נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

את מסעדת אלפרדו אני עוד זוכרת כחיילת משוחררת. זה היה לפני 14 שנים בערך, כאשר אז אלפרדו היתה המסעדה הכמעט יחידה בפתח תקווה. ההיכרות הראשונה שלי עם התפריט שלה היתה עם מרק הפונגי – מרק שמנת ופטריות בלחם כפרי עגול. כנראה שעשיתי בחירה מצוינת, כי עד היום המרק הזה מככב בראש רשימת מנות הדגל של המקום.

בעידן שבו פתח תקווה תופסת מקום מרכזי בגוש דן, ומהווה אלטרנטיבה ראויה למגורים  וגם לבילוי קולינרי, עומדת אלפרדו במקום היפה ביותר שיש, במרכז פארק ההייטק עופר, ממש בצמוד לבריכת הנוי המפורסמת והמפל הפוטוגני. עומדת שם ולא מפסיקה להיות מלאה בסועדים.

ומה סוד הקסם של המקום? שילוב של אוכל באמת מצוין, שנים רבות של ניסיון, כשרות, מיקום טוב עם שפע של חניה, ותפריט גדול שכל אחד יכול למצוא בו משהו טוב לאכול.

הגענו בצהריים המוקדמים של יום שישי (המטבח פתוח עד השעה 13:00 ואפשר להזמין מנות לבוקר או לארוחת צהריים). המקום מלא כמו תמיד במשפחות ובזוגות, ובמרפסת הגדולה של המסעדה נערכה בריתה קטנה. ההפרדה בין האולם לבין המרפסת הסגורה מאפשר קיום אירועים, בלי להפריע לסועדים בתוך המסעדה ולהיפך.

לאחרונה עשתה אלפרדו שינויים בתפריט, והפכה אותו לתפריט מהודק יותר. הוסיפה מנות, הורידה מנות, והתוצאה משביעת רצון. בין היתר נוספו פסטות טריות המוכנות במיוחד עבור המסעדה. מקרא פסטות יסביר לכם מה השם של כל צורה. בנוסף, מנות ראשונות חדשות, רטבים חדשים לפסטה, אך אל דאגה – מנות הדגל של המסעדה ממשיכות איתנו הלאה. כמו כן, נוספו סימונים בתפריט למנות טבעוניות, ויש מנות שתוכלו להפוך לטבעוניות לפי בקשתכם (בהורדת פריטים מסוימים מהמנה).

מנות ראשונות
למנות הראשונות הזמנו שתי מנות חדשות מהתפריט – קריספי ניוקי וקרפצ'יו סלק וגבינת פטה, ובנוסף את הפטריות הממולאות המיתולוגיות, עליהן אנחנו לא מוותרות בכל ארוחה במקום. הקריספי ניוקי התגלה כהצלחה גדולה. ניוקי בעבודת יד, בציפוי פריך ובטיגון שלא השאיר שמן כתוצר לוואי. מנה מעולה עם מטבל עגבניות ופסטו.
קרפצ'יו סלק וגבינת פטה
קריספי ניוקי
הקרפצ'יו סלק נחתך דק-דק, ולווה בתערובת גרעינים ובגבינת פטה מגורדת מעל. שמן הזית, הלימון הטרי והבלסמי הוסיפו רבדים למנה, ויצרו ביס טעים ומרענן, שכדאי מאוד לשלב אותו כשלוקחים עיקרית חלבית כבדה יחסית.

הפטריות, כמו תמיד, היו מעולות. ממולאות בתערובת גבינות, אגוזי קליפורניה ועשבי תיבול, והכל על מצע של רוטב אלפרדו. אם תזמינו גם לחם בארוחה, סביר להניח שלא תוכלו לעמוד בפני טבילת הלחם ברוטב המעולה הזה.

