נגישות
נגישות

טוסקנה בשרון: סיפורה של המסעדה הייחודית בעולש

השף רמי קונסטנטינובסקי משיק תפריט בוקר חדש, ומספר על הדרך הארוכה מאיטליה, דרך תל אביב ועד הבית בעולש - המסעדה הכפרית המסקרנת של המושב הפסטורלי

ארוחות בוקר המסעדות של rest
עודד פשטצקי
תאריך פרסום: 20/03/2019, 0:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מסעדת הבית בעולש (צילום: באדיבות המקום) פסטורליה בשרון. הבית בעולש (צילום: באדיבות המקום)

הבית בעולש הוא לא בית רגיל. הוא אמנם ממוקם במושב עולש שבאזור השרון, אבל תכלס האווירה בו מזכירה הרבה יותר את טוסקנה, כאשר הוא מתפקד כמסעדת שף עם תפריט משתנה, בתוך גלריה לפריטי אספנות ועתיקות. המקום המיוחד הזה עבר לא מעט גלגולים במהלך חמש השנים שבהן הוא פועל, כשבשנה האחרונה מנהלים אותו בני הזוג סיון ורמי קונסטנטינובסקי, שהיו בעבר אחראים למיזם הארוחות הביתיות באלרמי.

בשבועות האחרונים השיקו בבית בעולש תפריט ארוחות בוקר חדש. וזה הזמן להכיר את האיש מאחורי הסירים, שמתברר שהגיע למטבח לגמרי במקרה: "את הדרך המקצועית שלי, התחלתי כחייל משוחרר, שבסך הכול רצה לעבוד בעבודה מועדפת. אז עברתי מנתניה לקיבוץ עין גדי, שם עבדתי בשלב הראשון כמלצר, ולאחר מכן כשוטף כלים. שמונה חודשים העברתי בעמדת השטיפה, בבית ההארחה של הקיבוץ, וכשאחד הטבחים הודיע ברגע האחרון שהוא חולה, נקראתי להחליף אותו בפס הקר".

- וזו הייתה מן הסתם "תחילתה של ידידות מופלאה"
"אפשר בהחלט לקרוא לזה ככה. סך הכול העברתי שלוש וחצי שנים נהדרות בקיבוץ, במהלכן התאהבתי לחלוטין במקצוע, ולמדתי בישול בבית הספר למלונאות תדמור. כשרציתי להתפתח בתחום עברתי למרכז, ושם התחלתי להתמחות בסגנונות בישול שונים במגוון מסעדות. התחלתי במסעדת זוזוברה בהרצליה, משם המשכתי לקפה איטליה, ובהמשך עבדתי בחדר האוכל, בהרברט סמואל ובפורטר אנד סאנס. אחרי שנה, שבמהלכה בניתי וניהלתי את המטבח של מסעדת פורטר אנד סאנס, התחלתי לעבוד בגוז' ודניאל, ושם נשארתי כשלוש שנים".

 - ואז טסת לאיטליה
"נכון. עברתי סטאז' אינטנסיבי של מספר חודשים, אצל השפית האיטלקית נדיה סנטיני, מהשפיות הבודדות בעולם שזכו לכבוד של שלושה כוכבי מישלן. ושם, באיטליה, אחרי לא מעט שנים של עבודה קשה, ותקופה שכבר התחלתי להרגיש שחיקה מסוימת, הרגשתי שאני מתאהב מחדש במטבח. כשחזרתי לארץ בכוחות מחודשים, ועם הרבה ידע והשראה, התחלתי לעבוד במסעדת גוסטו התל אביבית. אחרי כשנתיים התחתנתי, החלטתי לצאת לדרך עצמאית והקמתי עם אשתי, סיון, את באלרמי במושב עולש".

