נגישות
נגישות

מתכננים טיול לשבת? קבלו המלצות על מסעדות בצפון

במקום לסחוב צידניות ומנגלים, יש משפחות רבות שמעדיפות לסיים יום טיול במסעדה טובה. המבחר די גדול ומבלבל, אז עשינו קצת סדר וארגנו לכם כמה המלצות חמות על מסעדות מעולות בצפון

מסעדות בצפון חדשות מהצלחת
אלדד שחר
תאריך פרסום: 23/02/2017, 11:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

כבר פסו מן העולם הימים שבהם היינו מטיילים בהנאה בצפון הירוק, אבל שומרים את התיאבון למרכז הסואן או למנגלים בלבד. היום כבר אפשר ליהנות מכל העולמות, ובהחלט ישנן מסעדות בצפון שיכולות ללמד גם את טובי המסעדנים התל אביביים דבר או שניים על איכות ומצוינות.

יאניביצ'י - בוסתן הגליל
יאניביצ'י היה חלבן ממוצא הונגרי שעמד בראש המחלבה הראשונה שהוקמה במושב הפסטורלי בוסתן הגליל. המחלבה פעלה במבנה המקסים שבו שוכנת היום מסעדת יאניביצ'י. המבנה הוקם ב-1948, אבל המנות שיוצאות מהמטבח המאובזר מודרניות למהדרין ועושות שילוב נהדר בין עולמות שונים ומטבחים מגוונים.

דוגמאות מהתפריט: סביצ'ה (מוסר ים, שאלוט, צ'ילי, זעתר, קיווי, לימון, שמן זית, קרם פרש, גספאצ'ו, תפוח ירוק ואיולי יוזו – 49 שקלים), טטאקי טונה אדומה (טונה צרובה בקראסט תבלינים, יוגורט כבשים מעושן, קרם אשכולית אדומה, צ'ילי ירוק, פאף בורגול וכוסברה – 51 שקלים), ניוקי סינטה (ניוקי ארטישוק ירושלמי, חמאה, שום, צ'ילי, ציר עגל, בצל, תרד בר, בטטה, סינטה צרובה – 96/52 שקלים).
יאניבצ'י, בוסתן הגליל. 053-9369216
 יאניביצ'י. תמונה באדיבות המסעדה
300 גרם - בצת
300 גרם היא מסעדת שף שאוצרת בתוכה את כל מה שטוב בגליל: רוגע ושלווה, נוף עוצר נשימה, אווירה לא מעונבת וחומרי גלם מקומיים משובחים. כמשתמע משמה, מדובר במסעדת בשרים, אך בניגוד לרוב מסעדות הבשרים הפועלות בצפון, 300 גרם היא מסעדה כשרה למהדרין. המקום מתמחה בנתחים איכותיים ובשיטות צלייה, עישון ויישון ייחודיות.

דוגמאות מהתפריט: כבד אווז על ברוסקטות ברוטב אננס ויין (89 שקלים), צ'וריסוס עגל (עבודת יד) על כרוב כבוש וחרדל דיז'ון (48 שקלים), אסקלופ חזה עוף ברוטב מקסיקני (88 שקלים), סלמון בקרם צנובר (94 שקלים).
300 גרם, מושב בצת. 053-9439547
 300 גרם. צילום באדיבות המסעדה
אלביק - חיפה
נוף עוצר נשימה לנמל חיפה ולגנים הבהאים, מנות מוקפדות, חומרי גלם טריים ועיצוב שכאילו נלקח ממאה אחרת – כל אלה הופכים את מסעדת אלביק להרבה יותר מעוד מסעדה בשורת המסעדות שבמושבה הגרמנית בחיפה. למעשה, לא נגזים אם נכתוב כי כל ביקור בה הוא חוויה של ממש. סתם לידע כללי - משמעות המילה התורכית 'אלביק', היא אדון, ובהתאם עיצבו את המסעדה כביתו הפרטי של אדם מכובד שחי בתקופה העות'מאנית.

דוגמאות מהתפריט: פטריות ממולאות במיקס גבינות (ברוטב שמנת פטריות – 58 שקלים), צוואר טלה במילוי אורז ושקדים (מנה זוגית – 190 שקלים), קבב "חלבי" (מוגש בטאג'ין ברוטב עגבניות משובח בליווי אורז ובצק "אלביק" – 95 שקלים). 
אלביק, שדרות בן גוריון 6, המושבה הגרמנית, סיטי סנטר, חיפה. 053-9441210
 אלביק. תמונה באדיבות המסעדה
גלי ים טוקאי - חיפה
גלי ים טוקאי היא בין המסעדות הסיניות הבודדות בצפון שהצליחו לשרוד ואפילו לשגשג. אז מה הוא סוד הקסם של אחת המסעדות הוותיקות ביותר על הר הכרמל? נראה שמדובר בשילוב הנדיר בין חוסר התפשרות על אף אלמנט שהופך מסעדה למוסד קולינרי מיתולוגי, לבין מיקום מושלם, בתבלון של קורט נוסטלגיה. אם חשקה נפשכם באוכל סיני מצוין ואין לכם חשק לצאת מהבית, דעו כי ניתן להזמין גם משלוחים.

