נגישות
נגישות

ראיסה בשוק: ההפתעה הכי טעימה ביפו

בלב שוק הפשפשים הססגוני מסעדת ראיסה מרימה לסועדים עם תפריט מפתה ומלא טוויסטים, קוקטיילים צבעוניים, ואפילו בדיל עסקיות צוהריים שחייבים לקחת בחשבון בביקור הבא באזור

מסעדות בתל אביב המסעדות של rest
מור אריאל
תאריך פרסום: 01/04/2019, 0:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

חלת פירות ים בראיסה תל אביב (צלם: דניאל לחיאני) לפרוץ גבולות באיפוק. חלת פירות ים בראיסה תל אביב(צלם: דניאל לחיאני)

אין מקום בארץ שמזכיר לי את חו"ל כמו שוק הפשפשים. בין אם זה בשעת צוהריים מוקדמת של יום שישי ובין אם בסתם ערב של יום חול, המקום הזה תמיד שוקק חיים, ומלא באווירה משוחררת עם ניחוח של חופש, של החיים הטובים, של אנשים שמחים, ושל טיול רחוק לארץ זרה ומענגת.

השבוע ביקרנו בראיסה, בר האוכל בפשפשים. כבר בדרך אליו, בסמטאות הבלתי נגמרות של השוק הססגוני, הרגשנו כאילו חצינו איזה אוקיינוס עלום. אנשים חגגו בכל פינה, הופעות התקיימו בחלק מהברים, ואפילו כמה באסטות עדיין הציעו את מרכולתן שידעה כבר ימים יפים יותר.

מרגריטה טובה לפני הארוחה
ראיסה מתעתעת - ממבט ראשון היא נראית כמו בר קוקטיילים באווירה קולית, כזה שהאוכל הוא סתם תירוץ ליד האלכוהול. אבל כשמתיישבים, נוברים בתפריט ומביטים במנות שזורמות אל השולחנות שמסביב, מבינים שהאוכל כאן הוא לגמרי הדבר האמתי.

רגע לפני שצללנו אל המנות המפתיעות, עוד הספקנו לטעום קוקטייל מרגריטה צ'ילי פסיפלורה - לכוס מרגריטה קלאסית נמזגו טקילה, מיץ פסיפלורה ומיץ ליים, ובשולי הכוס פוזרו גרגירי צ'ילי שובבים. כל שלוק לווה בכמה גרגירים, שבשלב הראשון שרפו את השפתיים ואחר כך הוסיפו נופך מיוחד למשקה שרק פתח את התיאבון. ואז הגיע הדבר האמתי והלא צפוי - מתברר כי אי שם בבר בשוק הפשפשים, מתחבא לו מקום שמגיש אוכל שלא היה מבייש שום מסעדת שף תל אביבית על רמה. ולטוויסט הזה לא ציפיתי.

סיח תרנגולת בראיסה תל אביב (צלם: דניאל לחיאני) מתפתים ונהנים. סיח תרנגולת במסעדת ראיסה תל אביב (צלם: דניאל לחיאני)

חגיגה של ביסים מפתיעים
התחלנו עם שלב הטעימות, שם מצאנו ציזיקי משובח וזיתים מתובלים נהדרים. מדברים רבות על הבייגלה הירושלמי של ראיסה, אבל לאור התפריט המפתה היה חבל לנו לבזבז מקום על לחם. זה התגלה כמזל גדול, כי בדיוק נגמר להם. אלוהי הדיאטה אתנו?

באגף הדגים אמרו לנו שאסור לוותר על הטרטר היפואי, ולא סתם אמרו - בתוך פאני פורי (מעטפת בצק דקיקה ופריכה שמקורה בנפאל) ישב לו טרטר מוסר עם חצילים קלויים, פטרוזיליה, נענע, בזיליקום, שקדים, צנונית, שמנת חמוצה, כוסברה וצ'ילי. שופע טעמים כמו שזה נשמע. בכלל, שמתי לב שראיסה אוהבת להגיש מאכלים שכל ביס בהם הוא יצירה בפני עצמה, ביס כזה שדורש רגע של מחשבה, ועיכול של כל ההפתעות שטמונות בו. קשה לא להעריך ביסים כאלו, שדי באחד כמוהו כדי להסיק שגענו למקום שיודע לפרוץ גבולות אך עם זאת להישאר מאופק, וראיסה לגמרי מוציאה מהקופסא מנה אחרי מנה.

גם סיגר הטלה, שבתפריט ציינו שהוא "לא כמו של חתונות", בהחלט ענה להבטחה. כל קשר בינו לבין חתונות או בר מצוות של האייטיז הוא מקרי עד לא קיים - הבצק איכותי, מילוי בשר הטלה נימוח ועשוי היטב, ומזל שהיו שם רק שניים כאלו אחרת לא הייתי מפסיקה כנראה לעולם.