קפה במסעדת הבית בעולש (צילום: באדיבות המקום) להרגיש בוקר בכפר. קפה בבית בעולש (צילום: באדיבות המקום)

 - זו הייתה למעשה התחנה האחרונה שלך לפני הבית בעולש
"נכון, אל הבית בעולש הגענו לפני כשנה. ידעתי מהרגע הראשון שבחלל הייחודי של המקום הפסטורלי הזה, אני אוכל להביא לידי ביטוי את כל הידע והניסיון שרכשתי לאורך השנים. בחודשים הראשונים הצענו רק ארוחות בופה, ובאופן הדרגתי בניתי גם תפריט נוסף כדי לספק ללקוחות עוד אפשרויות. לפני מספר שבועות התחלנו להפעיל את המסעדה במתכונת הנוכחית שלה, עם תפריט המשתנה לאורך השבוע, כשהבופה מוגש רק בימי שישי".

- אז מה בדיוק מחכה לנו כיום בבית בעולש?
"בימים שני עד חמישי (בין 13:00-9:00) אנחנו מציעים תפריט ארוחות בוקר עשיר, שכולל למשל שקשוקה ירוקה, מגוון כריכים מיוחדים, וסנדוויץ' קרואסון עם גבינת שמנת סלמון מעושן, ביצת עין ועלי רוקט. גולת הכותרת של ארוחות הבוקר היא הפלטה הזוגית שמהדהדת את ארוחת הבופה שלנו - פלטת העץ העצומה מונחת על השולחן ולמעשה מחברת בין הסועדים, שאוכלים ממנה ישירות, בלי צלחות. מדובר בחוויית אכילה מאוד ייחודית, לא שגרתית ומרגשת. בימים שלישי ורביעי (בין 23:00-18:00) אנחנו מציעים תפריט ערב איטלקי מוקפד, שכולל מבחר פיצות, פסטות, מנות דגים, סלטים ומנות ראשונות. בימי שישי כאמור (בין 13:00-8:00) אנחנו מגישים את הבופה המפורסם שלנו".

- ספר לנו קצת על הבופה
"בדומה למנות הספיישל שאני מקפיד לשלב בתפריט הקבוע, הבופה הוא המרחב שבו אני מאפשר לעצמי ולטבחים שלי להתנתק מהכבלים של התפריט הקבוע, ולתת דרור ליצירתיות הקולינרית שלנו. לכן ההרכב של הבופה משתנה מדי שבוע, בהתאם למצב הרוח, למוזה, לעונה ולחומרי הגלם המעניינים שבחרנו במיוחד לכבוד הארוחה השבועית. בין היתר, אנחנו מגישים בבופה מגוון רחב של סלטים, מבחר גבינות רכות וחצי קשות, מוזלי בהרכבה אישית, דגים כבושים איכותיים, מאפים שאנחנו אופים במקום, לחמי מחמצת, פשטידות מושקעות, ממרחים ביתיים ושפע של תוספות כאלו ואחרות. הסועדים שלא מתחברים לקונספט של בופה יכולים להזמין מנות אישיות כמו שקשוקה טבעונית, ביצה בקן או סלט קצוץ".  

מנה במסעדת הבית בעולש (צילום: באדיבות המקום)                    לוקיישן מבוקש לאירוע מנצח. מנה בבית בעולש (צילום: באדיבות המקום)

בואו לחגוג בבית בעולש
החיבור בין הניסיון של רמי וסיון בתחום הקייטרינג והאירוח, לבין תעודת הכשרות שתלויה על הקיר, הפך את הבית בעולש למקום מבוקש ביותר להפקת אירועים פרטיים ועסקיים, לרבות חתונות בהיקף של עד 150 מוזמנים. למנות היצירתיות של רמי מצטרפים הקינוחים המשובחים שמכינה סיון, וכשלכל זה נוספים האווירה הכפרית של המושב, שפע פריטי האספנות והעתיקות, ועיצוב הפנים המרשים של החלל - מתקבל שילוב שהופך כל אירוע, לחוויה ייחודית ובלתי שגרתית לחלוטין.

הבית בעולש - סמטת הבית, עולש, 053-6130876

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
בראסרי עין כרם – הבילוי המושלם
פיאנו פיאנו - המנגינה האיטלקית הגיעה לנמל תל אביב
בוקר בקפה גרג (צילום: באדיבות המקום)
ארוחות בוקר בתל אביב – הטעמים שיובילו את 2022