נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

חודשיים תמימים חלפו מאז שעברתי לגור בקיבוץ מנרה ובמהלך התקופה הזו יותר מדי אנשים פנו אליי ושאלו אותי בתמיהה איך זה הגיוני שעוד לא נסעתי בכביש הצפון המהמם ביופיו. האמת היא שאין לי שום דבר נגד טיולי נוף, אבל אני לא בדיוק הבן אדם שייכנס לרכב לנסיעה של שעתיים רק כדי להגיע לקצה הדרך ולחזור כלעומת שבא. למזלי ביום חמים של אמצע יוני, ראובן, השכן מלמטה, שאל אותי אם שמעתי על מסעדת 300 גרם במושב בצת.

לא חלפו עשרים דקות מהרגע שבו השאלה נזרקה לחלל האוויר, וראובן ואני כבר נסענו על אחד מהכבישים הכי יפים בארץ בדרכנו למקום, כי אין כמו להרוג שתי ציפורים במכה אחת.

כפרית אסלית
כשהתחלנו את הנסיעה קלטתי שבאמת מדובר במחדל. איך עד לאותו היום לא שטפתי את העיניים בירוק צהוב הזה שעוטף את כביש הצפון? אבל לא חלפו דקות ספורות וכבר הסיחו קרקורי הבטן את תשומת הלב מהנוף המושלם. למזלי, ראובן כבר נהג בכביש הצפון יותר פעמים משהוא יכול לזכור, וכך יצא שהגענו לשלוש מאות גרם הרבה יותר מהר ממה שצפתה ווייז לפני שיצאנו לדרך.

300 גרם ממוקמת במבנה עץ כפרי ומקסים סמוך לאסם ציורי, מטע בננות וחצר אחורית שכוללת חניה פרטית והמון שקט. התמקמנו בניחותא ליד שולחן עץ מלא, האזנו ללאונרד כהן ששר על געגועיו למרי אן היפה ששינתה את שמה שוב ועיינו בתפריטים המסקרנים.

העסקית המשתלמת ביותר בצפון
מסעדת 300 גרם מדורגת במקום הראשון בדירוג הגולשים של אתר rest, ולא בכדי. במקום מוצעות לאורחים מדי ערב שתי ארוחות עסקיות בשתי דרגות מחיר - האחת ב-99 ₪ והשנייה ב- 129 ₪. בצהריים מוצעות לאורחים בדיוק אותן הארוחות במחיר מוזל, וכן ארוחה עסקית נוספת במחיר של 59 ₪. בחנו את כל סוגי הארוחות עסקיות ולמרות שהבחירה לא הייתה קלה, על דבר אחד הסכמנו - מדובר על העסקיות המשתלמות ביותר שנתקלנו בהן מזה זמן רב.

אחרי לא מעט התלבטויות החלטנו ללכת על העסקית המפנקת (119 ₪) שכוללת מיני ג'בטות שמנמנות שמגיעות עם ארבעה מטבלים, בקבוק שתייה לבחירה, מבחר של מנות ראשונות, מנה עיקרית וקינוח. לאור כמויות האוכל הסופר-נדיבות שמקבלים במסגרת הארוחה העסקית המפנקת, הצעתי לאיתי חסון, שחובש גם את כובע השף וגם את כובע הבעלים, להחליף את שמה של הארוחה לעסקית המפרקת כי אחרי שמסיימים לאכול את הארוחה המפנקת מרגישים מפורקים לגמרי במובן הכי טוב של המילה.

