נגישות
נגישות

שביל עיזים החדשה: גן עדן במרחק חמש דקות מלטרון

אם גם אתם רוצים ליהנות מהמטעמים של השף המפורסם פרנק אזולאי, ללא תיווך של מסך הטלוויזיה, זה הזמן להיכנס לרכב ולנסוע לכיוון מושב טל שחר

המלצות קולינריות המסעדות של rest
עודד פשטצקי
תאריך פרסום: 27/01/2019, 0:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

קרפצ'יו של שביל עיזים החדשה (צילום: עידן גור) מנות מצוירות ויצירתיות. שביל עיזים החדשה (צילום: עידן גור)

המותג שביל עיזים עבר לא מעט גלגולים לאורך השנים, כשבאחד הגלגולים כלל השביל גם מחלבה לייצור גבינות עיזים (כיום "עיזה פזיזה"). בגלגול הנוכחי של המקום, שהחל לפני כשלוש שנים, מדובר בארבעה מתחמי אירועים הפועלים לצד מסעדת ביסטרו כפרית עם אווירה בוטיקית. על התפריט של שביל עיזים, חתום לא אחר מהשף הוותיק והמוערך פרנק אזולאי, המנצח גם על צוות הטבחים של המקום.

השף אזולאי מוכר לכם בין היתר מהעונה השלישית של משחקי השף אך האמת היא שמדובר בלא פחות מהשף-סלב הראשון בישראל. בין היתר הוא האכיל את כל המי ומי של שנות ה-90 במסעדת דלידג, השתתף במשך כארבע שנים בתכנית הטלוויזיה "סיגליות", כיהן כשופט בתכנית "קרב סכינים", העביר רצועה יומית בשם "מנה מנה עם פרנק אזולאי" ולמעשה הרשימה עוד ארוכה. בניגוד למקומות אחרים שבהם פעל השף אזולאי כיועץ קולינרי בלבד, שביל עיזים היא הבייבי החדשה שלו ובה הוא משקיע כיום את רוב מרצו.

נעים להכיר: התפריט החדש של שביל עיזים
בחודשים האחרונים טביעת האצבע של אזולאי מורגשת היטב בתפריט של שביל עיזים, החל משולחן ארוחת הבוקר המושקע וכלה במנות הרביולי היצירתיות. התפריט החדש שהושק לאחרונה מורכב משמונה סקציות: שולחן ארוחת בוקר, התחלות, נגיעות של פס קר, קמחים ומלחים, עומקים, אבן חמה בתנור, מתוק הרגע וילדודס.  במגוון המרשים שמציג התפריט מככבות מספר מנות מיוחדות במינן כמו מוסר קארי פננג (אסקלופ מוסר ים צלוי על פלנצ'ה, טליאטלה, פטוצ'יני קישואים, עלי בזיליקום, קארי ירוק וקרם חלב קוקוס, ג'ינג'ר וכפיר ליים יבש), טרטר על ענן (עלה של אורז קרנצ', טרטר סלמון, פונזו (יוזו) איולי זנגביל, פירורי פנקו מתובלים, אצות וואקמה ושומשום קלוי) ובוריק עלים (מאפה בצק עלים, חציל שרוף, סלט עגבניות עם חריף ונענע, טחינה הר ברכה, נגיסי דג ים פריכים מתובלים ויוגורט ליד). אלו ועוד רבות וטובות אחרות מוגשות לצד מנות קלאסיות יותר, הזוכות למגע הקסמים של אזולאי כשבין היתר מדובר במנת החציל השרוף, שבשביל עיזים כוללת חציל על להבה גלויה, לאבנה, קרם חציל שחור, בצלי שאלוט צלויים, רסק של עגבניות קונפי, שמן זית ונגיעות מלח גס.

בוריק בשביל עיזים (צילום: עידן גור) טביעת האצבע של השף מורגשת בכל מנה. בוריק בשביל עיזים (צילום: עידן גור)

בשביל האירועים
נכון להיום תמצאו בשביל עיזים ארבעה מתחמי אירועים: שני אולמות קטנים שמתאימים להפקת אירועים בהיקף של עד 70 סועדים, אולם נוסף המתאים לאירועים בהיקף של עד 220 סועדים ואולם ענק המתאים להפקת אירועים בהיקף של עד 400 סועדים בנוחות מרבית. למקרה שתהיתם, נעדכן שהמקום מתגאה בכשרות בד"ץ יוסף כך שרוב הסיכויים שלא תשאירו אף אורח מחוץ לתמונה הקולינרית. השילוב בין אוכל ברמה גבוהה, כשרות מהודרת ומחירים הוגנים, הם בין המרכיבים שהפכו את שביל עיזים למקום המצליח שהוא היום.

המסעדה עצמה כוללת אולם פנימי (שיכול להכיל עד 150 סועדים) ומרפסת חיצונית (שיכולה לארח עד 100 סועדים) ומעוצבת בסגנון כפרי ואותנטי. בימי חול היא פתוחה לארוחות בוקר עד השעה 12:00, לאחר מכן היא נסגרת לחצי שעה בדיוק וב-12:30 חוזרת לפעול עד רדת הלילה. לעומת זאת בימי שישי בצוהריים מוגש במקום בופה עשיר בצורה בלתי רגילה, הנחשב בעיני רבים לאחד הטובים והמפנקים ביותר בארץ. עלות התענוג: 85 שקלים לסועד בלבד.

ארוחת בוקר בשביל עיזים (צילום: עידן גור) ליהנות מארוחת בוקר באווירה כפרית. שביל עיזים (צילום: עידן גור)

להביט על אמן בפעולה
בניגוד לתדמית האפורה שנקשרה בשמו של האוכל הכשר למהדרין, בשביל עיזים מקפידים להשתמש בחומרי גלם מובחרים בלבד כמו דגה טרייה וגבינות עיזים המגיעות ממחלבות בוטיק. כמו כן כפי שוודאי ניחשתם, כל תהליכי ההכנה של האוכל מתבצעים במקום כשאפילו הפסטות מיוצרות בעבודת יד. בהקשר זה נציין כי לאחרונה שביל עיזים עברה מתיחת פנים רצינית. הודות לכך ניתן כיום לשבת במקום וליהנות מהנוף הנפלא של השף אזולאי שמבשל במטבח הפתוח החדש. לחילופין יכולים הסועדים להביט מהחלונות של שביל עיזים ולבהות בנוף הפסטורלי הייחודי והמרהיב שמקיף את המסעדה מכל עבר.

השורה התחתונה
שביל עיזים הציבה מיומה הראשון רף גבוה במיוחד למסעדות האזור. נכון ל-2019, כשהיא מתגאה בעיצוב חדש, באחד השפים היצירתיים והמוכשרים ביותר בישראל ובתפריט שכל מנה בו היא חוויה קולינרית, נראה שהצליחה להעלות את הרף בעוד מספר ס"מ.

שביל עיזים, טל שחר, 053-9442131

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי
דוניס דגים ויין  - אוכל משובח ואירוח נפלא