נגישות
נגישות

מבלים בכרמל: מה אוכלים במושבה הגרמנית בחיפה?

היא נחשבת לאחד ממוקדי התיירות והבילוי המרכזיים בארץ, יש בה שילוב נדיר של ארכיטקטורה יפהפיה, היסטוריה מרתקת, נוף מדהים והרבה אוכל משובח - לפניכם 7 מסעדות מפתיעות לביקור הבא שלכם במושבה הגרמנית של חיפה

מסעדות בצפון חדשות מהצלחת
עודד פשטצקי
תאריך פרסום: 01/07/2018, 12:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

המושבה הגרמנית בחיפה היא בין השכונות היפות ביותר בישראל ועל כך יכולים להעיד התיירים הרבים שפוקדים אותה מדי יום ביומו לאורך כל השנה. אבל עם כל הכבוד לגנים הבהאיים, למבנים העתיקים ולנוף המרהיב של הים התיכון ונמל חיפה, בשלב מסוים הבטן מתחילה לקרקר וכל נפלאות המושבה נעלמים כלא היו. המושבה הגרמנית בחיפה היא היעד הבא שלכם ומפחדים להישאר רעבים? אל חשש: בכתבה שלפניכם תמצאו את המסעדות השוות ביותר באזור.

שטרודל
למרגלות הגנים הבהאיים תמצאו את מסעדת שטרודל המסקרנת ששוכנת במבנה טמפלרי עתיק ועושה בין כתליו קסמים במאכלים ערביים אותנטיים. האווירה הייחודית במקום מורגשת כבר בכניסה, שם יקבלו את פניכם עצי זית עתיקים, צמחי תבלין, מזרקות מים אותנטיות וניחוח מבטיח של אוכל יוצא דופן, עם אופי ביתי מנחם וקצת אחר.
אסור לפספס: חומרי הגלם, שמגיעים ברובם מהשוק של וואדי ניסנאס, מרכיבים מנות כמו חומוס ביתי עם מחאמר עוף בשמן זית וסומק; קישואים במילוי בשר עגל על על פריקי ויוגורט עיזים ביתי וקבב עם פיסטוק חלבי וסלסת ירקות שרופה.
שטרודל - שדרות בן גוריון 39, חיפה 053-9344986 
להזמנת שולחן במסעדת שטרודל

מסעדת שטרודל בחיפה (צילום: באדיבות המקום) נגיעה צרפתית ואיטלקית למאכלים מבית אמא. שטרודל (צילום: באדיבות המקום)

גארדן

מסעדת גארדן פועלת במושבה הגרמנית כבר יותר מעשור וחצי אך בשנה האחרונה זכתה לחיזוק משמעותי עם כניסתו של השף המוכשר עומר עילואן (חאג' כחיל). עילואן הגיע למקום אחרי שסגר את המסעדה הנהדרת שלו, עלה גפן, עליה השלום. בגארדן עילואן מגיש תפריט וירטואוזי והרפתקני הכולל מגוון מנות מהמטבח השאמי, באינטרפרטציה אישית ומודרנית. התוצאה היא קציפת יוגורט המעטרת מנה של שישברק, צוואר טלה שמבושל בסו-וויד ופיצת שרימפס וברוקולי עם רוטב רוקפור, שנאפית בתנור לבנים מסורתי. אין הרבה שפים ברמה של עילואן שפועלים היום בחיפה ולכן גארדן היא מסעדה שלא כדאי להחמיץ בביקור הבא שלכם בעיר.
אסור לפספס: כל אחד מהקינוחים של גארדן הוא יצירה מאוזנת, צבעונית וייחודית של טעמים, ניחוחות ומרקמים. הקינוח החביב עלינו ביותר הוא ליאלי אלשאם (שערות קדאיף קלויות ממולאות בפרפה סילאן, תמרים, קרם משמש, ג'לי סילאן וסורבה יוגורט) אבל אל תתפסו אותנו במנה.
גארדן, שדרות בן גוריון 43, חיפה 053-9443688

גארדן (צילום: באדיבות המקום)תפריט וירטואוזי במיקום נעים. גארדן (צילום: באדיבות המקום)

פטוש

מסעדת פטוש נפתחה ב-1997 ובמשך לא מעט זמן, הייתה בין הבודדות שפעלו במושבה הגרמנית. ההצלחה של פטוש כנראה פתחה ליזמים נוספים את התיאבון ובשלב מסוים החלו להיפתח במושבה הגרמנית מסעדות ובתי קפה בזה אחר זה. רבים מהם כבר לא אתנו, בניגוד לפטוש שנראית צעירה מתמיד, עם מטבח מתוקתק וצוות מלצרים שניכר שאוהב את המקום שהוא עובד בו. מהשקשוקה האסלית או המח'לוטה של הבוקר, דרך המסח'ן או הסינייה של הצהריים וכלה בפטוש או בסלט העוף של הערב, כל המנות שמוגשות במקום הן דוגמה מצוינת וטעימה מאוד למטבח הערבי העירוני שהתפתח בחיפה בעשורים האחרונים.
אסור לפספס: פלטה ים תיכונית הכוללת קובה, ספיחה וסמבוסק גבינה ומוגשת עם טחינה או יוגורט היא מנה נדיבה, שכיף לנשנש ליד הבירה או לחילופין לפתוח איתה ארוחה רצינית.
פטוש, שדרות בן גוריון 38, חיפה 053-9441185

פטוש (צילום: באדיבות המקום)דוגמה מצוינת למטבח הערבי המתפתח. פטוש (צילום: באדיבות המקום)