עיקריות
לאחר אתנחתא קצרה הזמנו את המנות העיקריות: לברק סיציליאני – אפוי בתנור לבנים עם פרוסות שום, מעטפת תבלינים ושמן אלה אוליו, מגיע עם תוספת של שעועית ירוקה, קריספי ניוקי וירקות, והמנה השנייה היתה ניוקי ברוטב חדש – קרצ'ופי, שזה בעצם ארטישוק, שמנת, שום, בצל סגול, יין לבן ופסטו. קיבלנו דג עסיסי, בשרני וטרי, עם עור קריספי שאי אפשר לוותר עליו כשאוכלים את המנה הזו. התוספת היתה מעולה, מתובלת היטב ומתאימה לדג.
לברק בתנור
הניוקי היו רכים וטובים, והרוטב היה בהחלט הצלחה. בעל טעמים עמוקים ועדינים, והפסטו לא השתלט על המנה. מנה גדולה ומפנקת, שלא הצלחנו לסיים. בכל זאת לקחנו שלוש מנות ראשונות יחסית ממלאות.

ולסיום סיומת
מבחר הקינוחים באלפרדו גדול, אך החלטנו ללכת על קינוח שהכרנו וידענו שהוא מעולה – סמיפרדו ברולה (חצי קפוא), שמגיע כשני  מרובעים, שביניהם טווילים של בצק עלים מקורמל. מנה נהדרת, לא כבדה, ומתאימה כסיום מנצח לארוחה כזו. במסעדה חלבית חייבים לנסות את הקינוחים, כך לפחות אני חושבת.
סמיפרדו ברולה
אלפרדו היא אלטרנטיבה מעולה לכל שעות היום, ובכל הרכב חברתי שתגיעו איתו. אחרי יותר מ-15 שנות פעילות, מתקתקים כאן את העבודה בעיניים עצומות, ומצד שני כל הזמן דואגים להתחדש ולהשתדרג. יש נתח נכבד של קהל לקוחות קבוע, שמגיע מהסביבה ומעריך אוכל איכותי וכשר, אך גם עובדי ההייטק אוכלים כאן בצהריים (יש עסקיות משתלמות במשך השבוע), וזוגות צעירים שרוצים לחגוג מגיעים לכאן בערב.

אם תעלעלו מעט בתפריט, תוכלו להבחין בתמחור ההוגן והפרופורציונלי, ובאמת שלא מתפשרים כאן על איכות החומרים. התמורה שתקבלו בעד התשלום בהחלט משתלמת. 

מקום קלאסי לאירועים קטנים, ברמת השולחן הארוך ועד אירועים כמו ברית או יום הולדת עגול. את תפריט האירועים תוכלו להרכיב לעצמכם מתוך תפריט המסעדה, בהתאם להעדפותיכם. המסעדה רשמה לעצמה עם השנים מוניטין מצוין, והיא מביאה על כך קבלות. לאחרונה החליטו להתרחב לרשת, ומציעים לזכיינים לקחת חלק בהתרחבות. בקרוב נראה את אלפרדו בערים נוספות בארץ, והם יגיעו אפילו עד קריית גת עם מרק הפונגי, הפטריות הממולאות וגם המנות החדשות.


חשבון בבקשה
קרפצ'יו סלק וגבינת פטה – 32 ₪
קריספי ניוקי – 28 ₪
פטריות ממולאות – 42 ₪
לברק שלם בתנור – 110 ₪
ניוקי ברוטב קרצ'ופי – 61 ₪
סמיפרדו ברולה – 44 ₪
סה"כ לארוחה ענקית לשניים: 317 ₪

אלפרדו, אם המושבות 94, פארק עופר, פתח תקווה. 053-9441289

* הכותבת ביקרה כאורחת המקום

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
אלפרדו בפתח תקווה
053-9441289

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אמורה מיו: מחדשים נדרים
אינדירה: ההודית הכי אותנטית בארץ
ערב טוב בדלידה
ערב קיץ איטלקי בפרונטו
ההפתעה של אזור השרון: זויה גריל בר
ביקור ב-Porter & Sons
המסעדות החדשות שכדאי לכם להכיר
עושה את זה בדרך שלה: מסעדת גריג
בילוי לילי בג'מס – הבחירה הנכונה של רחובות
ג'מס כובשת את הארץ – הבירה המנצחת במודיעין
בירה ואוכל טוב – החזון הציוני של ג'מס כפר סבא