דוגמאות מהתפריט: מרק טום יאם, אגרול עם שרימפס, טופו ברוטב מתוק חריף, עוף ברוטב נבטים שחור, בקר ברוטב סאטה, קלמארי מוקפץ בסלרי, אטריות ביצים עם ירקות. 
גלי ים טוקאי, יפה נוף 108, חיפה. 053-9443022
 
טרנטינו - חיפה
טרנטינו שממוקמת בסינמול בחיפה, היא מסעדה איטלקית אותנטית, שזורקות אתכם תוך שנייה לאיטליה הרחוקה. המקום מעוצב כטרטוריה קלאסית, והמנות מיוצרות מחומרי גלם אותנטיים בלבד, שחלקם מיובאים במיוחד מארץ המגף. על התפריט של טרנטינו חתום השף המפורסם ליאון אלקלעי, והיצירות שלו, שיוצאות ללא הפסקה מתנור האבן הגדול, מצדיקות את הנסיעה לקניון, גם אם אין כל סיבה אחרת להגיע לאזור.

דוגמאות מהתפריט: סלט קיסר (סלט קיסר עם לבבות חסה פריכים, רוקט, עגבניות שרי וחזה עוף צלוי – 59 שקלים), פוקאצ'ה שום (מוגשת עם חמאת הבית, שמן זית ורסק עגבניות טרי – 21 שקלים), ארטישוק א-לה רומנה (עגבניות שרי, בצלים מהגריל, רוקט ופרמזן – 39 שקלים), לינגוויני כדורי בשר (פסטה לינגוויני עם כדורי בשר, עגבניות וגבינת פיקורינו – 65 שקלים).
טרנטינו, ההסתדרות 55, חיפה. 053-9444078

טרנטינו. תמונה באדיבות המסעדה
 
ג'נבה – גן הצפון
כשיושבים במסעדת ג'נבה, ממש על גדות הירדן, ומתפנקים על מנת פונדו גבינה שעשויה כהלכתה, לא נותר אלא לתהות כיצד אין רבות כמוה בישראל. אז לא באמת ברור כיצד טרנד הפונדו לא האריך ימים במחוזותינו, אבל כנראה שכשעושים אותו כמו שצריך - הקהל מצביע ברגליים. ג'נבה ממוקמת באחת מפינות החמד הנדירות ביותר בישראל ועושה הרבה כבוד לאחר המטבחים המיוחדים ביותר בעולם.

דוגמאות מהתפריט: פטריות מוקרמות (במילוי שקדים, שמנת ועירית – 42 שקלים), חציל ג'נבה בטחינה (בצל, פטרוזיליה ולימון – 28 שקלים), פילה רוסיני עם כבד אווז (רוטב יין אדום וריבת בצל – 142 שקלים), פונדו גבינה פטריות עם פטריות בולה (135 שקלים). 
ג'נבה, גן הצפון, על גדות הירדן. 053-7933441
 ג'נבה. תמונה באדיבות המסעדה
מעדל'ה - עכו
בית האוכל של מעדל'ה ממוקם במתחם הבזאר התורכי, בסמטה צרה שהיא פחות או יותר מרכז הקולינריה של עכו. התפריט המוגש במקום משתנה בהתאם לשלל היומי המגיע מן הים, ולמה שמציע מדי יום השוק הססגוני של עכו. השף עדנאן דהר משלב בחכמה וביד אמן בין מזרח למערב, בין מסורת לקדמה, ובין מנות קלאסיות לאמירה האישית והייחודית שלו.

דוגמאות מהתפריט: עלי גפן ממולאים באורז ובהרט על מצע יוגורט ונענע מיובשת; סלט פריקי בליווי עשבי שוק על מצע לבנה ביתית; חריימה מתובל בסלסת עגבניות, עמבה, שקדים קלויים וכוסברה; פילה דג בטחינה. 
מעדל'ה, ויצמן 1, עכו. 053-9366358
 מעדל'ה. תמונה באדיבות המסעדה
צפתא - צפת
צפתא היא מסעדת מלון הבוטיק "וילה גליליי", ובהתאם היא משלבת בין אווירה אירופאית לנופי הגליל. היא ממוקמת על פסגתו של הר כנען, והשקיעות שניתן לראות מחלונותיה מהוות את התפאורה המושלמת למנות הצרפתיות המוגשות בה. לצד ארוחות הבוקר העשירות המוגשות בצפתא ניתן ליהנות גם מתפריט יינות עשיר ומארוחות עסקיות משתלמות ביותר.

דוגמאות מהתפריט: קרפצ'יו סינטה (פרוס דק-דק בשמן זית, לימון ובלסמי מצומצם – 45 שקלים), סינטה מעושנת (מוגשת על קרוסטיני וסלט תפוחי אדמה (45 שקלים), צ'יקן קייב (חזה עוף ממולא בפרוסות חזה אווז עסיסי בציפוי פריך, מוגש על פירה שורשים – 110 שקלים), שוק אווז ברוטב שזיפים (תבשיל כרוב ובירה, תפו"א בפטרוזיליה ומלח אטלנטי – 110 שקלים). 
צפתא, הגדוד השלישי 106, צפת. 053-9442911

צפתא. תמונה באדיבות המסעדה

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
דלידה בפלורנטין: טעמים, אווירה ו'מועבט'
הקובה של מומו
מסעדות מומלצות בעיר התחתית בחיפה
תבשילי הקדירה הכי טובים במסעדות בתל אביב
ארוחה במסעדת צ'יינה ביי
יאניביצ'י עושים קולינריה משובחת
מסעדות מומלצות בקיסריה
מסעדות מומלצות בפתח תקווה
כוכב הצפון - מסעדת NICE TO MEAT היא קרנבל קולינרי
מוסד ליד הים - מועדון ארוחת בוקר
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?
מסעדת הפופ אפ שולחן גלילי: ממטעמי המטבח הערבי