נגישות
נגישות

חופשה קולינרית במלון כפר גלעדי

השילוב האולטימטיבי של חופשה וקולינריה הביא ליצירת "חבילות קולינריות" הכוללות לינה, ארוחות גליליות וסיורים קולינריים אצל יצרנים ומגדלים מהאזור. היינו במלון כפר גלעדי וחזרנו שבעים ומרוצים

מסעדות בצפון המסעדות של rest
אביגיל חריש
תאריך פרסום: 30/05/2016, 12:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

כשאנחנו יוצאים לחופשה, אנחנו מתכננים בדרך כלל גם איפה נאכל ומה נאכל. מקומות רבים השכילו ליצור את החיבור בין קולינריה לנופש, ויצרו חבילות אטרקטיביות שכוללות גם סיורים קולינריים.

מלון כפר גלעדי התחדש לאחרונה ובחלק גדול מהחדרים בו נעשה שיפוץ מאסיבי, שהעלה אותו כמה רמות למעלה. כמו כן, נחנכו 15 סוויטות חדשות ומאובזרות ברמה גבוהה. באזור כפר גלעדי ישנן אטרקציות קולינריות רבות כמו יקבים, יצרני שוקולד וגלידה ועוד. המלון יצר חבילת farm to table שכוללת היכרות עם אטרקציות קולינריות גליליות אטרקטיביות. מטרת הפעילות הקולינרית היא הרחבת התכנים המוצעים לאורחי המלון ותמיכה ביצרנים גליליים מובחרים.

ארוחות ערב ובוקר גליליות במלון כפר גלעדי

הסיורים הקולינריים כוללים ארוחת ערב ובוקר גלילית בסגנון "שוק גלילי" הכוללת דוכנים של התוצרת המקומית: ilo - גלידה טבעונית על בסיס חלב קוקוס; שוקולד שולמן – שמייצר שוקולדים וגם מעביר סדנאות לכל המשפחה; מכוורות שמיר; מאפיית לחם ועוגה; יקב אדיר ועוד.

ארוחת הערב הגלילית של המלון עשירה מאוד וכוללת תבשילים, כולם עשויים ידי שף המלון. בר גדול של סלטים, תוספות וקינוחים מוקפדים. את ארוחת הערב מלווה הופעה חיה, והיצרנים המקומיים מעמידים דוכנים שמאפשרים לסועדים לטעום מתוצרתם. השף אריק ג'ינו יוצר מטעמים כמו קדרות בשר ושורשים בבישול ארוך; ממולאים; מרקים מסורתיים של קובה סלק, קובה במיה; תבשיל צוואר טלה; אוסבוקו עגל עם פטריות שמפניון; עלי גפן ממולאים באורז ועוד.

כמובן שאפשר לשלב במהלך השהות גם קצת היסטוריה, לטייל בשביליו של הקיבוץ שקיים 100 שנה (וחוגג זאת במשך השנה) ולשמוע את הסיפורים המעניינים על הקיבוץ החלוצי שתקע יתד באצבע הגליל ועזר למדינת ישראל לקבוע עובדות בשטח.

נוף מחדר במלון כפר גלעדי

חלק גדול ממבני הקיבוץ המקוריים נותרו בשטח. בית הראשונים, בולט באבניו השחורות, המחלבה שהצילה את היישוב מרעב, שדרת הברושים שתרם הברון, הרפת, שבה התנהלו בחשאי לימודי נשק מחתרתיים ומתחת לרגלי הפרות החביאו שני סליקים נוספים. לצדם ניצבים האורווה והמחסן, שבו אפשר לראות את הסוד השמור ביותר - סליק נשק שנותר כפי שהיה לפני 60 שנה.

בשדרת המעצבים של המקום ("שביל הלולים") יש חנויות מקסימות, ובהן נמכרות עבודות יד של תושבי הקיבוץ והסביבה. תכשיטים, אקססוריז, עבודות קרמיקה ועוד.