אז מה היה לנו שם?
רגע אחרי השלוק הראשון מהגולדסטאר (26 ₪ לחצי ליטר), עת החלו לנחות המנות הראשונות בזו אחר זו על השולחן שלנו, הבנו שיש לנו כאן עסק עם שף יצירתי במיוחד שמצליח להוכיח שאוכל גלילי זה הרבה יותר מגבינת לבנה עם כמה עלים של זעתר.
את דרכן אל הקיבה עשו בסך מנות צבעוניות ומופלאות כמו פלפלים קלויים ברוטב יין, עגבניות מעושנות במרינדת עשבי תיבול, מוס בצל עטור קצח וחציל על האש בטחינה. נכון, לאור הדמיון שהופגן בשאר המנות החציל בטחינה נשמע סטנדרטי, אבל זה רק בגלל שלא גיליתי לכם שהחציל לווה ברוטב ברביקיו משובח ובנגיעות של פסטו ומפתיע כמה שזה טעים. גולת הכותרת של המנות הראשונות הייתה ללא ספק מנה של קוביות מלון ברוטב אסייתי של צ'ילי מתוק וכוסברה, הברקה קולינרית שאני בהחלט מתכוון לנסות לשחזר בבית.

אחרי ראשונות שכאלה כבר היה ברור שצפויה לנו ארוחה לעניין, ואכן העיקריות לא אכזבו. אני זכיתי להתענג על מנה של חזה אווז שנפרס לפרוסות דקות ותובל ברוטב פירות יער, ואילו ראובן בעברו השני של השולחן התייחד עם נתח אנטרקוט במשקל המתבקש של 300 גרם. למרות שניסיתי לא הצלחתי לקבל טעימה מהאנטרקוט, מה שיכול להעיד על איכות הבשר במקום, שכן ראובן הוא אחד מאניני הבשר הגדולים ביותר שאני מכיר, אבל אני יכול לדווח לכם בפה מלא אווז שגם המנה שלי הייתה לא פחות ממושלמת. שתי המנות הגיעו בלוויית שעועית ירוקה עם ארומה של עשן ותוספת של תפוחי אדמה אפויים.


כל כך קצר וכבר נגמר
לסיום החגיגה הקולינרית הזמנו סופלה שוקולד ומוס חלבה שהגיעו כל אחד עם הר של קצפת וכדור גלידת וניל. הזמנתי לעצמי גם אספרסו כפול ארוך (13 ₪) כי לפי ההסכם אני צריך לנהוג בדרך חזרה לקיבוץ, ואחרי ארוחה שכזו שלוותה בליטר בירה אין סיכוי שהייתי מסוגל לעמוד במסע. לצערי לא ממש הצלחתי להתרשם מיופיו של כביש הצפון בדרך חזרה כיוון שהייתי צריך להשקיע את כל אנרגיית החיים שלי בנהיגה מפוקסת בעיקולים האינסופיים שלו, וגם ככה כל מה שהייתי מסוגל לחשוב עליו זה כמה כיף היה לו הייתי יכול לעצור באחד הקיבוצים או המושבים ולישון שנת ישרים באיזה צימר טוב.

כשהגענו בשלום למנרה אמרתי לראובן שאנחנו חייבים לחזור ל-300 גרם בהקדם האפשרי. הוא חשב שאני אומר את זה כי בסופו של דבר לא באמת הצלחתי להתרשם מיופיו של הכביש אבל האמת היא שזה כי אני פשוט חייב לטעום את האנטרקוט שלהם.

>> להזמנת שולחן במסעדת 300 גרם

חשבון בבקשה
שתי ארוחות מפנקות (או מפרקות, תהיו אתם השופטים) – 238 ₪
שלושה חצאים של גולדסטאר – 78 ₪
אספרסו כפול – 13 ₪
סה"כ – 329 ₪

* כתבה פרסומית

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
דלידה בפלורנטין: טעמים, אווירה ו'מועבט'
הקובה של מומו
מסעדות מומלצות בעיר התחתית בחיפה
תבשילי הקדירה הכי טובים במסעדות בתל אביב
ארוחה במסעדת צ'יינה ביי
יאניביצ'י עושים קולינריה משובחת
מסעדות מומלצות בקיסריה
מסעדות מומלצות בפתח תקווה
כוכב הצפון - מסעדת NICE TO MEAT היא קרנבל קולינרי
מוסד ליד הים - מועדון ארוחת בוקר
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?
מסעדת הפופ אפ שולחן גלילי: ממטעמי המטבח הערבי