיין, אתם נמצאים במרחק מוגן מספיק שמאפשר לכל הפחות להשקיף לשם ולקוות לעתיד טוב יותר. שימו לב שיש במסעדה מרחב מוגן, במידה ויהיו אזעקות. טי בון, ניו יורק, צלע עגל, פורטרהאוס – כל מנה שווה בפני עצמה, אל תוותרו על מדליוני פילה בניוקי ואסאדו 9 שעות בבישול ארוך עם ירקות שורש, על פירה או ירקות תנור.

הכי חורפי שיש – מנת הדגל של המקום היא נזיד הבוקרים   - מרק אגדי של שעועית עם נתחי בקר וירקות שורש שמוגש בתך סיר של בוקרים עם מצקת וזה כל כך טעים שפשוט אפשר להתמכר אליו עד הקיץ! השילוב של הנזיד, הנוף החורפי  שנשקף מחלונות המסעדה והאח הענקית מוביל לאורגזמה קולינרית ונפשית ולא פחות מזה.

שימו לב שמקום יש מרחב מוגן, במקרה ותשמע אזעקה.

מסעדת בת יער. מרום הגליל, מצפה עמוקה, 04-692-1788

הסחלב הכי טעים בארץ - רק אצל דיאנא!

סחלב הוא אולי המבשר הרשמי של החורף, ברגע שהאוויר מתקרר ויש קצת טפטוף, דוכני הסחלב צצים ופתאום הוא הופך להיות פופולארי כמו דרום אפריקה בהאג. דיאנא היא מסעדת בשרים נצרתית, עם שפע של טעמים שיש רק כאן ומנות שהולמות את החורף כמו כפפה ליד – קובה עם יוגורט עזים חמים, מועלאק  - חלקים פנימיים של טלה עם בצל ודבש ורימונים ומעורב קבב וצלעות טלה.

שימו לב שבמקום יש מרחב מוגן, במידה ותשמע אזעקה גם באזור נצרת ומיד אח"כ תוכלו לחזור ולאכול בשקיקה את הארוחה שתביא קצת נחמה לנפש.

הכי חורפי שיש – סחלב מושלם תוצרת בית של דיאנה שלא תוכלו להפסיק לאכול לצד כנאפה ביתית עם גבינת עזים חמה, מדובר בשילוב מנצח שישאיר אתכם חמימים ומדושני עונג בלב ובבטן.

אל פואבלו - צ'ילי קון קרנה בקדירה

אל פואבלו היא הכלאה נדירה בין מסעדת המבורגרים למסעדה מקסיקנית בניצוחו של השף רותם צרפתי. תמצאו כאן שפע של בשרים המעושנים במקום, בשר צלוי על גריל וקדירות בשריות משוגעות וחורפיות במיוחד שיחממו את האווירה וישביעו אתכם כל הדרך לחימום של האוטו ולרדיאטור שבבית.

הכי חורפי שיש – קדירת צ'ילי קון קרנה היא בהחלט מנת הדגל של החורף הישראלי, עשירה ובשרנית עם קוביות בשר צלעות, בשר טחון, פלפלים, שעועית אדומה ולבנה ומעט רסק עגבניות ותבלינים סודיים. כל היצירה הזו מתבשלת משך שעות והופכת למעדן שעושה דמעות מרוב שהוא טעים.

אל פואבלו. אניעם, 052-3881929‏

הלנה בנמל, בגלל הים החורפי והגועש שמתנפץ על חלונכם

"הלנה בנמל" היא אחת המסעדות שהכי מתאימות לחורף בגלל השילוב המנצח של אווירה, ים סוער ואוכל מנחם ומשובח. תמצאו כאן תפריט ים תיכוני עשיר המבוסס על פירות ים, דגים, מאפים טריים ושפע של מנות מעולות שלא תרצו להחמיץ כמו פילה בס ברוטב טרגון עם ניוקי בקרם תרד או את המנה המחממת של סינייה בורי עם תרד, מנגולד, טחינה חמה וצנוברים.

הכי חורפי שיש: קראמבל תפוחים חמה לצד גלידת וניל צרפתית ובלסמי מיושן על רקע הים הגועש והרוחות המנשבות, עם נוף כזה סגרירי הלב בוער מתענוג.

מסעדת תל יצחק – שילוב של קמין ענק בוער ואוכל סוער

בימי החורף פועל במרכז מסעדת "תל יצחק" קמין ענק ומחמם שיגרום לכם לדמיין כאילו בחוץ יורדים פתיתי שלג וסנטה קלאוס מכין ברקע את הכרכרה שלו. בתפריט תמצאו מאפים כמו פוקאצ'ה ופיצות מהטאבון המקומי ואוכל ים תיכוני עם בשרים, דגים, מאפים ופסטות טריות וטעימות שנעשות במקום. המנות הכי חורפיות ששווה לכם לטעום הן  סופלקי פרגיות על פוקאצ'ה, ניוקי ארטישוקים - המנה המנחמת האולטימטיבית וסינטה נברסקה.