דרים נמו

מסעדת דרים נמו (לשעבר קפטן נמו) היא מסעדת דגים, פירות ים וסושי המעוצבת כבטן של ספינה. בתפריט האינסופי שלה תמצאו עשרות מנות שונות, מה שמבטיח שבכל ביקור מחדש תוכלו לדגום מנות אחרות, גם אם תגיעו למקום שבוע אחר שבוע במשך שנה שלמה. תפריט עסקיות הצהריים מושך למסעדה סועדים רבים המגיעים כדי ליהנות מהדילים המשתלמים ובערבים מתקיימות במקום הופעות חיות. בדרים נמו ניתן להפיק אירועים בהיקף של עד 25 סועדים ולמי שאין כוח לצאת מהבית, נספר שבמקום יש גם יופי של שירות משלוחים.
אסור לפספס: קחו את בלוטות הטעם שלכם להרפתקת ים-יבשה והזמינו מנה של לילות מלזיה (פירות ים המוגשים עם בייקון עסיסי בתוספת של אננס מתוק, כשכל זה מוקפץ ברוטב צ'ילי פיקנטי).
דרים נמו, שדרות בן גוריון 45, חיפה 053-9441215

דרים נמו (צילום: באדיבות המקום)לצלול אל בטן הספינה. דרים נמו (צילום: באדיבות המקום)

דוזאן

דוזאן נפתחה בתחילת המילניום הנוכחי במבנה טמפלרי מהמם ביופיו שנבנה ב-1870. בעל המקום, נג'אר פאדי, מעצב פנים במקצועו, בחר לעצב את החלל המיוחד בסגנון אקלקטי ולהציב בו מגוון שולחנות שכל אחד מהם שונה מרעהו. באופן הזה הוא משדר את המסר לפיו בדוזאן יש מקום לכל אדם באשר הוא. האקלקטיות באה לידי ביטוי גם בתפריט העשיר המוגש במקום, הכולל מצד אחד מנות כמו ספיחה, תבולה ועלי גפן ממולאים ומצד שני סלמון מעושן, רוסטביף ואנטיפסטי. או שמא מדובר בעצם באותו הצד?
אסור לפספס: קבב חלבי, המוגש על מקלות קינמון בתוספת שיפודי ירקות צלויים וטחינה. מנה קלילה ומענגת שצפויה להיעלם תוך דקתיים. ראו הוזהרתם.
דוזאן, שדרות בן גוריון 35, חיפה 053-9443301
להזמנת שולחן בדוזאן

דוזאן (צילום: באדיבות המקום)אל תחמיצו את הקינוח הזה. דוזאן (צילום: באדיבות המקום)

אלריאן

התפריט של מסעדת אלריאן יורה לכל הכיוונים, אך למרבה ההפתעה, הוא מצליח גם לקלוע. מתחשק לכם לשבת לארוחת בוקר? אהלן וסהלן. הגיע הזמן לארוחת צהריים קלילה? הסלטים העשירים של אלריאן ממתינים רק לכם. מתאים לכם לשבת עם חברים על כוס בירה? זה הזמן לעיין בקטגוריית המנצ'יס. רוצים ליהנות מסעודת מלכים של ממש? שאו עיניכם לקורדון בלו, לסינטה או לפלטת הבשרים. באלריאן יש הכול מהכול ואפילו תפריט אלכוהול וקוקטיילים שלא היה מבייש את הפאבים הטובים ביותר בעיר.
אסור לפספס: (חכם סיני זקן אמר פעם ש) יום שמתחיל עם השקשוקה של אלריאן, לא יכול להיות כולו רע.
אלריאן, שדרות בן גוריון 46, חיפה 053-9443990
להזמנת שולחן באלריאן

רק בשר

הקונספט של רשת רק בשר פשוט מאין כמוהו: בכניסה תוגש לכם כוס יין אדום (על חשבון הבית), בוויטרינת הבשרים תבחרו את הנתחים שיעלו על שולחנכם ולאחר מכן תחוו את אחת מארוחות הבשרים היותר טובות שיצא לכם לאכול. הסניף החיפאי של הרשת, השלישי במספר, נפתח בשנת 2010 במבנה טמפלרי יפיפה שנבנה ב-1882. המבנה המרשים כולל ארבעה מפלסים שבהם תמצאו בין השאר חדרים פרטיים ומרתף יין לתפארת. בדומה ליתר הסניפים של רק בשר, גם בסניף שבמושבה הגרמנית בחיפה מקפידים על רף גבוה במיוחד של מסעדנות, הבא לידי ביטוי לא רק באיכות הבשרים והיינות אלא גם באיכות השירות, בניקיון ובאווירה המקצועית.
אסור לפספס: כל הנתחים של רק בשר משובחים כך שזה לא באמת משנה מה תחליטו להזמין לעיקרית, אך את הארוחה נמליץ לכם לפתוח עם סלט רק בשר, הכולל סינטה צרובה על הגריל, פלפלים קלויים ועלי בייבי.
רק בשר, שדרות בן גוריון 15, חיפה 053-9424666

רק בשר (צילום: באדיבות המקום) לא רק איכות בשרים, אלא גם אווירה מקצועית. רק בשר (צילום: באדיבות המקום)

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
אלריאן בחיפה
053-9388192
מסעדת שטרודל בחיפה
053-9344986

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
כוכב הצפון - מסעדת NICE TO MEAT היא קרנבל קולינרי
מוסד ליד הים - מועדון ארוחת בוקר
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?
מסעדת הפופ אפ שולחן גלילי: ממטעמי המטבח הערבי