נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

המסע שלנו בין האיטלקיות בדרום מתחיל במסעדת לוצ'נה באשדוד, שנמצאת במושב אמונים, בתוך תחנת דלק. על פניו נשמע כמו לוקיישן לא הגיוני, אבל כשנכנסים אל המסעדה סופגים אווירה אחרת לגמרי. מסעדה איטלקית קטנה, מנוהלת בידי ירון ואשתו. ירון הוא בן למשפחת חקלאים, ובכל יום אוסף מהשדות את הירקות למנות. התפריט כולל מנות איטלקיות קלאסיות, שפע של פסטות וגם דגים.

מלוצ'נה נעבור לקיטשן בר באשקלון, שנמצאת ממש במרכז העיר, ומקבלת אליה סועדים קבועים, וגם עוברים ושבים. במקום ממליצים על סלט האנטיפסטי (48 ₪) וסלט הטונה (52 ₪), אבל אנחנו ראינו בתפריט גם כמה סוגים של שקשוקה, האהובה עלינו במיוחד בכל גרסאותיה (במיוחד אלה המושחתות עם חצילים קלויים וגבינת עזים), ובתפריט הבאמת גדול של המקום יש גם כריכים, פסטות, ברוסקטות ושאר מטעמים איטלקיים.
קיטשן בר. צילום: סטודיו דרור כץ
מזרחה לאשדוד ולאשקלון, באזור המושבים, נמצאת מסעדת ויסלה, שממוקמת בגדרה. לא תאמינו עד שלא תראו, אבל הלוקיישן של ויסלה נראה כאילו נלקח מעיירה אירופאית. בהחלט ראוי למילה פסטורלי. בויסלה מחלקים את התפריטים ל: בוקר, ערב, קינוחים ועסקיות. תפריט האלכוהול מרשים, ולא ישאיר את הכוס שלכם ריקה. לשעות המוקדמות של היום יש אחלה של אלטרנטיבות – ארוחות בוקר קלאסיות לצד מנות פתיחה, כריכים וסלטים. תפריט עסקיות של כמה רמות מחיר ותפריט ערב. חייבים לנסות את הארנצ'יני – כדורי ריזוטו שעושים אותם כאן עם פטריות, מוצרלה, פרמז'ן ובזיליקום. הכדורים מוגשים על סלסת עגבניות (32 ₪). יש מגוון של פסטות וניוקי (46-60 ₪) ומנות נוספות מהמטבח האיטלקי.
ויסלה. צילום: סטודיו דרור כץ

עזבנו את גדרה והגענו לקיבוץ גת. מקום שהוא גם יקב וגם מסעדה ונקרא לה טרה פרומסה. מבנה נמוך שמזכיר את המבנים של טוסקנה. היקב הקטן (מייצר כ-7,000 בקבוקים בשנה) מציע סיורים והדרכות, וכמובן גם מספק את היין למסעדה. בעלי המקום, אירית וסנדרו פלגריני, מייצרים יין בשיטה המסורתית, שסנדרו הביא איתו מאיטליה. אירית מכינה את הפסטה, וביחד הם מנהלים את המסעדה. המקום פתוח בחמישי, שישי ושבת, ואם תרצו להגיע בימי חול, תוכלו לעשות את זה בתיאום מראש.

אנחנו מדרימים ומגיעים לבאר שבע. מתוך שפע המסעדות בחרנו לספר על פסטינה, שמתמחה, כשמה כן היא, בפסטות. יותר מ-15 סוגי רטבים מקוריים ומעניינים, ובחירה מתוך כמה סוגי פסטות, ביניהן גם פסטה מקמח מלא. אנחנו נדלקנו על האספרג'י – עם אספרגוס, בייקון, פרמז'ן, שאלוט, יין לבן ושמנת (38 ₪) והא-לה מטריציאנה – עם חזה אווז, רוטב עגבניות, יין אדום, פטרוזיליה ופלפל חריף (42 ₪) פיקנטיות מובטחת.
החבית. צילום: סטודיו דרור כץ
האחרונה והחביבה בסיור הדרומי שלנו היא החבית במצפה רמון, שנמצאת במרכז חכמוב. גם כאן לא מפחדים מפיקנטי ומגישים פסטה ארביאטה עם עגבניות שרי, פלפל חריף וזיתים שחורים (45 ₪). יש פיצות שמכינים במקום (35 ₪ לפיצה בסיסית), סלטים וגם ארוחות בוקר. אם אתם מטיילים בסביבה, תנו קפיצה קטנה אל המרכז ויפנקו אתכם. ואם באתם בשעות הערב אולי תזכו לאחת מההופעות המוסיקליות שמקרינים במקום, או רחמנא ליצלן – לצפות במשחק כדורגל. כך או כך – אתם מסודרים.

תמונה בראש העמוד: מסעדת פסטינה. צילום: סטודיו דרור כץ
תמונה בעמוד הבית: מסעדת לוצ'נה. צילום: ניר יצחק

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
עכשיו אילת. איפה הארוחות הכי משתלמות?
שיראטויה: יפנית אמיתית בתל אביב
מסעדות חדשות בתל אביב
פסטיבל סרי לנקה באוליב ליף ועוד חדשות קולינריות
פסטיבל פרו באוליב ליף ועוד חדשות קולינריות
ארבעה בראנצ'ים שווים באזור המרכז
לא חייבים בבית: אוכלים בחוץ בחוה"מ פסח
ארוחת החלומות בסנטה רוזה
פורטונה כולא פיצה בר - היפיפייה הנחבאת בסמטאות אילת
חוף ציון - המסעדה מאילת שממציאה את עצמה מחדש
ריבר באר שבע – להתאהב בטעמים האסיאתיים
פטריקס באר שבע – החוויה המושלמת