הכי חורפי שיש – לשבת ליד הקמין אחרי ששבעתם עם עוגת גבינה, קפה ומבטים נוגים לתוך הקמין שמפיץ חום ואהבה ומחשבות על כמה בא לכם לישון בתוכו, חמים ונעים.

מסעדת תל יצחק. תל יצחק, 09-741-1110

'תמול שלשום' - כורסאות מרופדות וליין משקאות חמים ומפנקים לחורף

"תמול שלשום" הוא אחד מבתי הקפה הוותיקים והמהממים של ירושלים שקיים כבר משנת 1994 והוא המקום המושלם להעביר בו את החורף הירושלמי המקפיא. מעבר להיותו מבנה ישן – ירושלמי קלאסי, תמצאו בו אווירה מיוחדת של קירות אבן, חלונות קמורים, אריחים צבעוניים, תקרות  מקומרות ושפע רהיטי וינטג' שתוכלו להתכרבל לתוכם כיאה לחורף. לרעבים מבינכם כדאי לאכול את פאי הרועים המושלם שמתאים למזג אוויר סוער, לצד טורטליני גבינות - כיסוני פסטה טרייה ממולאים גבינה ברוטב שמנת, יין לבן, ערמונים, בצל סגול ועלי תרד ולקינוח קחו את הקראק פאי הממכר עם פירות יער.

הכי חורפי שיש –מגוון משקאות החורף של המקום הם הנוסחה המנצחת לשרוד את הקור של ירושלים. ממשקה 'דולסה דה לצ'ה' -  חלב מוקצף, אייריש קרים, ריבת חלב וקצפת,  משקה הצוללת שוקו משוקולד משובח, מרשמלו וליקר אמרטו ועד לסיידר אלכוהולי עם ברנדי או סנגרייה חמה עם תפוזים, תפוחים, יין ותבלינים. לצד המשקאות האלכוהוליים יש גם צ'אי עם קצפת, 'שוקצפת' ואת כל סוגי הקפה המושלם שרק חלמתם לקבל.

'תמול שלשום'. יואל משה סלומון 5, ירושלים, 02-623-2758

הטבחה של גואטה

כשאומרים אוכל חורפי מנחם – מתכוונים לגואטה! מסעדה טריפוליטאית וותיקה ומצוינת שמציעה את מיטב מנות הז'אנר עם שפע של תבשילים שמתבשלים שעות על פתיליות, המתאימים בול לקור ולגשם שבחוץ.

הכי חורפי שיש - יש שתי מנות שאם תאכלו אותן תזכו לחימום פנימי ואושר ניצחי הלו הן ה"טבחות", שזה סוג של חמין מטריפולי – מנות שכדאי לאכול ומיד לנסוע הביתה ולזנק לתוך הפוך ופשוט לישון לצלילי הגשם. קחו את 'טבחה בלכמון' - תבשיל שעועית עם בשר ותפוחי אדמה ברוטב עגבניות וכמון מוגש לצד קוסקוס  ואת ה'טבחה בסאלק' - תבשיל שעועית עם בשר תפוחי אדמה ועלי מנגולד, מוגש לצד אורז, תחלקו ותאהבו את החיים.

צ'אי מהחלומות אצל מא פאו

חורף בלי צ'אי זה כמעט כמו בחורה בלי פריזורה, התה הטעים הזה שעשוי על בסיס חלב ולפעמים גם חמאה, הוא פשוט חובה לכל אוהבי החורף וכאלה שפשוט זורמים עם העונה הנפלאה הזו. מא פאו מביאה את מיטב המנות ההודיות לצלחת, כשהמנות הכי מחממות ומומלצות לחורף הן טיקה מסאלה -  נתחי חזה עוף ברוטב עגבניות וחמאה ואת הנזידים הכבדים שינחמו אתכם עד לקיץ הבא: צ'אולי  - נזיד קטניות לוביה ברוטב עגבניות וד’אל מאקני -  נזיד עדשים שחורות ואדומות.

הכי חורפי שיש: צ'אי  - תה קלאסי על חלב מורתח וכמה שיותר ממנו, כדי לגוון תוכלו גם לטעום תה לימון עם דבש וג'ינג'ר, כי איך אפשר לקרוא לזה חורף בלי ספל תה מהביל בין כפות הידיים?

אהבתם את הכתבה?

כתבה מהממת
6
פחות אהבתי
0

כתבות נוספות של אורלי בויום

Newsletter Icon