מתאים לילדים
חופשת הקיץ במלון תוקדש לילדים, למשל בימי שני ושישי מארגן המלון ארוחת בוקר נפרדת לילדים. הארוחה תלווה במשחקי וידאו וסרטים. בנוסף יציע המלון סדנאות יצירה ומיחזור, ויתקיימו טיולי משפחות באזור ברכבים פרטיים, סיורי חליבה ברפת הקיבוץ וסיורים באטרקציות המרכזיות, סדנאות מאסטר שף לילדים עם שף המלון אריק ז'ינו, זומבה ילדים, סדנאות סלסה לכל המשפחה, סדנאות תיפוף ומעגלי מתופפים, הקרנות סרטי ילדים בבריכה המקורה והמחוממת, משחקי חפש את המטמון נושאי פרסים ברחבי הקיבוץ, שחייה לילית עם הפעלות בבריכה המקורה והמחוממת ועוד.

בין היצרנים והמגדלים שלוקחים חלק:
יקב אדיר: יקב ומחלבת עזים, הנמצאים באזור תעשייה דלתון. במרכז המבקרים אפשר לראות סרטון המסביר על תהליכי ייצור היין והגבינות, וכמובן לטעום את תוצרת המקום, ויש גם גלידה מחלב עזים לילדים. 35 שקלים למבוגר ו-15 שקלים לילד. אפשר להזמין ארוחת בוקר ב-70 שקלים לאדם, שכוללת גבינות, ממרחים, לחמים, ירקות ועוד. לאורחי מלון כפר גלעדי הטבה מיוחדת לביקור וטעימות עם הצגת כרטיס אורח. 04-6991039.

מוזיאון השוקולד של שולמןגבינות משק הירש

מוזיאון השוקולד של שולמן: נמצא בקיבוץ דפנה ופתוח במהלך כל השבוע. במקום יש מוזיאון, חנות ואפשרות לסדנאות של 45 דקות. הסדנאות מיועדות לכל המשפחה ומתאימות גם לילדים. 55 שקלים למבוגר או ילד (מגיל 3). ולאורחי המלון 48 שקלים.

סיור בחבל כרמים: ביקור ביקב הרי גליל בקיבוץ יראון. ביקב יתקיים סיור מודרך בין מכלי הנירוסטה ובאולם חביות העץ, וצפייה בסרט העוקב אחרי תהליך היווצרות היין. ביקב יש חנות ליינות ולאביזרים משלימים.

גלידה טבעונית ilo: קרן יעקובוביץ ובעלה הצרפתי מייצרים גלידה טבעונית על בסיס חלב קוקוס וסירופ אגבה. הגלידה מיוצרת בעיקר מחומרים אורגניים, ומופצת ברשתות טבע ברחבי הארץ. הסטודיו נמצא בקיבוץ הגושרים. 052-7281586

משק הירש: משק עזים לחלב וגבינות. המקום מציע פיקניק כולל סל גבינות, לחמים, ירקות ועוד. נמצאים במושב דישון. 054-9796945

מאפיית לחם ועוגה: מאפייה השוכנת בקיבוץ מורן. מתמחים בייצור לחמי שאור טבעיים הנאפים מדי יום. ללא חומרים משמרים, משפרי אפייה וללא שמרים ושמן. יש גם עוגיות, לחמניות, מאפים ועוד. במאפייה יש ארוחות בוקר ובקרוב יהיו גם ארוחות צהריים. 04-6988992

כפר גלעדי: 04-6900000

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אמורה מיו: מחדשים נדרים
אינדירה: ההודית הכי אותנטית בארץ
ערב טוב בדלידה
ערב קיץ איטלקי בפרונטו
ההפתעה של אזור השרון: זויה גריל בר
ביקור ב-Porter & Sons
המסעדות החדשות שכדאי לכם להכיר
עושה את זה בדרך שלה: מסעדת גריג
כוכב הצפון - מסעדת NICE TO MEAT היא קרנבל קולינרי
מוסד ליד הים - מועדון ארוחת בוקר
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?
מסעדת הפופ אפ שולחן גלילי: ממטעמי המטבח הערבי