גבינה עם אפרסמון ועוף ביוגורט
אחרי הסיגר המטוגן רצינו קצת עלים ירוקים. לתפקיד נבחר סלט החסות של ראיסה, שמכיל עלי אנדיב, עשבי תבלין, רוקט, גבינת טולום, שקדים ופרי עונתי (אפרסמון במקרה שלנו). ושוב, גם כאן פגשנו ביסים מלאי טעם ועניין - השילוב בין גבינת הטולום (גבינת עיזים משובחת המתגאה באחוזי שומן ובהיעדר פיסטור) לאפרסמון ולאנדיב היה עונג לחך.

שיפוד העוף (או סיח התרנגולת כשמו בתפריט) היה גם הוא הברקה - רך כחמאה, מתובל ביוגורט כוסברה ומונח על עגבניה צלויה ופיתה שמנמנה. נכון זה כולה שיפוד, אבל גם כאן היה את טוויסט היוגורט שהפך את המנה למעניינת ולא בהכרח צפויה. אחר כך טעמנו פילה לברק בשרני ועסיסי, שהונח על לבאנה פיסטוק (טוויסטים, כבר אמרנו?) עם קישוא, רוקט, עגבניה צלויה, בצל סגול, פטרוזיליה ונענע. כל ביס היה חוויה בפני עצמו, כשהקפדנו להעמיס על הכף את כל המרכיבים יחד עם הדג. פשוט מעדן.

עסקיות שחייבים לנסות
בין לבין הבחנו שהחלל הולך ומתמלא מרגע לרגע. כבר לא נותר אף שולחן פנוי. לא בכל השולחנות דיברו עברית, אבל בכל השולחנות אכלו ואכלו ואכלו. נראה שכולם כבר יודעים את הסוד של ראיסה – נראית כמו בר, אבל מגישה אוכל של מסעדת שף ממזרית ולא צפויה.

רגע לפני הקינוח הבטחנו לעצמנו לדגום מקרוב את העסקיות החדשות של ראיסה שמוגשות כאן על הבר מדי יום בין 12:00 - 17:00, וכוללות 3 מנות בר ב-58 שקלים בלבד מתוך תפריט מיוחד. תפריט הצוהריים מתבסס ברובו על תפריט הערב, רק הגודל קצת שונה. במנות הבר אפשר למצוא את סלט החסות שהזכרתי, את פילה הלברק, את הסיגר, את שיפוד התרנגולת ואפילו שניצל ופירה למי שחייב.

כנאפה במסעדת ראיסה תל אביב (צלם: דניאל לחיאני) שום דבר פה לא בנאלי. כנאפה בראיסה תל אביב (צלם: דניאל לחיאני)

טוויסטים שלא מסתיימים
דקה לפני הסוף היינו חייבים לטעום קינוח. קצת התבאסתי שהמלצר המליץ על המלבי, כי זה היה נראה לי כמו בחירה בנאלית. אבל אז הזכרתי לעצמי שעד עכשיו שום דבר כאן לא היה קרוב לבנאליות, אז למה שהמלבי יהיה? הלכנו על ההמלצה ואכן זה לא הזכיר לי כל כך מלבי, אלא יותר שילוב בין קרם ברולה לפנקוטה משובחת במיוחד. מדובר בקינוח שאני מוכנה לאכול בכל יום בשבוע, החל מרגע זה. בתנאי שיבטיחו לי שאני לא משמינה כן? ובתנאי שיבטיחו לי שאני חוזרת לראיסה שוב. ושוב. חייבת לנסות את המנות שעדיין לא טעמתי. בטוח גם בהן יש טוויסט משוגע.

חשבון בבקשה:

ציזיקי – 18 שקלים

זיתים מתובלים – 8 שקלים

סלט חסות – 48 שקלים

טרטר יפואי – 56 שקלים

פילה לברק – 96 שקלים

סיח תרנגולת -42 שקלים

מלבי – 34 שקלים

קוקטייל מרגריטה צ'ילי פסיפלורה – 38 שקלים

סה"כ: 340 שקלים לארוחה זוגית שלא מפסיקה להפתיע.

ראיסה - Raisa bar - רבי יוחנן 8, יפו, תל אביב, 053-9377784

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ברוינתא: לחגוג אירוע קצת אחרת
ליגת האלופות במועדון הקריוקי PLUG IN בכפר סבא
אוכל מהיר לכל כיס – מאוכל רחוב ועד ביסטרו צרפתי
מסעדות רומנטיות – מביסטרו בגדרה ועד למרתף יין בזכרון
הכל מהכל - מסעדות שוות לכל מצב רוח
מדרום לצפון - מסעדות לכל המשפחה לשבת הקרובה
 מסעדות איטלקיות שתמיד כיף לחזור אליהן
אוכל משובח ואירוח בוטיק במסעדות לאירועים שבמרכז
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?